reklama

Old Spice Guy: doposud nejúspěšnější internetová kampaň

Můžete vonět jako Old Spice Guy a zároveň se přitom inspirovat, jak udělat veleúspěšnou reklamní kampaň na internetu.

Možná už jste také slyšeli o chlapíkovi se jménem Isaiah Mustafa, kterému se říká Old Spice Guy. Je to muž, který je bezesporu ztělesněním ideálu většiny žen, alespoň co se týče fyzických vlastností. A prostřednictvím reklamy ženy provokoval: „Vypadá váš muž jako já? Ne. Ale může jako já vonět.“ Stačí takový jednoduchý nápad realizovaný krátkým vtipným videem se zajímavým trikem proměn prostředí a úspěšná reklamní kampaň na pánský sprchový gel je na světě. Jenomže tvůrci nezůstali jen u televizního spotu. Když se začal šířit na internetu, pohotově zareagovali.

Video kampaně:

Reklama se chytla a video se začalo šířit internetem prostřednictvím sociálních sítí. To bylo tvůrcům motivací k tomu, aby popularitu Isaiaha Mustafy ještě více využili. Získal vlastní účet na Twitteru a Facebooku a vybraným „followerům“ a fanouškům začal odpovídat formou krátkých vtipných videí ze své koupelny. Komu odpovídat a jak, to byla samozřejmě práce týmu mediálních expertů. Pochopitelně se zaměřili především na účty s mnoha následovníky, kde se dalo očekávat další hromadné šíření. Ale existují i výjimky, například uživatel, který chtěl prostřednictvím Isaiaha požádat svou partnerku o roku. Old Spice Guy pohotově zareagoval a o další hojně šířené video bylo postaráno:

Pro zvídavé – řekla ano, jak upozornil web Mashable.

Kampaň byla velmi úspěšná. Na Twitteru získala téměř 84 tisíc fanoušků a na Facebooku dokonce 637 tisíc. YouTube kanál má 130 tisíc odběratelů a přes 92 miliónů zhlédnutí videí. Analytická společnost Visible Measures zjistila, že personalizované odpovědi se staly nejrychleji se šířící videokampaní v historii. Za 24 hodin bylo přeposláno tolik odkazů na videa kampaně, že to předčilo i šíření proslovu Baracka Obamy po jeho zvolení, nebo slavného britského idolu Susan Boyle.

Klepněte pro větší obrázek

Kampaň již skončila Isaiah Mustafa se stylově rozloučil. Počty fanoušků a shlédnutých videí však nadále rostou a ještě chvíli potrvá než Old Spice Guy odezní. A dost možná se objeví s nějakým novým nápadem. Každopádně ukázal, jak může vypadat moderní interaktivní reklama využívající současnou sílu sociálních sítí a oblibu videoobsahu. Bezesporu se nyní budou snažit reklamní agentury tento úspěch napodobit a dočkáme se podobných kampaní na jiné výrobky.

A nakonec ještě ukázka, jak Old Spice Guy reagoval na twít redaktorů známeho amerického webu o gadgetech Gizmodo.com:

A podobných odpovědí jak známým osobnostem, tak naprosto běžným uživatelům, existuje přes dvě stovky. Jejich natáčení přitom nedalo příliš práce – stále stejné prostředí, jen nějaké drobné rekvizity a krátký vtipný text. Efekt je přitom dosud nevídaný.

Témata článku: Byznys, Web, Statistiky, Bulvár a vtípky, Spice, Old Spice, Idol

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Vladimír Brada 21. 7. 2010 12:51:35
    Zajímavé, o Old Spice Guy slyším poprvé. Zajímalo by mě, kde dělám chybu...
  • nadutec 20. 7. 2010 13:37:47
    Mazec. Neznal jsem. Díky. Dle mého sou o hodně lepší jak nová gay serie...
  • crtec 20. 7. 2010 11:48:50
    Hrozně mě pobavily ještě reklamy s Terrym Crewsem:...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 141

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 132

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 40

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama