Samozřejmě, že to "tak nějak opravdu je"... Jenže pokud by to bylo tak jednoduché, není důvod, aby to VNC nedělalo stejně. V obou případech je klient jen zobrazovací "jednotka", nikoli tlustý klient, co by posílal jen pohyby myší a klávesnicí a nazpátek dostával jen výsledky databázových dotazů. Prostě takhle jednoduché to opravdu není a genialita v úspornosti, jaké dosáhli již v té době, mne naprosto ohromila...
VNC sice dokáže používat i různé komprese apod., ale jednak to i s nima bylo pořád o 3 řády náročnější na pásmo, a dále to žere celkem dost CPU (hlavně u odesílatele).
VNC mělo (a konec konců ještě pořád má) jednu obrovskou výhodu: je multiplatformní a k tomu navíc ještě zadara. Ale používat ho na dialupové či ještě pomalejší lince, to bylo vždycky neuvěřitelné utrpení, ač na druhou stranu na dostatečně výkonných mašinách jsme již v roce 2001 zkoušeli z recese hrát Diabla II přes VNC (hra běžela na jednom PC, ale hráč seděl ve skutečnosti za jiným) - a šlo to... Jenže to bylo na Občas krátké cuknutí, ale rozhodně nikdy nic takového, aby to ohrozilo na životě...stovkové síti, která je dnes již naprostým standardem, ale tehdy rozhodně nebyla.