Můžete mi prosím poskytnout odkaz na zákon stanovující minimální dobu podpory a opravy chyb softwaru? O ničem takovém nevím, takže bych rozhodně nemluvil o podvodu. Krom toho v roce 2010, kdy byl ukončený prodej Windows XP, se už tři roky prodávaly Visty a rok byly na trhu dokonce i sedmičky. Každý, kdo si tedy v roce 2010 kupoval Windows XP (samostatně nebo předinstalované), souhlasil s tím, že si kupuje produkt vytvořený již před 9 lety (což je podle mých zkušeností dvakrát víc než průměrná životnost počítače bez nutnosti výměny hardwaru a cca 9 krát víc než běžná životnost iPhonu, který je cca dvakrát dražší než většina těch počítačů) a především produkt, od jehož vydání přišly dvě nové verze. Když si dnes pořídíte smartphone za 1500kč s Androidem 2.X, budete výrobci vyčítat, že vám neposkytuje záplaty ani aktualizaci na novější verzi Androidu?A teď pohled ze strany softwarové firmy. Dejme tomu že v letech 199-2001 zainvestujete pár milionů do vývoje softwaru. V roce 2001 začnete s jeho prodejem za 3-6tis.kč za licenci. Během následujících pěti let se prodá pár milionů licencí, čímž se vám vrátí investice do vývoje a vygeneruje zisk mimo jiné na vývoj nové verze. Během následujících 13 let vypustíte do světa další tři nové verze, do jejichž vývoje jste vrazili pár milionů, ale prodeje nejsou nijak dobré, protože se stále drží ta 13 let stará verze, která je děravá až běda, negeneruje žádné zisky ale za to musíte pořád investovat do její údržby, i když je zastaralá a dávno překonaná. Co uděláte? Vykašlete se na vývoj nového produktu pro zajištění příjmů nutných pro chod firmy, nebo budete dál zdarma poskytovat podporu tomu 13 let starýmu programu a necháte svou firmu zrujnovat?