Apple | Amazon

Pandemie vystřelila nejsilnější značky ke hvězdám. Dominují technologické značky, skokanem roku je Tesla

Pandemie napáchala velké škody, ale ty nejlepší naopak posílila. Nejhodnotnější značky světa zaznamenaly rekordní růst, jejich kumulovaná hodnota dosáhla 7,1 bilionů USD, tj. meziročně o 42 % více. Růst je čtyřikrát větší, než průměrný meziroční růst za posledních 15 let.

Tady jsou hlavní trendy:

  • Pozici nejhodnotnější světové značky udržel Amazonhodnota meziročně vzrostla o 64 %, v absolutních číslech o 268 miliard USD na 684 miliard USD (tj. hodnota ročního HDP Polska). Amazon a Apple jsou první značky, jejichž hodnota dosáhla hodnoty půl bilionu dolarů.
  • Nejrychleji rostoucí značkou (o 275 % na 42,6 miliard USD) je Tesla, která je tak zároveň nejhodnotnější automobilovou značkou.
  • Pět značek dokázalo svou hodnotu více než zdvojnásobit: čínské značky Pinduoduo, Meituan, Moutai a TikTok a již zmíněná Tesla.
  • Celkový růst byl poháněn 69 značkami, jejichž hodnota meziročně vzrostla alespoň o 5 % spolu s 13 nováčky v hodnocení, jako jsou například značky Zoom, Nvidia a AMD či Spotify.
  • Žebříčku vévodí technologické značky: 7 z prvních 10. Technologie zároveň umožnily významný růst i netechnologickým značkám. Příkladem je značka Gucci, která během pandemie využila sílu sociální sítě TikTok či řetězec restaurací Domino’s, který využíval online a doručovací služby.
  • Top 10 značek žebříčku nyní představuje kumulovanou hodnotu 3,3 bilionu USD, pro porovnání v roce 2011 šlo o 800 miliard USD.
  • Americké značky v roce 2021 rostly rychleji. Jejich hodnoty v průměru meziročně rostly o 46 %, což znamená že nyní tvoří 74 % celkové hodnoty Top 100 značek. A to navzdory tomu, že HPD USA tvoří pouze 24 % celkového globálního HDP.  
  • Čína upevnila náskok před Evropou. Čínské značky, které v roce 2011 tvořily 11 % celkové hodnoty Top 100 značek žebříčku, nyní tvoří 14 %. Naproti tomu evropské značky ve stejných letech spadly z 20 % na současných 8 % celkové hodnoty.

„Ročník 2020-1 je rekordní pro růst značek, a to navzdory tomu, že mnoho z nich muselo čelit náročnému období. Náš výzkum opět prokázal, že silné značky doručují nadstandardní výnosy svým akcionářům, jsou více odolné a dokážou se rychleji zotavit.” říká Nathalie Burdet, CMO Kantaru a pokračuje:

„Vzhledem ke globálnímu e-commerce rostoucímu z 12 % na 15 % všech prodejů v roce 2020, se jednalo o pozitivní rok především pro značky, které byly součástí takovéhoto hodnotového řetězce – od prodejce až po doručovatele jako např. FedEx a UPS. Zároveň jsme však zaznamenali růst i v odvětvích, pro která mnozí předpokládali na počátku pandemie spíše výzvy. Oděvní značky, například společně vystoupaly v žebříčku více než mediální a zábavní značky; obdobně luxusní značky, navzdory celosvětově omezenému cestování a lockdownům, zaznamenaly růst jako výsledek své reorientace sil.”

scr 2021-06-21 21-39-11.jpgscr 2021-06-21 21-40-11.jpgscr 2021-06-21 21-44-24.jpg
Kantar dodal také přehlednou infografiku. O kolik si polepšily značky v TOP 10, které značky poskočily nejvíce, které z nových jsou nejsilnější a jak je celý žebříček rozdělený do jednotlivých odvětví?

Zdroj: Kantar BrandZ Nejhodnotnější značky světa 2021
 

Diskuze (5) Další článek: CCleaner má novou funkci, hledá a instaluje aktuální ovladače hardwaru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,