reklama

Old Spice Guy: doposud nejúspěšnější internetová kampaň

Můžete vonět jako Old Spice Guy a zároveň se přitom inspirovat, jak udělat veleúspěšnou reklamní kampaň na internetu.

Možná už jste také slyšeli o chlapíkovi se jménem Isaiah Mustafa, kterému se říká Old Spice Guy. Je to muž, který je bezesporu ztělesněním ideálu většiny žen, alespoň co se týče fyzických vlastností. A prostřednictvím reklamy ženy provokoval: „Vypadá váš muž jako já? Ne. Ale může jako já vonět.“ Stačí takový jednoduchý nápad realizovaný krátkým vtipným videem se zajímavým trikem proměn prostředí a úspěšná reklamní kampaň na pánský sprchový gel je na světě. Jenomže tvůrci nezůstali jen u televizního spotu. Když se začal šířit na internetu, pohotově zareagovali.

Video kampaně:

Reklama se chytla a video se začalo šířit internetem prostřednictvím sociálních sítí. To bylo tvůrcům motivací k tomu, aby popularitu Isaiaha Mustafy ještě více využili. Získal vlastní účet na Twitteru a Facebooku a vybraným „followerům“ a fanouškům začal odpovídat formou krátkých vtipných videí ze své koupelny. Komu odpovídat a jak, to byla samozřejmě práce týmu mediálních expertů. Pochopitelně se zaměřili především na účty s mnoha následovníky, kde se dalo očekávat další hromadné šíření. Ale existují i výjimky, například uživatel, který chtěl prostřednictvím Isaiaha požádat svou partnerku o roku. Old Spice Guy pohotově zareagoval a o další hojně šířené video bylo postaráno:

Pro zvídavé – řekla ano, jak upozornil web Mashable.

Kampaň byla velmi úspěšná. Na Twitteru získala téměř 84 tisíc fanoušků a na Facebooku dokonce 637 tisíc. YouTube kanál má 130 tisíc odběratelů a přes 92 miliónů zhlédnutí videí. Analytická společnost Visible Measures zjistila, že personalizované odpovědi se staly nejrychleji se šířící videokampaní v historii. Za 24 hodin bylo přeposláno tolik odkazů na videa kampaně, že to předčilo i šíření proslovu Baracka Obamy po jeho zvolení, nebo slavného britského idolu Susan Boyle.

Klepněte pro větší obrázek

Kampaň již skončila Isaiah Mustafa se stylově rozloučil. Počty fanoušků a shlédnutých videí však nadále rostou a ještě chvíli potrvá než Old Spice Guy odezní. A dost možná se objeví s nějakým novým nápadem. Každopádně ukázal, jak může vypadat moderní interaktivní reklama využívající současnou sílu sociálních sítí a oblibu videoobsahu. Bezesporu se nyní budou snažit reklamní agentury tento úspěch napodobit a dočkáme se podobných kampaní na jiné výrobky.

A nakonec ještě ukázka, jak Old Spice Guy reagoval na twít redaktorů známeho amerického webu o gadgetech Gizmodo.com:

A podobných odpovědí jak známým osobnostem, tak naprosto běžným uživatelům, existuje přes dvě stovky. Jejich natáčení přitom nedalo příliš práce – stále stejné prostředí, jen nějaké drobné rekvizity a krátký vtipný text. Efekt je přitom dosud nevídaný.

Témata článku: Byznys, Web, Statistiky, Bulvár a vtípky, Old Spice, Spice, Youtube Video

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Vladimír Brada 21. 7. 2010 12:51:35
    Zajímavé, o Old Spice Guy slyším poprvé. Zajímalo by mě, kde dělám chybu...
  • nadutec 20. 7. 2010 13:37:47
    Mazec. Neznal jsem. Díky. Dle mého sou o hodně lepší jak nová gay serie...
  • crtec 20. 7. 2010 11:48:50
    Hrozně mě pobavily ještě reklamy s Terrym Crewsem:...
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 404

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

** Věděli jste, že Apple vyvinul celkem 45 modelů tiskáren? ** ** Monitor na výšku, plotter nebo herní konzole - to vše měl Apple ve své nabídce ** Většinu z těchto produktů pohřbil Steve Jobs

19.  1.  2017 | Stanislav Janů | 34

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

** Opera představila Neon ** Koncepci prohlížeče budoucnosti ** Připomíná Chrome OS

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama