Návrat k legendám: Programování na Atari

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 20

Názory k článku

avatar
06. 01. 2014 23:16

Skvělé články, skvělá stylistika. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2014 19:22

Pěkný článek. Jo v Basicu šlo programovat i komerční věci. První můj prodaný kousek na evidenci zakazníku a faktur s ukládáním na kazetu. Zákazník mi poslal v případě potřeby vytištěný výpis programu + co potřebuje. Tužkou jsem napsal úpravy a poštou to poslal zpět. To byly časy.
Zajímavé byly i pokusy s dissamblery kdy se rozebýraly hry hledali se registry s životy a nastavovala nesmrtelnost.
Největším kladem programování te doby vidím hlavně v tom, že nás naučilo vyždímat stroj na maximum a hlavně s minimem prostředků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 01. 2014 11:21

Ten kód je z dnešního pohledu tak trochu komický. Porovnává totiž rychlost numerických funkcí pro reálná čísla, která nejsou ani v IEEE formátu. Vůbec bych se nedivil, kdyby výsledky jednotlivých implementací byly rozdílné. Dřív byly ale testy tohoto typu ve značné oblibě, protože matematické koprocesory na daných platformách neexistovaly.
Za povšimnutí stojí, že řádky 140, 150 a 196 by moderní překladač nahradil konstantami, takže jejich výpočetní čas by byl prakticky nulový.
Dnes se pod pojmem rychlost jazyka rozumí spíš práce s unicode řetězci, kolekcemi a pamětí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 01. 2014 10:49

Nevěřím že někdo v době osmibitů skutečně programoval v basicu. Já jsem to na C64 koncem osmdesátých let zkoušel, ale nic se dělat nedalo. Pochybuji že na Atari to bylo jiné.Jediná šance naprogramovat něco byl assembler, resp. strojový kód.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor