Nejdůležitější procesory historie

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 48

Názory k článku

Anonymizovaný  |  30. 07. 2012 12:23

Môj Athlon 4400+ si už prežil svoje a dúfam že ešte aj prežije ... bude musieť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2012 01:02

nejlepší byly ty z JZD Slušovice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 07. 2012 23:49

No, Pentium Pro byl postaven z ukradených/koupených plánů procesoru Elbrus-3 (v roce 1991 přes HP a Peter Rosenbladta) + někteří ruští vývojáři. Intel ale musel strukturu procesoru zjednodušit, aby ji byl schopen vyrobit (proto ty chyby - samozřejmě, vyskytly se teorie, že ty plány jsou vysoká zpravodajská hra a v návrhu je zakomponován systém zadních vrátek pro špionáž, ale kdo by takové pohádce věřil, že se ruská špionáž může stále dostat do každého počítače, na kterém běží Intel).Jen poznámka -. superskalární architekturu měl SSSR k dispozici již od roku 1978, Intel 1995...
No kdo nevěří, ať se podívá na to, kdo dnes je na pozici ředitele architektury v Intelu - Boris Babayan.
Dnes vývoj po všech peripetiích pokračuje, třeba tento kousek vyrábí TSMC http://www.mcst.ru/b_22-23.shtml... Redakce, můžete jej otestovat
Spousta vývojářů o něm prostě neví a přitom ty parametry (a samozřejmě další varianty)...Z druhého břehu se mi líbily procesory Intel 8051 a Motorola 68060. (no nebo chcete-li mikroprocesory)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 07. 2012 19:12

nejlepčí procésor byl a bude stejně Z80, Mr. Sinclair to s nim uměl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2012 18:26

Dva procesory, které změnily můj život a které používám velmi pravidelně dodnes a ani jeden z nich tu není uveden: Zilog Z80 a celá rodina PowerPC. Beru to jako neodpustitelnou chybu.Pokud si někdo chce přečíst něco o druhém jmenovaném, nabízím vlastní materiál: http://i-logout.cz/archive/strucna_historie_... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2012 18:21

Jó Athlony, to bývala zlatá éra AMD, ty dnešní tuner-only (neberte to smrtelně vážně) procáky se s tím nedají srovnávat a Intel je v praktickém užití drtí. Vlastně, tenhle komentář píšu na PC, na kterém je Athlon 64 X2. Nejradši vzpomínám na 486, to byl můj první počítač, takže k němu mám zvláštní vztah… ale jak nahradím desktop něčím aktuálnějším, tak budu se slzou v oku vzpomínat i na Athlon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2012 13:40

Nebyl bych k autorovi až tak přehnaně kritický. ANo, stačilo upravit název článku na x86 procesory například a věnovat se pouze jim. Výběr úspěšných procesorů pak může být částečně ovlivněn i subjektivním názorem. Co člověk, to může být zcela opačný názor i přes drtivou většinu zbylých názorů.
A co bych dále podotknul, jako redaktor jiného magazínu, mnoho z vás si stále neuvědomuje, že autoři nejsou rozhodně milionáři a za článek se rozhodně nedává nějaká závratná suma. Navíc, proč tedy potom přes veškerou kritiku sami nezkusíte článek? Co vám v tom brání? Věčná nespokojenost, lenost a výmluvy na tisíc věcí? I já se musím starat sám o sebe (i jiné lidi), normálně krom toho pracovat, věnovat se dalším aktivitám. A stojí to celkově čas. Takže se prosím někteří z vás zkuste nad sebou zamyslet nad přehnanou kritikou a říci si, co mohu v tom případě nabídnout právě "Já" a předvést své schopnosti například způsobem: napsat článek do diskuzního fóra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2012 13:02

Bez urazky ale takovy clanek dokaze napsat kazdy. Mj o historii cpu uz na zive jeden blogger psal a pro mne to vychazi jako Javurkuv okresni prebor vs Liga mistru. Vzdyt stejnou informacni hodnotu by mel pomalu jeden odstavec z wikipedie (http://cs.wikipedia.org/wiki/Procesor... Okurkova sezona se da resit i jinak nez clanky na urovni domaci ulohy pro IVT na ZS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 07. 2012 12:59

Článek, který psal neznalý. Kde je Zilog Z80? V Atari 2600 NENÍ 6502. Kde je PowerPC? To si snad děláte srandu, takhle balamutit čtenáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 07. 2012 11:02

Proč nemá i8080 vlastní odstavec (Altair, CP/m)? Kde je Z80 (ZX Spectrum, Amstrad, MSX...)? Kde je ARM? Kde je Alpha? Kde je PowerPC? Proč u MC68000 není uvedena Amiga a Atari ST?
Naopak - Celeron nebo Duron nejsou přelomové vůbec ničím. U AMD bych spíš zmínil AMD64 (dnes spíš známou jako x86-64), což ovlivnilo dnešní počítače víc než jakákoliv jejich implementace x86.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2012 10:28

Koukám, že okurky rostou v plný parádě.Co se týče obsahu článku, když už něco takového píšete, proč si nedáte trochu práci a neuděláte pořádný průřez historií?
2/3 článku jsou o x86. Kde je třeba Sparc, Zilog, ARM, Atmel?Být majitel, tak za něco takového bych vás neplatil. Sorry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 07. 2012 10:23

Chybí tam první Centrino (Banias), které vyniklo výkonem a nízkou spotřebou. I když je to založeno na architektuře PIII, tak na tom začli budovat mimo jiné i procesory CoreDuo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2012 10:07

"Intel se na značce Pentium, která si udělala velmi dobré jméno nejen díky prvnímu modelu, ale také následným Pentium Pro či Pentium II, III a Pentium 4"no Pentium 4 by som medzi úspechy rozhodne nezaradil. Kritika sa naň valila z každej strany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2012 09:53

No .. U MC 68000 zmínit všelijaký macitnosthe, sítovky a řadiče zvuku (wtf), ale zapomenout na celou řadu amig, která z této rodiny procesorů (MC 680x0) těžila svou slávu .. Pardon živě, ale tohle není článek patřící na více-či-méně technologický server. Tohle je hodně špatný referát do třetí třídy základky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2012 07:12

Tenhle "seznam" je úplně o ničem, chybí v něm opravdu průkopnické procesory a naopak přebývají běžné procesory z mladší éry.Namátkou chybí např.: ARM, Alpha, celá rodina procesorů MIPS, procesory PowerPC - každý z nich byl/je v něčem unikátní a v tomto listu chybí. Oproti tomu je tu "pentium"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2012 01:56

Ja se AMD drzim spokojene cely zivot, jen na servery stale uprednostnuji reseni Intelu. Urcite mi tu ale chybi treba Core2. Jakozto prelomova architektura, ktera AMD dost sesadila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2012 01:28

No tak Athlon 64 X2 tiká doposud v mém PC naprosto spolehlivě, mohu jen potvrdit že je to dobrý procesor. Ale je pravda že už je starší tak už jen čekám kdy poštou dorazí MB abych mohl osadit nový Athlon II X250

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2012 01:13

Ked si človek uvedomi že tie satelity hore niektore su take stare.. niektore musia byť strašne zastarale.. Akože tie kamery čo ma voyager a podobne sondy.. dnes by ich cele strčili do vrecka mobily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2012 01:03

Hehehe, primo v tom odkazu na wikipedii pro RCA 1802 se pise: The 1802 has often been incorrectly claimed to have been used in the earlier Viking and Voyager spacecraft, but it was not available at the time those spacecraft were being designed, and primary sources describe the Viking and Voyager computers as having architectures very dissimilar to the 1802, and not being microprocessor-based.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2012 00:06

nemuzu nevzpomenout na 8051, snad legendarni atmel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor