Nová kniha: 2. díl Knuthova Umění programování

Pokračování legendární série The Art of Computer Programming v češtině!

Kodér, který by neznal Donalda E. Knutha, se snad ani nemůže považovat za plnohodnotného programátora. Knuth bývá nejčastěji spojován s typografickými nástroji TEX a METAFONT, je ovšem také autorem několikasvazkového díla „The Art of Computer Programming“, které patří mezi nejuznávanější učebnice programování.

Tip: Prohlédněte si také první díl Umění programování

Pokud jste někdy potřebovali použít nebo třeba jen pochopit určitý postup, s Uměním programování nemůžete šlápnout vedle. Věnuje se celé řadě algoritmů, o který se konkurenční tituly jenom zmiňují a mnohdy ani to ne. Po prvním úspěšném dílu vychází český překlad druhého věnovaný Seminumerickým algoritmům. Pokračuje ve stejném duchu, tedy se stovkami cvičení, otázek a odpovědí. Novinka se zaměřuje na práci s náhodnými čísly (generování náhodných čísel, statistické testy) a poté přechází na aritmetiku. Předkládá algoritmy řešící problematiku výpočtů s pohyblivou řádovou čárkou, racionální čísla, převody soustav a operace s polynomy. V závěru knihy najdete odpovědi k cvičením.

Umění programování - Seminumerické algoritmy„Must have“ kniha pro každého programátora

Umění programování je nestárnoucím skvostem v oblasti technické literatury. Nemusíte ji přečíst hned celou, k této referenční příručce se budete opakovaně vracet – z oblasti algoritmů již jinou knihu nepotřebujete. Knuthova programátorská bible obsahuje vše, co jste kdy o algoritmech potřebovali vědět.

8 důvodů unikátnosti série knihThe Art of Computer Programming:

  • Začala vznikat na začátku 60. let a přes obrovský rozmach v oblasti IT jsou její tvrzení platná dodnes.
  • Dokáže ji vstřebat každý čtenář se znalostmi středoškolské algebry.
  • Všechna matematická tvrzení jsou náležitě dokázána.
  • Může sloužit k samostudiu obecných programátorských pravidel a datových struktur, praktického programování ve strojovém jazyce, ale i ke studiu diskrétní matematiky. •
  • Autor demonstruje algoritmy na strojově orientovaném jazyce, aby tak mohl pracovat s elementárními počítačovými instrukcemi.
  • Aby autor dosáhl úplné obecnosti, vytvořil pro účely výkladu univerzální počítač.
  • Dobrovolníci vytvořili simulátory Knuthova počítače, takže je možné vše si vyzkoušet i prakticky.
  • Programování je tu pojato i z estetické stránky; propojuje se tak exaktní a umělecká činnost.

Více informací, obsah i ukázkovou kapitolu najdete na webové stránce knihy.

Diskuze (26) Další článek: Nové KDE 4.4 s podporou pro sociální sítě

Témata článku: , , , , , , , , , , ,