Microsoft Office Excel 2007: hotová řešení (recenze knihy)

Tabulky v Excelu jsou prostředkem pro složité výpočty, u nichž je zapotřebí dobře vědět, jak co funguje, a kniha Hotová řešení proto nabízí komplexní návody.

Výhodou knih na téma Hotová řešení je to, že si neberou za cíl popsat kompletně všechny dialogy vybraného programu (v tomto případě tedy Excelu), ale zaměřují se na konkrétní problémy a jejich řešení, které v praxi můžete potkat. A přesně tohoto schématu se tedy drží i představovaná kniha, která potěší hlavně začínající a mírně pokročilé uživatele.

Klepněte pro větší obrázek

Od základních tipů po kontingenční tabulky

Úvodní texty knihy vás provedou základním ovládáním Excelu, jmenovitě se naučíte, k čemus slouží sešity, jak pracovat s listy nebo kterými způsoby ukládat a otevírat tabulky. Zmiňovaným listům je pak věnována speciální pozornost, jelikož právě ony představují základní stavební kameny jakékoliv další práce v Excelu, lhostejno zda je uživatel začátečník nebo profesionál.

Ještě než se řádky a stránky knihy Microsoft Office Excel 2007 – Hotová řešení vrhnou na detailní popis možností výpočtů, zaměřuje se zkušený autor Josef Pecinovský na podrobné provedení možnostmi buněk. Nemusíte se bát, že by se text nesl v duchu trivialit, které zná prakticky každý, naučíte s e některé zajímavé fígle a triky, které vám práci zjednoduší. Z témat práce s buňkami jmenujme například záměnu řádků a sloupců tabulky, vložení různých druhů řad, rychlé formátování obsahu tabulky nebo vložení shodných dat na několik listů současně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
I při vkládání dat a formátování buněk jsou zdánlivě můžete objevit nepoznané

Již v představených úvodních kapitolách se kromě nenáročného textu setkáte také s dalšími prvky, na něž budete v průběhu celé knihy narážet. U konkrétních příkladů tak naleznete odkazy na excelové soubory, jež se nacházejí na přiloženém CD, zvyknete si na vypichování doplňujících rad pomocí speciálních boxů s názvem Tip a text vám také průběžně doplní ilustrativní screenshoty přímo z Excelu. Všechny tyto střípky ve fiále po stránce zpracování publikace zaručují to, že nebudete mít poct louskání dalšího manuálu, ale knihy, která se vám stane rádcem a průvodcem.

S 60denní verzí Office na CD

Velká část knihy je věnována výpočtům, což je vzhledem k jejich důležitosti více než logické. Díky příkladům z této oblasti zvládnete jak základní matematické operace a vkládání vzorců do vybraných buněk, tak práci s textovými hodnotami, podmínkami nebo například výpočty s využitím dat na několika listech současně. Abyste se v řeči čísel neztratili, nabídne vám text také popis možností a praktické rady pro vkládání a úpravu grafů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmě dojde i na složité výpočty, grafy i kontingenční tabulky

Pro pokročilé uživatele Excelu jsou pak připraveny rady a návody, které se zabývají seznamy a kontingenčními tabulkami. Naučíte se tak filtrovat seznamy podle různých kritérií, zvládnete způsoby vyhodnocení dat v kontingenční tabulce a stranou nezůstane ani vytvoření kontingenční tabulky z databáze Access. Na závěr he je pak pozornost věnována i možnostem tisku a jeho nastavení, stejně tak makrům.

Kniha Microsoft Excel 2007 – Hotová řešení výborně poslouží jak úplně začínajícím uživatelům, kteří teprve potřebují proniknout do základů tvorby tabulek, tak mírně pokročilým, kteří jednoduché ovládaní Excelu a práci zvládají. Na přiloženém CD kromě tabulek z příkladů v knize najdete také 60denní zkušební verzi Microsoft Office 2007 a další doplňující materiál. A pokud máte známého, který s Excelem často bojuje, získáváte díky ní praktický dárek, který potěší.

Microsoft Excel 2007 - Hotová řešení
AutorJosef Pecinovský
Cena199 Kč
Počet stran, přílohy248 + CD
Koupit knihu
Recenze knih na Živě nejsou recenze v pravém slova smyslu, protože se budeme zabývat knihami z nabídky Computer Pressu a jsme tak v podezření, že vlastní produkty nebudeme posuzovat zcela objektivně. Nicméně, když si kritika knihu zaslouží, tak ji dostane. Účelem je představit vám zajímavé knihy takové, jaké jsou. Po jejich nákupu by vás už nemělo nic překvapit.

Témata článku: Microsoft Office, Excel, Mozila, Origin, Clip, Josef

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 52

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém