Dobrý den,
autor článku nezmínil jednu velmi důležitou informaci = a tou je cena za kliknutí, kterou požadují čeští provozovatelé PPC systémů.
Pokud v systému Google AdWords pracujeme s cenou za proklik od několika centů a v aukci s ostatními inerenty ji můžu navyšovat, tak přístup českých PPC systémů s cenami 5 Kč, 10 Kč za klik (fixně), je docela úsměvný. Jsou i jiné systémy s cenou od 1,50 Kč/klik - ty zase nemají patřičné pokrytí na serverech a tím pádem je zásah cílové skupiny omezený.
Záleží samozřejmě na oboru/zboží, ale dávat např. za přivedení návštěvníka na firemní stránky desetikorunu, v odvětví, kde marže nejsou nijak velké, je docela zhovadilost. Obchodník si umí spočítat návratnost takové investice, ví (nebo měl by vědět) jaký má konverzní poměr návštěvník => zákazník (obecně, po segmentech...) a tak vědět, kolik je ještě jeho limitní cena.
Takže, jakmile někdo nabídne systém, kde bude cena za proklik např. násobek 0,50 Kč, nebude vyžadovat kupování "balíků" prokliků předem, a nabídne solidní pokrytí na partnerských serverech a hlavních vyhledávačích, má pěněženka se otevírá...
Do té doby - (bohužel) jiné formy inzerce nebo na systémech, kde to mě chápou.
Díky AdWordsi