Dobrý den,
tento článek, jak vyšel i v časopise Computer speciál 2009/2010, pročetl a narazil jsem na jednu nesrovnalost v části "Nejde to s reklamacemi vyřešit nějak pohodlněji, bez čekání?".
V odstavci:"Znamená to, že pokud prodejce neprokáže, že vada neexistovala již v okamžiku převzetí věci, máte právo ihned požadovat výměnu věci nebo odstoupit od smlouvy."
Dle mého má Spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy do 6 měsíců AŽ PO VYČERPÁNÍ zákonem zákonem předem daných možností uvedených v § 616 odst. 3, zák. č. 40/1964 sb. Cituji: "V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; NENÍ-LI TAKOVÝ POSTUP MOŽNÝ, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil."
Tudíž spotřebitel nejprve musí uplatnit své právo na výměnu věci nebo opravu a až pokud to není možné, tak může nárokovat slevu nebo odstoupení od smlouvy. Možnost uplatnit odstoupení od smlouvy ihned tento odstavec neumožňuje.