Oracle koupilo společnost AddThis, která sleduje dvě miliardy lidí na internetu

Společnost Oracle, respektive divize Data Cloud oznámila, že koupila analytickou společnost AddThis, která vyvíjí sociální widgety pro snadné sdílení i uložení obsahu na webu do různých sociální sítí jako je Facebook, Twitter a spousty dalších, včetně bookmarkovacích služeb. Je to další velký nákup, který doplňuje starší akvizice společností jako Datalogix nebo BlueKai v roce 2014.

Díky velkému rozšíření widgetů AddThis, které umožňují i přihlášení přes sociální profil, už služba sleduje měsíčně přes 2,1miliardy unikátních uživatelů na internetu, což jsou samozřejmě velmi hodnotná data pro marketing a reklamní trh. Společnost AddThis byla pod původním názvem Clearspirng založená už v roce 2004 a během několika let získala investice v hodnotě kolem 73 milionů dolarů od celkem 15 investorů. Produkty AddThis, za kterými stojí celkem 110 zaměstnanců, používá přes 15 milionů webových stránek na celém světě.

Oficiální hodnota akvizice nebyla oznámená, ale dle odhadů zdroje webu Techcrunch se jednalo o částku v rozmezí 100 až 200 milionů dolarů. Oracle už s AddThis nějakou dobu spolupracovalo a dle oznámení chce Oracle po sekci Data Cloud získat přesné informace o chování zákazníků a uživatelů skrze všechny mediální kanály. Oracle má v plánu pomocí vlastních nástrojů získat důležitá data, AddThis pak zase může využít výkonného hardware i softwaru od Oraclu pro efektivnější běh celé platformy.

Diskuze (8) Další článek: Konečně! Netflix už si můžete předplatit i v Česku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,