Nvidia na GTC: simulace a superpočítačová mobilní grafika

Realistická simulace moře i nové architektury a čipy, které přinesou několikanásobně vyšší výkon i nižší spotřebu.

Nvidia na konferenci GTC představila několik novinek, nejen z oblasti hardwaru, ale i softwaru. Hlavní přednášku si vzal na starost šéf Nvidie Jen-Hsun Huang.

Kromě krátkého představení nové grafické karty GeForce GTX Titan, která je nejvýkonnějším modelem určeným pro domácí i profesionální využití, se šéf Nvidie pustil do mnoha oblastí, ve kterých Nvidia působí a už to rozhodně není pouze o grafických kartách.

Ve jménu simulace

Na videu v čase 9:30 si můžete prohlédnout jak vypadala simulace virtuálního moře dříve, respektive do dnešní doby. Takovou simulaci lze dnes vidět v mnoha moderních hrách, vlny jsou poměrně stálé a i když vše vypadá na oko relativně dobře, moře nereaguje na fyziku lodi ani na rychlost a směr větru.

Od času přibližně 10:30 začíná ukázka nové generace simulace, která reaguje na 20 000 senzorů na samotné lodi, mořské vlny reagují na rychlost větru a vše se fyzikálně počítá dle stovky tisíc částic. Jak lze vidět, chování moře i lodi je hodně realistické, přičemž vše je počítáno v reálném čase na GeForce GTX Titan.

Další oblastí je simulace obličeje, kde je dle Nvidie problém s tím, že k dokonalému ztvárnění obličeje vede složitá cesta s mnoha překážkami. Realističnost obličeje a jeho „lidskost“ se totiž postupně nezlepšuje s přidáváním složitosti, ale v určitém stupni vypadá taková simulace hodně divně, až odpudivě.

Na videu můžete vidět velmi dobře vypadající vílu s realistickými vlasy. Její emoce ale nelze vytvořit kreslením na počítači. Pro co největší realističnost bylo nutné nasnímat video obličeje z 156 kamer umístěných v trojrozměrném prostoru kolem obličeje reálného člověka. Výsledná videa s 30 výrazy, která měla celkem 32 GB byla zpracována a programátoři měli k dispozici potřebné informace k simulaci výrazů v obličeji.

Technologie Face Works na prezentovaném obličeji bez vlasů potřebuje k vykreslení v reálném čase kolem 2 TFLOPS, což je polovina výkonu GeForce GTX Titan. Spotřeba na takovou simulaci je s GeForce GTX Titan kolem 100 W. Na celé tělo či svět v takové kvalitě si tak určitě ještě počkáme.

 

Témata článku: Hardware, Technologie, Nvidia, Simulace, Big, Titan, Parker, Kepler, Logan, Maxwell, Nvidia Geforce, Shazam, Mora, Volt, Works

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Nnet 23. 3. 2013 10:41:32
    Toho plešouna vykreslili krásně :) Ale ty uši už mohli taky dotáhnout. :-D
  • ace_9 21. 3. 2013 22:40:59
    to teraz bezne takto vyzeraju technologicke konferencie ? ze pride nejaky...
  • Michal Kolesa 21. 3. 2013 14:38:41
    To jen znamená, že herečky, co hrají ve filmech se nebudou muset učit...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

Včera | Stanislav Janů | 47

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

** Jihokorejská společnost Hankook Mirae Technology vyrábí obří Mechroboty ** Jsou určené pro ovládání člověkem uvnitř ** V prodeji se objeví koncem tohoto roku za 200 milionů korun

20.  3.  2017 | Karel Javůrek | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C