To není relevantní. Jde o to, že autonomní vozidlo nemůže respektovat individuální zájem každého jednotlivce, protože to nikdy nemůže fungovat, jelikož zájem všech je totožný: Chránit sebe a svoji rodinu. Tím se tyto zájmy tedy vzájemně vyruší, jelikož je jasné že ve prospěch obou najednou rozhodnout nelze. Je tedy zjevné že je nutné do další vrstvy implementovat nějakou vyšší rozhodovací logiku.Co je ale hlavní, je hloupé brát hypotetický scénář doslova a smést jej ze stolu, protože "to se nikdy stát nemůže, protože jezdíme spolu/nejezdím autem/nemám děti/...". Tady jde o podstatu celého problému, kdy člověk zareaguje zcela instinktivně a jestli přežije on a jeho rodina nebo kačátka na silnici se ukáže až v daném okamžiku kdy dojde na zkratové jednání řízené podvědomím a to ať si kdo chce myslí co chce, drtivá většina lidí naprosto není schopna predikovat. V případě autonomního vozidla které bude schopno ve zlomku sekundy přesně vyhodnotit polohu všech lidí, předmětů či vozidel v okolí, jejich trajektorie po střetu až do úplného zastavení je to ale něco uplně jiného, a výsledek se dá predikovat. Nemluvě o tom, že v případě autonomních vozů se takových situací, dle mého názoru, bude řešit nesrovnatelně méně, než když řídí lidé (přičemž si myslím, že většina těch situací bude zaviněna člověkem, který se v té rozhodovací logice bude snažit vrtat)Navíc, pokud jste ochoten přijmout situaci s tím, že "to není problém vašeho řízení", pak nevidím rozdíl mezi jízdou autonomním vozidlem a jakýmkoli jiným vozidlem, které zrovna neřídím. Riziko, že dojde k situaci kdy cizí zájmy převáží vaše je vždy, všude a ve všem. Navíc, přes všechno to mudrování, představa že je někdo ochoten přejet celou mateřskou školku, aby zachránil jediného člena vlastní rodiny, je naprosto šílená a popravdě si nejsem uplně jist, zda by ten přeživší měl ze svého života vůbec radost kdyby se dozvěděl že žije výměnou za životy 30 dětí.(Pro jistotu zopakuji, že jde o situace které prostě nemají správné řešení. Jen některé možnosti jsou méně strašné. A pokud chceme, aby situací ve kterých je nutné takové rozhodování bylo co nejméně, je třeba, aby se všechna vozidla chovala pokud možno stejně. Takže je třeba situaci vyhodnocovat bez preference vlastního zájmu.)