Nvidia má další trumf: PhysX ovladače pro GeForce

Společnost Nvidia uvede během několika týdnů ovladače PhysX pro grafické karty GeForce řady 8, 9 a GTX 260 a 280. V podporovaných PhysX hrách se bude fyzika počítat přes GPU (CUDA).

Jistě vám neuniklo, že Nvidia na začátku roku koupila společnost Ageia PhysX, která stojí za stejnojmennou fyzikální kartou. Tuto kartu již podporuje řada her, například Ghost Recon Advanced Warfighter 1 a 2, Unreal Tournament 3, Medal of Honor: Airborne, Two Worlds a řada dalších, podporováno je i spousta programů a pluginů (přehled zde). Ve vývoji je několik desítek dalších her s podporou PhysX.

Klepněte pro větší obrázek

Nvidia chystá pro majitele GeForce řady 8, 9 a samozřejmě i GTX 260 a 280, nové ovladače PhysX, které budou využívat GPU těchto grafických karet pro výpočet fyziky a to skrze CUDA (Compute Unified Device Architecture). Díky těmto ovladačům tak budete moci hrát všechny starší i připravované hry s podporou PhysX, a to naprosto zdarma. Ke stáhnutí by měly být během několika týdnů. Zajímavé bude srovnání výkonu pomocí klasické Ageia PhysX karty a počítání přes GPU těchto grafických karet.

ATI (AMD) po odmítnutí nabídky od Nvidie ohledně společné podpory PhysX však také nemohla zůstat bez podpory fyziky a její investice a podpora tak připadne na konkurenční engine Havok, za kterým stojí stejnojmenná společnost a kterou zase nedávno koupila společnost Intel.

Jak je vidět, největší hráči na trhu už mají fyzikální podporu zajištěnou, otázkou zůstává, jak to dopadne v případě budoucích her a jejich rozšíření. V tomto případě by pro uživatele bylo nejlepší, aby byl na trh jen jeden hlavní, univerzální a dostatečně kompatibilní fyzikální engine, případně aby hry podporovaly jak PhysX tak Havok, protože jinak bude každá hra podporovat jiný engine a pokud nebudete vlastnit kompatibilní grafickou kartu od ATI či Nvidie, kvalitnější fyziky se ve hře nedočkáte.

Právě kvalitní fyzika se stává spolu s detailní grafikou nedílnou součástí každé novější hry, a i když by se mohlo zdát, že pro výpočet lze jednoduše použít dnešní vícejádrové procesory, výkon grafických čipů v této oblasti je mnohem vyšší a umožní tak vytvářet hry opět o něco realističtější, než dříve.

Zdroj: Fudzilla

Témata článku: Physx, Engine, Unreal Tournament, Medal of Honor, Airborne, Honor, Ghost

12 komentářů

Nejnovější komentáře

  • kuko61 18. 6. 2008 13:59:17
    ono FPS je paradoxne pri narocnych scenach mensie aj ked mas v kompe...
  • johnnash 17. 6. 2008 12:17:54
    No nevim srovnavat ODE a PhysX je uz ted mimo. ODE se uz davno nevyviji a...
  • Michal Keracik 17. 6. 2008 10:09:08
    mne by sa pacilo napriklad vyuzitie Hybrid SLI ( onboard grafika pri...
Určitě si přečtěte

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

** Dobrý monitor s kvalitním panelem lze pořídit pod tři tisíce korun ** Pod deset tisíc si můžete koupit pracovní 27" monitor nebo nejlevnější použitelné 4K ** Vybrali jsme také ideální model pro vícemonitorovou konfiguraci

27.  11.  2016 | Stanislav Janů | 13

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 76