Kvantovým počítačům patří budoucnost

Diskuze čtenářů k článku

Pavel Hanák  |  20. 04. 2001 19:57

O kvantových počítačích slyším poprvé, nevíte někdo, kde by se dal sehna nějaký popis na jakém principu fungují, jaké je reálné uspořádání soustavy a tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jura R  |  20. 04. 2001 19:57

Cau Pavle ZaTcAnY
Zkus tyhle sajty:
http://squint.stanford.edu/
http://www.qubit.org/intros/comp/comp.html
http://www.anu.edu.au/physics/courses/A07/student/ANUonly/qcomputer98/index.html
http://mrix4.mit.edu/enc98_index.html

http://www.quantum.com/ -vynikajici stranka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufak  |  20. 04. 2001 19:57

DIKY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Hanák  |  20. 04. 2001 19:57

Tak díky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  20. 04. 2001 19:57

Skoda, kdyz jsem clanek videl v Computeru, zajasal jsem. Konecne se dozvim, jak se to vse modeluje a realizuje.
Ale je to popularne vedecky clanek pro zeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Batůšek  |  20. 04. 2001 19:57

To je bohužel problém zaměření Computeru. Já ten článek mohu napsat odborněji (a v první verzi opravdu víc odborných informací bylo), ale problém je v tom, že většina čtenářů Computeru tomu nebude rozumět a tudíž to nebudou číst a Computeru klesne náklad, potažmo příjmy z reklamy a nezaplatí mi honorář.


Tak jsem se přizpůsobil a napsal článek hodně populárně. Myslím ale, že to je vcelku vyvážené a není to zase pro úplné začátečníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufak  |  20. 04. 2001 19:57

To je fakt. Pro me byl clanek taky malo nabouchany informacemi. Nekdy vsak jde o to, dozvedet se, jaka spousta zajimavych veci existuje.
Ty adresy mozna mohly byt u clanku. Ale diky. Podobne clanky mi v Computeru chybely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:57

Dobrý. Jen tak dál a přidejte ještě další podobné články, třeba z Berkeley - dělají tam fůru zajímavých projektů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kara  |  20. 04. 2001 19:57

I klasicke pocitace mohou fungovat paralelne. Problem neni technicky, problem je "mentalni" - nase uvazovani neni na sestavovani paralelnich algoritmu zarizeno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  20. 04. 2001 19:57

Nemohou, vykon ti s novym hardware roste pouze linearne, kdezto u kvantovych pocitacu exponencialne.

Nemusis mit potom doma cluster, ale staci nejake ty qubity

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Svoboda`  |  20. 04. 2001 19:57

Chvilema to trochu skripe ... Na zaklade
toho, ze mam algoritmus pro rozklad
prvocisel v efektivnim case, prece
nejde tvrdit, ze se daji rozlustit
vsechny "klasicke" sifry.
...
Dnesni sifry jsou zalozeny na jednocestnych funkcich (zrejme bylo mysleno asymetricke sifrovani). Ale i to ssh pracuje po ustaveni komunikace symetrickym sifrovanim, protoze jinak by bylo zbytecne pomale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  20. 04. 2001 19:57

Asymetricka kryptografie spoleha na to, ze je velmi tezke ze soucinu dvou prvocisel dopocitat to druhe, pokud jedno zname, ale prakticky nemozne rozlozit soucin, pokud nezname ani jedno z nich.

Jenze i tuto cinnost paralelismus kvantovych pocitacu velmi urychli, takze ani asymetricke sifrovani neodola.

Resenim by snad do budiucna mohlo byt ono kvantove sifrovani, ale ma nektere velke problemy. Jednak z technickeho hlediska a jednak z praktickeho. Totiz my vime, ze nas nekdo posloucha a tak nevysilame.. ok .. absolutni bezpecnost.. Jenze co kdyz uz potrebujeme nutne vysilat a on porad posloucha? Muze tak natropit obrovske skody aniz by odchytil komunikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jOjO  |  20. 04. 2001 19:57

Som zvedavy ako fakt rozsifrovania akehokolvek kodu ovplyvni vydaje NSA alebo vlady USA na tuto technologiu.

Mne to pripada ako ten vtip:
"1. telefonat:
Dobry den STB? Chcel by som bonznut mojho znameho, ma na zahrade zakopane tajne spionske protistatne materialy!
2. telefonat:
NO cau Jirko, tak som ti zohnal nejakych ludi, co ti pridu prekopat zahradu. Budu to ti isti ako ti minule co ti narubali drevo!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek "0A4h"  |  20. 04. 2001 19:57

Squely clanek, ale myslim, ze v nem je jeden nesmyl. 1 qubit nemuze mit nekonecne mnoho hodnot. Muze mit 1, nebo 0, nebo 1 a 0 soucasne. To jsou tri hodnoty.

Prave to, ze jich nemuze mit nekonecne mnoho ( kvantovani ) je podstata kvantove mechaniky, ne? )

Jinak kvantove sifrovani lze aplikovat i jinak --- pres kvantovy kanal. Narusitel by svym merenim zanasel chybu do prenosu a hned by bylo jasno, ze kanal nekdo odposlouchava.

Ale jinak super clanek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Batůšek  |  20. 04. 2001 19:57

Qbit má v podstatě vždycky hodnotu 0 a 1 současně, liší se pouze ve váhách bázových vektorů |0> a |1>. Tedy, kvantový bit je vektor:


a|0> + b|1>, přičemž koeficienty a,b jsou reálná čísla z intervalu <0,1> a platí, že
a^2 + b^2 = 1.


Takže těch hodnot je opravdu nekonečně mnoho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Kral  |  20. 04. 2001 19:57

Na Encarte jsem nasel odkaz na tento web:
http://www.qubit.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zimo  |  20. 04. 2001 19:57

prof. Jozef Gruska je Slovak, teda nas svetoznamy odbornik!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Batůšek  |  20. 04. 2001 19:57

Nicmémě učí na Masarykově Univerzitě. Tím jsem myslel to "náš".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tgf  |  20. 04. 2001 19:57

zas keci o nicem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrej  |  20. 04. 2001 19:57

ked tomu nerozumies tak to nekritizuj. su ludia ktorych taketo veci zaujimaju. napr. ja :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  20. 04. 2001 19:57

Hmm, misty jsou to bludy (napr. EPR pary - hodnoty se nemeni, pouze po zmereni vime, jak vypada ten druhy, at je jakkoliv daleko, prip. neparalelismus "klasickych" pocitacu). Ale jinak docela povedeny clanek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OldSoldier  |  20. 04. 2001 19:57

Jenom k tomu, neparalelismus "klasickych" pocitacu...
Klasicke křemíkové počítače opravdu neparalelní. Je to logický, jedna sběrnice, jeden krystal ...
Maximálně u multiprocesorových systémů. Ale to už jsou v principu DVA počítače, akorát v jedný krabici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Batůšek  |  20. 04. 2001 19:57

Trvám na tom, že hodnoty qbitů se změní. Stane se z toho jiný vektor příslušného Hilbertova prostoru.

Ten neparalelismus už tady byl snad obhájen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HSH  |  20. 04. 2001 19:57

si kokot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor