Neveselo, truchlivo v české kontextové reklamě

Diskuze čtenářů k článku

Jiri Pallas  |  21. 12. 2005 20:28

Uvodem: Na www.Sbazar.cz (300.000 UV/mesic) jsme s bbtextem natolik spokojeni, ze si na stranky pustime i bbkontext.
Srovnaval jsem pocet placenych pozic na Adwords mezi Svedskem a CR na asi desitku nahodne vybranych slov a Svedi tam meli vzdy mnohonasobne vice placenych inzeratu /Svedsko ma 9 milionu lidi/ To mi jen potvrzuje, ze je CR o par let pozadu, ale ze se take rozjedeme, pouze je otazka jestli v te dobe nebude uz pouzivanejci Pay Per Call a Skype bude dostavat nejlepsi kousky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truhel  |  20. 12. 2005 21:33

heh, zkusili ste nekdo dat vyhledat siemens sl65 ci podobne? tak vam pekne vyskoci antireklama na siemens, ktera ciste nahodou:), podporuje nokii. jeslti takhle bude u nas vypadat reklama na google, tak at se jdou obchodnici BODNOUT!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladas  |  20. 12. 2005 06:44

Reklama by nemela existovat vubec, aby lidem konecne prestala otravovat zivot a zbozi mohlo byt o to levnejsi.
Pokud neco potrebuju, tak si to vyhledam i bez reklamy, ze ketere s stejne vetsinou nedozvim
treba parametry, ktere potrebuju vedet (ty je nekdy naopak obtizne zjistit), ale jen parametry "vymyvajici zakaznikum hlavy" ;-( ...
FUUUUUUUJ jakekoliv reklame a at uz konecne zmizi ze sveta i vse co je "spozorovane" - radeji si to zaplatim anebo uplne odpustim .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R.  |  27. 12. 2005 16:32

Hm, možná by jsi měl začít něco prodávat nebo vyrábět bez reklamy, tedy levněji. Evidentně je to podle tebe dokonalé, zákazníci se k tobě jen pohrnou a ti, co používají reklamu, zkrachují. Až tohle dokážeš, tak se sem vrať a něco nám o tom napiš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  19. 12. 2005 14:53

Google AdWords celkem dobře funkční. Jako správce serveru mám dostatečně kontextovou reklamu na stránkách, jak kupující reklamy obrovský zásah. Alespoň u anglicky psaných. Super odezva při registraci účtů, placení, čemkoliv. Pokud se rozhodnete založit reklamní kampaň, tak od vytvoření účtu do zobrazení první reklamy na Google se to dá stihnout za 10 minut. Výborná cena. Snad jediný problém je u převodů peněz.

Z českých PPC jsem zkoušel zatím AdContext a Etarget. Příšerná odezva (v řádu dní) na cokoliv. nerelevantní reklamy na stránce. Nejasnosti v implementaci. Minimální dokumentace. Z pohledu klienta vysoká cena, z pohledu správce serveru nízká provize (AdFox - 5Kč cena, 1Kč provize ...) A další argumenty tady uvedené.

České systémy jsou poněkud nenasytné. Kdyby byly Telecomem nebo ČEZem, asi by uspěly. Ale takhle, když se dá totéž pořídit jinde mnohem efektivněji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  19. 12. 2005 16:14

bbKontext a bbText vyplácí 60% provizi po odečtení nákladů prodeje (nyní zhruba 5 %).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koukol  |  19. 12. 2005 13:26

Pan Hlavenka pláče dobře, ale nejsou to ani zákazníci ani inzerenti, kdo pohřbívá kontextovou reklamu. Na vině jsou jen a jen poskytovatelé kontextové reklamy!!! To oni nedokážou prodat své služby – přesvědčit inzerenty, aby investovali své peníze právě do této reklamy. Přitom v podstatě ani nezáleží na tom, jak kvalitní služby to jsou. Inzerenti se většinou v oblasti internetové reklamy neorientují, neumějí si spočítat návratnost, takže je daleko snažší jim něco vnutit (příkladem jsou např. mnohé internetové prezentace, které za obrovské peníze jsou dobré leda tak na dvě věci…).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tata  |  19. 12. 2005 15:18

On prece neplace, jen se snazi ohrat vlastni kontextovou polivecku timto marketingovym blabolem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anarchist, anarchist  |  19. 12. 2005 13:18

Je mi tak smutno!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mulz  |  19. 12. 2005 13:16

Vážený pane Hlavenko,
dovolím si Vám oponovat. Proč u nás PPC potažmo kontext nefunguje?
Za a) proklik je od 5,- Kč a výš ( u Google od 1,60,- !!!)
Za b) Tento formát na českém webu je poměrně novinka, jeho nárůst je postupný a tím se i časem zlepší namíření na stránky (to jen tak na okraj)
Za c) Seznam něco takového spustit nechce z důvodu, že zápisy v sekcích a platby za Key Words mu vynáší rozhodně víc peněz než kolik by získali za PPC. A tyto peníze mají jisté, bez žádných výkyvů a povětšinou na několik měsíců dopředu, proč by podle Vás měli jít do nejistoty?
O Seznamu něco zde: http://mulz.blog.cz/0511/seznam-cz-v-pozici-microsoftu
P. Lukačovič by byl blázen, kdyby něco takového spustil, když ho k tomu nic nenutí !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mulz  |  19. 12. 2005 13:20

Ještě dodatek, že se o tuto reklamu nemusíte starat,
to je nesmysl, pokud chcete kvalitní propagaci a máte cca 600 slov v AdFox, či jinde v několika cca 20 kampaních, musíte se o tuto reklamu starat každý, slovy každý!!! den. Pokud k tomu máte, jako že samozřejmě AdWords, dělá to cca 45 min. každý, slovy každý den!!! A to se nevěnujeme třem dalším popsaným (etarg.. bbkon.. ....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vache  |  19. 12. 2005 11:02

já neklikám ani na kontextovou PPC reklamu ani na normální bannery, když si chci něco koupit, tak si o tom informace najdu a porovnám sám. Tuhle jsem si všiml, že jsem si na reklamu vypěstoval jakýsi filtr, takže když se mi manželka při surfování koukala přes rameno a zeptala se, zda-li jsem viděl tu reklamu, ani jsem si nevzpomněl, že na stránce nějaká byla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milanc  |  19. 12. 2005 12:43

Nicměně podprahově jí stále vnímáte, jen si jí nejste schopný uvědomit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  19. 12. 2005 14:24

Jo, tohle tvrdí všichni, kdo reklamu prodávají. Obchodníci s neuchopitelnem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufi  |  19. 12. 2005 15:23

nemělo by ale bejt cílem reklamy, abych si pamatoval co tam je? to že podprahově vnímám že tam něco bylo je naprd, když si nepamatuju co v tom rámečku bylo napsaný. navíc když většinu zablokuje kerio  a to že používám blokování reklam, za to může agresivní kampaň na určitý auta a mobilního operátora na jistem zpravodajském portálu, to byla poslední kapka mojí trpělivosti. jinak když hledám zboží, tak na centrumu si zadám jméno výrobku a vysype mi to hromadu obchodů kde to mají, i s cenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  19. 12. 2005 13:01

Ano přesně tak. Naši provozovatelé různých webů do nás rvali svoje flashové reklamy tak hustě, až nás tím oni sami donutili reklamy filtrovat do posledního banneru nebo toho nejmenšího reklamního obrázku. A dnes už třeba já osobně neznám nikoho, kdo by nepoužíval AdBlock a FlashBlock nebo něco jiného na likvidaci reklamy. Podobně je to myslím s Java scripty. No a na kontextovou reklamu lidi už kašlou jaksi automaticky také a nikdo jim to nemůže zazlívat. Děláme přece to, k čemu si nás samy reklamní agentury vychovaly svou nenažraností a brutalitou, se kterou nás masírovaly těmi svými flashovými zblitky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anarchist, anarchist  |  19. 12. 2005 13:16

Asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  19. 12. 2005 13:39

Procento lidí, kteří blokují reklamu (například v Mozilla Firefox pomocí Adblock) není zřejmě tak významné, aby to teď ovlivnilo trh s internetovou reklamou.

V budoucnu toto procento určitě naroste a sám jsem zvědavý, jak na to budou reagovat agentury prodávající reklamu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  19. 12. 2005 14:26

Myslím, že příliš nenaroste. Jedna část - malá - jsou lidé, kteří reklamu filtrují technickými prostředky. Ta druhá - mnohem větší - filtruje reklamu hlavou. Vůbec ji nevnímá, nekliká na ni, jako by tam nebyla. A na přesycené servery ani nechodí, proč taky, když za rohem najde lepší a méně otravné. Na tom se asi nic nezmění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  19. 12. 2005 16:16

Budete se divit, ale reklama funguje. Máme teď na starosti např. předvánoční kampaň Nokie a my i klient si pochvalujeme výsledky.

Mimochodem: lidé klikají. :_)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milanc  |  19. 12. 2005 10:42

No ja tedy nevim, s bbkontextem jsem uzavrel smlouvu uz asi pred 3mi mesici. Od te doby jsem nejmene 5x zadal o zaslani kodu pro muj server a veskera odezva zadna. Tak tento system povazuji za mrtvy pokus. Mate nekdo jinou zkusenost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  20. 12. 2005 11:07

Za Internet BillBoard se omlouvám, už se to našlo a byl Vám zaslán omluvný e-mail.

Internet BillBoard (provozovatel bbKontextu) mel problém s ticketovacím systémem a některé zprávy nebyly vidět. Museli znovuotevřít všechny tickety od začátku a pro jistotu rozesílat všechny žádosti o kódy znovu, což je práce hodně na dlouho a ještě pořád v tom pokračují.

Nicméně děkuji za upozornění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa1  |  20. 02. 2006 14:26

Dobrý den,

pro většinu PPC není důležité aby jste vydělal, ale utratil.
Tak nač posílat kód.


Josef Nechvátal
disc@wo.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  19. 12. 2005 10:32

V Amerike to funguje, pretoze je tam funkcny kapitalizmus. Ked sa rozhodnete vyrabat nejaky vyrobok (napriklad nadmerne boty) tak realizacia vasho napadu je daleko lahsia v Amerike ako u nas. Jednoduchsie si zalozite firmu, nemusite sa starat o spusty nezmyselnych predpisov o vyrobe topanok, mozete s malym rizikom prijat zamestnancov (v pripade neuspechu ich mozete prepustit co v Europe je problematicke), nie je povinna zarucna doba, je nizsia DPH. Ked to spocitame, tak vyrobok je lacnejsi ako vyroba u nas a pretoze su Americania bohatsi, tak mate daleko lepsie sance vas vyrobok predat. Vdaka fungujucim platobnym systemom (na Slovensku a v Cechach stale nefunguje PayPal) a fungujucej poste je online obchod naozaj jednoduchy. Zaroven je vela ludi na internete, takze sa mozete plne orientovat na predaj iba cez internet.

V takom pripade je reklama na internete naozaj dolezita a oplati sa do nej investovat. Z toho co som napisal nic neplati u nas, a tak je logicke ze nemoze fungovat PPC system (aspon nie v rozsahu ako v USA).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  19. 12. 2005 10:38

... este nieco ...

Prevadzkujem web kde je asi 1500 uzivatelov z celeho sveta. Ochota dobrovolne prispievat na rozvoj webu je u Americanov daleko vyssia ako u Europanov. Americania si dobre uvedomuju, ze ziadna praca sa neurobi sama a zasluzi si odmenu. Europania si myslia, ze vsetko ma byt zadarmo, alebo aspon to nema byt ziskove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  19. 12. 2005 12:11

Snad se to časem zlepší, sám mám rád třeba freeware ale tak jednou dvakrát za měsíc si koupím nový sw (nebo přispěju autoru freeware, záleží jen který produkt je lepší), který mi pak pomůže dělat lepší business.
Myslím, že to hodně závisí na velikosti příjmů, až bude mít většina lidí embosovanéé CC a budou zvyklí běžně kupovat věci na Internetu, tak rádi občas přispějí 10-20 euro na nějaký SW projekt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
loldaolda  |  19. 12. 2005 12:14

Moc pekne napsano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Hlavenk  |  19. 12. 2005 10:08

puvodni clanek hlavenka.blog.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SkypeHardware.cz, SkypeHardware.cz  |  19. 12. 2005 09:21

Dobrý den,

autor článku nezmínil jednu velmi důležitou informaci = a tou je cena za kliknutí, kterou požadují čeští provozovatelé PPC systémů.
Pokud v systému Google AdWords pracujeme s cenou za proklik od několika centů a v aukci s ostatními inerenty ji můžu navyšovat, tak přístup českých PPC systémů s cenami 5 Kč, 10 Kč za klik (fixně), je docela úsměvný. Jsou i jiné systémy s cenou od 1,50 Kč/klik - ty zase nemají patřičné pokrytí na serverech a tím pádem je zásah cílové skupiny omezený.

Záleží samozřejmě na oboru/zboží, ale dávat např. za přivedení návštěvníka na firemní stránky desetikorunu, v odvětví, kde marže nejsou nijak velké, je docela zhovadilost. Obchodník si umí spočítat návratnost takové investice, ví (nebo měl by vědět) jaký má konverzní poměr návštěvník => zákazník (obecně, po segmentech...) a tak vědět, kolik je ještě jeho limitní cena.

Takže, jakmile někdo nabídne systém, kde bude cena za proklik např. násobek 0,50 Kč, nebude vyžadovat kupování "balíků" prokliků předem, a nabídne solidní pokrytí na partnerských serverech a hlavních vyhledávačích, má pěněženka se otevírá...
Do té doby - (bohužel) jiné formy inzerce nebo na systémech, kde to mě chápou.
Díky AdWordsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doubleclick  |  19. 12. 2005 09:51

S timto musim souhlasit.......ja nevidim problemy jako autor clanku v zakaznicich, ale v nabidce.....

1. Kdyz uz nekdo nabizi cenu, ktera je srovnatelna s Google, tak vygeneruje za mesic jeden klik Vzhledem k casu, ktery stravite nad administraci, se tato reklama proste nevyplati (mzdove naklady, cena za klik, za prevod penez,...).

2. Problem je take v tom, ze vetsina systemu chce platbu predem za neco, o cem lide nejsou presvedceni, ze jim to bude fungovat Pokud by platba fungovala podobnym systemem, jako Google a prodej standardni internetove reklamy (platba po kampani ci mesici za skutecny vykon), tak tim presvecite daleko vice lidi.

3. Problem je i samotnych systemech, vsechny ceske jsou polovicni a nedokonale, neexistuje predikce a tak nikdo nema ani tuseni, kolik jej to vlastne bude stat. A priznejme si, nikdo nema cas denne sledovat, jak se jeho kampani dari a kolik uz jej stala

4. to je vse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richi77, Richi77  |  19. 12. 2005 11:17

Naprosto souhlasím a podle mně je více méne jedinou a zásadní chybou CENA! U googlu je to pár cetíků a u naši PPC je to od 5,-kč bez DPH!!! (Pokud nebudu brát menší systémy jako třeba máme i na našem webu kde je cena podstatně menší ale je to omezeno pro určitý segment uživatelů).
Jinak pravdaže využívám i české PPC ale jenom jako doplňek nebo pro větší kampaně kdy mi není líto dát za jeden klik minimálně 6korun. Když bude cena rozumná, neváhám ani minutu a předplácím si mnohem víc ... zatím smůla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  19. 12. 2005 12:13

Kolik v současné době platí inzerenti na bbKontextu a bbTextu za proklik:

1 Kč: 20 %
2 Kč: 29 %
3 Kč: 17 %
4 Kč: 12 %
5 kč: 15 %
více jak 5 Kč: 6%

(suma není 100 % kvůli zaokrouhlování)

Pokrytí: 24 967 webů, kromě jiných i Sbazar, České noviny, Moje noviny, Pooh, Autonews, Brouzdej...

Žádné balíky předem se nekupují.

Jinak je ale hodně velký rozdíl mezi reklamou ve vyhledávačích a kontextovou reklamou. Každé má jiné cílení, jinou hodnotu, jsou potřeba jiné landing pages, jiné copy atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm, Rdm  |  19. 12. 2005 15:35

No když jsem měl reklamní kampaň u bbKontext, tak mi běžela sotva jeden až dva dny a přišel mi mail, že bylo zobrazování zastaveno poněvadž mám nízkou cenu za klik. Tak jsem se vyšplhal až na nějakých 9 Kč za klik během jednoho týdne. taková cena je podle mne již přemrštěná, již z toho důvodu, že tu samou reklamu s těmi samými klíčovými slovy provozuji v adwords v průměru za 0.46 Kč.

Co se týče bbKontext mohl bych snad i dodat, že slibuje provize za referery. Bohužel ač chodí přes odkaz na mém webu lidé na web bbKontext, tak se to zatím nijak na mém účtu neprojevilo. ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  19. 12. 2005 16:12

bbKontext funguje podobně jako AdWords: buď máte vysoké CTR a platíte málo, nebo máte nízké CTR a platíte hodně. Ze součinu ceny a CTR se vypočítává koeficient, na základě kterého se počítá pořádí reklam. Je samozřejmě možné, že někdo nastavil cenu relativně vysoko a má vysoké CTR a vy jej tak musíte "přebít": ať už svým CTR, nebo cenou.

9 Kč je ale opravdu hodně. Tak vysoká cena se v bbKontextu takřka nevyskytuje. Pokud je ochote nějaký váš konkurent zaplatit tolik, nechte to vykrvácet. Nemůže se mu to (teda až na vyjímky) vyplatit.

Z referrerů samozřejmě peníze dostanete, až po té, co bude uskutečněn nějaký obchod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm, Rdm  |  19. 12. 2005 20:55

Nepřijde mi, že by bbKontext fungoval podobně jako AdWords. AdWords jsou jednoduchý a použitelný systém, kdežto bbKontext jsou mnohem komplikovanější. V AdWords se mi nestalo, že by má kampaň byla zastavena kvůli nízké ceně za klik a už vůbec po mě AdWords nechtělo tu cenu zvýšit o 100%!

Pokud jde o toho referera, ukažte mi, kde je v pravidlech napsáno, že musí být uskutečněn nějaký obchod? Já vidím pouze text:

Rozhodli-li jste se zapojit se do zprostředkování klientů, využijte k tomu následující odkaz. Pokud návštěvník příjde na naše stránky prostřednictvím tohoto odkazu, bude automaticky považován za Vámi zprostředkovaného.

Y toho jasně vyplývá, že něco dostanu jen za to, že návštěvník příjde přes můj odkaz. Jako nejde mi o těch pár korun, tady jde o princim - buď ať to je přesně vysvětleno co se musí stát, abych ty peníze dostal a nebo ať splní to co je v té větě a přiznajími ty návštěvníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  20. 12. 2005 07:02

Pokud se jedná o zprostředkování KLIENTŮ, pak je jasné, že klientem je až ten, kdo v systému utratí nějaké peníze. Ne návštěvník stránky systému.

Nicméně už jsem poslal do Internet BillBoardu, ať to změní tak, aby bylo jednoznačné, že se platí až za uskutečněné obchody, ne za návštěvníky. Děkuji za připomínku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa1  |  20. 02. 2006 14:15

Dobrý den,

co se týče přivedení zákazníka na stránku?
Na toto existují 3 technologie.

1. provizní systém - chystáme na 2007
2. technologie která zákazníka nic nestojí - chystáme na 2007
3. návratnost - chystáme na 05-06/2006

Ono to všechno není jen o PPC a internetu.

Josef Nechvátal
disc@wo.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  19. 12. 2005 08:30

Používám Google AdWords a ten má jen jeden nedostatek - v mém oboru je tu příliš málo potenciálních českých zákazníků.
Zkouším ještě eTarget, který má stejný nedostatek jako Google AdWords, ale navíc velmi omezenou funkcionalitu (třeba klíčové slovo se přiřadí jen k jednomu inzerátu). eTarget je zatím nedodělaná kopie Google a chybí mu masově požívaný vyhledávač pro zobrazení PPC.

Ještě poznámka k Seznamu. Pokud mám dobře napsané stránky + SEO, tak je to jednorázová investice, která mě dostane na první místo nejen na Seznamu. Proč bych měl cpát peníze do PPC ve vyhledávači, když jsem na první pozici a nekonkuruje mě žádný relevantní "sponzorovaný" odkaz.
A na "sněhovou koli" je česko ve většině oborů moc malé.

Jaké máte zkušenosti vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa1  |  20. 02. 2006 14:12

Dobrý den,

o jakou klientelu máte zájem o jaké slova jde?
Některé věci jde vyřešit i jinak.

pošlete mail: disc@wo.cz

Chystáme vlastní PPC.

Josef Nechvátal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  19. 12. 2005 06:58

Je opravdu zajímavé, kolik Google dokáže vygenerovat obratu. Jen za tento rok by to mělo být něco kolem 134 400 000 000Kč (http://investor.google.com/fin_data.html).
Potom by opravdu neměl být problém, aby Seznam vygeneroval třeba 200 000 000Kč ročně (když porovnáme populace a jako základ pro Google vezmeme půl planety, což je myslím hodně nadsazený odhad. V reálu by ČR měla mít o hodně větší obrat než těch 400mil) a ostatní konkurenti zbytek (tak 200mil), ale je jasné, že když jim někdo platí jen za "umístění", nebo za imprese, tak se jim do tohoto businessu nechce jít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doubleclick  |  19. 12. 2005 09:44

To ale nejsou castky za PPC trh, ale za veskerou reklamu. Napr. Seznam na PPC prodava jen nejakou textovou reklamu, ktera ale neni nijak cilena a bezi necilene na strankach s vysokou navstevnosti. Podle mne jim PPC da tak nekolik milionu, ale vasich odhadovanych 200.000.000 je z bannerove reklamy, klicovych slov a zapisu v katalogu, ktere ovsem nejsou placeny formou PPC, ale mesicne, tydne, denne a castka je stejna, at mate jeden nebo tisic kliku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  19. 12. 2005 12:03

Ano, není to jen za reklamu ve výsledcích hledáné, je mi jasné, že je to ze všeho (Adwords, Adsence, prostě celá společnost...) jen to prostě ukazuje, kam by se mohl náš český trh do budoucna pohnout (Seznam a Centrum mají taky emaily, portály, nežijou jen z reklamy na katalogu), kdyby se tady trochu vyostřilo konkurenční prostředí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josefec, josefec  |  19. 12. 2005 01:06

Myslím, že tenhle článek je tak krásnou ukázkou toho, kam svět spěje. Money, money, money, a ten článek to ještě vyzdvihuje, ten americký sen absolutní vyspělosti, mamon tržního hospodářství a konzumního života, ta povrchnost z toho čiší, i když to není tak patrné a není to úplně tak přímá úměra.
No to je jedno. To byla jen taková poznámka.......
Jinak se myslím, že tenhle tržní nezastavitelný samochod se po rozšíření trhu s EU u nás taky stane nezastavitelným a závratně se zrychlí ....... a všichni budeme žít v blahobytu... :D :D :D Ha ha ha.
Jaká to krása, jak jsou si slova ekonomika a ekologie podobná a při tom to jsou vlastně slova vyjadřující ten nejopačnější a nejaktuálnější opak, jaký může být...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  19. 12. 2005 07:00

Ať žijou peníze (bez sarkasmu)! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  19. 12. 2005 01:05

Aspoň co se týče bbKontextu a bbTextu, ten relevantní je. Jsou zde ale některé "ale".

Zrovna dneska jsem o tom vydali článek: http://marketing.robertnemec.com/relevance-bbkontext-bbtext/ .

Navíc bbText i bbKontext mají stále více zákazníků a větší obrat. Naopak, je pro nás až nemožné získat od klientů obou systémů nějaké vyjádření, protože nechtějí prozradit konkurenci, že je to tak efektivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  19. 12. 2005 08:42

Jenže takových konkurenčních oborů, kde se PPC reklama vyplatí je v česku minimálně.
Česko je prostě příliš malý trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  19. 12. 2005 11:36

My, jako agentura, co mediálně zastupuje bbKontext a bbText, jsme už oslovili opravdu široké spektrum jejich zákazníků. A žádný z nich se nebyl ochoten "vyjádřit na kameru".

Ostatně, 68 % zákazníků bbKontextu a bbTextu automaticky obnovuje své kampaně. Takže se to asi vyplatí opravdu širokému spektru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  19. 12. 2005 13:10

Já jsem netvrdil, že se mi nevyplatí investovat třeba do reklamy na Google AdWords.
Když už jsem do toho investoval svůj čas a naučil se to, tak proč to nepoužívat?

A vaši zákazníci? Možná se vašim zákazníkům PPC kampaň nevyplatí tolik, aby to vůbec stálo za řeč. A ještě o tom mluvit na kameru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  19. 12. 2005 13:39

Právě, že v první řadě oslovujeme ty, kteří inzerují opakovaně, mají clickrate nad 15 %, platí korunu až dvě za proklik atd.

A nechtějí nic říct. Já mohu tvrdit, že jeden z největších klientů bbKontextu měl CTR 18,87 % (nyní 17,46 %, jak koukám), ale dokud to on nepotvrdí, není to tak přesvědčivé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  19. 12. 2005 14:26

Proklik pro mě jako inzerujícího není až tak důležitý. Mě zajímá konverze - kolik takto příchozích zákázníků něco objedná.

Pokud bych já měl takto vysoký proklik (18%), tak mi s největší pravděpodobností na inzerát klikají neperspektivní zákazníci a musím urychleně analyzovat keywords nebo text inzerátu.

Třeba tato konverze bude důvod, proč vám nechtějí inzerenti nic říct

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  19. 12. 2005 16:04

Konverze je u kontextové reklamy velice nízká. (Asi by to chtělo speciální článek.) Proto také musí být kontextová reklama mnohem lacinější než u vyhledávání, aby se vyplatila.

Kontextová reklama se velmi dobře hodí na tvorbu leadů, budování povědomí a branding. Samozřejmě ale, že i na přímý prodej.

Dvoumístné procento prokliků není nic neobvyklého. Podíval jsem na náš super-účet (nyní mluvím za naši agenturu RobertNemec.com) do Google AdWords a kampaní, co mají CTR 10 % a více a stovky zobrazení za týden máme aktuálně několik desítek. Nejlepší má 30,7 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Misha  |  20. 12. 2005 12:18

já vám na rovinu řeknu, že jsem byl ochoten vložit peníze do kampaně na bbKontext, ale něco tak neskutečně uživatelsky nepříjemného a nesmyslně strukturovaného jsem ještě neviděl. Strávil jsem s tím dvě hodiny, ale přesto se mi nepodařilo nastavit žádnou kampaň tak, aby se zobrazovala na nějakém relevantním webu.

Pokud mi zde napíšete, že jsem se měl obrátit na podporu, tak hned opáčím, že v AdWords jsem zadal mnoho kampaní bez problémů a to je bbKontext kompletně v češtině. Na mě však hovoří jazykem marťanů a je prostě nepoužitelný. Navíc inzerované ceny za proklik jsou naprosto nesmyslné, abych dosáhl nějaké slušné clickrate a mohl tak nastavit cenu na 1-2 Kč, za které se mi vyplatí, musím si nechal vyklikat mnoho inzerátů za cenu 5 Kč..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  21. 12. 2005 20:47

V příštím roce dojde bbKontext změnou, aby byl mnohem snadnější k používání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa1  |  20. 02. 2006 14:04

Dobrý den,

Chystáme taky PPC, ale navíc taky ROI. COž v ČR nekdo zatím neřeší to je ten problém.
Všichni stihli zkopírovat Google ale jen z 50%. Navíc asi neření minimalizaci účinnosti reklamy.

Troufnu si říci, že po roce působnosti budeme schopni nabídnout reklamu s účinností až 100%.
Nejsme tak silní a známí jako Centrum, a...., ale zkusíme se prosadit.

Start: 04/2006
pro veřejnost: 05-06/2006
Další technologie označené v diskuzi jako sněhová koule 08/2006 a další 02/2007.

Josef Nechvátal
mail: dsic@wo.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  19. 12. 2005 00:15

Tak tento systém zaveďte do praxe i na svém portálu www.zive.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  19. 12. 2005 00:16

A toto si prosím odstraňte - to Google také nemá.

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

Timeout expired

/mod_Forum/Add/Default.asp, line 57

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jonathan  |  19. 12. 2005 00:52

Vy jste takový hovada...A proto to tady občas tak rád čtu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thomaes@centrum.cz  |  19. 12. 2005 01:12

Do AdContext, který (snad) také provozujete jsem si objednal akušební reklamu za 1000,- Kč. Peníze jem poslal a to bylo vše. Žádný email, žádný doklad, do systému se nemohu přihlásit. Možná se to někde zobrazilo, možná ne? Kvůli 1000,- Kč se nezblázním, ale pro sebe si to také nenechám. Součásně jsem proinvestoval již desítky tisíc na adwords u Google a kupodivu tam to funguje. Pláčete na špatném hrobě, až bude např. AdContext fungovat, tak se do něj možná inzerenti pohrnou. Já tedy budu peníze utrácent u adwords a ne pro Vaše filozofické úvahy, ale protože to tam funguje. Systémy jako je AdContext jsou stejné jako ty o kterých píšete u prodeje zboží pane Hlavenka, amatérské a polofunkční. Posle toho vypadá vše ostatní.

Tento článek se dobře četl, ale problém nevystihl, spíše naopak. Napsat, že české systémy si podobají adwords u Google je buď zbožné přání, nebo jste adwords a nějaký český systém v životě neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  19. 12. 2005 07:36

proč reagujete na můj příspěvěk? Nebo promlouváte k autoru článku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thomaes@centrum.cz  |  19. 12. 2005 11:13

Protože Váš subjekt plně vystihuje problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Zábrodský  |  19. 12. 2005 14:54

Dobrý den,
systém adcontext mam nastarost a nejsem si vědom, že některý klient nedostal daňový doklad. Proto pokud máte nějaký problém ozvěte se, je to docela jednoduchý stačí napsat mail. Dále jsem se koukal mezi naše klienty a nikdo s adresou thomaes@centrum.cz takže kopak jste?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thomaes@centrum.cz  |  19. 12. 2005 16:32

Když napíšete svuj email, tak Vám napíši, takto bohužel těžko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elity, elity  |  21. 12. 2005 14:07

Na adrese www.adcontext.cz je kontakt ale pro jasnější postup je muj mail marek.zabrodsky@cpress.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MasterSuicide  |  20. 12. 2005 01:22

No jestli jste si zkusili nekdy na googlu inzerovat, zjistite, ze je to docela pohoda, vsechno prehledne atd. Az na par vyjimek - ze system bezudrzbovy neni - slova ktere nevykazuji moc prokliku, musi byt zvyseny o urcitou castku jinak jsou zablokovany (Neaktivni). Takze divat se musite asi kazdej tyden co tam kdo vymyslel. Dalsi vec: Reklama na googlu je tak filtrovana az hruuuuza v ocich bije (pak ze nam nikdo nefiltruje net). Reklamy se kontroluji kazdou chvili a jsou pote zablokovany. Na dotaz proc nemohu inzerovat v Evrope to co je zakazane jen pro USA mi dosla odpoved: Google kvuli zkvalitneni sluzeb muze dle sveho uvazeni (rozumej kdykoliv cokoliv) reklamu zastavit... No Yahoo je v tom jeste horsi, ale to bysme tu byly az do rana...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor