Český internetový obchod Mall.cz přichází s novinkou, která usnadní vyhledávání požadovaných produktů. Místo textového zadání je možné do aplikace nahrát fotografii a algoritmy umělé inteligence následně vyhledají produkty, které nejvíce odpovídají přání zákazníka.
Novinka najde uplatnění zejména v situaci, kdy je slovní popis zbytečně komplikovaný. Místo nutnosti opakovaně vymýšlet a zkoušet různé vyhledávací fráze, která často vede k nesprávnému či žádnému výsledku, stačí zákazníkovi fotka.
Vyhledávání s fotkou
Vyhledávání podle obrázků běží do konce léta v testovacím provozu na adrese image-search.mall.cz a v tuto chvíli funguje pouze v kategoriích oblečení, obuvi a hodinek. Ovládání je jednoduché: stačí přetáhnout fotografii do okna webové aplikace, nebo ji vybrat po stisku tlačítka Vyfotit produkt.
Zatímco desktopová verze umožňuje pouze nahrávání souborů, mobilní také umí pořídit a odeslat snímek z fotoaparátu telefonu. Pokud má tedy například vaše kamarádka naprosto neodolatelné šaty, které prostě musíte mít, stačí namířit mobil a podívat se, zda je Mall.cz nemá v nabídce.
Mall.cz se chlubí tím, že je prvním českým internetovým obchodem, který nabízí funkci vyhledávání podle fotografií. Nedávno přišel s podobnou „vychytávkou“ americký Amazon, který se však zatím zaměřuje pouze na hledání oblečení.
Už žádné složité vyhledávací fráze
Produktový manažer Mall.cz Michal Moravec k novince říká: „Image search chceme integrovat pro mobilní zařízení tak, abychom zákazníkům dokázali nabídnout jednoduché a intuitivní vyhledávání.“ Uživatel tak nemusí znát značku ani konkrétní model – rozpoznání obstarává umělá inteligence, která v obrázku analyzuje odpovídající kusy oblečení.
První výsledky z interního testu vykazují úspěšnost vyhledání relevantního produktu 75 %. Zbývající čtvrtina hledání se snažila vyhledat zboží mimo tři pilotní kategorie. Polovina uživatelů prý byla s výsledky spokojena.