Lotus Symposium 2008: Úspěch začíná spoluprací

Přijďte na konferenci Lotus Symposium 2008 a poznejte nástroje pro moderní práci s informacemi a jejich výměnu.

Živě.cz je mediálním partnerem komference Lotus Sympozium. Tento článek je pozvánkou na tuto akci.

Způsob práce s informacemi a jejich výměnou se mění s tím, jak se mění způsob práce s nejdůležitějším aktivem všech organizací – se znalostmi. Řešení IBM Lotus jsou nástrojem, který splňuje podstatu této definice a který před mnoha lety zavedl kategorii groupware.

Řešení pro efektivní

Nová verze Lotus Notes 8 nabízí mnohem víc než konkurenční e-mailové systémy. Lotus Notes 8 jako jediný klient přináší plnou integraci pracovního prostředí včetně rychlých zpráv s zjišťováním přítomnosti (instant messaging), aplikačním prostředím, kancelářskými nástroji ke tvorbě a úpravě dokumentů, prezentací a tabulek, a to vše napojí na speciální podnikové aplikace, včetně zákaznické podpory, CRM, prodejních nástrojů, diskusních fór, blogů a dalších. To vše je možné zpřístupnit na mobilních zařízeních.

Aby Lotus Notes poskytly vše potřebné pro většinu práce na počítači, jsou vybaveny vestavěným kancelářským balíkem, umožňující tvorbu textových a tabulkových dokumentů nebo prezentací ve formátech ODF, XML, MS Office 97/2000/XP, Smartsuite a dalších. To znamená, že na stanici s Lotus Notes 8 nebude nutné žádné takové balíky dále provozovat a se všemi dodnes vytvořenými soubory půjde dále pracovat.

Více než jen firemní instant messaging

Používáním instant messagingu je možné vhodným způsobem nahradit nebo doplnit existující komunikační prostředky, jako jsou například e-mail, telefon či SMS. Prostřednictvím jednoduchého programu instalovaného do osobního počítače lze totiž okamžitě vidět, zda jsou jiní uživatelé připojeni (on-line), a pokud tomu tak je, je možné okamžitě zahájit vzájemnou textovou komunikaci (chat). Navzájem tak mohou komunikovat nejen zaměstnanci ve stejné firmě, ale třeba i dodavatelé s odběrateli, zákazníci s obchodníky apod. Pod tímto označením se skrývají dvě ucelená a nezávislá řešení pro on-line komunikaci – jde o klienta pro osobní počítač a o řešení pro pořádání virtuálních schůzek. Základní funkcí klientského systému je chat. Jedná se o on-line přenos dat mezi uživateli pomocí krátkých textových zpráv.

Produkt Lotus Sametime však uživatelům dovoluje využívat také běžně dostupné funkce známé i z jiných produktů, jako je například zobrazení stavu u kontaktů (připojen, zaneprázdněn, na schůzce apod.), posílání souborů šifrovaným spojením, kontrola pravopisu, čas doručení zpráv, nastavení různých jazykových mutací nebo využití
připojené webové kamery i pro přenos obrazu mezi účastníky chatu.

Sdílení dokumentů s podporou WEB 2.0

Lotus Quickr 8 představuje nový přístup ke sdílení informací a dokumentů. Jde o komplexní systém určený ke spolupráci uživatelů jak uvnitř firmy, tak i mimo ni, a to při současném zachování integrity informací a aktuálnosti dokumentů. Lotus Quickr zajišťuje celou problematiku sdílení informací a oběhu dokumentů.

Sdílení a ukládání dokumentů Základním nástrojem je úložiště (knihovna) dokumentů.
Díky konektorům z různých systémů a programů může uživatel do sdíleného úložiště ukládat všechny vytvořené soubory (včetně MS Office). Uživatel nemusí ukládat dokument na lokání disk, ale může využít týmové úložiště – tím je soubor zpřístupněn ostatním, kteří s ním mohou ihned pracovat. Úložiště je integrováno do prostředí MS Windows, kdy v Průzkumníku uživatel kromě lokálních a síťových disků vidí i jím vytvořené složky či sdílené složky, přičemž s dokumenty může pracovat způsobem drag&drop.

Firemní portál

IBM WebSphere Portal představuje řešení pomáhající zjednodušit a zpřehlednit přístup uživatelů k informacím, firemním aplikacím a rovněž k procesům. V současnosti firmy často disponují řadou aplikací, které používají různé proprietární klienty nebo odlišná webová uživatelská rozhraní. Pro každou aplikaci jsou přitom vyžadována speciální přihlašovací jména a hesla. Pokud některá aplikace není často používána (například zadávání dovolené), mohou mít uživatelé při jejím pozdějším spuštěním problém zorientovat se v ovládání, a dokonce mohou volat na helpdesk.

Obecně tak dochází k prodlevě v získávání informací při práci s nimi. Vhodnější alternativu představuje stav, kdy lidé používají jednotné webové prostředí, přihlašují se heslem pouze jednou a zobrazené stránky jsou přizpůsobeny přímo jim, jejich pozici ve firmě a oprávnění pracovat s příslušnými informacemi. Právě tuto funkcionalitu nabízí řešení WebSphere Portal.

Sociální sít ve firemním prostředí

Lotus Connections pomáhá harmonizovat související společenský duch lidí uvnitř a okolo příslušné firmy. Zjednodušuje lidem kontakt hned několika novými cestami, což představuje klíč ke zpřístupnění a efektivnímu využití všech znalostí a schopností uvnitř organizace a v jejím okolí. Lotus Connections se přitom skládá z pěti vzájemně provázaných komponent: Profily, Komunity, Blogy, DogEar (sdílené odkazy) a Centrum Aktivit.

Přijďtě se podívat na konferenci věnovanou všem výše zmiňovaným oblastem.

Registrujte se na: www.ibm.com/cz/events/symposium

Účast je pro registrované zdarma!

Další článek: Happy day Connectu: dnes levnější předplatné a 1000 Kč na školení zdarma

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,