Minimální požadavky na Windows 11 budou opravdu přísnější. Starší PC nemají na upgrade nárok

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 194

Názory k článku

avatar
09. 10. 2021 20:19

Nechápu proč je W11 nadstandardní aby hned tak na nějakém stroji nechodil . Jedině mě napadá klasika - už nevíme jak z lidí vytáhnout peníze , tak jim dáme dvě možnosti . Buď používat starší systém ale zpomalíme jim ho , nebo si koupit nový komp s novým systémem .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 09. 2021 02:04

Od kdy je TPM 2.0 nutnost ve Windows10? Tohle preci byla ta desna novinka ve Windows 11 (ale ne 10).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 09. 2021 19:46

Nejlepší na tom všem je sledovat, jak lidi dřív nadávali, že ji Microsoft nutí desítky, a teď zase nadávají, že jim nechce dát jedenáctky. Dost se tím bavím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 09. 2021 11:19

Hodne se tu sklonuje rok 2025 jako konec podpory Windows 10, tedy pouhe 4 roky po te, co se zahaji prodej Windows 11 (coz navic neznamena okamzite ukonceni prodeje 10), to by mi prislo pomerne krute a doufam, ze to tak horke nebude.
Pocitace celkem bezne slouzi kolem 10 let a to Ryzen 1000 nebo core 7. generace v te dobe jeste zdaleka nebudou mit. Zustalo by velke mnozstvi nezaplatovanych pocitacu a na MS bude asi vyvijen tlak, aby to tak nenechaval. Navic pro nej nemusi byt vydavani bezpecnostnich aktualizaci po roce 2025 az tak neprekonatelnym problemem, protoze je bude jeste nekolik let vyvijet pro LTSC edice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 09:39

Mám pocit, že pracovník, ktorý presadzoval Windows 8 metro aplikácie dnes pracuje v sekcii minimálnych HW požiadaviek...Alebo má Microsoft stále akcie Apple? Či už ich predal? Lebo takýmto krokom smeruje k významnej podpore MacOS a ich ekosystému. Mám AMD ryzen 1700 a minulý rok som na Vianoce kúpil do rodiny Ryzen 1600af (čo je preznačený Ryzen 2xxx), ktorý sa dodnes predáva. Čiže podľa MS pol ročné a 1,5 ročné PC je na odpis ak chcem použiť najnovší zaoblený windows ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 09. 2021 00:29

Intel Core 8. generace a AMD Ryzen 2000 je naprosto v pořádku, však v době kdy 11 vyjdou už i tohle budou vykopávky vhodné na výměnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 23:51

Intel 8. generace i AMD Ryzen 2000 jsou dnes už letité procesory a podpora Windows 10 je do roku 2025 takže dnešní šroty už budou v té době muzejní kousky. Jsem naopak rád že Microsoft nastavil přísná pravidla, BFU nebudou cpát Windows 11 na PC kam nepatří a pak otravovat všude kolem, že nefunguje to či ono protože poslední aktualizace na integrované komponenty na MB proběhla před 10 lety nebo protože PC nemá dostatek výkonu to už tu bylo s Windows Vista kdy to lidi cpali na 2 jádrové šroty s 4 GB RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 22:10

W11 nepotřebuju ,tyhle novinky jako Intel Ander lake a podobně jsou pro mě nuda.
Má Amiga 500 už 30 let pořád funguje skvěle tak co pořád otravujou s novýma
verzema a novým hardwarem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2021 17:46

Jak rikali. W10 je posledni operacni system microsoftu, dal budou jen updaty. Mozna maji pravdu, alespon u me doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2021 16:41

super. na aukru bude hodne levnych notasu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2021 16:36

rip mikrošit!
na takový nároky jim s**e bílej tesák
stejně to bude blitka jako desítky..
pro ty dvě bukvy: proč se ty videa poštěj samy tvl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 13:59

Načo to celé? - Aby sme získali potrebu kúpiť si pre nový software aj nový hardware. Windows 11 bude zasa len prezlečený Windows 10 s funkciami a obmedzeniami naviac. Do poslednej chvíle budú masírovať predaj nových zariadení s Windows 11 aby si ľudia častejšie kupovali notebooky a upgradovali PC. Potom keď zistia, že predaje sa prestali hýbať, začnú sa tváriť, že tam je obrovská aktualizácia ktorá umožní fungovanie na starších PC. Predaje sa zasa pohnú lebo nový hardware budú tlačiť zasa cez Windows 12 a takto dokola. Užívateľ ako ja má aj tak nainštalovaný dualboot Windows + Linux a len keď si chcem zahrať dáku hru idem do Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 13:20

Malo by to vobec niekoho nejak vehementne trapit?
Ked mam velmi stary PC, naco by som donho pchal najnovsi OS so vsetkymi tymi ficurami, z ktorych nebudem mat nic?
Tiez neplacem nad tym, ze moja starucka funkcna PS1 slim nerozbeha Cyberpunk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 08. 2021 12:30

No windows 10 budou mít podporu do roku 2025, a pak se uvidí. Buď budu používat nepodporované desítky, nebo bude čas i na nový počítač. V roce 2025 už snad bude čipová a bitcoinová krize za námi a bude možné pořídit komponenty za rozumný peníz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 12:24

Tak som teda vyskúšal ten ich vynovený nástroj na "kontrolu pripravenosti na Windows 11".Všetko môj starší komp spĺňa,teda okrem nepodporovaného procesora AMD Ryzen 3 1300X.Vyšší model 2300X, už spĺňa bláznivé požiadavky na ich nový operačný systém.Samozrejme i ten je už starý a ani sa nepredáva.Tak ak chcem využiť upgrade na Win11,musel by som zakúpiť procesor nový,konkrétne som pozeral AMD Ryzen 5 5600X za cenu 300€.Som však na vážkach,či mám do toho investovať len preto,aby som mal v popise systému hrdý nápis Windows 11, s novými zaoblenými oknami,či ponukou štart v strede panela úloh,keďže absolútne nehrám hry a počítač používam len na prehliadanie webu,plus jednoduché úpravy fotografii.A s mojim aktuálnym Windows 10 Enterprise 2019 LTSC,som nadmieru spokojný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 08. 2021 11:21

Ted jsem asi neco uplne nepochopil. V te tabulce s minimalnimi pozadavky pro Windows mate u Win10, ze od verze 1703 je v minimalni konfiguraci vyzadovan TPM2.0. Coz tedy neni. Jak tomu rozumet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 08. 2021 11:09

Budu to muset take resit, teda az budou grafiky :( core i5 750 v OC 4Ghz, Nvidia 1060 6GB take s OC. Hry jedou, ale PC z roku 2010 uz ma sve limity :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2021 10:33

Třeba změní názor až si budou na poradě vedení prezentovat koláčový graf s tržním zastoupení jednotlivých verzí Windows. Já si rozhodně nový PC kvůli 11kám kupovat nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2021 10:24

Můj počítač to naštěstí těsně splňuje a na ten druhý z roku 2010 by se windows 11 ani nehodily, ale jinak by mi to dost vadilo. Ukazuje to hezky na monopol Microsoft, kdy může bez problémů i relativně nové počítače odstřihnout od nových funkcí a donutí je tak koupit si nový počítač s novou licencí od Microsoftu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 08. 2021 10:10

Mne to vôbec nevadí. Teraz mám i7 4770 a vôbec ma to netrápi. Aj tak plánujem nové PC kde už budú asi w11. A nebude musieť sebou ťahať bordel pre Kompatibilitu pre staré procesory. Tento starý dám mame. Tej je šumafuk aký má os. Teraz ešte ide na mojom staruckom c2d e7600. A na net, mail a podobne to stačí. Dal som jej tam ssd, má tam 4gb ram a moju starú 760gtx. A šľape to. Pred pár rokmi som od sestrinej firmy zohnal za 10€ staručký Pentium D820. Dal som tam ssd a pridal ram a win 10 fachčil. Potom skapal asi zdroj a vyhodil som ho. Win 10 bude ešte funkčný cca 5 rokov. Nevidím v tom problém. Všetci tu nadávajú na MS a zrazu sú všetci naštvaný že im nepôjde nový OS od MS? Zvláštne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2021 10:03

Je to jasné. Už pár rokov bežný užívateľ nepotrebuje meniť HW, pretože mu všetko šlape v pohode. A výrobcovia HW toho moc nepredávajú. Ono to bude všetko rovnako pomaly/rýchlo šlapať aj s Win11, ale musí si kúpiť nový/kompatibilný HW (fakt nebude Excel rýchlejší. nie nezaujíma vôbec ma ako rýchlo nabehne. neviem prečo sa stalo merítko dobrého OS to ako rýchlo nabehne??? ). A výrobcovia budú velebiť MS. Veď určite sa pridajú výrobcovia zariadení (tlačiarne ap.) tým že nebudú robiť ovládače pre staršie zariadenia. Otázka je koľkým užívateľom dôjde trpezlivosť z neustáleho menenia prostredia a funkcíí v OS a prejde na iný OS. Mne došla už pred 3 rokmi a neľutujem. Stálosť funkcií, prostredie, perfektná synchronizácia medzi zariadeniami, spoľahlivosť OS po aktualizáciach, aplikácie a OS robia čo chcem ja a neotravujú návrhmi čo by som mal robiť a mnoho dobrého ďalšieho. Áno je to mac OS a iOS. Ľudia čo naň prejdú robia v prvú chybu, že sa snažia nasilu pracovať ako s Windowsom a nechápu že treba zmeniť spôsob práce s OS a naučiť sa niečo iné, lepšie. Pre zakomplexovaných "ladičov", čiže nie pracujúcich, užívateľov Windows sa to nepočúva dobre.
Včera som kamarátovmu synovi preinštalovával Win10. Som fakt rád že ma nezaujíma ako zmením farbu záhlavia, vypnem vymazávanie súborov ktoré nepoužívam dlhšie ako 30 dní a môj veľký brat OS to vie že ich nepotrebujem a vymaže ich, povypínam hlásenia blbostí ktoré nik okrem MS nepotrebuje, odstánim trapné hry a Office, ktorý som už pri inštalácii odmietol a mnoho iných primitívnych funkcií a aplikácií čo skôr rozčúlia ako potešia.
Takže W11 je len ďalší dôkaz o hlúposti a arogancii MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 09:52

Ač je to na jednu stranu obdivuhodné, je podpora historického HW pro MS asi dost koule u nohy. Tlustá čára je jednou za čas potřeba. 10 mi jedou na 15 let starém laptopu! Ano, updaty se stahují půl dne, ano, občas to BSODne, ano, větrák se může zbláznit, ale jde to. Jenže to právě dělá desítkám špatné jméno. Na novém HW by přitom jely jako po másle, ale lidi to používají na kdejaké plečce.
"Dal jsem si to na notebook a hrůza, zlaté XP, desítky už nikdy víc!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 09:13

"Minimální požadavky na Windows 11 budou opravdu přísnější. Starší PC nemají na upgrade nárok"
A to je presne zasadni chyba. Bezny uzivatel potrebuje rychly a svizny a jednoduchy program. Tohle, co dela microsoft, je do budoucna neudrzitelne. Nejspis na tom delaji tisice lidi. V kodu se nikdo nevyzna. Nemaji absolutne prehled. Updaty zatezuji hw, jsou gigove...
Jako, zlaty win 3.11. A urcite by to slo napsat i usporneji. App, ktera resi jen rizeni oken a zobrazovani primitivniho html obsahu. Netscape navigator se tehdy vlezl na jednu disketu.
Proste, maji tam furu megovych programu propojenych navzajem. A pak samozrejme nic neprobiha hladce a svizne a je tezke objevit chyby. Takove miniapp, ktere resi jen to svoje, kod nekterych by se dal zverejnovat a podnety ke zmene by mohli posilat primo uzivatele. Takovy uzivatelsky git. Treba jako malovani nebo kalkulacka. To je krasny priklad miniaplikace, ktera je uzitecna a nezasira system. K cemu jsou mi nejake ms photo, video view, kdyz xnview a takovy ten prehravac s kuzelem toho umi 10x tolik a jsou mensi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 08. 2021 08:09

Já popravdě ty nářky nad koncem podpory nějakého HW vlastně moc nechápu. Pamatuji si, jak přechod na novější OS automaticky znamenal obnovu HW. Bylo to tak 95>98, 98>XP, XP>Vista a v zásadě i Vista>7. Pak najednou lidi z nějakého důvodu začali mít pocit, že HW už bude na pořád. Jsme teď v situaci, kdy oproti předchozím nutným upgradům každé cca 3 roky máme nyní v podstatě 12 let stejné nároky na HW. Opravdu je tak překvapivé že po té době bude potřeba upgrade?
Samozřejmě mě taky mrzí, že můj stařičký NTB co jsem kupoval s W7 a postupně jej proupgradoval až na 10 nyní svůj "windows život" ukončí, ale sakra, je 12 let starý krám. To prostě muselo přijít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
xls
31. 08. 2021 07:49

Skončí tři jako vždycky s MS: obyčejné uživatele budou prudit, házet klacky pod nohy při případném upgradu, aktualizacích, aktivaci atd. Naštěstí se na internetu vždy najdou nástroje, které problémy relevantně řeší. Tím nechci říkat, že bych chtěl z jedněch mizerných W chtěl přejít na nové stejné kvality.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 07:40

MS tedy nemůže mít u mě nárok, že jejich systém v následujících letech budu používat. To, že není ( možná jen prozatím dokud nevznikne nějaký hack ) možné používat pořád dostatečné a celkem moderní CPU AMD Bulldozer ( s velmi solidním výkonem iGPU v porovnání i s dnešním Intelem ) / Intel Sandy Bridge, které stačí ve vetšině případů dokonce i na moderní hry ( pokud nemusí mít člověk stabilně 60FPS ) je neskutečná drzost. O Zen1 radši ani nemluvím. Co bude příště? S každým zásadnějším upgradem Win11 odebrání další generace CPU? A nutnost ( ?v souladu se zeleným šílenstvím? ) zařízení vyhodit a koupit nové? Jen tak mimochodem WinXP "šlo" na Pentium ( 1993 ) a Win7 na Pentium 2 ( 1997 ). A teď mi MS tvrdí, že můj 16 vláknový Ryzen 2017 je starý srá*č a mám ho vyhodit a koupit 2 vláknový Intel Celeron G4900 na kterém mi vše půjde tak nějak lépe a bez problémů. Nas*rat a rozmazat říkám já

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 08. 2021 07:03

Na mobilu mám Android 8 a nijak mě to nelimituje. Asi mi tedy nebude vadit ani to, že budu mít po roce 2025 na počítači Windows 10:))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2021 06:57

Nevadí nic, Raspberry Pi šlape skvěle, jako druhý domácí počítač právě vybírám nějaký Chromebook, takže u mně "nowindows" domácnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 08. 2021 00:44

Hm… kvuli dnesnimu tlaku na neustale aktualizace aby clovek menil svoje preference… ja jsem byl dycky zvyklej kupovat veci ve vyssi tride / high endu, ale s tim, ze jsem chtel aby mi to vydrzelo hodne let a nemusel jsem dlouho resit nakup nove veci. Ale tenhle system tlaci cloveka do toho, aby kupoval levnejsi veci ale hodne casto. U telefonu uz jsem to vzdal, abych hledal mezi vlajkama, kdyz jim vetsinou do 2-3 let skonci podpora, ale notebook a hlavne desktop bych rad mel delsi dobu kdyz vykon to ma na 10 let dopredu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 08. 2021 23:27

Hmm, nemilá to věc. Ryzen jedničkové řady tu je od roku 2016, takže MS nebude podporovat 5 let staré CPU. To je docela drsně hnusně neekologický.
Ale samo, že dává ještě pár let support u Win10, takže reálně bude ty CPU podporovat 9 let, což je stále málo. Běžně vídám Core2Duo s SSD diskem a Win10 a lidi jsou spokojený, protože nic nepotřebují, jen mail, youtube a web.
Hmm.
Zdar Max

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 08. 2021 23:27

možná to je poučení MS z distribuce W10 a jeho postupného vývoje kde prve byly čipy jako c2d a phenomy/athlony dostatečné. Ovšem cca po Anniversary updatu najednou mnohem vyšší zátěž cpu i disku, ale hlavně dost na to dojížděly dvoujádra core duo a athlony, tam pak i provoz prohlížeče často vytěžoval obě jádra blízko 100%, takže neoficiálním minimem bylo c2q čtyřjádro u Intelu a výše taktované tříjádro u AMD. Co jsem zkoušel tak i jarní verze W10 se dobře hýbala na C2Q 8400 - 2,66Ghz se základním 120GB SSD GB.
Nebo starší příklad, před lety jsem namaxoval starší PC, dal tam maximální dostupné Pentium 4 s HT, 2GB RAM, SATA 150 HDD a Win7 - to co by ještě nějaký rok nazpátek byl solidní herní pc náhle byl rád že plynule zvládá systém s prohlížečem a Wordem - přitom vytížení cpu konstantně mezi 70-85%. Vyhledávání a instalace aktualizací 100%...
A u W11 se dá předpokládat další prohloubení závislosti na novějších instrukcích, takže starší čtyřjádra už se mohou zahlcovat jako stará dvoujádra na W10 - a od toho MS dává pochopitelně ruce pryč. Už tak je rozšířená podpora a kompatibilita obrovská, jinde to ukončují mnohem rychleji a rázněji.
P.S: ale také mě zaráží nepodpora prvních Ryzen modelů, přeci takové levné 1500X na 4-4,1Ghz byl super procík za málo peněz co konkuroval mnohem dražším i7 6/7 série a nedá se říci že by byl instrukčně pozadu proti Zen+/Skylake-Coffe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 08. 2021 22:24

S Windows 10 mali problém naplniť svoje plány, čo sa týka počtov nových inštalácií. Tak sa mi zdá, že v Microsofte si dali za cieľ urobiť nový rekord.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 08. 2021 22:22

Já na ně na svém PC ani nepřešel. Na firemním ntb jsou desítky, uvidíme, jak dlouho vydrží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 08. 2021 22:21

Zrovna kdyz jsem se dokopal k prechodu ze sedmicek na desitky :) .
Mozna nakonec opravdu zacnu experimentovat s Linuxem.... A rozhodne zatim pockam s nejakym upgradem PC..
Nejhorsi je, ze stejne uzivatel nema na vyber - chcete pouzivat DaVinci resolve 17 ? - Pouze pro W10.. a to same pak bude platit pro W11..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 08. 2021 21:42

Ahoj
první test nepodporovaný win 11 nemám TPM, přenastavil jsem něco u procesoru v biousu a už mám podporovaný :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 08. 2021 21:39

Ty W11 kompatibilní procesory jsou dobrý úlet. Má 10 let stará i7 je cca 20x výkonnější než hned první Atom v té tabulce. Ne že bych chtěl přecházet na W11, ale jen mě to překvapilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 08. 2021 21:17

Takže můj počítač má smůlu. Není to žádné ořezávátko, stříhám na něm 4K videa, ale procesor je pro Microsoft příliš starý.Samozřejmě, nemusím nikam spěchat, můžu dál jet desítky, ale až to jednou dospěje k výměně za nový počítač, ať už z jakéhokoliv důvodu, tak asi do výběru zařadím i Mac, protože ten jejich armovský procesor je prostě něco, co je s Windowsy v této chvíli nedosažitelné (18 hodin výdrž na baterii). Minimálně v této chvíli by to byla jedna z velmi vážně zvažovaných variant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 08. 2021 21:05

Windows XP - výborný OS, Windows Vista - propadák, Windows 7 výborný OS, Windows 8-8.1 propadák, Windows 10 výborný systém, Windows 11 propadák :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 08. 2021 20:39

Já si dovolím menší prognózu, jak to se mnou (a uživateli s podobným přístupem k pc) bude. Vzhledem k tomu, že bych se nezařadil mezi běžné uživatele pc (ty, kteří mávnou rukou a nějaký upgrade začnou řešit tak v roce 2029), tak se samozřejmě nesmířím s tím, že bych používal jinou než aktuální verzi windows. Upgraduji tedy svůj oficiálně nepodporovaný laptop (výkon žádná sláva, ale na běh w11 to stačit bude (předpokládaje, že budou přibližně stejně náročné na běh jako w10)), no a pak se uvidí. Buď se těmihle kecy ms jen zbavuje odpovědnosti, a všechno co má jet prostě pojede (a já budu happy), a nebo fakt začnou v budoucnu používat nějaké nové fce procesorů intel 8gen+ (nejsem si jistý, jestli - co se architektury týče - bylo v 8. generaci vůbec něco takového přidáno), a po čase se to stane opravdu nepoužitelné. Pak budu postaven před těžkou volbu, buď vypláznout 20k za nový laptop, i když tenhle ještě jede, nebo přejít zpátky na w10 a odložit problém o pár let, a nebo, jak říkají amíci, bite the bullet, a přejít na linux (myslím že by to tak dopadlo). Takže pokud fakt způsobí změnami ve w11 nekompatibilitu, do 5 let přibydou tak 2-4% market sharu linuxu, toť má predikce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 08. 2021 20:21

Ja jsem rad. Telefon si taky nekupujeme na deset let a takovy telefon je dnes snad dražší nez notebook. Samozrejme mezi normalnima userama, co to maj jen na filmy, word a internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 08. 2021 20:15

Takže budeu zase čekat půl vteřiny na otevření start menu jako to bylo v začátcích desítek a dalších 5 let budu čekat na to až to vyladěj aby pak přišli s Win 12, ne, dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 08. 2021 19:12

neoficialne obrazy so zaplatami? to je snad vtip? safety first?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 08. 2021 19:04

Na bývalém působišti autora píší že bezpečnostní aktualizace budou spíše chodit.Ani MS.není dostatečně šílený aby nechal OS bez záplat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor