Ohledně toho strašlivého omezování. Víte, že dnes je můj FTP přenos, který potřebuju k práci (předávání výsledků), potlačen a naopak stream videa uypřednostněn? Protože jestli moje FTP pakety dorazí o chvilku později je celkem jedno, ale to video by se vám pak trhalo.
Celé to je o tom, že přes nějakou ne moc vzdálenou dobou tvořilo video zlomek přenosů, které tvoří dnes a prostě se na to nestihlo zareagovat na úrovni smluv.
Představte si dálnici a auto. Máte nějakou Škodu 120 a D1 v roce 1980 a jezdíte si 130, protože to je sice na hraně možností toho auta, ale D1 je skoro prázdná. Za pár let (2020?) si koupíte Porsche a pojedete po opravené D1, která bude mít 5x vyšší kapacitu (prosím nechytat za slovíčka, ta čísla samozřejmě střílím od boku) a auto, které jezdí skoro 300km/h, ale pojedete s bídou 100km/h, protože ta dálnice bude ucpaná. Řešením je (protože nejde postavit dálnici, která by stačila navěky), omezit nějak provoz. Např. omezíme kamiony, zpoplatníme kilometry nad něco nebo třeba řekneme, že když ujedeme měsíčně nad 5000km, musíte pak už jezdit jen v pravém pruhu.
To, co se v článku popisuje, mně připadá spíš jako PR těch firem, které potřebují co největší přenosové kapacity pro své podnikání, ale místo aby optimalizovali své protokoly, chtějí po ostatních, aby jim poskytli lepší infrastrukturu a odmítají zohlednit, že to asi není úplně reálné.Ohledně práce jsem spíš chtěl naznačit, že když si všichni pustí nějaký datový tok, tak zahltí cokoliv.