Strojové učení

McDonald’s investuje 6,8 miliardy, aby jeho menu sestavovalo strojové učení

Návštěvy řetězce s rychlých občerstvením McDonald’s se brzy stanou ještě technologičtějšími než doposud. K samoobslužným kioskům přibude menu, které bude sestavovat strojové učení izraelské společnosti Dynamic Yield. Tu řetězec koupí za 300 milionů dolarů (6,8 miliardy korun), informuje agentura Reuters.

Jde o největší akvizici, kterou McDonald’s za posledních 20 let provedl. Dynamic Yield se zabývá personalizací nabídky pomocí umělé inteligence, dokáže vytvořit online nákupní doporučení podobné tomu, jaké můžeme potkávat na Amazonu. Mezi jeho stávající zákazníky patří například Ikea nebo Forever 21.

McDonald’s uvedl, že technologii použije pro tvorbu svého drive-trhu menu. Nabídka tak začne být upravená pomocí faktorů jako počasí, aktuální množství lidí v restauraci, oblíbené pokrmy nebo historie objednávek zákazníka. Algoritmus bude menu upravovat automaticky, McDonald’s se nebude muset o nic starat.

Řetězec si to již vyzkoušel v několika amerických restauracích v průběhu loňského roku a je se systémem velice spokojen. I proto se nakonec rozhodl Dynamic Yield koupit. Současný plán je aplikovat technologii během letoška do zbytku poboček v USA a příští rok do zahraničních trhů. Postupem času ji rovněž dostane mobilní aplikace a samoobslužné kiosky.

Pro Dynamic Yield se nic výrazného nemění, i s novým majitelem pokračovat v práci jako samostatná firma a bude obsluhovat své stávající klienty.

Diskuze (25) Další článek: Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,