reklama

Logitech Driving Force GT: už to nebude jen drncání

Pro počítačové závodníky připravuje novinku v podobě výrazně vylepšeného nástupce Driving Force Pro.

Logitech na Game Develeoper's Conference představil nástupce populárního Driving Force Pro pro Sony Playstation 2, volant Drivning Force GT, který je oficiálním ovladačem pro připravované Gran Turismo pro Playstation 3. Společnost Logitech při vývoji nového modelu spolupracovala přímo s Polyphony Digital, studiem, které stojí za vývojem pátého dílu Gran Turisma.

Driving Force Pro je ale velmi populární i mezi hráči na PC – jde o USB zařízení, a i když se k tomu Logitech oficiálně moc nezná (Driving Force Pro najdete jen mezi herními periferiemi pro PS2 a PS3, ve volantech pro PC není), stačí nainstalovat Logitech Gaming Software a funguje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lákavé jsou především jeho vlastnosti – spousta tlačítek, řadicí páka po pravici (i když nejde o šestistupňovou klasiku jako v případě Logitechu G25, ale jen o sekvenční řazení nahoru a dolů) či možnost sekvenčního řazení pomocí dvojice pák pod volantem, dostatečně velké pedály a hlavně – volant dokáže pracovat ve dvou režimech rozsahu otáčení – klasické arkádové ovládání v rozsahu přibližně dvou třetin otáčky a realističtějších devět set stupňů, tedy 2,5 otáčky podobně jako G25. Pogumovaný volant má průměr deset palců, tedy 25,4 cm. Volant se prodával za celkem příjemnou částku lehce převyšující dva tisíce korun.

Ohlášená novinka, Driving Force GT, je jeho notně vylepšená verze, a dlužno říci, že jen z toho, co se zatím ví, vzbudila na poli herních ovladačů pro simulátory aut menší rozruch. Logitech nás bude bohužel ještě nějaký čas napínat, volant by se měl na trhu objevit až s vydáním pátého pokračování Gran Turisma, a tak si na něj budeme muset počkat někdy do května.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V krátkosti si alespoň povíme, co nového by měl přinést. Předně jednu méně radostnou zprávu – k volantu se dodávají obdobné pedály, jako k jeho předchůdci Driving Force Pro, tedy brzda a plyn, třetí spojku (jako v případě G25) na pedálech nenajdete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pozitivní je zvětšení průměru věnce o jeden palec – v průměru má 28 cm. Sekvenční řazení zůstalo na svém místě.

Při pohledu na volant vás asi praští do očí nezvyklý ovládací prvek v podobě červeného kolečka – jde o čtyřiadvacetipolohový přepínač, který v Gran Turismo slouží k nastavení rozložení brzdného účinku, protiskluzové soustavy (TCS) a nastavení tuhosti tlumičů. Podsvícené tlačítko s logem GT uprostřed volantu může fungovat jako klakson.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Vylepšený force feedback má dle výrobce až děsivě realisticky simulovat přetáčivost, nedotáčivost a ztrátu trakce a další efekty (ale to je až příliš optimistické tvrzení – říká se, že automobil je třeba „řídit prdelí“ a k takovým podnětům bude mít hráč omezený jen na volant se zpětnou odezvou vždycky daleko).

Díky speciálním převodům pro zmenšení vůle nemá volant žádné mrtvé zóny. Dle slov ředitele vývoje produktů je i vnitřek volantu přepracován. Hodně se toho vývojáři naučili při práci na G25 a při ladění zpětné odezvy ve spolupráci s Polyphony Digital, novinka má hráči o chování vozu poskytovat mnohem více informací. Na předváděčce na Game Develeoper's Conference zástupce Logitechu přirovnával rozdíl oproti starším generacím volantů k rozdílu mezi klasickým videem a HD rozlišením – už to nemá být jen drncání, ale mnohem realističtější efekty. Luxusnější G25 už má kvůli lepšímu chování dva nezávislé motory. V případě nárazu u volantu s jedním motorem odpor volantu při „kopání“ prudce klesá. V případě dvou motorů není podobné „vadnutí“ znát.

S napětím očekáváme, nakolik se tedy oproti původnímu Driving Force Pro útroby volantu změnily a zda na tom bude nový volant s hlučností, sílou odezvy a rychlostí otáčení lépe, než jeho předchůdce – dvakrát dražší G25 v tomto ohledu Driving Force Pro přinejmenším výrazně překonávala – ostatně stačí se podívat na následující video.

Otázkou zůstává, nakolik si budeme moci užít červeného kolečka i v jiných hrách, díky spolupráci s vývojáři určitě funguje v Gran Turismu podpora pro zmiňované nastavení brzd, tlumičů a TCS v reálném čase.

Poběží i na PC

Další „drobnůstka“, která zajímá všechny příznivce realističtějších simulátorů, je, zda i nový Driving Force GT bude možné podobně jako v případě modelu Pro rozběhat i na PC. Připojení pomocí USB našeptává, že by to neměl být takový problém. Prodeje Driving Force Pro i G25 pro hráče realistických simulátorů na PC určitě nebyly zanedbatelné, a Logitech by byl sám proti sobě, pokud by ovladače nedodal. Ředitel pro marketing, Ruben Mookerjee, k tomu dodává:

„Je to USB zařízení, Driving Force Pro mělo ovladače pro PC, takže v nějaké fázi, jsem si jist, budeme mít ovladače, které jej budou podporovat.“

Představení Driving Force GT z Game Develeoper's Conference začíná na následujícím videu ve 3:22:

Doporučená cena pro koncového zákazníka je 149,99 dolarů, doporučená maloobchodní cena pro Českou republiku je 3 790 korun a pro slovensko 4 990 Sk s DPH, dá se ale čekat, že v e-shopech bude k sehnání podobně jako řada dalších produktů Logitechu o dost levněji.

Zdroj: blip.tv, Logitech

Témata článku: Software, Video, Logitech, Force, Gran Turismo, Game, Playstation 2, Sony Playstation, PS3, Feedback

12 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jirka 4. 3. 2008 8:16:47
    tam žádný feedback není, jenom pochybné vibrace o ničem, mám to doma jako...
  • Jirka 4. 3. 2008 8:15:12
    Jiný volant než s FF nemá cenu, kdo si vyzkoušel rozdíl, ví o čem mluvím....
  • AndyF1 3. 3. 2008 16:33:31
    Hm no ja jazdim tiez len obcas.Niezeby som nechcel ale nieje kedy... Mam...
reklama
Určitě si přečtěte

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 133

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

** V Brně byl velký výpadek služeb UPC ** Důvodem je překopnutý páteřní kabel ** V některých lokalitách služby stále nefungují

Včera | Jakub Čížek | 91


reklama