Je to smutný, jak se to změnilo za 20 let. V době automatické jazykové korekce, překlepů, že tolik jich nenapíše ani dislektik ve 3. třídě do diktátu, o hrubch chybách a shodě podmětu s přísudkem ani nemluvím. Nečeské slangové obraty jako "vleze se to tam", místo vejde se, "dohledal", místo našel, anglistické nahrazování slova "svůj" za všecko možné jiné; vaše, jeho, jejich, atd., a další jazykové paskvily.Živě vyšumělo a nemá o čem psát. Jednu dobu tu bývaly i články o autech a zahrádkaření z jiných webů, atd. I dnes se sem běžně půjčují články z jiných webů a jiného oboru a už neni ani problém, aby titulní článek byl hned z VTM o vesmíru. Nic proti, je to zajímavé a mám to rád, ale když jdu číst o IT, rád bych četl o IT, protože kdybych chtěl vesmír, o lécích nebo o bakteriích, co vytvářejí zlato, na stránku o IT bych nelezl. Nemyslíte? A nebo je tu článek z Mobilmánie, a na Mobilmánii zase článek ze Živě, aniž bych se to mohl dopředu dovědět a přeskočit ho. Takže když čtu oboje, tak si to můžu na obou webech přečíst hned dvakrát. Takže když každý den přibydou dohromady tak 3 články, z toho 1 o vesmíru z VTM a 1 z Mobilmane, který za chvíli uvidím i tam, a 1 článek s videem, kde je nepřeskočitelná reklama ve videu před i za..., škoda mluvit. Tak dvakrát týdně nějaký kompilát poskládaný z odkazů na několik jiných článků z posledního půl roku s přídavkem nějaké další spekulace nebo jinak bezcenné informace "co by, kdyby". jako například nedávný článek o bateriích na MM. Nebo recyklát z doby i 2 roky zpátky, protože lidi přece za 2 roky zapomenou, tak nikdo nic nepozná. A necháme pod tím i 2 roky starou diskusi, ať je to tutovka. Rozsekáme to ještě aspoň do 5 kapitolek o 2 řádcích a 1 obrázku, do každé plácnem 30 reklam, aspoň jednu přes celou obrazovku i na mobilu, a je vyděláno. Ale je to zadarmo, vlastně za tunu reklamy, a číst mě to nikdo nenutí, tak co bych chtěl. Já vím. To, že Živě v zniklo 22. října 1996 a historka o tom jak, a co se potom stalo, to je taková mantra, kterou jsem tu četl už nejmíň 3krát a beztak je to i na Wikipedii. To asi abysme si to líp zapamatovali.Svět se posunul. Z nadšenců, co mají přítelkyni, bydlí na privátě nebo na kolejích, píšou rádi, za pár korun, a chtějí, aby to druhé bavilo, se po anexi velkým médiem nebo už před tím, stali páni redaktoři, kteří dnes mají manželky, rodiny, velká auta a iPhony, to všecko potřebují uživit, v životě už mají určitou jistotu, stabilitu a našetřeno, a z nadšení se stala prostě práce, a ta už tolik nebaví. Informací výstřižků, videjí, obrázků a článků je na, už asi 5. notebooku od začátku, nastřádáno víc než dost, něco přečtem na zahraničním webu při raní kávě a Ctrl+C, Ctrl+V nebo Cmd+C a Cmd+V jsou ty nejoblíbenější klávesové zkratky, co existují.Takže až si začnete zase vymýšlet nějakou alternativu monetizace webu a přivýdělku k reklamě, přijdete na mikroplatby za jednotlivé články, freemium, předplatné nebo podobné metody, tak už to přestanu číst úplně, jako jsem přestal s papírovýni časopisy. Nejste New York Times a nebo Wall Street Journal, abyste si takové zpoplatnění, vzhledem k hodnotě obsahu, mohli dovolit.