Machine Learning vstupuje do nákupních center. Pomůže rozeznat náladu zákazníků i odhalit zloděje

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 16

Názory k článku

12. 03. 2017 11:09

Zajímalo by mě, co si bude bude taková AI myslet o mně. Do obchodu vždycky nakráčím rychlým krokem, nasraně že ostatní nakupující nejsou schopní nepřekážet a pohybovat se rychleji než 2 centimetry za hodinu, načež přijdu k pokladně a začnu se usmívat, páč taková pokladní za nic nemůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2017 08:47

Ani se nemusí snímat obličej. Stačí pár akcelerometrů do vozíčku a máte to také. Styl "jízdy" má každý jiný, po sběru dostatečného množství dat se pohlaví, věk a míra nasranosti dají urči také – jen nasbírat dostatečné množství dat a nakalibrovat. Plus detailní trasy s přesností na centimetry. Plus podezřelý jízdní styl a typické trasy zlodějů.Plus "digitální otisk" jednotlivce – nakonec se přijde na to, že každý má zcela osobitý styl tlačení vozíku (tady se bavíme se o rozlišení milimetry na milisekundy, to pozná i vás náběh na Parkinsona...). No a nakonec spárování vozíčku s platební kartou u pokladny (jedeme na mm a ms, víme který vozík čím platil). Nemáme šanci tomu uniknout. A přitom stačí něco na úrovni Arduina za pár dolarů, zavařené do řidítek. Dobíjení indukcí ve frontě u poklady, včetně uploadu nového firmware a vysypání naměřených dat z celého nákupu zpátky do systému, tam je na to času dost. Po vyjetí ven z obchoďáku sleep mode. Při najetí dovnitř turniketem wake up.A to nejlepší nakonec: nikdo se vás nemusí ptát, jestli zrovna tohle může měřit. Má tam prostě servisní modul, aby věděl kolik má vozík najeto, kvůli zkvalitnění služeb, maucta, sbohem. Žádné souhlasy, žádné povolení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Souhlasím s Vámi. Informace jsou zneužitelné a prodejce já osobně považuji za podřadný šmejd. Já jsem ten, kdo utrácí peníze. Zkuste si mne splést se zlodějem a můj právník z Vás sedře kůži, soudruzi a soudružky z Albertu !
Pokud někdo krade, musí na něj existovat pravdivý důkaz. Bez důkazu nesmí nikdo nikoho pomlouvat ani ukázat na někoho prstem, že je podezřelý zloděj. Přece se lidi nebudete při nakupování bát nějakých šmejdů z Albertu, že Vás budou bezdůvodně šacovat!
Pokud mě prodavačka požádá, ať jí ukáží tašku, tak řeknu ne, že mé použité plavky a prádlo z bazénu jí mohu ukázat u sebe doma v posteli. Pokud ovšem je prodavačka krásná. Pokud je šeredná, tak prostě nic. Ať si zavolá policii, ale pak já podám trestní oznámení pro pomluvu.
Už i v Polsku jeden francouzský obchodní dům zboží při nákupu balí u pokladen do tašek a do košíku. Prodavačky tam do košíků nenahlížejí, protože to nevědomky udělá balička zboží. Jede to u pokladen tak rychle, že nestačíte ani kontrolovat a počítat ceny. Jen zaplatíte a s vozíkem se zabaleným zbožím odjedete od pokladny, ani nezsatavujete. Totéž je v Německu. V USA je balení zboží u pokladen pár desítek let běžný standard. Tomu já říkám chování k zákazníkovi. Tam Vás sledují, aby Vás co nejlépe obsloužili. V ČR Vás sledují, aby Vás co nejvíce ponížili. Na vlastní oči jsem viděl, jak seniorce polepili samolepkami vše, co měla v tašce - UŽ před vstupem!!! Místo toho, aby zřídili boxy nebo možnost odložit si osobní věci před nákupem. Albert si prostě h.loupě myslí, že tím něco ušetří, že prodavačky vytíží na maximum. U pokladen českého zákazníka honí a polovina pokladen je přitom neobsazená. V Penny marketu v ČR dokonce mnohdy jedou jen na dvě či jednu pokladnu.
V USA se k zákazníkůmchovají uctivě a obsluhují je tam desetkrát rychleji.
.
P.S.
Jak se bude Albert Supermarket tvářit, až je budu šmírovat já. Vyfotím si každého jejich zaměstnance nebo je na ulici šacovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2017 21:01

Mně by zajímalo, jestli to alespoň dokáže odhalit že mne (a možná nejen mne) pravdu jakákoli reklama akorát tak na..re (a snažím se na ni nedívat), takže je vlastně "kontraproduktivní" (ještě nikdy jsem si nic podle reklamy nekoupil a spíš mi vadí, že se o výrobcích udávají zcela nepodstatné parametry a ty opravdu podstatné nemám potom jak porovnat), takže by ve výsledku dalo za tohle špehování (i klamavé reklamy) ušetřit a (právě o ty reklamy) levnějšího a opravdu kvalitního zboží (bez otravování života zákazníkům) by se pak možná prodalo dokonce i víc ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2017 18:00

Mňa by len zaujímalo, či môže vyjadriť nesúhlas s tým že ma niekto sleduje a takýmto spôsobom o mne získavá a analyzuje dáta..A či teda pri rozpoznaní ma v nákupnom centre ma nemôže na príkaz ignorovať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 03. 2017 17:11

Jak vnutit lidem nesmyslné zboží, na to jsou jim počítače dobré.Ale aby konečně dokázali naskenovat postavu a nohy a vyplivli vám oblečení a boty na míru, to ne. Na to se jim počítače nehodí.Baťa dělal boty ve třech šířkách, oděvy se před 50 lety dělaly v široké škále velikostí.Dnes máte boty v jedné (asijské) šířce, goretexový "gumák" (vložka, kterou výrobce koupí zvlášť a všije do boty) dokonce ani nerozeznává pravou a levou. Oblečení je S, M, L, XL. A kdo má jiné proporce, nebo odlišné nohy, ten má SMŮLU.Holt pokrok nezastavíš!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2017 17:06

Možná místo vymejšlení ptákovin, bych uvítal třeba zeleninu v poživatelném stavu a ne ty zkurv. rajčata co se nedají jíst. Hlavně že to tahaj přes celou evropu. Čínskej česnek apod. sr4čky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2017 16:53

som donakupoval.
po mne idu predavaci uz teraz, zjavne z nejakeho dovodu vyzeram podozrivo. pritom som nikdy nic neukradol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2017 16:24

Já se v obchoďáku většinou tvářím nakakaně, neb mi to leze na nervy, mě nemusí sledovat. V rámci možností milý výraz nasazuju až u pokladny, neb pokladní nemůže za to, že mi nákup zvedá tlak .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2017 15:34

Rozhodne nesouhlasim, aby o mne obchodni retezec (google nebo kdokoliv) sbiral jakakoliv data.
Kdo jsem, kdy nakupuji, co nakupuji, kolik platim u pokladny, jakymi bankovkami nebo kartou nejcasteji ...
Pokud nepomuze rici to slusne, tak se vynasnazim prosadit to jako zakon.
Uz ted ma fura lidi spoustu mych osobnich udaju, ktere nemam pod kontrolou. Mne osobne to vadi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor