MSI KT3 Ultra - ARU: Investice do budoucna

Diskuze čtenářů k článku

Peter Velky  |  02. 09. 2002 14:40

Neviete mi niekto pomoct, pokusal som sa nainstalovat Linux (RedHat) na RAID, pytalo odo mna ovladac na RAID, ktory standardne nie je dodavany, dokonca som sa niekde na internete docital, ze na tuto kartu taky ovladac nie je naprogramovany. Nemate s tym nahodou niekto najake skusenosti?

Diki  Pedro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cahir  |  18. 09. 2002 16:51

skusal si zkompilovat kernel? totiz ja ma asus kt133, je tam onboard Promise ata100 . default nan neni podpora, ale ked kompilujes kernel, je tam moznost zkompilovat podporu pre promise. mne to fici uplne v pohode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas Hasler  |  10. 08. 2002 23:01

Cauky mam´takovej dotaz . Koupil jsem si desku MsiKT3 ULTRA MS-6380E a nejde mi v biosu nastavit "vcore" vic jak na 1.700.   V testech pisou ze by to melo jit na 1.850... Nevi nekdo cim to je ? dik Hasa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zabyak  |  04. 08. 2002 01:38

HOT:  MSI KT3 Ultra2-R - prvni postrehy

Mam par prvnich postrehu s tak horkou novinkou, ze se o ni clovek muze spalit . Nejenom ze se teprve zacina prodavat, ale ne CZ webu MSI jeste vubec neni... A i datum BIOSu  z cervence to dokazuje.. A to jsem na ni jeste par dni koukal, nebylo co do ni strcit.
Podarilo se mi sehnat (pujcit si) CPU a RAM, tak jsem zacal testovat. Abych nebyl troskar, tak s AthlonemXP a jednim 0.5GB DDR333 Samsungem.
mam zkusenosti hlavne se starsima vecma, takze je to pro me zazrak.
Pral bych si tohle vlastnit,  K6-2 uz ma svoje roky...

pro ty kdo to nevi: KT3 Ultra2-R je nastupce KT3 Ultra-ARU s novejsim chisetem KT333+VT8235
USB 2.0 je primo v chipsetu a taky ATA133 (to je i v RAIDu)
PCB je asi skodny s puvodni KT3 Ultra. Neni osazenej USB 2.0 chip, ale to by uz bylo celkem zbytecny...
Jeste existuje Ultra2-BR navi s Bluetooth. Jinak se snad nelisi. Ale konektor je i na tyhle, takze se da BT pridat casem. Mozna ze na obyc KT3-Ultra2 to nejde.

Myslim si, ze nema cenu kupovat puvodni KT3 Ultru. Stejne tak nema cenu kupovat ocesanou, ale vyplati se pripalit za R nebo pripadne BR. Nejde jenom o RAID, ale i o plnou funkci zvukovky a D+S-brackety v cene. Zvukovka Avance (=Realtek) me prekvapila, na integrovanou je slusna a na rozdil o drivejsich AC97 primo v chipsetu uz se da i pouzivat, dokus si clovek neusetri na lepsi.

takze v bodech:

+++ je to nadhera a je to MSI Ja s MSI narozdil od nejmenovany jinak vsude a casto opevovany me snad naschval soustavne neskutecne nas*avajici humus vyrabejici znacky zacinajici na dve prvni pismena abecedy nemam zadny spatny zkusenosti.
+++ pro me neuveritelnej vykon a zatim dokonala stabilita
++ RAID je pro me zbytecnej. Ale hodi se IDE 4 kanaly, takze 2xHDD, CD nebo DVD a casem vypalovacka muze bejt vsechno master a na svoji xande. Teda ja bych sice chtel na CD "kreslici" Yamahu CRW-F1 samozrejme v provedeni s prevodnikem pro SCSI, ale nez budu mit moznost si ji koupit, uz se davno nebude prodavat...
+++ zvukovka. Dokad nebudou penize na neco lepsiho, tohle ma na integrovanou perfektni vlastnosti, 6 kanalu a dobry prevodniky. Na to, ze je to vlastne "zadarmo", takje to zazrak.
+ pripravenej konektor pro BlueTooth modul, kterej se da kdykoliv dokoupit
+aktivni chlazeni chipsetu (obyc Ultra nema)
++ D-Bracket2 v cene. (obyc nema) Na D-Bracket2 jsou 2x USB2.0 a jeste 4x dvoubarevny diagnosticky LED. Podle kodu se da zjistit problem, kdyz nenajede pocitac, i bez rozebrani skrine.
++ S-Brasket v cene. Jsou na nem zbytek do 6ti kanalu + SPDIF vystupy. Mimo jacku dokonce i optika.
+ hezky baleni, manual, legalni DVD player v cene, kalendar potesi
+ dalsi 80 zilovej ATA kabel v cene

+- kdyby byl plosnak desky o 1cm delsi, mohly by se na nej pridat dalsi tri montazni orvory a mit desku podstatne lip chycenou v case. takhle je jenom na 2x 3 sroubech, ale na jedny strane nic.
+- VIA chipset. Ja uz jsem zvyklej
-+ AMI BIOS. Ja mam radsi Award. Nevim, proc se nic neobjevuje napravo v Helpu.
-+ neosazenej USB 2.0 chip, protoze je primo v chipsetu. To uz bych chtel moc.
-+ jenom 5x PCI slot (vlastnost chipsetu. Ja bych chtel 6xPCI + 1x ISA pro AWE32 nebo Gravis UltraSound , ale to uz mi nikdo nikdy nesplni (((((. I pri integraci tolika veci na desce je to akorat pro budouci rozsireni. Uz ted me napada sitovka, zvukovka, modem, TVkarta,  casem mozna bude treba SerialATA, SCSI, druha SVGA, digitalni satelit a to uz se tam nevejde. Ale ja jsem takovy hovado, za bych osadil i 10 PCI slotu, i kdybych tam mel dat Voodoo1 pro "stary" hry a vsude zbytecne lezici TokenRing sitovky, i kdyz nikdy neprijdu na to, jak propojit primo dve bez hubu, pokud to vubec jde...
- neosazenej konektor sitovky. Nejsem si jistej, ale podle me ma chipset v sobe 100Mb sitovku (mozna dokonce 3Com). Skoda, ze vzadu neji konektor
--- zklamaly me neosazeny analogovy AUX a modem vstupy zvukovky. Dat tam tech 2x4 pinu by vyrobu prodrazilo o 2koruny a i kdyby vysledna cena byla o 50Kc vyc, urcite by to stalo za to. To me nenastvalo, ale doslova nasralo. Nemuzu mit najednou audio z cedecka a vypalovacky nebo TV karty (na ty to i ti kreteni od spickovy firmy Pinnacle neosadili taky...). Pravda, ze s nakupem nejmin Live to cloveka prestane zajimat. Kdyby to bylo neosazeny na levnejsi verzi desky, tak nic nereknu, jenze pro to, do hajzlu, neni na ty nejlepsi ??? (prepokladam, ze -BR ma jenom v krabici navic Bluetooth modul)
- zatim jsem nenasel SPDIF IN pro digitalni vstup cedecka.
- nema FireWire. To je zatim problem chipsetu, ale kdyz SiS uz ho podporuje.
-- S-Bracket nema SPDIF In, ale jenom out

ted si zatim nevzpominam na dalsi veci, ale uvidime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  01. 07. 2002 14:52

To Josef Boda..

Ty Windowsy nainstalujes tak, ze spustis instalaci ne souborem Setup, ale souborem Setupcor,

ktery je ve stejnem adresari, mel jsem stejny problem.. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tpmaxo  |  21. 06. 2002 21:03

Prosím Vás nemá niekto skúsenosti s nastavením 6 kanálového zvuku na tejto doske? Neviem ho totiz nastavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Nodžák  |  03. 09. 2002 21:48

Je to celé nějaké posrané,taky stím mám neustále problémy.Nejdříve jsem to skoušel bez S-bracket - škvrčelo to potom s S- bracket škvrčelo to zase nešel nastavit vSound efect manageru žádný efekt. Částečně pomohl nový ovladač od Mikrostaru původní byl totiž beta, Nynín už to funguje lépe u  přehrávání hudby to jde ale u starších her to pořád šustí nebo sourondy vzadu nehrají vůbec.Myslím že nejlépe celý problém vyřeší SB Live5,1s cenou za lidovku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Boda  |  13. 06. 2002 08:43

uz sa dva dni snazim nainstalovat win98 SE na tuto dosku. Nabotujem z instalacneho cd  spusti sa instalator a potom zamrzne, ked ma prejst do graf rezimu. Nemal ste niekto takyto problem? Je tam uz len GF4mx od msi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sargas  |  25. 07. 2002 02:13

Tento problem jsem mel s MSI s VIA KT266 a GF4 MX440. Asi nejaka nekompatibilita 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Boda  |  25. 07. 2002 10:15

Dik za odpoved. Vyriesil som to tak, ze pri instalacii som tam dal obycajnu s3 vga. A v pohode to islo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 04. 2002 09:44

Ma tato deska Wake On Lan na pripojini k sitove karte? Nikde jsem to zatim nenasel. Poradte prosim, diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlo  |  29. 04. 2002 12:14

Deska ma Wake On Lan, ak ti to samozrejme podporuje sietovka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 04. 2002 12:38

Sitovku samozrejme s podporou WOL mam. Je to nejakej Edimax 9130TXA, PCI, 10/100Mbit WOL. Je k ni takovej kablickek ktery se ma pripojit na Zakladni desku do konektoru Wake On Lan. Jezne ja nic takovyho nenasel. Jedine ze ta deska KT3 Ultra ma podporu WOL v PCI slotu a funguje to bez zadnyho dalsiho propojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duriel  |  24. 04. 2002 17:50

No ja u teto desky mel zas jiny problem,kdyz jsem pripojil za chodu vez do zvukovky nebo antenu do tv tuneru tak se mi to resetovalo. Pak to nejak samo prestalo,takze ani nevim cim to bylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlo  |  22. 04. 2002 12:39

Deska je sice fajn, ale jak som dal do PCI slotu modem Motorolu 56Kb tak pocitac nesiel zapnut. Choval sa akoby nebol zapojeni v elektrike. V starej doske ten modem bez problemov slapal. V com moze byt chyba? A aku mam istotu ze ked si kupim iny modem ze ten mi pojde.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
test11  |  15. 03. 2002 17:29

Zajímalo by mě jak jste tu desku donutily fachat na 166FSB, to ste si tam ten jumper připájeli?? nejsem si totiž jistej jestli při nastavení FSB v biosu dojde i k odpovídající změně dělitele AGP. Další zajímavůstka je, že na www.pcpowerzone.co.uk tuhle desku dost zdrbali právě kvůli přetaktovávacím možnostem, nepodařilo se jim jí dostat vejš než na 141FSB natožpak na 166 a vejš!!!! Neměli ste tudíž k dispozici nějakou zvláštní revizi u který to de, ale která se koupit nedá????? Chtělo by to uvést na pravou míru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laci  |  21. 05. 2002 07:45

Pozri poradnu na: http://cweb.msi.com.tw/eforum/?target=topic&fid=4, FSB sa dá nastaviť v biose, delitel 5 funguje od fsb 152 MHz. Doska potrebuje nejaký čas na "zahorovanie", potom sa dá pretaktovávať - preto je malá pretaktovateľnosť v testoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sargas  |  25. 07. 2002 02:06

Mam Athlona XP1800+ (puvodne 11,5x 133)  a beha mi bez problemu na FSB 146x11,5 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Kuzník  |  07. 03. 2002 21:34

Myslím, že s takovýmhle přístupem na počítač zapomeň. Teď si ještě 2 měsíce počkáš na jinou desku, potom si počkáš ještě půlrok na GeForce 5 atd. atd...... Ať si koupíš počítač kdy chceš, jednou stejně zjistíš, že na trhu je něco lepšího, než sis koupil. Při nákupu počítače je spíše důležitější zvolit si dobrý poměr cena / výkon, než se zaobírat otázkou kdy. (Teda jestli nechceš do nového počítače vrazit kolem 150.000,- To je taky často problém sestav nabízených malými prodejci takže pozor.

Seber tedy penízky a zajdi si něco koupit klidně hned. A ať ti to dobře slouží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lEOn  |  05. 03. 2002 00:40

pekny clanek a hlavne porovnani s jinyma deskama s KT333 -> tomshardware.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*L*  |  02. 03. 2002 22:29

:::::::MSI K7T266 Pro 2 nechce spolupracovat s GeForce 4 MX, ale nesmíme také zapomenou, že stejný problém má i ABIT KG7 a desky ASUS A7M266 s Gigabyte 7VTXE fungují s GeForce 4 MX jen v AGP 2x::::::::::: má teda cenu kupovat KT266A spolu s GF 4 MX440 ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riksa  |  06. 03. 2002 22:39

spis jen pockej na novy biosy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
raduza  |  02. 03. 2002 16:39

No mne chipset VIAKT333 zklamal, vysledky nic moc. Mam osobne desku MSI KT266 Pro 2-RU a jsem s ni hodne hodne spokojeny. Mam dobre pameti Samsungy (2x256MB), ktere jedou i na CL2. Predtim jsem mel desku KT266, predtim KT133, proste nedam na MSI dopustit. Taky maji dobrou technickou podprou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doupik  |  28. 02. 2002 20:11

Na první pohled je MSI KT3Ultra perfektní deska, ale testy mě zklamaly. Nový čipset KT333? Vývoj musel zabrat opravdu dlouho  V dubnu si mám kupovat nový počítač, nejlepší co bude, ale nejspíš počkám dva měsíce na nějakou prvotřídní desku - s AGP8x, UltraATA133, DDR333, USB2.0 a  podporou nových Athlonů. Taková deska zatím ještě není, nemýlím se ? K tomu AGP8x - jak hodně ovlivní výkon GeForce4x "staré" AGP4x ?
Ale ta krabice od MSI je boží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  01. 03. 2002 17:01

Precti si odkaz, ktery jsem uvedl. Okolo KT333A a KT400 bylo spousta spekulaci, i ja jsem vychazel v drivejsim prispevku z nich. Ty informace na vr-zone se mi zdaji pomerne duveryhodne, a i sedi na ostatni vyvoj.

AGP 8x bude podporovano az v GF 5 a RV300, v RV250 se s ni nepocita, GF 4 MX ho nemaji, GF 4 Ti ted nevim; takze v chipsetech zatim neni potreba, a jak jsem jiz uvadel, AGP 3.0 neni zase tak nutne, v podstate ma jit o drobna vylepseni proti 2.0 optimalizaci/predikci/snizenim latenci.
UDMA 6 (ATA133) a DDR333 uz to umi ted ...

S podporou novych Athlonu tezko rict jak to bude, FSB 166 asi opravdu jen tak nebude a ciste kompatibilita novych jader by jeste mohla zustat?

USB 2.0 bude az se zvysenim propustnosti V-linku, zatim se ale hodne pouziva pridavny radic od NEC, takze nahrada je.

Vykon KT333 zatim neni vyladeny, kazdopadne KT333A by mela mit vylepseny memory controler (jasna analogie KT266-KT266A), nekdy se taky mluvi o nedodelanem chipsetu a ze vlastne KT333A(tez KT333CE) je teprve finalni chipset

Pokud budes kupovat pred prazdninama, urcite pockej na KT333A, KT400 bude tak pred vanocema a je otazka jestli taky nebude potrebovat A verzi. Proc asi vsichni maji KT333 verze boardu a ABit ne? Zatim totiz ABit vzdycky sel do dobrych reseni KT133,KT133A,AMD760,KT266A, kontroverzni nVidia nForce 415. Nikdy nemel treba jako ASUS ci MSI Ali Magik ci KT266. Je fakt, ze treba SiS zatim taky nedela, ale to skoro zadny vyrobce, navic SiS je porad taky trochy kontroverzni, nevim jestli kvuli ECS nebo ne, ale nazory lidi jsou ruzny.

Z vyse uvedeneho je jasne videt jakeho vyrobce jsem priznivcem:
-u MSI mi vadi chudsi BIOSy, u nekterych drivejsich desek u nich neslo multiplikator snizovat; tvrzeni v clanku o nejakych voltazich, no nevim, podle me je to blbost, pokud se neco takoveho objevilo, to uz by nejspis bylo na vymenovani bordu jako vadnych ... navic me stve ze maji FSB rozdeleny na intervaly a musi se to prehazovat jumperama, nejde to plynule BIOSem, ale to je malichernost. Celkove shrnuto levny boardy, vysoka stabilita,dobry vykon, pro beznyho uzivatele perfektni koupe
-ASUS je rozhodne stale znacka c. 1, o tom nikdo nemuze pochybovat, vetsinou spickovy vykon, stabilita, obsahly BIOS; drive vysoka cena, dnes se mi zda ze sli dost dolu na uroven ostatnich boardu nejvyssi cenove urovne, drive meli jeste propastny rozdil k cene navic ... az na drobne excesy, jako treba chybejici piny na jumper u clear-cmos u A7V133 . Jednoduse shrnuto top deska pro vsechny.
ABit ma SoftMenu III, v BIOSu snad vsechno co si lze predstavit, stabilita, vykon lehce pod spickou definovanou vetsinou ASUSem. Hlavne pro fajnsmekry.
Takhle to vidim ja ... zalezi kdo ma jake pozadavky, ani s jednou znackou clovek neudela spatne ma-li odpovidajici pozadavky.
btw vsimnete si jak boardy prichazi na trh: MSI se objevi skoro hned, pak prijde ASUS, a uplne nakonec ABit. Samozrejme zalezi jake ma ktery vyrobce vztahy s dodavateli chipsetu, kapitalove a lidske moznosti, atd.; ale doufam ze by to stejne melo castecne predstavovat, jakou peci venuji priprave svych desek.
Navic, samozrejme je spousta dalsich vyrobcu, ovsem ti se u nas prilis neangazuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  28. 02. 2002 02:01

Jak to tedy bude dale? Narazil jsem na uz starsi prispevek na vr-zone, je zajimave, ze nikde jinde jsem toto nevidel, vsude jsou pouze drivejsi spekulace ... http://www.vr-zone.com/Home/news132/news132.htm#2125

Pokud je to pravda, pak revolucni zmeny prijdou az s KT400, presto by mohlo byt lepsi pockat na KT333A. Proste u VIA vzdycky az A je to prave

Co se tyce toho 333, desky jsou zatim v ranem stupni vyvoje, casem urcite budou na urovni ci o neco lepsi nez 266A.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michael Štědrý  |  28. 02. 2002 00:05

"...Časování pamětí je u KT333 obzvlášť důležité. Nejagresivnější nastavení (High performance) dokáže zvýšit výkon až o 10 - 15 %. Ale musíme mít na to paměti! Málokterá běžná PC2100 paměť zvládne takt 133 MHz (266 MHz DDR) na CL 2.0  O to horší je situace u pamětí PC2700, které se s bídou dají sehnat. U nás dodává paměti PC2700 Kingmax jedině LEVI. Ty však zdaleka takt 166 MHz (333 MHz DDR) na CL 2.0 nezvládnou.  ..."
1. Zajímalo by mne, jestli se už prodávají vůbec nějaké paměti, co tohle zvládnou, nebo jestli údaj v ceníkách firem znějící "DDR PC333" mají opravdu zvládnout 333 MHz DDR.
2. Jsou paměti Kingmax opravdu o tolik kvalitní než ostatní značky? (např. Nanya, které už jsou taky v PC2700 u nás na trhu).
děkuji za jakékoliv připomínky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Syrien  |  28. 02. 2002 13:46

Mam Apacer 256 MB, PC2100 (2x133MHz-266MHz), CL2 s chipmi Nanya a som spokojny, idu aj na (2x148MHz=296Mhz).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
male Zvire  |  28. 02. 2002 16:25

No to je trosku tezsi na to odpovedet. KINGMAX se da vseobecne povazovat za spicku. A hlavne ma uplne jinou konstrukci pameti. Ponekud hodne se vymika standartu. Je u nich hlavne hodne mala reklamovanost. (to je ale divny slovo).

Me osobne se zda znacka Nanya celkem nic moc. Ale to muze byt jen muj osobni nazor. Ono je to v podstate jedno, protoze to vypada ze cipy na pameti vyrabi jedna fabrika. Vyrobci si na ne jenom pisou svoje loga. PAkuz jde jenom o to jak zvladnou vyrobu pameti. V tom je asi nejvetsi rozdil.

Mimo jine na trhu jsou falesne Samsungy. Strasne spatne se od sebe rozeznavaji. :0) JA osobne fandim M.tecu.

Ale klidne mi to nekdo vyvratte. Ja tady rikam jen to co jsem zjistil za tri roky v jednom velkoobchode s vyp. technikou. Za tu dobu mi proteklo rukama tolik typu a znacek pameti.....

Dekuji za krytiku.

P.S.: Omlouvam ze za muj cestin. Nejsem u sveho pocitace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  06. 03. 2002 12:19

K tem Nanya chipum na pametech:

napr. MSI varuje pred jejich pouzivanim. Jiz nekolikrat mi napsali z Nemecka z podpory, kdyz PC samo od sebe mrzlo. Tohle je posledni jejich doporuceni:

"Try other memory modules, best would be brand name (but avoid those with Nanya memory chips)."

Ze by treti nejvetsi svetovy vyrobce MB nevedel, co rika ?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda G  |  27. 02. 2002 21:40

Článek je dobrej, akorát jsem nechápal ten ůvod. Copak u téhle desky nepůjde cena, po té co jí uvedou na trh jako novinku, dolů ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fredy Kruger  |  27. 02. 2002 18:52

protože je to investice do budoucna ...

to může napsat jen placenej firemní agent, že..

anebo chorej mozek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mara  |  27. 02. 2002 17:27

Ja si myslim, ze KT333 da KT266A naprdel az budou mit vyrobci desek odladeny BIOSy. Na odladeni BIOSu pro KT266A meli cas, KT333 je novinka... Pak staci stahnout novej BIOS a vykon se o par procent zvysi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
event  |  27. 02. 2002 15:39

Tak toto je nadcasove riesenie tak na 1/2 roka, a to uz teraz ho vykonostne poraza starsia KT266a a SIS645. Jedine, co vam zostane vecne, je pekna krabica. A za tu 6000 korun rozhodne nedam

Mozno ked tato doska bude na trhu uz 1/2 roka, vyjdu pamete PC2700 a nove Througbordy a KT400 (cize KT333 zlacnie na takych 3000 korun), tak sa bude jednat o dobru kupu. Ale teraz si to kupi len sialenec, ktory nevie, co s peniazmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nene  |  27. 02. 2002 14:49

a jak to je, kdyz si clovek povoli pridavny promise radic? nevezme si ten nahodou busmaster z jednoho slotu? v tomto pripade by spis melo byt uvedeno, ze deska ma 4 pci busmaster sloty a 1 busmaster je sdileny s radicem promise.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pep  |  27. 02. 2002 14:40

jen drobnost

Celkově můžete na desku připojit až 8 IDE zařízení s podporou UltraATA/133.

ale web MSI

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6380E





Special Functions

   
ATA133 RAID Function
*Promise 20276 On-Board
-- Support ATA133 IDE RAID 0 or 1
-- Can connect up to 4 IDE devices
-- Backward compatible to ATA100 RAID 0 or 1

no to je asi vse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nene  |  27. 02. 2002 14:46

to je sice pravda, ale tady se jedna jenom o pridavny radic od promise. na desce je jeste standardni southbridge, ktery zvladne taky 4 ata133 zarizeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coxx  |  27. 02. 2002 12:50

To by mě zajímalo jestli autor kupuje komponenty podle krabice nebo podle funkce. Nevím jak ostatní ale když koupím desku nebo cokoliv jiného tak krabici někam pichnu a už se o ni nestarám. Někdo si ji asi vystavuje v obýváku na výstavce že je na ně tak zatížený

Jinak dobrý článek ale stejně bych si počkal na Abit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 02. 2002 13:40

No, ja alespon poznam, kdo se pod clankem podepsal.  Je pravda, ze kdyz uz si to autor nedokaze odpustit, tak jedna zminka o krabici by mohla stacit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  25. 04. 2002 11:58

Moje rec, AT7 rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  27. 02. 2002 12:37

Plne souhlasim s ostatnimi nazory. Proc to proboha kupovat, pokud bych potreboval koupit hned, tak spis vezmu KT266A, staci kouknout na testy.

Jinak raci pockam na KT333A, treba se dockame zase nejakych memory performance vychytavek , zatim ani vhodny pameti nejsou. AGPx8 je sice vec do budoucna, ale v tomto pripade opravdu, na nej bych pockal. Northbridge ATA133 uz sice ma, ale mohla by VIA prijit i s primou podporou USB 2.0, o firewire nemluve, bohuzel k tomuhle se moc nema, alespon jsem o tom neslysel. Kdyz uz to ma mit rychlejsi V-link (ten jediny je v podstate u A-verze potvrzeny), tak by ho meli poradne vyuzit.

Porad jeste vlastnim KT133A, stale jeste se mi nezda vhodny cas na upgrade.

Jedine co me zaujalo, je ta podpora 166FSB, ovsem neoficialni Kdy budou procesory s touto zbernici, tezko rict, ale rozhodne si jeste pockame, takze to zatim nema vyznam, a buh vi, jestli to s temi procesory co jednou budou oficialne/neoficialne pujde, viz. A XP na nekterych deskach. Takze jedine pro overclocking, ten ukazany Duron se mi moc libi, momentalne mam Morgan 1G@8x144 ale tohle je mnohem hezci.

Jeste poznamecka k FSB/memory. V clanku je napsano, ze jde dat FSB166 a memory 133, to je divny, asynchronost byva vzdy nahoru, navic neni prilis efektivni a v tomto obracenem tvaru uz je to naprosta hovadina, co se tyce vykonu. Jediny smysl by byl, jak je vysvetlovano 166FSB procik a pameti jenom PC2100, ovsem ktery chytrak by asi takovyto procesor (jiste drahy) pouzival s temito pametmi? Proste je to kolosalni blbost.

Podtrzeno, secteno. Zaver v clanku je nesmysl, dobra koupe to neni, myslim ze cas rychle ukaze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  27. 02. 2002 23:10

a) Řadič IDE je v southbridge, ne v northbridge.

b) Kdo chce firewire, ať si pořídí Sound Blaster Audigy. Sice má ne nějak zvlášť výkonný řadič, ale za tu cenu...

c) Zvýšením frekvence FSB na 166MHz se snižuje její latence, takže to pomůže bez ohledu na to, zda se zrychlí paměti (sice málo, ale přece).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  27. 02. 2002 23:48

Ehh, northbridge, southbridge ... porad se mi ty prihloply anglicky svetovy strany pletou.

Ano, soundblaster ci aiw radeon dv je sice reseni, ovsem jejich primarni fce v tomto neni a je to videt na vykonu, nejlepsi je porad pridavna karta. Proto si myslim ze by nebylo spatne mit to primo integrovano. Kdyz takto muze byt USB ... treba SiS bezne ve svych cipech (jednocipech) ci southbridge (ted to mam spravne ) tuto podporu ma, jak vykonou je otazka, nikdo z vyrobcu ji nevyuziva. Navic nejak nemam potrebu vymenovat kvuli tomu starsi karty ktere dobre slouzi. A kdyz muzou byt integrovany i takove veci jako sitove karty, me osobne to prijde skoro min logicke.

Ano, to FSB znamena nizsi latence, takze se to muze trochu min stosovat po ceste prez buffery, ale kdyz bude pamet na mensi frekvenci ... pak je 166FSB jenom pozlatko. Mimochodem, ta asynchronost opravdu jde i obracene? A jde to jenom FSB 100-mem 133 nebo i 166. Vzdycky to byvalo +PCIclk, mozna se ptam hloupe, ale ja jeste nedrzel zadny DDR board v ruce, zatim jsem v tomto smeru pouhopouhy teoretik

A jinak ta koupe asi opravdu v tuto chvili nic moc? Zadne za d) nevidim ... Holt se proflaklo ze brzo prijdou veci pristi a opet lepsi, VIA se snazi mlzit a raci se nijak nevyjadruje, ale az budou rozumny 333 pameti, urcite k nim pujde v tu chvili koupit neco lepsiho, zatim s KT266A se myslim nemuze udelat chyba, a jejich ceny jsou cim dal prijemnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 02. 2002 12:14

Velice me zaujala informace autora, ze "nekrere" drivejsi desky od MSI mely problemy s napetim jadra (rozdil 0,12V) ...

Zajimalo by, kde by se dala najit nejaka dalsi informace o tomto "problemu" ...jde mi o to, ze v Biosu mi u CPU ukazuje 1.75V (coz je spravne), ale dva testovaci programy ve windows me ukazuju 1.83V a CPU Z mi ukazuje 1.777 V. Cemu mam verit ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riksa  |  03. 03. 2002 19:08

Mam stejny problem: kdyz v biosu nastavim 1,85, tak mi jak ViaHM, tak i pochybna Sandra ukazuje 1,91, resp. 1,93. Nëvite, cim by to mohlo byt?

riksa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  27. 02. 2002 11:07

J eto jenom komercni humbuk, protoze novyho tam neni nic nez v  KT266A, protoze disky zdaleka nevyuziji ani ata100 a propustnost pameti .. no bida. uz se tesim na serial ata aspon neco novyho pod sluncem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  27. 02. 2002 07:55

Nádherné - ... v tomto testu exceluje ... a pak je vedle graf s hodnotou 10777, zatimco 266A má 10750 ) .

Proc se nikdo nepodival po tom, ze by tenhle chipset a tato deska konecne dle sdeleni MSI mely umet HW chcipnout AMD pri odpadnutem chladici i jinym zpusobem, nez na jaky jsme u AMD zvykly - tj. ohnem ? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Minařík  |  27. 02. 2002 09:12

Bavím se též. Zřejmě ve Vašem okolí odpadadávají běžne chladiče od procesorů. Na řešení můžete zvolit dvě cesty. Můžete mít podporu termočidla na základní desce, nebo technika poučit jak správně nasadit chladič na procesor. Pro Vás je si lepší investice do podpory termočidla než poučit někoho jak správně namontovat chladič. Opravdu, bavím se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krecek  |  27. 02. 2002 10:02

Ono vždycky nemusí jít o spatne nasazenej chladič, že?Co když chladič vyplivne?Souhlasím, že o termočidlu by tu mohlo něco být! Nesouhlasím že je to investice do budoucna!Brzo se objeví lepší desky s tímto čipsetem, je to jen první vlkaštovka tak bych to tak moc nedramatizoval!Ty vísledky mě taky dost překvapily, čekal jsem víc! Když už nová deska tak asi  by to chtělo něco novýho a ne zlepšovat to jen procesorem! mějte se křeček

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stealth  |  27. 02. 2002 10:15

Mam pocit, ze vitez teto recenze neni, MSI KT3 Ultra - ARU ani VIA KT333  ale SIS 745 .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  27. 02. 2002 11:50

Chladic vyplivne? A co vyplivne? Ohnivou slinu? Mas-li na mysli situaci, kdy se zastavi vetrak na chladici, pak PC maximalne "zamrzne", nic horsiho se nestane. Upadne-li nekomu chladic, je to chyba toho, kdo ho nasazoval. Obecne plati: Chladice z CPU neodpadavaji!
A jedna namitka: KT3 Ultra s novým čipsetem KT333, protože je to investice do budoucna ...  To je tedy poradna blbost, a to nejen proto, ze co nevidet bude 333A, ale i proto, ze investice do budoucna v teto oblasti je vzdy ztratova...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
male Zvire  |  27. 02. 2002 15:45

Jakákoliv investice do PC je ztrátová......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jos€  |  27. 02. 2002 16:13

Pokud investujes do toho co potrebujes a pocitacem si vydelavas, tak je ziskova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
male Zvire  |  27. 02. 2002 16:22

To není zisk z investice do počítače, ale zisk z práce na počítači.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Diamond  |  27. 02. 2002 18:01

Zisk z investicie do PC by to bol ak uz PC niekto ma, pracuje na nom a po kupe noveho zvysi svoje zisky.

Diamond

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
male Zvire  |  28. 02. 2002 11:32

Dobrá, v tom případě mi napiste někdo co bzch musel dělat za práci abych vydělal na tom že přejdu třeba z KT266A na KT333? Já si takovou práci nedokážu představit. A na servr se ta deska víc jak nehodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikro  |  02. 03. 2002 14:45

 Cawa, no tak ja som ten co mu odpadol chladic, bol spravne nasadeny - to som si isty, proste sa odtrhlo usko na sockete, stastie ze v tedy bol PC vypnuty inak by XP bolo uz in <>  Reklamaciu mi neuznali a ani len nechceli o tom pocut, ze nie kazdty socket musi byt spravne odliaty a ze nejaka bublinka, ktoru bolo zjavne vidiet tam nemoze byt, tak som teraz musel kupit chladic na  3 uska a som spokojne nasraty . Este stastie ze si chladic aj cpu zobral sef a ja som si kupil nove veci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Minařík  |  04. 03. 2002 12:20

Tak předpokládám, že onen odpadnutý správně nasazený chladič měl neco špatného. Praskla Vám tam pružina či co se tam stalo za mechanickou závadu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Minařík  |  01. 03. 2002 07:09

Odpovědel Vám za mne Dorf. "Chladic vyplivne? A co vyplivne? Ohnivou slinu? Mas-li na mysli situaci, kdy se zastavi vetrak na chladici, pak PC maximalne "zamrzne", nic horsiho se nestane. Upadne-li nekomu chladic, je to chyba toho, kdo ho nasazoval. Obecne plati: Chladice z CPU neodpadavaji!"

Nesohhlasíte, že je to investice do budoucna? Pro Vás jsou asi vše vyhozené peníze. Měl by jste si uvědomit, že se vždy objeví něco lepšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
raduza  |  02. 03. 2002 16:34

No pokud ti  vyplivne chladic, tak se deska vypne (pokud si to nastavis v BIOSu). Tuhletu ochranu maji i jedny z nejlevnejsich desek ECS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  28. 02. 2002 18:37

Je videt, ze jmenovec utocnika na RFE je demagog.

1) smesna veta, kde autor pise:   "... v tomto testu exceluje ..."  a pak jsou v grafu srovnani s 266A , ktera ma misto 10750  hodnotu 10777 (tj rozdil 25 bodu = 0,23%).

To je excelovani opravdu, jak ma byt ) Mozna autor nejen, ze neumi cesky, tak jeste nechape vyznam nekterych slov!

2) Deska mela mit HW odpinani procesoru pri vysoke teplote.  No a o tom jsem v "recenzi" neslysel ani slovo. To se zrejme do kompilatu claku z jineho serveru jiz neveslo.

(Mimochodem, jiz jsem videl 2x ulomeny zobacek u patice - vada materialu - ale nikdo to na reklamaci neuzna, protoze reknou, ze jste to nacali neodbornou instalaci radice . Takze k vymene desky jeste pujdete pro procesor )

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarry  |  27. 02. 2002 07:44

Tak neviem, ale mna osobne teda vykonove tato doska/cipset dost sklamali. Cakal som rozhodne lepsi vysledok v porovnani s KT266A a nie "raz lepsie, raz horsie". Podla mna by KT333 s DDR266 mal byt vzdy najmenej rovnako dobry, ako KT266A s DDR266, ci nie? Tak preco ma potom v 3dmark2001 o 100 bodov menej? Pravda, neviem, kolko z toho rozdielu ide na vrub MSI a kolko VIA. Asi by bolo lepsie neporovnavat s Abit KR7, ale s nejakou doskou MSI/KT266A (predsa len Abit je trosku lepsie vyladeny)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Syrien  |  28. 02. 2002 13:40

Pretoze pamate na 266MHz pracuju v CL2 a pamate na 333MHz v teste podla mna su CL2.5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Houser  |  27. 02. 2002 06:49

Normalne mi cokoliv s cipovou sadou VIA a potazmo pro AMDcka nestoji za ranu prachu, ale veta v podtitulu me zaujala: "Takový příběh by se vám neměl stát se základní deskou MSI KT3 s čipsetem, protože je to investice do budoucna ..." Este ze ma cipset

Zdravim

Bobac

PS: Pro autory - nedelate to to spatne, neberte to jako kritiku za kazdou cenu, jen me to po ranu pobavilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  27. 02. 2002 06:54

Uz je to opravene, ono dokonce v nazvu desky chybi Ultra - to víte šotek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor