Linux | Nvidia | ARM

Nvidia už podporuje technologie pro ray tracing a DLSS i na čipech Arm a Linuxu

Nejnovější grafické technologie od Nvidie, mezi které patří ray tracing a DLSS, bylo doposud možné využívat jen na platformě Windows a v podporovaných hrách. Spojení Nvidie a Armu má však velmi rychlý pozitivní dopad – tyto technologie budou dostupné i mimo svět x86 a Windows.

Nvidia oznámila, že ray tracing a DLSS je s novou aktualizací k dispozici i na platformách s čipy Arm a operačním systému Linux. Samotný procesor Arm musí být samozřejmě kombinován s nějakou grafickou kartou od Nvidie třídy RTX (GeForce RTX 2000/3000).

Na GDC prezentovala Nvidia i ukázkové demo z her Wolfenstein: Youngblood a The Bistro se zapnutými technologiemi DLSS a ray tracingem. Použit byl hardware v podobě čipsetu Arm MediaTek Kompanio 1200 s grafickou kartou GeForce RTX 3060.

Konkrétní implementace technologií je však na každém vývojářském studiu pro danou hru, takže hry s podporou zmíněných technologií pro Windows automaticky nebudou fungovat na Armu a Linuxu. Je potřeba zásah ze strany vývojářů, na což má ale Nvidia připravené potřebné SDK a další nástroje i přímo pro rozšířené herní enginy pro snadnou a rychlou implementaci.

Diskuze (2) Další článek: Dropbox má jedenáct nových funkcí a zlepšováků. Využít je mohou i „neplatiči“

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,