reklama

Microsoft vyhlásil nejinovativnější projekt v cloudu

Speciálně pro marketingové a digitální agentury vyhlásil Microsoft v lednu soutěž s názvem AzureLand, jejímž cílem bylo realizovat co nejinovativnější projekt v cloudu.

Pro účely soutěže obdrželi účastníci soutěže zdarma tzv. „Azure pasy“, které jim po dobu 3 měsíců umožnily bezplatně využít služeb cloudové platformy Microsoft Azure. Současně získali podporu v podobě školení šitých na míru potřebám digitálních agentur. Do cloudu mohly agentury nasadit ať už současné, nebo již realizované kampaně a seznámit se tak osobně s výhodami cloudových technologií.

Více informací o soutěži si můžete přečíst v předchozím článku

Vítězem soutěže se stala společnost Lundegaard, která pomáhá svým klientům rozšířit a zefektivnit jejich podnikání prostřednictvím internetových a mobilních technologií. Lundegaard staví rozsáhlé weby a portály, jejich stávající řešení posouvá o další generaci, vymýšlí a realizuje pro jejich zákazníky nové online služby.

Kromě certifikátu obdržela agentura Lundegaard také dvoudenní školení na míru zdarma a realizaci kampaně pro Microsoft.

Klepněte pro větší obrázek

Jiří Tonar, Managing Director společnosti Lundegaard poskytl více informací:

Proč jste se rozhodli do soutěže zapojit?

Rozhodli jsme se přihlásit do soutěže AzureLand především z důvodu možnosti vyzkoušet si cloudovou platformu Microsoft Azure plně ve své režii, po určitých dřívějších zkušenostech se subdodávkou aplikací pro tuto platformu. Od společnosti Microsoft jsme získali Azure Pass v hodnotě 1500 dolarů zdarma a technickou podporu pro nasazení našeho projektu do cloudu. Orientace na cloudová řešení je naše dlouhodobá priorita a soutěž AzureLand přišla ve správný čas.

Jak probíhalo nasazení Vašeho projektu do cloudu, jaké parametry daný projekt obsahoval?

Do soutěže AzureLand jsme se rozhodli nastoupit s finišujícím projektem nového firemního webu www.lundegaard.eu, který je referenčně postaven na naší vlastní portálové platformě CMS LARS Vivo postaveném a provozovaném na tradičním LAMP open-source stacku. Soutěž byla výzvou otestovat jak nasazení kódu aplikace do služby Azure Websites, tak si prakticky vyzkoušet využití cloudové SQL datababáze pro relační data a pro CMS data pak Table a Blob storage, pro které jsme vyvinuli pro náš systém nové storage adaptéry. V průběhu testování jsme se také hodně zabývali stránkou výkonu hodně košatého objektového modelu CMS systému v prostředí Websites. Výsledkem je vysoce dostupná dynamicky škálovatelná serverová infrastruktura s garancí dostupnosti 99,95%, kterou lze snado replikovat na další zákaznické projekty. Vyladění výkonu CMS systému pro Microsoft Websites přesto nevzdáváme, dále na něm pracujeme a konrétní technické aspekty s Microsoftem konzultujeme.

V čem vidíte hlavní přínosy využití cloudu pro Vaše projekty?

Využití cloudové platformy vnímám též jako možný způsob šetrnějšího využívání zdrojů v obecném slova smyslu neboť umožňuje využívat a platit modelem pay-as-you-go pouze tolik výpočetních prostředků, kolik jich organizace či konkrétní projekt skutečně potřebuje. Zároveň to přináší eliminaci nároků na správu HW a významné zjednodušení správy softwarového prostředí. To vše s garancí vysoké dostupnosti 99,9x% a vysokou mírou zabezpečení přístupu i uložených dat. Samozřejmě to vyžaduje určitou změnu v myšlení a přístupu k návrhu softwarového řešení, které nemůže více efektivně spoléhat na tradiční nasazení systémem all-in-one na dostatečně naddimenzovaný jeden či dva servery. S rozdělením řešení do více vrstev, resp. škálovatelných služeb v cloudovém prostředí to je podobné jako s tříděním odpadu. Na první pohled to znamená víc práce, ale v globálním měřítku se to nakonec vyplácí a přínáší to lepší pocit ze života:)

Jak hodnotíte dosavadní spolupráci a podporu ze strany Microsoftu?

Lundegaard je partnerem Microsoftu pro oblast Sharepoint řešení řadu let. V tomto případě se však jedná o zbrusu nové spojení v řešení a přístupu k provozu webových řešení založených na open-source technologiích s produkty a službami této společnosti. Jednoznačně pozitivně vnímáme novou filosofii Microsoftu založenou na otevřenosti a přístupnosti produktů a služeb jiným než vlastním aplikačním technologiím.

Články ze série Microsoft TechNet nevytváří redakce Živě.cz, ale partneři programu Microsoft TechNet. Jsou publikovány v rámci mediálního partnerství Živě.cz a společnosti Microsoft.

Témata článku: Microsoft, Web, Technologie, Byznys, Cloud, Rozhovory, Redmond, Lars, Pass

Nejnovější komentáře

Můj názor
reklama
Určitě si přečtěte

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

** V Brně byl velký výpadek služeb UPC ** Důvodem je překopnutý páteřní kabel ** V některých lokalitách služby stále nefungují

Včera | Jakub Čížek | 94

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 137


reklama