Opravdu stojí Microsoft Office za ty peníze?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 289

Názory k článku

17. 10. 2013 18:37

Už umí Office export do PDF bez instalace dalších udělátek? LO dokonce umí uložit do PDF i svoje data, takže to "PDFko" lze zase otevřít, editovat a uložit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  17. 10. 2013 09:32

Základní problém závislosti na MS vidím v jeho reálné nekompatibilitě s "okolním světem". S Office pracuji denně už 15 let. Bohužel, musím. Úplně všichni klienti, kolegové a spolupracovníci i ti úplně nejvzdálenější a nejposlednější pracují taktéž s Office. Je tedy nemyslitelný jakýkoliv přechod na cokoliv jiného, protože veškeré editovatelné výstupy vyžadují bezprecedentní kompatibilitu a ty needitovatelné řeší obyčejné PDF. Státní správá má veškeré editovatelné veřejné formuláře v MS Wordu a v ničem jiném.Je tedy logické, že všichni "zúčastnění" mají pochopitelně Office i doma, protože držet různě nekompatibilní produkty office je prostě kontraproduktivní.Ribbon, to je kapitola sama o sobě. Já jsem si na něj prostě nezvykl ani za 5 let, polovina spolupracovníků se účelově drží na office 2003, jenom aby nemusela přijít do styku s Ribbonem. A jsou spokojení, protože na 99,9% práce s Office staré dobré Office 2003 v pohodě stačí.Je pro mě skutečně strastiplné třeba i hodinu řešit nějaký formátovací problém a nakonec nebýt úspěšný, protože v tom Ribbon chaosu prostě nenajdu řešení. Nic podobného se mi nikdy u původní verze nestalo. S Ribbonem je to prostě běžná a častá zkušenost i po pěti letech provozu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 10. 2013 09:27

Lidi, kdyz otocite hlavu od monitoru a podivate se z okna, zjistite, ze tam venku je krasny svet. Jsou tam stromy, lesy, kvetiny, zvirata, reky... Nad nimi pluji nadherne mraky. Nebylo by lepsi, nez sedet doma u pocitace, hledet na obrazovku a premyslet, zda-li ma tabulkovy procesor dost radku ci sloupcu, jestli se mi neco zobrazi v dokumentu (ktery stejne nepotrebuji) tak ci onak, jestli mi muj emailovy klient a planovac perfektne naplanuje muj pristi zivot na zidli u pocitace..., nebylo by lepsi se na to vsechno vykaslat a jit se podivat ven na ten zivy a nadherny svet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 10. 2013 08:54

Ako nástroje sú to v celku prepracované a vychytané. Napr Excel je násobne rýchlejší oproti Numbers od Apple pričom má aj viac funkcií. Avšak samotný koncept je podľa mňa zlý. Word nevedie užívateľa k použitiu štýlov. Ešte som nevidel dokument, ktorý by bol naformátovaný podľa štýlov. Tiež Excel sa používa pre správu dát viac ako by bolo žiadúce. Nikto ma nepresvedčí, že napísať vzorec pod excelom je jednoduchšie ako SQL príkaz pod napr MySQL. A výsledný výkon je diametrálne odlišný.
Za svoj život som sa stretol s mnoho na kolene vyrobými aplikáciami v Exceli kde keď som to preprogramoval do MySQL tak čo predtým robili v rádoch hodín v MySQL a v jednoduchej aplikácii nad MySQL trvalo v rádoch sekúnd.
Ďalej by som chcel prípadných záujemcov o Access varovať pred použiím tohoto nástroja. Access vyžaduje písanie špecifického SQL jazyka, ktorý nie je kompatibilný s ničím a je problém potom preisť na iný databázový nástroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 22:58

Jedine co dava smysl je vzneseny iWork.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 22:45

Za ukradnuti mi to stoji ale za penize ne, mimohodem mam porad verzi 2007 Ultimate a je to super novou nepotrebuju ani ty voloviny z Metro, to je hnuj a na netbooku mi to prakticky neslo, 2007 cka sla plynule

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 21:53

> Je sice pravda, že ribbon sežere na širokoúhlých displejích o něco více vertikálních pixelů, ale objektivně zrychluje práci.[citation needed]Byl jsem na prezentaci studie, která se tímto zabývala, a ten výsledek tak jednoznačný nebyl. Totiž, ribbon byl *subjektivně* efektivnější, uživatelé měli pocit, že to bylo rychlejší, ale ve skutečnosti se ten čas nešetřil.> Word a další programy Office nabízejí také propracovanější typografii......zatímco opravdoví muži používají typografické systémy, jmenovitě TeX (dnes ho ostatně interně používá i InDesign).> A takto vypadá dialog šablon v čisté instalaci LibreOffice. Rozdíl je propastný.$ apt-cache search libreoffice | grep templates
libreoffice-templates - Additional set of templates for LibreOffice> Sice to ještě stále není úplně dokonalé, ale můžete ukládat dokumenty přímo na úložiště a nestarat se o to, jestli si je náhodou nesmažete na vlastním disku.Lidé mají krátkou paměť. Nejdřív How Apple and Amazon Security Flaws Led to My Epic Hacking (http://www.wired.com/gadgetlab/2012/08/apple-a... ... a do toho před pár měsíci PRISM.> A jak jste na tom vy?Používám Emacs s Org-mode, LaTeX a wiki gitit.Mimochodem, zapomněli jste zmínit, že MS Office v ještě nedávných vydáních používaly nedokumentovaný binární formát, u kterého byly potíže i s kompatibilitou i mezi různými verzemi, a poté, co Microsoftu začalo téct do bot díky ODF, bylo v podezřele zrychleném řízení schváleno OpenXML, které ale sám Microsoft ve svém kancelářském balíku nedokázal kompletně implementovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 21:23

Mne osobne príde WordPad viac prepracovaný ako Google Drive
Ja som verný MS, ešte ma nesklamal a sa mi zdá, že už som mal dokonca aj nejaké oficiálne verzie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 20:23

NAJLEPSIA FREE alternativa k MS Office je KINGSOFT OFFICE SUITE FREE 2013
http://www.kingsoftstore.com/software/kingsoft-office-... ...
nechapem, preco sa na to zabudlo, ked Kingsoft ma najlepsiu KOMPATIBILITU s MSO, co je klucove
ma aj funkcie "tabbed document viewing" a "drag-and-drop paragraph adjustment", co nema MSO
obmedzenie vo free verzii je to, ze docx/pptx otvorim, ale ulozim len doc/ppt + nemam makra
nemam cloud, ale mam free android/iphone/ipad verziu
inac, je tam skoro vsetko, vid. porovnanie free a platenych verzii
http://www.kingsoftstore.com/windows/professional-offi... ...
kontrolu pravopisu v roznych jazykoch je mozne vyriesit trikom, vid.
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php...
na webe je na Kingsoft Office vela pozitivnych recenzii, napr.
http://reviews.cnet.com/8301-33153_7-57587824-103... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 20:11

Rozhodně LibreOffice. Pokud jde jen o zvyk, je dobré začít si zvykat na program, který je dostatečnou náhradou a bude vždy zdarma. A v něčem i lepší (hned mě napadá ten export do pdf, i když to se dá řešit virtuální tiskárnou) a... co jsem to... joo, a bude vždy zdarma! Stejně jako např. program na sazbu not MuseScore. Je česky, je kvalitní, je zdarma, a když člověku stačí menší množství funkcí, nemá pro něj smysl platit si drahé programy jako např. Finale (13 tis.!) nebo Sibelius (13 tis.!). Trošku mimo téma, ale jen trošku. Sazba jako sazba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 19:00

Důvod, proč Office? Kromě Accessu a OneNote, které v podstatě nemají použitelnou konkurenci (pro nenáročné databáze možná Kexi), mě nenapadá nic.P.S. Na tvorbu veškerých dokumentů, co mají být nějakým výstupem pro okolí používám ConTeXt / Beamer, nicméně to už je trochu jiná pohádka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 16:32

klasicky office je must have pokud pouzivate vic jak 20% jeho funkci, hlavne u excelu
ale ani takovy outlook neni k zahozeni, pro me stale neprekonany program

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 16:32

Položím otázku jinak: PROČ MÁM KUPOVAT STÁLE NOVÝ OFFICE, když už člověk před léty jeden koupil ?!
Všechno co potřebuji k nápsání profesionálního dokumentu tam mám a min 30 let nepotřebuji jiný Office, tak proč kurWa mám kupovat stále nový a nový, když stávající mi plně vyhovuje !!??


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jik
16. 10. 2013 15:32

No, již léta mám výhrady k MS Office, především k MS Wordu. Kvalita výstupů byla pod psa (poslední roky nehodnotím, protože nepoužívám, ale letmým pohledem na výstupy kolegů jen utírám slzičku...). Jeho ergonomie byla otřesná a jako náhradu vymysleli ribonbar. Ta hrůza zdevastovala již tak bídné uživatelské znalosti a to, co padá uživatelům od pazourů dnes je strašlivá zhovadilost. Kdosi tady připomenul Lotus WordPro - také bych se přimlouval za linuxový klon. Sice nové OO a LO zavádějí cosi na způsob (vynikajícího) ovládání LotusSmartSuite, ale je to slabý odvar a vypadá to jen jako ribonbar na straně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 15:32

pre firmy ano
pre domacnosti nie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 14:22

Pro mne je určitě dostatečný Libre Office, který mám nainstalovaný na svém notebooku. Bohužel, a tady se naráží na největší problém v používání LO, v práci mám MSO, stejně jako všichni kolegové. Sdílení dokumentů mezi oběma platformami je stále (a domnívám se, že ze strany MS úmyslně) nemožné. Kompatibilita je na mizerné úrovni a to je bohužel důvod k tomu, proč mnoho lidí sáhne ke krádeži. Mě se to hnusí, proto to nedělám, ale pěkně mne to štve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 14:18

Článek pěkný, leč pro mě celkem k ničemu, když používám MS Office 2011 na Mac OSX. Tady by mě zajímalo, zda má MS Office vůbec nějakou cenu. Nebo zda MS nějak bude řešit lokalizaci nebo i kontrolu pravopisu a gramatiky. Dneska je to dost bída a upřímně zatím nevidím jiný východisko, než BootCamp. Nebo máte někdo nějakej hint jak na to, abych dostal ze svých "ofisů" funkční ekvivalent těch pro PC?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 13:31

V podstatě Excel je výborný, word má spoustu alternativ, a outlook také. Takže Office hlavně kvůli excelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 12:52

co to je kradeny MS office? ked to niekto sosne z netu tak kradne? :D keby mi toto niekto povie do oci tak ho vsetci vysmeju. ludia maju vo firmach legalny offis koli kontrole ale neviem o nikom kto by mal legalny aj inde. a libreoffice je len pre itckarov co maju cas cele dni experimentovat a nastavovat, ja pouzivam Office 2007 ten je kompatibilny a pritom rychlo startuje a nezabera vela pamate. novsie verzie su pomale a maju divne farby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 12:17

Co mi vadí na balících od MS je, že ve verzi pro domácnosti ( ve verzi 2013 stojí cca 3000)není outlook, ten je ve verzi pro podnikatele (verze 2013 cca 6000) a takže pokud chci outlook připlatím si za něj 3000 a to se vyplatí PS: ať mě někdo nekamenuje ceny jsou za OEM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 12:16

Největší problém je v kompatibilitě, na Open Office prostě 30% jak wordovských tak excelovských dokumentů nejde otevřít shodně, dojde ke změně proporcí, písem, velikostí, okrajů apod... pro podnikovou sféru nepoužitelné. Ale pro důchodce je to OK. Mladý člověk by měl i doma dělat něco s čím se později setká v práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

V praci vetsina PC nemala Office, veduca povedala, ze na MS nie su peniaze, tak som tam hodil portable LO "nacierno" (licencne je to v poriadku), aby isli aspon otvarat objednavky od firiem z emailu v doc a xls, a taktiez vyuzivame Calc na vyuctovanie a pracovne vykazy. Na bezne pouzitie bohato staci. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 11:50

Nezaznělo to tu ( nebo to bylo jen naznačeno ) takže si to dovolím říci na plnou ... ústa:Word je stroj a začíná být zajímavý díky stylům a makrům. Bez nich není zajímavý. Čili kdo potřebuje psát víc, kvalitně anebo rychleji, naučí se používat styly a makra. Zde není konkurence. Ostatní ekvivalenty ( vyjma následovníků bývalého WordPerfectu ) končí se schopnostmi tam, kde MS Word začíná, tedy právě u maker a stylů.
Excel je známější, ale platí víceméně totéž, jednak nekompatibilní formáty, jednak jakýkoli složitější vzoreček nelze zadat.
A jako poslední argument ( ten už tu ale padl ) je vzájemná provázanost modulů v MS Office.Mimochodem tahle debata by měla být jinak - proč by měl uživatel platit za sw, co užívá v kanceláři chápu. Ale proč bych měl platit za software v cloudu, kdy výrobci pokytuji (nechtěně, ale přece) gratis všechny své dokumenty ( tedy to nejcennější, co mám) , které vytvořím k jeho využití (zneužití) a nemám nad tím zcela žádnou kontrolu, to mi hlava nebere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 11:47

MSO pouzivam v praci jinak OO. Co se rozhrani ribbon tyce jsem z toho nestastny vzdycky kdyz potrebuji neco provest a je jedno jestli word excel outlook vsude je to priserne a neprehledne. V OO mam vsechno prehledne usporadane a vim kde co najdu intuitivne. Ovsem je tu pak otazka pokrocileho uzivani treba Makra, ty nepouzivam tak nemohu rict jak je natom MSO vs OO. Zatim jsem si stacil vzdy se zakladnima funkcema u obou baliku stim ze v OO se mi pracovalo pohodlneji a rychleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 11:43

Ačkoliv mám legální MS Office Pro 2010 (přes program home in use), tak nejraděj používám LibreOffice. Není pravda, že neumí být integrovaný s cloudem, jsou na to doplňky. Je jednodušší, přímočarejší a na mé domácí potřeby stačí. Navíc je rychlejší v linuxu, než MS Office přes wine (playonlinux). Velkou výhodou je to, že je to multiplatformní balík, umí upravovat pdf, má výborné možnosti exportu, atd. Napojení na cloud řeším ale přes inSync. Mohu v LibreOffice upravovat dokumenty v Google Drive. Kam se hrabe Skydrive, ten si sice ve windows můžete připojit i přímo do systému, ale má to spoustu much. Velkou nevýhodou MS Office i ve verzi 2013 je to, že neumí správně pracovat s OpenDocument (ODF). Zkuste v vytvořit dokument v poslední verzi LibreOffice a otevřít ho v MS Office 2013. Dokument vytvořený v calcu sice zachová hodnoty, ale ztratí vzorečky, dokument vytvořený ve writteru nepůjde otevřít, MS Office bude hlásit, že je poškozený. Atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 11:40

Nevim jak je to s officem dnes ale odešel sem od něj kvůli formátům. Strašný problémy mezi verzema a u novějších officů problém s formátem t602. Když jsem zjistil že oo mi všechno otevře bez problému přestal sem maxišrotí nesmysl řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 11:28

No... na domácí použití (napsat dopis a sečíst řadu čísel) se to asi nevyplatí - i když cena předplatného není nijak strašná, pokud se těch 5 licencí opravdu využije.
Já předplatné mám, využívám z toho hlavně Excel (začínal jsem na Lotus 1-2-3 ve škole, pak ve firmě přes Quattro Pro na Excel od verze 2 až do 2007 (doma 2013)) a hodí se mi mít doma stejný program jako v práci, píšeme dost věcí ve VBA, vzorce jsou stejné, používáme hodně Pivot a OLAP, prostě jsem za ta léta zvyklý. Takže jo, pro mě to za ty peníze stojí (250 Kč měsíčně je jedna návštěva hospody ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 11:04

Titulok článku by som máličko poupravil: Microsoft Office stojí (nemalé) peníze, no nestojí za to!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 10:58

Doma mám office 2010 a v práci libre office.Bohužel z mého pohledu je pro mě lepší office protože:1)většina lidí používá office a když mi něco pošlou do práce, kde mám libre, tak hlavně u prezentací je problém s otevřením. Několikrát se mi stalo, že jsem neotevřel docx + když ve wordu je udělané nějaké spešl formátování, tak ne vždy se mi soubor otevře správně2)Libre se otvírá děsně pomalu - i když otvírám jeho soubor...Calc otvírá tabulku s 60 řádky (jen text) asi 2 minuty3)Rychleji a lépe se orientuju v office, ale ano - je to subjektivní a kdybyh pracoval tak dlouho i v libre, tak si asi také zvyknu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 10:54

MS Word bohuzel pouzivat nemohu, protoze pri jeho pouzivani nastava zvysene ryziko, ze pocitac prohodim oknem, pripadne nekomu ublizim. U libreoffice tento problem nenastava. Jinak jsem vesmes mirumilovny clovek, ale nejsem kompatibilni s programy, ktere vedi lepe nez ja, co ze to vlastne presne chci a nenechaji se presvedcit o sve chybe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 10:37

Ten článek mi přijde drobátko schizofrenní.V podstatě neexistuje něco jako domácí uživatel. Žádný izolovaný domácí uživatel, který si se svými výtvory vystačí pro sebe nebo v rámci rodiny jednoduše není. A to je zatraceně podstatná věc. Protože každý uživatel je závislý na tom, co používá ve škole a v práci. A tím produktem rozhodně není OpenOffice (dobře, tak LibreOffice). Nehodlám tu diskutovat o kompatibilitě. Je dobrá, ale rozhodně ne taková, abych jí věřil. A tím bych mohl skončit.Tento článek je napsán někým, kdo Office příliš nepoužívá, resp. patří k většině národa. To není Kubo urážka, ale ten fakt, že z Office používáte pravděpodobně hodně málo a z toho pramení váš názor. Sám se ohodnoťte na stupnici 1 až 10, nakolik vaše užití Office odpovídá jeho ceně a schopnostem. Na druhou stranu, takový Word buď umí člověk přinejmenším poloprofesionálně, nebo ho neumí vůbec. Důvod je prostý - styly.Vzhled? Ano, LibreOffice bůhvíproč už řadu let dohání štábní kulturu Office, která jde ovšem s příchodem Office 2013 do kopru, takže je dost dobře možné, že se brzy potkají. Skinování Office je ostatně čuňárna, ale holt touhle cestou jdou ostatní aplikace, které čuní jak styl titulkové lišty, tak užívají ribbon.Apropo, ten vzhled končí s ribbonem, za ním už jsou prastaré a ještě víc domršené dialogy.
Office stále nepodporuje XP styly (formuláře a pseudoActiveX ve VBA).A do prčic práce, všichni tu pindají na téma vzhledu - ale že je naprosto příšerná ERGONOMIE, to už nikdo nevidí (Backstage, dialogy, ...)? A ano, polemizovat s bočním panelem (v Office TaskPane, ActionPane) je na místě. Bohužel se s tímto ovládáním dobře neporovnalo ani Adobe, ani třeba novodobý Corel - alespoň mně to nesedí."Ribbon na rozdíl od klasické lišty nabízí mnohem více nástrojů" - proboha, jak by mohl při své velikosti ikon a využití místa?
Běžný uživatel nemá možnost ribbon prakticky editovat, Touch Mode z něj udělá bumbrlíčka, vazba na VBA a jeho dynamická správa je otřesná. Kromě toho - že Office nepodporuje klasické panely nástrojů - to je v podstatě lež a podle API v sobě stále nosí panely Standardní i Formát, jen není síly, který by přetloukla jejich skrývání.Zmínil jste doplněk - záložky pro každý otevřený sešit - naprosto primitivní a pochopitelný požadavek. Za 15 let ho Microsoft nebyl schopen zapracovat a naopak místo toho Microsoft blbě skinuje a používá ovládací tlačítka oken.Na více místech je zmíněna výhoda stylů a šablon v Office. Upřímně řečeno, ty jejich šablony moc kultury a vkusu nepobraly, asi stejně jako kdysi nějaké WMF kliparty. A styly, barvy, motivy v Office 2013? Názor neměním - vytvářel je nějaký nemocný člověk a schválilo bez pardonů nekulturní čuně. Názoru, že se Office (2013) věnovali (UX) designeři - to považuji za urážku této profese.Cloud, Office 365 atp. Škoda slov, marketing si stejně přetvoří, co potřebuje, v první řadě je to údajné ohromné nadšení i malých českých firem jít do cloudu a předhazuje se ohromné procento těch, kteří už přešli. Ne nepřešli a jen tak nepřejdou. Že se zbláznilo Adobe (a taky už mělo první únik dat) a jiní - děkuji, nechci.Dodatek: Adobe (třeba ve Fireworks) nevnucuje nikomu své uspořádání nástrojů, nabízí klasické panely (nahoře), ikony (vlevo), "taskpane" (dole) a vyjížděcí/ukotvitelné/rozbalovací menu (vpravo) a navíc umožňuje přepínání ve třech modech zobrazení. V tom má zase velké plus. U ribbonu někdo řekl je to krásné a správná volba (jak já tu babu nenávidím) a bude nahoře (ribbon je možné donutit k zobrazení i dole, ale už ne vpravo nebo vlevo, udělá se mu špatně Kubo, už nikdy prosím nepište články na téma DTP editor online, "Office obsahuje prvky DTP" atp. Tiskaři, sazeči, designeři a typografové by vás v tu chvíli asi zabili. Já jsem v tomhle amatér, ale... Umíte spoustu jiných věcí, ale do tohohle se nepleťte.SUMA SUMÁRUM
Microsoft Office je dnes číslo jedna. Přirozeně i vynuceně. Ale pokud ještě pár verzí půjde s ergonomií a designem dolů, má šanci jej LibreOffice dohnat. Po technické stránce zrovna tak. Jenže na to už mělo OpenOffice dost času a ani nikdo další se té šance nechytil... Vlastně ano - zatím jen kopíruje Office Kingsoft, jestli přijdou jednou s něčím vlastním navíc, udrží cenu a Microsoft se nedokáže bránit patenty, potom to bude docela legrace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 10:30

