Microsoft už kvůli vyhledávači Bing přišel o 100 miliard korun

Podle nejnovějších zpráv si vyhledávač Bing od společnosti Microsoft, který byl představen v roce 2009 a měl být významnou konkurencí Googlu, nevede příliš dobře. A to ani z pohledu finanční stránky.

Microsoft za dva roky od oficiálního uvedení do Bingu investoval bezmála 5,5 miliardy dolarů, což je v přepočtu přibližně 100 miliard korun. Bing ale stále není výdělečný a jeho tržní podíl se pořád pohybuje na nízké hranici 14,7 %, což z původních 8,4 % není zrovna příznivý vývoj.

chart-bing3.top.jpg

Polovina tržního podílu je ještě k tomu tvořena serverem Yahoo, se kterým se Microsoft v počátku spojil pro rychlejší růst, takže samotný Bing pravděpodobně nedosahuje ani na hranici deseti procent. Microsoft navíc Googlu takřka žádný podíl nevzal, v době uvedení měl Google tržní podíl přibližně 65 % a nyní je kolem 64,8 %. Bing tak podíl získal na úkor menších hráčů na trhu. Ztráta online divize se meziročně zvýšila ze 411 milionů dolarů na 713 milionů dolarů, od roku 2007 se celkově jedná o ztrátu neuvěřitelných 9 miliard dolarů.

Steve Ballmer se nedávno vyjádřil, že je pro ně i vysoce ztrátový Bing strategickou službou, takže rozhodně nelze čekat, že by se ho Microsoft v nejbližší době zbavil. Microsoft to nemá lehké ani z pohledu soudů a implementací Bingu do svých systémů. Případná integrace Bingu v systému Windows bez možnosti výběru, by to totiž automaticky znamenala velmi vysokou pokutu v řádu stovek milionů dolarů.

Diskuze (55) Další článek: Ceny tenkých ultrabooků Asus UX21 a UX31 jsou již k dispozici

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,