Nástroje a služby pro mobilní vývoj

V článku naleznete záznamy z konference o multiplatformním vývoji, kterou pořádala společnost Microsoft na konci května.

Více než 100 návštěvníků dorazilo na konferenci Nástroje a služby pro multiplatformní vývoj, kterou společnost Microsoft pořádala ve svých prostorách v Praze, a další desítky ji sledovaly online na Channel 9. V celkem osmi přednáškách představili specialisté z Microsoftu a vývojářských firem nástroje, které jsou aktuální v oblasti tvorby aplikací pro více platforem zároveň. Každá přednáška byla poctivě ohraničena 30 minutami, takže celý program šel plynule a velmi svižně dopředu.

Pokud vás toto téma zajímá a nemohli jste přijít, nezoufejte – záznamy jsme uchovali, zveřejnili na Channel 9 (včetně prezentací jednotlivých řečníků, najdete je u každého videa) a tady vám jednotlivé přednášky představíme. Omluvte prosím horší kvalitu zvuku – na vině není váš přijímač, mikrofony jsme poladili až v druhé polovně konference, nicméně i tak jsou sdělení srozumitelná. O čem se tedy mluvilo?

Zahájení a cyklus DevOps

Úvodní slovo si vzal Jiří Burian, specialista prodeje vývojářských nástrojů v českém Microsoftu, a představil celý cyklus technologií a navazujících služeb společnosti Microsoft pro vývoj multiplatformních mobilních aplikací. Tato přednáška vlastně představila agendu pro celý zbytek dne – prošli jsme od vývoje aplikací, přes testování až po automatické nasazení.

Xamarin a jeho dvě IDE

Když začínáte s multiplatformním vývojem v Xamarinu, stojíte hned na začátku před volbou, která ovlivní celý jeho průběh. Vojtěch Mádr z frimy eMan představil založení nového projektu a práci v Xamarin Studiu na OS X, následně si vzal k ruce Martina a společně předvedli základní odlišnosti Visual Studia na Windows. Není jich mnoho, ale začátečníka mohou zaskočit. Na závěr se zadařilo i předvedení zatím experimentálního simulátoru iOS na Windows.

iOS, Android i Windows v jednom

Plynule navázalo praktické předvedení multiplatformního vývoje pomocí Xamarin Forms, pro které si Vojta připravil jednoduchou aplikaci, kde jsme viděli MVVM a sdílení kódu mezi iOS, Androidem a Windows. Jako drobnou třešničku si pak nechal předvedení alpha verze vizuálního náhledu XAMLu.

Praktické zkušenosti s Xamarinem

Poté převzal mikrofon Roman Fischer ze společnosti Skeleton Software a podělil se s námi o deset zkušeností, které nasbírali při vývoji aplikací v Xamarinu. Dozvěděli jsme se například, jak se vypořádali s komunikací přes Bluetooth nebo jak vyřešili používání nativních knihoven třetích stran v Xamarinu.

Testování v Xamarin Test Cloudu

Po obědě nastoupil Martin Šimeček z Microsoftu a po krátkém teoretickém úvodu předvedl, jak využít masivní škály Xamarin Test Cloudu a vzdáleně otestovat svou aplikaci na různých fyzických zařízeních – třeba i exotických, o jejichž existenci jste neměli ani tušení. Viděli jsme všechny nutné kroky: registraci účtu, vytvoření UI testů pomocí C# a publikování do Test Cloudu přes Visual Studio.

Beta distribuce pomocí HockeyApp

Když je aplikace hotova a otestována, je vhodné zařadit do cyklu ještě další krok – betatestování. Velmi oblíbenou službou, která už patří do stájí Microsoftu, je HockeyApp a pánové z Worklia demonstrovali, jak ho oni používají k distribuci a testování své aplikace.

Uzavření cyklu – kontinuální integrace

Předposlední přednáška dne spojila všechny dílky dohromady do výsledného obrazu jménem kontinuální integrace (známá také jako CI). Martin Šimeček nastavil Visual Studio Team Services jako správu svého zdrojového kódu, aktivoval automatický build a nakonfiguroval přesun androidí aplikace do Xamarin Test Cloudu a následně do HockeyApp. Kruh se uzavřel.

Správa a zabezpčení (EMS)

Petr Ritz z Microsoftu nás v úplně poslední přednášce vyvedl z omylu, že zapojením do DevOps vše končí. Viděli jsme portfolio produktů společnosti Microsoft pro správu a zabezpečení mobilních zařízení, včetně aplikací na nich nainstalovaných.

Články ze série Microsoft TechNet nevytváří redakce Živě.cz, ale partneři programu Microsoft TechNet. Jsou publikovány v rámci mediálního partnerství Živě.cz a společnosti Microsoft.

Témata článku: Microsoft, Skeleton, Crash

Určitě si přečtěte

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

** Legendární hra Starcraft je nyní k dispozici zdarma ** Chystá se i nová remasterovaná verze s hezčí grafikou

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 25

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

Včera | Pavel Tronner | 22


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?