Proč by měl proboha kancelářský balík řešit cloudové úložiště?!? To je snad úkol operačního systému, mu ho transparentně poskytnou. Pak si můžu vybrat, jaký cloud chci a pracuje to se všemi aplikacemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 10:14

Vážení, nebudeme si nic nalhávat. Skutečně pracovat se dá pouze v balíku od MS. Už jen ten PowerPoint. Když dělám prezentaci zde, jednoduše si naklikám co potřebuji. Ať se budu snažit sebevíc, tak v LO, OOO, či jinde tak působivou prezentaci nevytvořím. Kompatibilita s MS Office je mizerná, atd, atd.. LO je na to, že je zdarma výborný, bohužel se MS Office nemůže ani zdaleka rovnat. Zatím. Věřím ale, že jednoho dne bude tento balík konkurenceschopný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 09:51

V práci používám MS Office 2010, doma OpenOffice 3.
Excel považuju za nejlepší produkt Microsoftu, nejlepší byl Excel 2003. Novější verze se svým Ribbonem, přepracovanou editací grafů a dalšími změnami mi citelně snižují produktivitu - spoustu času strávím tím, že hledám, kam danou funkci/prvek schovali. Naposledy jsem hledal řešitele - strávil jsem několik zbytečných minut prohledáváním jednotlivých karet - pak jsem požádal o pomoc strejdu googla a zjistil jsem, že ani v Excelu 2010 není řešitel součástí "základní výbavy" a člověk si ho tam musí "doinstalovat". Calc zatím kvalit/funkcí Excelu ani zdaleka nedosahuje.
Co se týče dvojice Word/Writer, tak tam je rozdíl zanedbatelný.
Ostatní programy kancelářských balíků prakticky nepoužívám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 09:49

Používám už hodně let OpenOffice. Jak doma, tak ve firmě a nikdy jsem nenarazil na nic, co by mi tam chybělo. Takže pro mě by bylo zbytečné platit za MSO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 09:48

Ačkoliv jsem již přidal několik názorů, ze kterých je vidět můj příklon spíše k MS, rád bych také napsal příspěvek k článku ze svého subjektivního pohledu člověka:Technické rozdíly v aplikacích z pohledu uživatele:
1) domácí jednoduché použití - otevření vtipů, napsání životopisu, kalkulace spotřeby plynu
Podle mě záleží na uživateli, co mu nejvíce vyhovuje, ale službu mu udělá jakýkoli balík, ve prospěch Libre Office a podobných hovoří cena - přidaná hodnota Ms Office je pro tyto uživatele velice diskutabilní.2) škola, běžné použití
Zde už je na zváženou používání některých funkcí, případně doplňků a šablon, které se mimo Ms svět hůře hledají. Jako příklad mě napadá citace z pohledu aktualizované normy ISO 690 z roku 2011.
Nebo případné drobné nedostatky při předávání dokumentů dalšímu subjektu či jejich přebírání.
Pokud si tyto komplikace vyřeší uživatel předem, je v zásadě jedno, jaký balík zvolí3) pokročilejší použití
Složitější funkce bych šel cestou MS (například za Excel náhrada moc není (ano vím, že kontingence, OLAP kostky, Excel engine jako podklad pro reporting nejsou běžným způsobem použití)Navíc určitě jste se setkali při používání například Google aplikací s tím, že polovina dokumentů Ms Office, otevíraných v Google, nevypadá tak, jako originál - část tabulky chybí, text je jinak zarovnán, náhodně se v dokumentu objevují barevné objekty a podobně. Můžete polemizovat, můžete argumentovat, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat - pro normálního uživatele se jedná o komplikaci a na důvodu nezáleží (tzn nezáleží, čí je to vina - MS funguje z tohoto pohledu lépe)Design
design je hodně subjektivní záležitost - stejně jako někdo může zakoupit auto jen na základě barvy, tak klidně si může zvolit software na základě designu.
Každému vyhovuje něco jiného a nelze dle mého dát jednoznačné doporučení. Pro někoho může být Ribbon ergonomický, někdo ho nemůže ani vidět.
Je jasné, že si nebudu vybírat aplikaci, která mi z principu vadí. Naopak pokud mi nějaká aplikace vyhovuje, tak není důvod, proč ji nezvolit i za cenu zaplacení. Já jsem hodně otevřen všem možných změnám a hledám na nich to pozitivní, místo abych je kritizoval. Takže mě osobně se třeba líbí design Office 2013, používám jej i pracovně a nijak si neztěžuji na nefunkčnost, neohrabanost a podobně - spíše naopak.Licence
Libre Office, Open office atp jsou zdarma - to je dost důležitý argument. Na druhou stranu je třeba počítat v případě problému se stráveným časem nad hledáním odpovědí a podobně. Což pro někoho není problém, na druhou stranu jsou lidé, pro které to problém je - například můj tchán, který má 65 let a umí zapnout tlačítko.
Pokud by jim počítač dal libovolnou nestandardní hlášku, jsou v koncích - a je třeba si uvědomit, že podobné segmenty jsou majoritní z pohledu trhu, nikoliv pár nadšenců, kteří si ve volném čase hrají.
Je pravdou, že Ms se s podporou v tomto segmentu také nezabýval do detailů a většinu směruje na komunitní podporu, ale možnost proklikat se na MS support zde je, včetně telefonu.
Navíc effekt "známého od vedle" funguje s větší jistotou u Ms řešení (hlavně o několikáté opakované návštěvě souseda, který není schopen pochopit přehození položek menu v jiných produktech)
MS Office změnil v Office 365 licencování - předplatné pro domácnosti má 5x licenci na Pc + 5 x na mobilní zařízení - tzn pokryje naprostou většinu potřeb z cenu jedné licence. Trvalá licence je pouze 1+1, ale omezena na 1 primárního uživatele.Cena
Nikdo (většina) nemá peníze na rozhazování. Ale použiji jinou optiku:
1 licence Office pro domácnost - 2500 (zaokrouhleno) / 1 rok. Tzn. 210,- Kč měsíčně. V případě 1 uživatele.
V případě jedné rodiny, kde budu počítat 2+2 (2 dospělí, 2 děti), vychází na uživatele v domácnosti cena 52 Kč měsíčně.
Pokud bych k tomu zahrnul i další kritizovanou cenu a to za OS (a to za nejhoršího možného scénáře, kdy se koupí OS zvlášť pro všechny 4 uživatele - většinou jde o OEM, kde nelze použít argument s odečtením ceny - prostě výrobce prodává model pouze z OS a cena se tedy nedá rozdělovat). Navíc budu počítat, že jej každé 3 roky uživatel vyhodí, což je také hodně nevýhodný scénář.
V takovém případě to vychází na 52 + 250,- Kč měsíčně. Kolik uživatelů dá násobné částky za telefon? Za cigarety, Za hospodu, kino atp? (pouze příklady)
U produktů, které slouží jak pro zábavu, tak pro užitečné věci a který je navíc používán denně (Os), případně téměř denně (Office) mi to nepřijde jako hrozná částka.
Beru to v porovnání k tomu, že si třeba platím Deezer za 7 EUR měsíčně a to je jen pro zábavu.Jen na závěr - předesílám, že nejsem zaměstnancem MS, nikdo mi za to nezaplatil. To je pro uživatele, kteří tímto způsobem odpovídají na každý názor, který je odlišný od jejich jediného správného.
Toto je můj subjektivní pohled, kterým se řídím - nikomu ho nenutím, pouze nabízím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 09:45

Jo takový Office 2007 ten za něco stál, až přestane podpora této verze lepší je přejít na LibreOffice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM
16. 10. 2013 09:37

V kancelářích asi 10% uživatelů umí editovat písmo ve wordu, 2% používá funkce excelu, podobně outlook, zbytek nepoužitelný balast. Větší firmy to mají někdy koupený, z domácích uživatelů to zaplatí 1 z 10. Ale je to standard, do levnější konkurence, do cloudů se nikomu nechce. Tvrzení ohledně ergonomie ribbonu je diskutabilní, téměř všichni na to valí voči, pokročilé funkce se v tom hledají hůř.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 09:34

Mně stačí tužka, papír a kalkulačka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 09:33

Za mene jak 200Kc/mesic mam licenci Office 365 na 5 pocitacu, to je 40Kc/mesic za PC.
Opravdu nevidim duvod pouzivat konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 09:25

Toto má být nějaké slušné porovnání? Používali jste v redakci někdy Excel na něco složitějšího než jednoduché tabulky příp. grafy? Říká vám něco PowerPivot, PowerView, integrace s Visual Studio TFS, VBA? Zkoušeli jste udělat trochu slušnější prezentaci? Že v Office není databáze - a co Access? Říká Vám něco InfoPath, SkyDrive Pro, Lync, integrace s SharePointem nebo Office 365, integrace jednotlivých aplikací (Outlook, Lync, cloud)? Ano, některé z těchto vyjmenovaných věcí využije jen menší množina lidí. Možná také proto, že o nich neví. Ale znamená to snad, že jsou Office zbytečné a když za ně Microsoft chce peníze, že je to špatně?Osobně používám Office 2013 pro každodenní práci - hlavně Outlook a OneNote. Excel ani PowerPoint bych také v žádném případě nechtěl měnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 09:17

klidne bych pouzival konkurencni programy zdarma, ale to co to vykouzi s MSO souborama, je tragedie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 09:12

Jedna věc je domácí použití a tam si myslím, že stačí ledacos, včetně online verzí. Neumím posoudit kvality Excelu, to je mimo mé použití.
Ale opomíná se Outlook, což je podle mých zkušeností nejdůležitější součást office a nejdůležitější aplikace ve firemním prostředí. Tam, kde mají Exchange, je to naprosto zjevné. A to jsou tisíce licencí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 09:01

Office 2013 je krásný, rychlý, plně graficky akcelerovaný. A za nějakých 200,- Kč v rámci Microsoft Software Assurance/Home Use Program od zaměstnavatele - no neberte to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 08:51

Mám MS Office 2010, ze kterých však používám pouze PowerPoint a Excel. Na nový Word jsem si nikdy pořádně nezvykl. Už léta píšu všechno v OpenOffice, dnes v LibreOffice. Jako velice užitečný doplněk jsem shledal TypoJTB pro automatickou typografickou korekturu textů.
Vzhledem k tomu, že budu kupovat nový počítač, MS Office kupovat neplánuji, za 3,5k mi hezká grafika uživatelského prostředí nestojí. Na jednoduché prezentace mi LO Impress stačí (žádné efekty stejně moc nepoužívám, protože po pár slidech to všechny začne nudit a zdržovat) a Calc na jednoduché tabulky taky (grafy jsem nedělal ani nepamatuju). Vzhledem že 99% mojí produkce jsou textové dokumenty, využívám nejvíce právě LO Writer.
Na jednoduché letáčky a vizitky používám Serif Page Plus ve free verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 08:35

Na to moje domácí šmudlání, převáčné v Calcu mi stačí Libre, ale rovnou napíšu, že má mušky. Ale v práci bych ho asi nezkousnul. Bohužel neexistuje alternativa pro OneNote ve spojení s cloudem to považuji pro MSO jako podstatnou konkurenční výhodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 08:34

Lidi se schylují k spoilerovému MS Office.Proč?
Tak je třeba si uvědomit, že čtyřčlená rodina která má minimální mzdu a kluka na VŠ tak je pak jasné, že se uchýlí k tomuto činu.
Hlavním problémem MS je cenová politika kdy nebere ohledy a chce plnou cenu za MS office. Pravda je taková, že tkz. má SW pro studenty, ale stale to není vhodný pro studenty kteří jsou chudý jak kostelní myš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 08:24

Poslední dobou používám převážně Google Drive, ale ve chvíli kdy výsledek potřebuji zasadit do nějakého standardního stylu (škola, formuláře...), pak v posledním kroku vzniklý dokument upravím v LaTeXu/MS Office/LibreOffice, ale to se týká opravdu posledních 5 minut práce s dokumentem. Google drive se naprosto skvěle používá při spolupráci s více lidmi v reálném čase, na více počítačích najednou a co je opravdu skvělé je možnost do toho zapisovat scriptem. Například jsem potřeboval zaznamenávat vlhkost v novostavbě, tak jsem za jedno odpoledne (+ 14 dní než senzory přišly z číny) vyrobil z arduina a openwrt krabice zařízení, které odesílalo naměřené informace o teplotě a relativní vlhkosti pomocí formuláře do google tabulek. Stačilo jedno zavolání webové adresy a nový řádek byl vložen, v tu chvíli jsem měl tento údaj a graf všude dostupný (i ke konzultaci), během necelého měsíce se vysledovalo jaké chování způsobuje velký nárůst vlhkosti, to se přesunulo jinam, začalo se trochu více a lépe větrat (původně si mysleli že větrání způsobuje až moc velký únik tepla) a problém byl vyřešen. Bez google drive bych to musel posílat na nějaký vlastní server asi s php, zabil bych několik dnů jen vizualizací naměřených dat, takhle mi to zabralo asi jen jedno sobotní odpoledne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 08:23

Excel bych nevyměnil - Calc je opravdu trochu mimo
Word - Tady tak rigidní nejsem - nakonec mi stačí i LibreOfficeProblém je, že pokud komunikujete v místním rybníčku (CZ) a ideálně s někým jako úřady, apod. tak se použití office nevyhnete - jinak řešíte problémy typu - mě to tu tabulku rozhodilo, apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 08:14

V čem je Office nedostižný i pro domácnosti je formát xls a doc, který je v podstatě neoficiální standard. Pokud někomu pošlete dokument k editaci, rovnou zapomeňte na nějaké zadarmo udělátka z internetu. No a pokud někomu pošlete ODT, tak to ani neotevře.
Za rozšířením Office stojí určitě i Outlook, který po ukonční vývoje Thunderbirdu nemá ve firemním prostředí prakticky
konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 08:10

Nevím, zda to diskutujícím neuniklo, ale bavíme se o domácnosti, ne o firmách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 08:02

Kdysi jsem koupil domů Office 2010 pro domácnosti a studenty, pokud si dobře vzpomínám, byl v nějaké akci za 2000,- licence pro 3 PC. Za tu cenu jsem si řekl OK, fajn, bude to stejný sw, jaký máme já i manželka v práci, se všemi potřebnými funkcemi jako kontingenční tabulky a grafy.Ale nyní Office 2013 Home and Student za 2,5 tisíce předplatné na jeden jediný rok, případně licence na jeden jediný počítač za 3,5? Nesmysl, ať se jdou bodnout. Teda samozřejmě, mám v plánu pokračovat v používání legálně zakoupené verze 2010, nemám důvod ji přestat používat, ale při současných podmínkách bych do MS Officu nešel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 07:56

Kto nepouzival ms office for mac, nevie co je to peklo... Zabugovane, pomale, nekompatibilne s win balikom (rozbite dokumenty otvorene pod win, rozbite formatovanie....), moct to vratit, uz davno to dvd nemam doma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 07:45

kompatibilita MS Office poslední dobou dost klesá a tahle jeho hlavní výhoda se ztrácí.
takže 98% lidí opravdu nemá žádný důvod tohle řešení používat a ta zbylá dvě procenta asi potřebují API, bez kterého něco jiného nefunguje. ty zas paradoxně chodí jen s některou verzí office a tudíž si nechají zas třeba Office 2003 v kterém neotevřou ty novější tak tam mají ještě něco free navíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2013 07:32

Nase firma zkusila vse. Snaha vyhnout se placeni za licence v ramci zakona nas vedla k pouziti ruznych Open source reseni. MUsim rict, ze Google naprosto pohorel. To je hodne nepouzitelne pro firmu. Open office a dalsi rovnez. Nakonec jsme zakoupili licence na MS office a naprosta spokojenost.Navic Office neni jen Word a Excel, ale rovnez Outlook, ktery je neprosto dokonalym nastrojem pro kancelar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 07:28

Používal jsem postupně MSO 2003, 2007.2010 a nyní 2013. Na ribbon se zvyknout dá a časem musím konstatovat, že mi v podstatě vyhovuje a zpět bych nešel. Bohužel je MSO čím dál více nabubřelý. Od 2007 do dneška mi přitom osobně (a předpokládám, že i většině ostatních běžných uživatelů) nepřinesl nic nového - snad krom možnosti editace pdf souborů. Na co si však NIKDY nezvyknu, jsou použitá barevná schemata. Zde mne prosím omluvte, budu velmi sprostý ! Ten, kdo zvolil v MSO volbu barvy temat (bílý, světle a tmavě šedý), musel být naprostý tupec !! Prostředí je mdlé, nekontrastní a nepřehledné. A přihlouplou změnou volby pozadí ve stylu hvězdiček a mráčků (!) to doblinkali totálně. Toto považuji za nejpodstatnější důvod, proč nepřecházet z 2010 (výborné kontrastní černé prostředí) na 2013.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 04:26

Pouzival jsem MS Word a exel z MSO2007. Jenze jsem uzivatel nenarocny, tudiz exel nemusim mit, staci mi calc. Ve wordu mi vsak zacali posilat texty prekladatelske agentury (sazba casopisu). A bylo dost korektur....proste zmizely obcas mezery mezi slovy (z formatu doc, musel sem zadat o data v RTF napriklad). Kolegine co mela MSO2010 to ale otevrela v poradku. OOo to nedelal tak sem presel na nej. Je smutne ze OOo lip cte nektere wordy nez MS, zpetna kompatibilita hruza.... Nadruhou stranu OOo se mi obcas odmitne spustit s tim ze uz je, musim do procesu, ukoncit ho a pak uz jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 03:50

Tak to je příšerný článek sám o sobě. Naprosto skvělé srovnání v podání MS je na http://www.youtube.com/watch...
Nejzajímavější jsou, ale reakce na videa. MS tak nebývale dělá PR zároveň i konkurenci na své náklady, :D
Aby mohli mít nějaké peníze tak musí jednou za nějaký ten rok něco prodat.Jediná hodnotná věc v tomto článku je právě odkaz na tabulku srovnání vlastností officů. Z celého MS Office má hodnotu jedině excel (konkurence Lotusu). Větší výkon excelu vás stejně nezachrání pokud jej nevhodně nasadíte v produkčním prostředí.
To je případ kdy máte velká data soubor řádově 100 MB. Pak to trvá desítky minut a nezřídka excel vytuhne nebo spadne. Bohužel je učíli ve škole a firmě používat windows a ms office, ale myslet ne. Za výkon se opravdu platí, s tím souhlasím. Pozorováním jsem zjistil, že většina platí zbytečně což nastává hlavně u majority, tedy zákazníků MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 02:22

Office mám, ale nepoužívám ho téměř vůbec. Stačí mi víceméně cloudové Office od MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 01:33

celkem souhlas s autorem, jen jako free alternativu bych doporučil KingSoft Office, sic v angličtině ale parádně zastupují MS, tam kde mi Google Writer nestačí. Jinak Google Spreadsheet je super a mým nárokům na tabulkový procesor naprosto vyhovuje, MS Office již rozhodně nemám důvod ani chuť kupovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 01:29

Živím sa ako prekladateľ a napísal som už tisíce strán a Word som nikdy nepotreboval. Z T-602 som prešiel rovno na Lotus Ami Pro a neskôr Word Pro. Word Pro mal ribbon už vo verzii z roku 1996, len sa volal InfoBox. Teraz som väčšinou v linuxe a na všetko mi v pohode stačí Libre Writer. Word občas skúšam, ale nevyhovuje mi. A ostatné programy z balíku nepoužívam, takže MS Office zatiaľ kupovať nebudem. Ale kúpil by som linuxovú verziu Word Pro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 01:01

Na diplomky LaTeX a na zbytek Word. Výhoda je obrovská. Udělám například nějaký UML diagram ve Visio a Ctrl+C/Ctrl+V vložím do Wordu a je vystaráno. Chci potom digram drobě upravit kvůli překlepu? Dvakrát ve Wordu kliknu na vložený objekt, upravím a jedu dále. To je prostě něco za se myslím vyplatí zaplatit. Tak nějak to prostě funguje všechno dohromady jako dobře promazaný stroj.Na větší věci sice preferuji LaTeX, ale občas mi z něj šednou vlasy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 00:58

Skoda je, ze v clanku chybi zminka o tom, ze je mozny koupit MS Office Professional Plus se slevou pro studenty, pokud je clovek studentem. Vychazeji levneji, nez MS Office pro domacnosti a neni to tak orezana edice.
Domu jsem si koupil Office 2007 a pak 2010, pouzivam denne Outlook a OneNote.
Verzi 2013 jsem si nekupoval, protoze se mi nelibi, co udelali s OutlookemObcas take pouziji Word, Excel nebo PowerPoint.Open/LibreOffice jsem zkousel a silne mi nevyhovuji.
Zkousel jsem webove Zoho Office, Google Docs a MS Office Web App. Z tuty trojice bych jako nejlepsi ze spatnych vybral rozhodne MS Office Web App, podporuje toho nejvic v porovnani s normalni desktopovou aplikaci, ale porad je to mizerie (Hodnotim hlavne podporuje pro podporu Excelu).Takze ja jsem nazoru, ze ma smysl koupit si Office i domu, pokud je obcas clovek pouziva.
Jako dobry napad mi prijde MS Office Starter, me by to nestacilo, ale rodice to pouzivaji k plny spokojenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 00:49

Taky používám OMS ffice. Žádný konkurenční balík si k Excelu ani nečuchne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 10. 2013 00:17

bez excelu ani na krok.
calc je nepouzitelny.mal som tu cest s writerom s LO a je to o nieco mensi humus ako calc.
word za par supov mi stoji za usetrene nervy a cas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (48)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 10. 2013 00:11

ještě nikdy jsem neměl potřebu někde v nějaké diskusi prudit s tím, že to je PR článek ... ale teda tohle.. to je PR jak vyšité... :) a to jsem "microsoft positive" a office používám rád a často.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor