reklama

Mobilní byznys je pro Google další velká věc

(Komentář) Z posledních finančních výsledků Googlu lze vyčíst jednu věc - mobilní byznys je pro tuto firmu naprosto klíčový do budoucna a přinese veliké peníze.

Finanční výsledky z konce minulého týdne, výmluvná řeč Larryho Page a dlouhodobá strategie firmy mluví jasně – Google si v budoucnu slibuje největší komerční růst v oblasti mobilních služeb. V posledním fiskálu příjmy společnosti z mobilní reklamy poskočily o 33 % a čistý zisk o 26 %. Page navíc v konferenčním hovoru s akcionáři uvedl, že v příštím roce čeká nárůst příjmů v tomto sektoru až dva a půl krát na 2,5 miliardy dolarů.

Podíl Googlu v mobilním internetovém vyhledávání dosahuje podle statistik StatCounter až 97 %, což firmu staví do velice výhodné pozice do budoucna. Internetový obr navíc masivně investuje do rozvoje mobilních technologií a jeho platforma Android ukusuje stále větší podíl z tržního koláče. Jak už zástupci Googlu dříve upozorňovali, strategií firmy je tzv. „mobile first“. To mimo jiné znamená, že mobilní produkty budou k dispozici minimálně stejně rychle, jako klasické desktopové verze.

Mobil není desktop

Otázkou ale je, zda se Googlu podaří najít klíč ke generování větších a větších příjmů z mobilních služeb tak, jak si plánuje. Chování uživatelů na mobilních zařízeních je totiž naprosto odlišené od jejich chování u klasického počítače a webového prohlížeče. Je to dáno nejenom způsobem ovládání, rychlostí internetu a velikostí displeje, ale také aktuálním rozpoložením a náladou. Když používáte mobilní služby, buďto se potřebujete zabavit, nebo něco velice rychle nalézt a dostat co nejpřesnější a nejrychlejší odpověď.

Klepněte pro větší obrázek
Google+ tu není náhodou a nejde pouze o reakci na Facebook. Sociální sítě jsou na mobilních zařízeních hojně používány a je v nich ukrytý veliký komerční potenciál.

Příjmy samozřejmě primárně pramení z reklamy, která, stejně jako zmiňované chování uživatelů, na mobilech a tabletech funguje jinak. Klasická reklama v mobilním vyhledávání nemá takový dopad a účinek a inzerenti za ní platí méně, než na klasickém webu. Namísto toho funguje spíše tzv. display reklama a inzerce na sociálních sítích.

Google se proto musí snažit přizpůsobovat a kromě různých forem reklamy hledat také další cesty, jak vydělat. K reklamě ve vyhledávání a dalších jeho službách například přibyly podíly z každé prodané aplikace v rámci obchodu Android Market, který se postupně rozrůstá také na tabletech. Do budoucna jsou zde vyhlídky na podíly z prodeje elektronických knih a možná také hudby. V Mountain View se ale pečou také další novoty, včetně speciálně připravených landing pages pro inzerenty. Také vznik Google+, který už má přes 40 milionů uživatelů, je jednoznačně aktivitou pro získání lepší pozice na mobilním trhu.

Google udělal chytrou věc

Larry, Sergej a jeho tým zřejmě vidí mnohem dále, jinak by mobilnímu byznysu v Googlu nenastavovali nejvyšší prioritu. „Vidíme mnoho příležitostí k růstu v mobilním segmentu,“ sdělil šéf firmy v konferenčním hovoru. „Jsme v této oblasti stále na začátku. Uvidíte, že je to neskutečně fascinující byznys. Je zde mnoho věcí, se kterými je možné pracovat,“ doplnil nadšeně. „Udělali jsme velice dobrou věc, když jsme na mobilní byznys vsadili jako na dlouhodobou strategii,“ ukončil Page svoji sebejistou řeč.

Klepněte pro větší obrázek
Provize z prodeje mobilních aplikací je jenom jeden z dílků celkových příjmů. Jak je ale vidět na příkladě Applu a jeho App Store, peníze zde lze generovat obrovské.

A asi má pravdu, jen my, běžní smrtelníci a ne tací vizionáři, nemůžeme vidět tak daleko. Možností generovat mnoho peněz je a bude hodně. V budoucnu se nabízí rozšířená realita, reklama postavená na vaší aktuální poloze, vysoce personalizované vyhledávání postavené na vašem chování na mobilních zařízeních, tomu přizpůsobené reklamy, stále se navyšující příjmy z prodeje aplikací a mobilního obsahu a mnoho dalšího.

Ostatně, rostoucímu vlivu a oblibě chytrých telefonů a tabletů by se měli začít přizpůsobovat také samotné firmy a inzerenti. Více o tom v samostatném komentáři.

Témata článku: Google, Byznys, Larry Page, Android Market

8 komentářů

Nejnovější komentáře

  • locomachine 16. 11. 2011 4:05:33
    Mrkvosoft je jak prase, který tyje ve svym bahýnku a zatím netuší, že mu...
  • Poltergeist 18. 10. 2011 21:51:54
    hlavně aby do veškerého vývoje nabrali designéry, aby ty věci k něčemu...
  • anywherehome 18. 10. 2011 12:54:42
    a Microsoft stále spinká.....jen se bojím opravdového monopolu googlu, až...
reklama
Určitě si přečtěte

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 76

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

Včera | Stanislav Janů | 24

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 36


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama