Problémy s dopravou a to jak s individuální, tak s hromadnou, mají prostě velká města. Když se má dostat člověk ráno někam hromadnou dopravou, je na tom s přecpáním cestujícími dost podobně jako v případě auta. A když by se všichni ti kdo někam jedou auty přesunuli do hromadné dopravy, tak se s nimi jen přesune problém přetížení. V první řadě je asi z tohoto pohledu pitomost páchat velká města. Jejich spotřeba v přepočtu na jednoho obyvatele je výrazně větší než u malých měst, kde spousta věcí funguje tak nějak sama a neřeší se, ale ve velkých městach už by nefungovala. A jednou z těch věcí je doprava. Na malém městě často nenajdete jediný semafor a zácpy se netvoří. Zácpy se také tak snadno netvoří v případě, že všichni řidiči umí jezdit. To je další nesplnitelná podmínka. Taky se netvoží tak snadno v případě, že se doprava rozloží mezi více tras, což ale očividně nechtějí městské části. Jinak by neexistovaly retardéry, zákazy průjezdu, kamery na semaforech by nehlídaly jestli někdo neprojel na červenou, ale jestli už odešel ten chodec co si zmáčkl tlačítko, aby pustily těch třicet čekajících aut. Taky se netvoří v případě, že se výrazně sníží počet lidí a věcí které potřebují denně přesun na velké vzdálenosti. A to se mi zdá jako podmínka zdaleka nejsplnitelnější. Právě jsme si vyzkoušeli, že to jde v daleko větší míře, než v jaké se to využívá. Strávit denně třeba dvě hodiny na cestě do práce a z práce znamená, že dvě hodiny vytěžujete nějakou dopravní strukturu. A to dělá docela dost lidí.