Link Ti nedám, odkázal jsem Tě na svethardware.cz. Jestli ho nečteš, smůla. Většinou tam měří jen klasické zpoždění přechodu bodu z jednoho stavu do druhého (tj. to, čemu se běžně říká odezva), u dlouho přemýšlejících LCD, byť by měly velmi dobrou odezvu, ale párkrát varovali před nadměrně dlouhým input lagem. Což může být pro hry skutečná (podstatná) nevýhoda. A o tom se od začátku bavíme. Pokud Tě to opravdu zajímá, jistě si to dokážeš dohledat sám. Věřit mi ale můžeš (kdyžtak si přečti i reakci od jfb)...
Co se týká fps: tady jsem nepsal o trhanosti, ale o tom, že od hranice nějakých 10 až 15 začne splývat jeden obrázek s druhým, tj. nejsi schopen rozlišit jeden od druhého, mozek Ti vytváří iluzi pohybu. Do 10 fps jsi schopen oddělovat jeden obrázek od druhého a vnímáš je diskrétně. Co se týká nějakých 25 fps, tam samozřejmě již ani omylem nejsi schopen jeden od druhého rozlišit a stejně tak nemůžeš pozorovat ani nějaké cukání. Cukat Ti může například CRT, ale jednoduše kvůli tomu, že je snímkovací frekvence obrazovky příliš malá a obrazovka Ti tak do hlavy posílá v podstatě příliš málo záblesků (ber to jako záblesky od blesku na fotoaparátu). S iluzí pohybu to ovšem nemá co dělat. Pokud na neinterlaced obrazovce s obnovovací frekvencí 100 a více Hz (CRT; u LCD je to jedno, ty mají snad bez výjimky frekvenci blikání podsvětlovacích trubic nad 100 Hz) necháš zobrazit 25 fps video, tvrdím, že to nebudeš schopen rozlišit ani na tak umělých příkladech, které nabízíš. Jinak já měl na mysli samozřejmě přirozené video, když jsem Ti nabízel, ať si zkusíš vystřihnout jeden dva obrázky. U kontrastního konstantně se pohybujícího obdélníku by sis samozřejmě všiml drobného skoku, ale jde spíš o dopočet mozku, který po nějaké době zjistí, že není obdélník úplně přesně tam, kde by měl být než o to, že jsi schopen takhle přesné detekce. Myslím, že by se to dalo dokázat například tak, že kdybys měl ukázat na obrazovce přesné místo, kde došlo k onomu skoku, netrefíš to vždy úplně přesně, ale pouze v průměru (tj. občas ukážeš víc doleva, občas naopak víc doprava, například až na místo, které odpovídá o plus dva snímky, a jindy se zas trefíš přesně)...
Ale zpátky k úplně původní debatě: těch 70 ms prostě odpovídá tomu jedinému snímku, a toho zpoždění si všimnout schopen při běžné práci opravdu nejsi. Můj návrh s vynecháním obrázku nebyl úplně nejlepší nápad, ale sám jsem to psal (všimni si onoho "jakž takž"), a byla to pouze reakce na Tvůj nesmyslný příměr o důležitosti takhle krátké doby pro lidské vnímání.
K Tvým počtům: vynechání jednoho nečiní ztrátu 80 ms, ale samozřejmě jen 40 ms, to, co myslíš těmi 80 ms je doba uplynuvší od jedné scény k odlišné, pokud jsi místo vynechání zkopíroval předchozí obrázek na místo, kde jsi správně měl vynechat. Pokud vynecháš obrázek, jak jsem to navrhoval, nemůže samozřejmě být o 80 ms žádná řeč při libovolné interpretaci, Tvé číslo prostě nedává smysl.
Co se týká Tvého monitoru: probůh, já přeci nejen nic takového netvrdil, ale ani nikde ani nenaznačil. Všechno, co jsem napsal, bylo, že některé LCD prostě takovou prodlevu mají. A ještě jsem pro jistotu upozornil, že jde o prodlevu před zobrazením, a nikoli to, co se myslí běžně pod odezvou! Tak nevím, proč sem vůbec taháš svůj monitor.