reklama

Nástroje a služby pro mobilní vývoj

V článku naleznete záznamy z konference o multiplatformním vývoji, kterou pořádala společnost Microsoft na konci května.

Více než 100 návštěvníků dorazilo na konferenci Nástroje a služby pro multiplatformní vývoj, kterou společnost Microsoft pořádala ve svých prostorách v Praze, a další desítky ji sledovaly online na Channel 9. V celkem osmi přednáškách představili specialisté z Microsoftu a vývojářských firem nástroje, které jsou aktuální v oblasti tvorby aplikací pro více platforem zároveň. Každá přednáška byla poctivě ohraničena 30 minutami, takže celý program šel plynule a velmi svižně dopředu.

Pokud vás toto téma zajímá a nemohli jste přijít, nezoufejte – záznamy jsme uchovali, zveřejnili na Channel 9 (včetně prezentací jednotlivých řečníků, najdete je u každého videa) a tady vám jednotlivé přednášky představíme. Omluvte prosím horší kvalitu zvuku – na vině není váš přijímač, mikrofony jsme poladili až v druhé polovně konference, nicméně i tak jsou sdělení srozumitelná. O čem se tedy mluvilo?

Zahájení a cyklus DevOps

Úvodní slovo si vzal Jiří Burian, specialista prodeje vývojářských nástrojů v českém Microsoftu, a představil celý cyklus technologií a navazujících služeb společnosti Microsoft pro vývoj multiplatformních mobilních aplikací. Tato přednáška vlastně představila agendu pro celý zbytek dne – prošli jsme od vývoje aplikací, přes testování až po automatické nasazení.

Xamarin a jeho dvě IDE

Když začínáte s multiplatformním vývojem v Xamarinu, stojíte hned na začátku před volbou, která ovlivní celý jeho průběh. Vojtěch Mádr z frimy eMan představil založení nového projektu a práci v Xamarin Studiu na OS X, následně si vzal k ruce Martina a společně předvedli základní odlišnosti Visual Studia na Windows. Není jich mnoho, ale začátečníka mohou zaskočit. Na závěr se zadařilo i předvedení zatím experimentálního simulátoru iOS na Windows.

iOS, Android i Windows v jednom

Plynule navázalo praktické předvedení multiplatformního vývoje pomocí Xamarin Forms, pro které si Vojta připravil jednoduchou aplikaci, kde jsme viděli MVVM a sdílení kódu mezi iOS, Androidem a Windows. Jako drobnou třešničku si pak nechal předvedení alpha verze vizuálního náhledu XAMLu.

Praktické zkušenosti s Xamarinem

Poté převzal mikrofon Roman Fischer ze společnosti Skeleton Software a podělil se s námi o deset zkušeností, které nasbírali při vývoji aplikací v Xamarinu. Dozvěděli jsme se například, jak se vypořádali s komunikací přes Bluetooth nebo jak vyřešili používání nativních knihoven třetích stran v Xamarinu.

Testování v Xamarin Test Cloudu

Po obědě nastoupil Martin Šimeček z Microsoftu a po krátkém teoretickém úvodu předvedl, jak využít masivní škály Xamarin Test Cloudu a vzdáleně otestovat svou aplikaci na různých fyzických zařízeních – třeba i exotických, o jejichž existenci jste neměli ani tušení. Viděli jsme všechny nutné kroky: registraci účtu, vytvoření UI testů pomocí C# a publikování do Test Cloudu přes Visual Studio.

Beta distribuce pomocí HockeyApp

Když je aplikace hotova a otestována, je vhodné zařadit do cyklu ještě další krok – betatestování. Velmi oblíbenou službou, která už patří do stájí Microsoftu, je HockeyApp a pánové z Worklia demonstrovali, jak ho oni používají k distribuci a testování své aplikace.

Uzavření cyklu – kontinuální integrace

Předposlední přednáška dne spojila všechny dílky dohromady do výsledného obrazu jménem kontinuální integrace (známá také jako CI). Martin Šimeček nastavil Visual Studio Team Services jako správu svého zdrojového kódu, aktivoval automatický build a nakonfiguroval přesun androidí aplikace do Xamarin Test Cloudu a následně do HockeyApp. Kruh se uzavřel.

Správa a zabezpčení (EMS)

Petr Ritz z Microsoftu nás v úplně poslední přednášce vyvedl z omylu, že zapojením do DevOps vše končí. Viděli jsme portfolio produktů společnosti Microsoft pro správu a zabezpečení mobilních zařízení, včetně aplikací na nich nainstalovaných.

Články ze série Microsoft TechNet nevytváří redakce Živě.cz, ale partneři programu Microsoft TechNet. Jsou publikovány v rámci mediálního partnerství Živě.cz a společnosti Microsoft.

Témata článku: Microsoft, Skeleton, Crash

reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 141

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 133

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 219

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama