Jen tak mezi námi : Já jsem jasně uvedl, že se jedná možná o blbý příklad (a to právě i v tom cenovém rozdílu), ale něco na tom bude, že? Ta pointa Vám jaksi unikla. Minimálně to, že ty společnosti vyhledávají možné vady, nebojí se přiznat chybu a řešit problém. V tomto smyslu je ten příklad celkem dobrý. Samozřejmě nemůžeme porovnávat výrobní náklady např. koncernu VW s výrobními náklady společnosti Apple, když údajně stojí výroba jednoho Iphone 4 asi 3000 kč.
Na druhou stranu já zase tvrdím, že pokud ta společnost nabízí nějaké vrácení peněz do třiceti dnů, tak je to pouhé laciné gesto, protože si je ta společnost dobře vědoma faktu, že většina uživatelů tohoto přístroje nebude chtít kvůli tomuto problému peníze zpět. Je to o psychice lidí, nic víc. Kdyby ta společnost věděla, že se opravdu naštve x set tisíc zákazníků, kteří budou vrátit peníze, tak by něco takového vůbec nenabízeli.
A zrovna bych to opět porovnal s tou automobilkou : Myslím si, že kdyby se našla automobilka, která by nabízela za slušnou cenu výjimečný vůz, tak by klidně v případě nějaké poruchy mohli šéfové nabídnout dvě věci : Buď jednoduchou opravu nebo vrácení peněz v nějaké lhůtě. (Určitě by většina lidí neměnila jinak skvělé auto, když to auto vlastně hrozně chtěli, mají ho jinak hrozně rádi, je stylové, je krásné, prodala jim ho hrozně solidní společnost)
Určitě by to nemělo nějaký negativní dopad. Vlastně si myslím, že by to byla dobrá reklama. A přesně na to Apple hraje : Mají dobrý telefon, výborný marketing, Iphone je masově oblíbený telefon, trhají s tím rekordy.
A pak tu máme tu zmíněnou záruku : To už se budu opakovat, ale Apple tu závadu stejně musí odstranit, pokud si to zákazník přeje. A jestliže to nedokáže, tak bude muset ty prachy vrátit.
Takže Vám znova opakuji zase já : Společnost Apple neměla moc na výběr. A když nabízejí vrácení peněz, tak to není žádná dobrosrdečnost a laskavost strejdy Jobse. Pouze ví, co si mohou dovolit. Je jim jasné, že se najde sotva ''pár'' jedinců, kteří budou chtít peníze zpět.
A já osobně proti tomu ani nic nemám. Slíbili nápravu, tak fajn. ALe proč si, sakra, neodpustili ty pomluvy na svém webu? Odpovím si sám : Protože chtěli trapně odvést pozornost od svých problémů, navíc to byla trapná příležitost k tomu, aby pomluvili konkurenci. A to Vám nepíšu jako zapálený uživatel Blackberry. I kdybych nevlastnil produkt od RIM, tak by mi to nepřipadalo slušné. Dokonce na to existuje skvělé přísloví ZAMEŤ SI PŘED SVÝM PRAHEM, (STEVE)!