Nové zbraně do 3D bitvy

Diskuze čtenářů k článku

Klocar  |  23. 09. 2001 18:33

Ty debile. Seš asi teplej INTEL-čur-ÁK. Žádný 4in1 jsem nikdy nepoužil a všecno mi chodí uplně v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  11. 08. 2001 09:50

Hehe, MAXX verze, jestli to bude podobny gol, jako Rage MAXX, tak se mame na co tesit :))

BTW nvidia karty od manli - 100x lepsi nez treba takovy MSI :))  Protoze maji kvalitni obraz, u vetsiny i megaznacek aby je clovek hned odpajel a pripravil se o zaruku, pokud se nechce pripravit o oci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PiT  |  24. 07. 2001 23:25

Nechapem, co mate vsetci proti ATi.

Jedine, v com vam mozem dat za pravdu je to, ze maju na prd ovladace.

Osobne vlastnim ATi Radeon 32MB SDR.
Mal som pred nim GF2 MX, takze mozem porovnavat.

Radeon BOL LACNEJSI.
Menej sa ZAHRIEVA.
Podporuje omnoho viac features.
Ma VEELMI kvalitny 2D obraz.
Ma HW podporu IDCT.
Je to druha najvykonnejsia karta (Radeon 64MB DDR ViVo) na momentalnom trhu. Kecajte co xcete, so 7075 drivermi v rozliseni 1024x768x32bit sa vyrovnava GTSku a niekde aj Ultre a v 1280x1024x32 bitoch sa rovna Ultre. Navyse v NOVYCH hrach (Max Payne, Tribes2 ...) sa ukazuje, ze je o DOST vykonnejsi, ako cipy radu GF2 a konkuruje priamo GF3, ktore je ale priznajme si, "trosicka" na vyssej urovni ;).


Lidi lidi.
S pretocenym MXkom som mal 2002 3DMarkov v 3DMarku2001, teraz mam s Radeonom SDR 2511 3DMarkov.

Naozaj jedine minus u ATi su DRIVERy.

Ale je to podobne, ako ked porovnavate cipsety Intel a VIA...
Ked nenainstalujete 4in1 ste v pr....

Toz. Ked vyladite drivery na Radeona, mate o DOOOST vyssi vykon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcelino  |  23. 07. 2001 15:43

Nazdar. Teda nechcem byt nejaky vasnivy zastanca ATI, ale ako som uz napisal v inych forach, osobne vlastnim Radeon32SDR (MBChaintech7AJA/100), kupil som ho zaciatkom tohoto roka a nemal som s nou najmensie problemy. Je to moja prva ATI karta, takze som nemal moznost "ziskat" nejake zle skusenosti s ATI. Svagor ma tak isto Radeona32SDR na inej doske (FIC AZ11) a tak isto bez akychkolvek problemov. Kupil som ju preto, lebo som vyzadoval max. kvalitu obrazu v 2D/3D a prijatelnu rychlost v rozliseni 1024x768x32bit v spojeni s 700 az 900 MHz Duronom. To vsetko za prijatelnu cenu. Pred kupou mi z predajne pozicali na skusku HerculesMX2 a spomenuty Radeon. V mnou pozadovanom rozliseni a far. hlbke bol Radeon jednoznacne lepsi, preto som ho kupil. Cena bola rovnaka.

Lacne hov.. typu ManLi som mal tiez na skusku a uz ich nechcem ani vidiet....

 

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frank  |  23. 07. 2001 15:42

   Chapu rozhorcení nad ovladaci firmy ATI, ale co se tyka podpory produktu, tak bych si dovolil polemizovat. Jiz pred lety jsem pouzival XpertPlay98 (chip Rage Pro) a TV tuner ATI TV na ISA. Po case jsem gr. kartu vymenil za Rage Fury (chip Rage 128) s TV out. ISA TV karta nesly pripojit starym kabelem, ale po kratkem (do 3T) jednani emailem jsem dostal primo z Kanady kabel i s popisem zapojeni a CD s novymi drivery a to zcela zdarma a do 2M od zacatku jednani!!!

  Nyní uzivam Radeon DDR 32, a mel jsem problemy po nakupu ATI TW Wonder (,,stereo"), drivery na CD proste nesli nainstalovat. Opet jsem dostal promptne nove CD od vyrobce.

  Mozna, ze budu pusobit jako reklamni agent, ale ja karty ATI pouzivam bez prestavky jiz vice nez 5let a mimo problemu s drivery skutecne jsem nenasel zadne zavaznejsi nedostatky.

  Priznavam vsak, ze nejsem naruzivy hrac, potrebuji spise vysoke refresh rate, velmi dobre 2D a dobou podporu multimedii (DVD, MPEG apod.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Koukal  |  23. 07. 2001 14:05

Prosím, kdo máte tuto kartu a nějaké zkušenosti s ní - dejte mi vědět. ĎaČ!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  09. 08. 2001 08:53

No, ja jsem vlastnikem teto karty (tedy spise varianty Deluxe Combo). Nepocitam-li Dual PIII-800 a 512MB pameti...

Muj nazor? Je super pro ty co potrebuji rozumny vykon pro obcasne pareni gamesek (na mem stroji jede NHL 2001 v plnych detailech v 800x600x32 bez problemu asi kolem 35 fps), praci (programuji, takze zas tak po vykonu nesilim)...

Ale hlavne, nepouzivejte Detonatory, ale ovladace od Asus... S Detosama se mi to kousalo (jedu W2KAdv.Server)...

Pokud budete chtit neco dalsiho vedet, jsem na mailu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  20. 07. 2001 10:02

NEvim jak ostatni, ale ja pri rozliseni 1280x1024 ve hre nepostrehnu nejake zubate hrany. To bych musel mit zrak jak ostriz se snimkovanim a rozlisenim nekolikrat vyssim nez clovek. Takze snad jedine EAGLE   neco vidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  21. 07. 2001 23:03

Ani Eagle v tomto rozlišení nic nevidí (použije-li je dnes klasické filtrování). To bych musel mít monitor 21" nebo něco většího, abych to vůbec zpozoroval a to, bohužel, nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  20. 07. 2001 04:44

Nekde jsem cetl, ze T&L je jen nafouknuta bublina protoze je dost nesikovne (max 8 svetel ve scene atd). Vyvojari jej pry skoro nepouzivaji takze je jen v nekolika hrach. Nevite nekdo co je na tom pravdy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neuromancer  |  20. 07. 2001 09:43

To omezeni je 8 svetel na trojuhelnik (pripadne objekt, proste jedno volani DX funkce) a co se podpory tyka, vyvojari holt neprepisuji skoro hotove hry jen quli nove karte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
raroo  |  19. 07. 2001 21:28

Zajímalo by mne jak si vede kyro1 a 2  na slabsich procesorech tak okolo 500Mhz. Dale by mne zajímalo srovnani Kyra, Kyra2, Geforce2MX a Geforce pri zapnutem FSAA 4x v rozliseni 800x600 a 1024x768. Nema nekdo tyto informace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zork  |  19. 07. 2001 22:09

mám KyroII 64MB a řeknu ti že na FSAA zapomeň... mám Durona 1GHz, 256MB RAM a stejně se všechno hrozně cuká na Gf2 64 to jelo líp ale taky to za nic nestálo. Jestli chceš FSAA 4x tak jedině Gf3 ale stejně to neni úpně ono. Snad Gf4 a 3GHz CPU +512MB DDR RAMky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  20. 07. 2001 02:35

Co se tyýče srovnání karet, budeme se na PCtuningu nějakých pár testů provést. Jestli se vše povede bude to stát zato. Jinak co se týče FSAA, tak doopravdy kromě GeForce 3 o něm nemá cenu mluvit. A tam bych použil jedině Quicunx, jiný anti-aliasing nemá ani cenu. Jinak Anti-aliasing nezávisí na procesoru. Myslím si, že na perfektní FSAA 4x bude stačit v pohodě NV25. jen tak mimochodem, víte že existuje i FSAA 8x? :))) Ale myslím, že kvaltia FSAA 4x je dostačující, ba naopak ona je tak dobrá až to vytváří až nerealistcky rovné hrany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zork  |  21. 07. 2001 13:21

no co se týče Kyra tak na CPU závisí všechno...  

mimochodem zkuste si na P3 450 +GTS FSAA a pak to dejte na TBird 1GHz ona tam nějaká ta "maličká" změna taky bude ale spíš jde o průtok dat ono renderovat scénu která má 800x600 nebo 1600x1200 je celkem rozdíl

PS: Kdo daruje nadějnému studentovi GF3 (nejlépa ASUS)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stin  |  20. 07. 2001 09:57

mno Kyro II jsem nemel, ale na tehle strance bys mohl par veci najit aspon o Kyro I

http://www.hyperlink.cz/stin/kyro.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stin  |  19. 07. 2001 09:03

Nemohu souhlasit s nazorem, ze ATI je nejvetsi konkurent nVidie. Narozdil od JORA ji vubec palce nedrzim, naopak doufam, ze vyklidi scenu.
Co mne k tomu vede ? To je jednoduche - pristup firmy ATI. Kdyz se podivam do minulosti, tak meli akorat plnou hubu kecu, ale co z nich nakonec vylezlo. Pokazde prisli suverene pozde. Bohuzel je to firma, ktera porad vyuziva sveho kdysi dobreho jmena a laka na ne zakazniky. Snad posledni karta, ktera drzela krok byla  Xpert@Play. Pak to zacalo - "nejlepsi, nejrychlejsi, nejdokonalejsi" ATI 128. K smichu - v dobe sveho vyjiti uz byla na trhu TNT2 (za podstatne nizsi cenu), ale ATI 128 se klidanko srovnavala s TNT. Aby to zakaznici nemeli jednoduche, tak Ati udelala gulas v nazvech - Magnum, Fury, XL, 2000 a kdo vi, co jeste. Po roce uz nikdo nevedel, co kupuje. Pak prisli s nesmyslem MAXX - no tak k tomu snad netreba ani komentare. nVidia mezitim rozdrtila trh se svym GF2MX (3DFX pomalu vyklidilo pole, protoze se choval, podobne, jako ATI - cerpal z dobreho jmena V1). Radeon - nadejna karta, ale opet prisla pozde a svym vykonem cistila stopu po GF2 GTS.
nVidia neleni a vypusti GF3 - odpoved ATI ? Opet spousta zvastu a aby se nereklo, tak upecou rovnou dva chipy (nepripomina Vam to situaci 3DFX a jejich V5000, 6000, 7000 ... :o). Ale kdy ? Podle mne bude nejspis vykonem zaostavat za GF3 a cenou ji bude nekolikrat prevysovat.
Podpora zakazniku ? Proboha jaka ? Oni vubec neposlouchaji zakazniky. To jsem se takhle jednou bavil se zastupcem ATI pro Ceskou Republiku (na jmeno si nevzpomenu) - ptal jsem se, kdy daji k TV kartam DO ? Odpoved - "nikdy, zakaznici si to nepreji" :o))  Instalace ? Na nekterych konfiguracich ani nelze nainstalovat Windows98 (po napsani SETUP okamzite resetuje), takze se musi vytahnout druha a po nainstalovani karty prehodit. Proc mne taky nuti, abych instaloval cely jejich balik ? Proc si nemuzu nainstalovat jen drivery ?
Jeste  jsem zapomel na ten patvar AIW - ale to uz se mi zaludek obraci vzhuru.

Ne nelibi se mi monopolni postaveni nVidie (pomalejsi technologicky rust, zvysovani cen atd.), drzim palce kazdemu konkurentovi, ale ATI neni konkurent, ti tahaji jen prachy z lidi a smeji se jim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cooler  |  19. 07. 2001 11:19

Souhlasim se vším, co jsi o ATi řekl, kromě toho, že výbornou kartou byla taky Mach64 ;P
Co jsem ale nepochopil jsou narážky na All in Wonder .. myslím, že právě díky AIW se dá ještě říct, že má ATi něco extra, co má své jméno a uznání. Možná máš špatné zkušenosti, já jsem ale byl s AIW vždy spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stin  |  19. 07. 2001 15:29

ad AIW - netvrdim, ze to neni neco extra, ale jsou minimalne tri veci, kvuli kterym tento patvar neuznavam :

1. vysoka cena - za stejnou, nebo nizsi cenu se da poridit samostatne grafika a samostatne TV karta.

2. za svoje prachy clovek obdrzi celkem dobry TV tuner a pomalou 3D kartu - ano Radeon AIW je momentalne rychly, ale viz. bod. 1 a bod. 3

3. upgrade - graficke karty leti porad vykonove nahoru (cenou dolu) a clovek, ktery chce aspon castecne drzet krok z dobou, musi upgradovat. Jenze jak prodat samostatne grafiku ? Nejde. A co to prodat cele ? Prijdu o TV a mimochodem se takove combo tezko prodava - musi se jit hoodne pod cenu.

Takhle bych mohl pokracovat, ale myslim, ze to staci :o)

Ma to ovsem i jednu vyhodu - do kancelare mi nikdo neda TV kartu, ale kdyz reknu, ze potrebuji novou VGA kartu, tak ostatni vi prd, co je AIW - a ja muzu koukat na TV :o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Viper  |  19. 07. 2001 14:13

Souhlasim absolutne se vsim. ATI ma nejvetsi slabinu v driverech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít Otáhal  |  19. 07. 2001 17:09

Myslím že do pozice konkurenta NVidie rozhodně  ati nepatří. Jejich "kvalita ovladačů"  je prostě pověstná. Spíše bych řekl, že svým přístupem NVidii nahrává - je zvláštní konkurovat tím, že vyrobím  něco, co je evidentně horší a dražší, ale zákazníkovi tvrdím, že je to lepší, protože je to značkové ,, . Příjdete do obchodu a každý obchodník vám nabídne na spotřební grafiku ( myšleno hry) buď nějakou kartu NVidie - nebo případně ATI. Pokud by měl obchodník zákazníkovi říct, jak se situace opravdu má tak řekne na otázku Zda doporučuje Ati nebo NVidii -   tak se dozvíte, že NVidia má poloviční cenu, dvojnásobný výkon a stabilní ovladače. Ati je podstatně dražší, ovladače jsou hrozné, ale zato kdysi dělali nejlepší karty a navíc je to značka. A je to skoro vaše povinnost koupit si něco jiného než NVidii, aby jste nepodporovali její monopol. O podpoře zákazníků se prostě nedá mluvit. Kdykoli jsem se obrátil na Ati s jakoukoli otázkou emailem na technickou podporu tak se nikdo ani neobtěžoval odpovědět.  U NVidie jsem sice čekal na odpověď měsíc, avšak dočkal jsem se (ač je pravdou, že neodpověděli zrovna na to, co jsem se ptal :))  STMicroelectronics se svým KYREM si rozhodně dle mého zaslouží mnohem více pozornosti než přestárlá, přežité, nic nového nenabízející firma ATI. Myslím že ten, kdo nejvíce hrozí monopolu NVidie je právě STMicroelectronics, které nabízí nové funkce za výbornou cenu. Takže myslím, že pokud nebude R200 opravdu kvalitní čip s opravdu kvalitním softwarovým zázemím, tak ATI z celým svým "Velkým projektem R200,R300"  zapadne do všední šedi mezi firmy SIS, S3 a spol., kterým ovšem nebude schopna konkurovat cenou, ale pouze značkou. A to je poměrně málo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Element  |  25. 07. 2001 17:47

Myslím, že de vždycky jen o to co chcete za svý prachy dostat. Jestli někomu vyhovuje ATIna tak OK. Jestli chce někdo nVidiu taky OK. Je to dycky jen věc toho kdo si to kupuje. Kupříkladu ATI Radeon má lepší obraz ve 2D než Gef2 a to může být pro někoho rozhodující (třeba pro mě :) ). Pak navíc existuje jen málo karet, které jsou zároveň 3D akcelerátory a mají i Video In/Out konektory. ATIny mají tu výhodu, že sou to sice celkem na hraní šméčky, ale zase na nich je jeden z těch lepších převodníků. Pokud pak člověk srovná obraz třeba mezi Asus 7700 deluxe a ATI Radeon staženej z videa nebo TV tak jednoznačně vede ATI. Jasně kdo na to má tak si koupí GeF2 GTSko a k tomu tak za 8.000 kvalitnější video kartu. Bude mít o pár FPS víc, ale zaplácne dva sloty a vyplázne o těch 8 litrů víc než kdyby si koupil ATInu.
Osobně do budoucna spíš věřím STMku (slušný výkon za dobrý peníz) pak následuje tak nastejno ATI/nVidia. V denšní době se ale kupříkladu rozhoduju mezi koupí ATI Radeon DDR a Gef2 GTS. Zatím vede Radeon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJ G.O'S  |  19. 07. 2001 00:03

 Mám Kyro 2, jsem moc spokojený, protože mám silný procák Athlon C 1200, ale T&L pomůže Kyru proniknout i do slabších sestav. Doufám, že firmu STMicroelectronics podrží hodně i silné firmy, aby nezkrachovala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Hanák  |  18. 07. 2001 20:39

Dobrej článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowgaR  |  18. 07. 2001 18:41

Hoci Ati drzim palce, vidim ze asi skrachuje...:(
Ruti sa opat do zaniku, a nejde tuna ani o jej pomaly vyvoj ci podporu, ale o buducnost s jej 3 Texturovacimi jednotkami! Snad najvacsia chyba Radeonu!
Nielen Podla odbornikov, ale ak by mal 2[sucasny 70%std pouzivany na vyvoj], bol by lacnejsi, 4 bol by 2x! vykonnejsi, bez pouzitia EBM...
Ach jaj, Farewell Ati and we liked u =)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  17. 07. 2001 11:05

Mohl by mi někdo vysvětlit, jak je možné, že Kyro III bude používat u pamětí DDR "nestandardní" datovou šířku 223 bitů a při SDR to bude 256 bitů? Jak jinak mi vysvětlíte, že propusnost SDR je při 250MHz tak vysoká a zároveň u DDR není její dvojnásobek?

PS: Chudál Bill "integrován do připravované Mocrosoftí konzole"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  17. 07. 2001 16:48

No ty udaje jsou převzaté, těžko říct co na nás STMicroelectronics vymyslí. Třeba to bude nový způsob přenosu informací po sběrnici, možná to stejné co je Lightspped memory u GeForce 3. Nechme se překvapit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  17. 07. 2001 17:11

Spíš jde o to, že je to úžasná hovadina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPP  |  17. 07. 2001 10:57

Chybicta se vloudila. Pocty pipelines u kyra su podelene poctom tlaciarenskych skriatkov a vysledky su akosi vzdialene od reality .

A ku headcastingu. Ono by to bola celkom sranda vydiet v quakovi alebo v ut ako protihraci otvaraju ustami, ale kto by to stihal sledovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindru  |  17. 07. 2001 09:38

podle vas "neprilis uzitecne"  ?
moje skoromanzelka kuprikladu nedoslycha a odezirani (ust recnika) ji dost pomaha. problem ze to asi "cesky"
hned tak nebude, takze  eeeeeeeee......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  17. 07. 2001 10:05

No to jste přišel s moc chytrým nápadem, tohle využití neměl na mysli ani Matrox. Ale asi fakt těžko říct, jak to bude fungovat v praxi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor