Mapaři z TopGisu analýzou snímků spočítali dopravní značky na českých dálnicích. Jejich hustota překvapí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 31

Názory k článku

05. 05. 2021 16:33

Je pravda, že čím víc značek, tím to pak řidiči víc ignorují viz. např. (https://www.dopravniznaceni.com/7-nejvice-ignorovanych-do... ) a dochází tak možná ještě víc k nehodám, než kdyby tomu tak nebylo, ale těžko říct..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 12. 2019 11:01

Zatím počítali jen ty svislé svislé, ale jak by to asi dopadlo, kdyby počítali i vodorovné značky? Šlo takovou analýzou snímků spočítat např. reklamní tabule, tedy počty legálních nebo dokonce těch nelegálních, které se (ne)podařilo za určité období odstranit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2019 21:55

V řadě větších měst (mimo některá mista a některé hodiny) značky a semafory tvoří zácpy a zvyšují zbytečně množství
jemného prachu a smogu
Přitom to doravaci vědí ale není zájem 😮☹️😮 z radnic?
Proč??
Pryč se značkami
méně znamená často více! www.Respekt.cz/tydenik/2008/32/pryc-se-znackamijezdil jsem občas jednu 6 km trasu v Německu
a jednou mne napadlo spočítat tam všechna dopravní značení
V jednom směru jich bylo 97 😮😮😮

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2019 10:46

Zajímavé je, že někdy ty značky chybí, nebo jsou blbě a matoucí. Zvlášť když se mění dálnice, silnice motorová vozidla v obci nebo je v obci na úsek zvýšený rychlostní limit třeba na 70, ale těžko se odhaduje konec toho úseku. Nejlepší jsou takové ty fígle jako, že silnice pro motorová vozidla o několik kilometrů dál začátek obce - pak třeba omezení na 70 a pak konec 70. A různé jinak fištrónské kombinace (podobně jedete po čtyřproudu a začne silnice pro motorová vozidla a vy přemýšlíte jestli už obec skončila). Za mě největší zbytečnost je značka "konec omezení rychlosti" nebo "konec všech omezení" v případě, že šlo o limit, který byl VYŠŠÍ než ten základní (př. právě 70 v obci nebo 130 na silnici pro motorová vozidla, kde základ je 110)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2019 01:37

sen rigidně úchylného úředníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2019 22:24

škoda, čekal jsem, že se dozvím ten algoritmus, případně jak to funguje ta detekce. Místo toho jsem přečetl hlášení. Ne že by to nebylo zajímavé, ale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2019 21:01

Třeba na Andělu, ale i jinde po Praze mě fascinují zóny 30, které kvůli stávajícím značkám jsou umístěny třeba metr nad parkovací značku, nebo na levou stranu ulice, zejména konce zón bývají na levé straně (asi kvůli ušetření financí z druhé strany značící jejich začátek). Když jsem si jich poprvé všiml, tak ani většina "místních" řidičů je nestihla zaregistrovat:)
Bohužel je přeznačkováno, dodatkové cedule s textem ve čtyřech a více řádcích také nelze za plynulé jízdy přečíst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2019 19:49

neprekvapila

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2019 19:24

Tak on se za každou značku platí nějakej předepsanej paušál a je teda třeba tu kozu nějak podojit, že. Myslim, že to je desítka za značku, ale možná se pletu. Takže když onehdá v Dubí opravovali jednu díru, která byla těsně za začátkem obce, tak to vypadalo na nějakých 60 metrech před obcí následovně: Omezení na 70 km/h, omezení na 50 km/h, práce na silnici, začátek obce, konec omezení rychlosti. Už to logicky nedává smysl, protože na těch 50 stejně musim kvuli obci zpomalit a rušit padesátku v obci, kde padesátka stejně je, je úplná hovadina. Samozřejmě na díře se "pracovalo" víc než tejden. No jenže jak by pak ta faktura pro obec vypadala, kdyby se fakturoval jen jeden den práce a bez značek, který samotný mužu napálit za pár desítek tisíc, že jo? No a takovýhle dočasný značky, ty budou určitě ještě lepší byznys než ty, co jsou na na pevno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2019 18:31

Značky nejsou přeci zdarma. Je to byznys jako jiný, prachy se musí točit.
To, že jsou spíš na obtíž, než k užitku nikoho z těch, kdo je tam dává, nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2019 15:41

Nikdo se nezabývá nějakou optimalizací a přehledností, tak čemu se divit. V těchto a jiných věcech je Česko zbytku Evropy pro smích (kdo např. buduje mikrovlnnou síť výběru mýta, aby za pár let a neskutečných nákladů přešel na satelitní, zrovna takovou, jako má od začátku Slovensko, Německo ... ?). Ukazuje se, že ani občané Česka nejsou tak vychytralí, jak si myslí.
> Třeba by bylo lepší nekoukat se pořád k sousedům přes čáru, ale zaměřit se na vlastní nepořádek. Němci také furt neřeší nějaké Česko, tam prakticky v televizi ani na internetu o něm nic nevidíte, maximálně, když se cukne V4 (což chválím), že nechce to či ono.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2019 14:49

Nejlepší jsou značky s českými nápisy typu "Objíždění vozidel MHD zakázáno". Značka má být univerzální tak aby jí pochopil i zahraniční motorista!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 12. 2019 14:26

Jo a pak se v Brne na jedne ulici maluji modre cary a tam byla snad znacka kazde dva metry :D
Jinak na dalnici to jeste jde. Nejvic znacek tvori asi ukazatele na sjezdy a podobne. Clovek vetsinou vi, kde chce sjet a dokud se neblizi k mistu urceni, tak je schopnej to odfiltrovat. Ale kdyz pak prijede do mesta, kde je to les znacek (idealne zarostlej ve stromech) a do toho tam jsou jeste ukazatele na firmy, obchody atd, tak to je pak neskutecnej mazec.
Porad nechapu, k cemu je treba znacka dej prednost v jizde u kruhace. Vim, ze se resil rozdil, jestli tam je a nebo neni, ale to je strasne zmatecny. Snad by mela stacit znacka kruhace a ta by mela automaticky upravovat prednost.
Dalsi vec je, ze kazda znacka je na vlastnim sloupu, pak jsou sloupy pro elektricke vedeni saliny a trolejbusu, potom sloupy na svetla, sloupy na to a tamto, sloupky na zastavky,...vsude milion sloupu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 12. 2019 12:58

Nedávno jsem hledal mapu ČR nebo alespoň Prahy, kde by byly zobrazeny veškeré dopravní značky, podobně jako je to na úvodním obrázku tohoto článku? Existuje něco takového?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2019 12:46

Nejhorsi na tom je, ze takovy les znacek zhorsuje bezpecnost:https://bigthink.com/want-less-car-accidents-g... O tomto jevu se vi uz nejmene 10 let, jenze... koho to zajima? Ministerstvo dopravy je rado, ze navzdory monstrozni EU byrokracii a eko-teroristum postavi alespon pak km dalnic rocne. A policie hledi hlavne nasbirat dost carek za pokuty a jine tresty, pricemz i diky lesu znacek maji potencial jich vybrat vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 12. 2019 12:38

To není jen na dálnicích, ale všude v Česku je značek jak hub po dešti, že je řidiči ani nemají šanci všechny vnímat, když chtějí dávat pozor na silnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2019 12:36

Stačí příjezd do Hluboké n. Vltavou od ČB. Tam je tolik značek, že lze snadno přehlídnout začátek obce Hluboká n. Vltavou a tedy povolená rychlost 50km/hod. O kousíček dál už stojí MP s radarem. Mluvil jsem s radním a i oni o tom ví a řešili s policií. Bohužel s tím prý nelze moc dělat. Vše je dle legislativy v pořádku. Prostě kocourkov! To, že ale díky tomu, že se snažíte udržet max. pozornost dění před sebou a záplavě značek tuto přehlídnete už pak nikoho nezajíma. Mě se to osobně nestalo, ale znám spousty lidí, kteří tam takto překročili rychlost a platili pokutu. Tento blázinec se značkama je po celé republice. Stačí vyjet ven, třeba do rakouska nebo německa a člověk se tam cítí v tomto ohledu jak v ráji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 12. 2019 12:32

Tomu se říká inflace značení - když prostě dáte 10značek na 100metrech, tak řidiči uvidí tu první, pak prostřední a pak možná tu poslední. Já už se taky přistihl že přestávám vnímat značky, když je jich někde hromada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2019 10:10

Znám místo u nás ve městě, kde je na padesáti metrech 11 značek. Když jedete padesát, postřehnete tak dvě, tři. Jak je to dlouho, co ministerstvo dopravy slibovalo revizi značek a minimalizaci jejich počtů? Tenkrát zmizely tak 3% značek, od té doby jich desetkrát tolik zase přibylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor