Má naše společnost právo umlčet dezinformační weby? Neutralita není apatie (komentář)

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 229

Názory k článku

avatar
28. 02. 2022 15:29

Se svobodou je to jako s těhotenstvím: buď je nebo není. Nic mezi tím neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 13:26

Každý má právo na svobodu projevu.
Nikdo nemá právo lhát.Pokud si tu někdo zřídí web, který bude z nějakého důvodu záměrně lhát, s cílem ohnout veřejné mínění, je to samozřejmě neakceptovatelné. Přes to všechno ale nevidím jako správné, aby zde byl úředník, který bude rozhodovat o tom, co pravda je a co není. Ministerstvo pravdy fakt nepotřebujeme. Tady má zaúřadovat policie a dokázat odkud je to placené a předat to soudům. Zákony na to máme. Pak budu tleskat, až to pozavírají, ale bez soudu a bez důkazů prosím ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 12:14

Novinář cenzuru brání,
vrah o morálce káže.
Byl hrozný tento stát
Když musel jsi se dívat
Jak zakázali psát
A zakázali zpívat
A bylo jim to málo
Poručili dětem
Modlit se jak si přálo
Veličenstvo KatKarel Kryl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 08:00

Netušíte co se děje v Rusku, jak silnou propagandou jsou tam lidi doslova masírovaní.
Já ovládám ruštinu, tak sleduju oficiání ruské zdroje. Putinova propaganda lidi doslova vytáčí do naprosto neskutečné hysterie. Je tam dovolen jediný názor, za veřejně projevenou pochybnost je vězení.
Mimochodem, ruští fanatici se také domlouvají jak na Západě co nejefektivněji "распространять 5ю колонну" - šířit pátou kolonu. To jsem doslova vykopíroval z ruského zdroje.
Tohle vážně chcete aby se šířilo i v Česku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2022 07:10

Když podle hlasovací ankety vidím, že 60 % hlasujících je PRO cenzuru, pokud tedy nejsou výsledky cinknuté, potom je mi jasné, proč my, a obecně celá EU směřuje tam, kam směřuje. No, kdo chce kam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2022 00:31

Potíž je v tom, kdo určuje, co je pravda a co dezinformace. V případě vládního úředníka to je snadno zneužitelné. Navíc by mne zajímalo, co by se stalo v případě, kdyby se časem ukázalo, že "dezinformace nebyla dezinformace" ale pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 18:19

Tím, že nějaké názory zakážete se jich nezbavíte, jenom je nebudete vidět... Tím i cenzor ztratí přehled, co si vlastně lidé myslí a co chtějí. Následky jsou tragické. Vytvoří se iluze "ideální" společnosti. Realita pak může být dost hrůzné probuzení z pěkného snu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 15:14

Tak číst sputnik je prý nebezpečné pro moje zařízení...
Dnes je to památný den, kdy stát bude za občana uvědoměle rozhodovat o tom, co může a nemůže jedinec číst. Pamatujte si to...Vážený zákazníku,
přístup na stránku byl zablokován, protože představuje vážné riziko pro Vás a Vaše zařízení.
Snažili jste se dostat na adresu: https://cz.sputniknews.com/
Pokud věříte, že jde o chybu, kontaktujte prosím svého administrátora .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 13:41

Pane Urbane vyprodukoval jste celou řadu na první pohled logických úvah, ale nenacházím závěr jestli je tedy provoz tzv. dezinformačních webů nezákonný. Odpovím tedy za vás. Není. A ti co je zablokovaly sami s největší pravděpodobností porušili zákon. O tom, ale rozhodne soud. I když to svou závažností není úplně tento případ, tak když se podíváme do minulosti naší společnosti, tak aktivističtí jedinci tady byli vždy. A stejně tak jako i dnes byli přesvědčeni, že je bezpodmínečně nutné se "šmejdy" zatočit. Načež se s odstupem času zjistilo, že skutečnými zločinci byli právě tito aktivisté.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 13:26

Hoaxerov, antiwaxerov a putinofilov poslať do Ruska!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 13:10

Pani moji. Nechcem urazit, ale v cechach mate take skvele prirovnanie - misto mozku z piva kostku. Tuto by to na niektorych velmi dobre pasovalo, hlavne takych, ktori obhajuju cenzuru. Prepacte, ale podryvate zaklady demokracie.
Ked nam v rokoch 2000 hovorili o chemickych zbraniach v Iraku, ktore sa tam nakoniec nenasli, to neboli dezinformacie? Ked nam 2 roky strpcovali vlady zivot cez covid, ked niekto spomenul este na zaciatku tejto frasky, ze do obchodov sa dostanete len ockovani, a len s preukazom, bol to hoax. Aka bola realita? Ockovani mali akoze svoju slobodu, lebo mohli chodit tam a tam. Preco teda nevypli Novu, CT24c, Primu, Markizu?
V aktualnej situacii vojnovej, prehrava vzdy pravda. Ked nemate proti rusky nazor, ste rusofil, z druhej strany ste amerikanofil, ked velebite usa, ked sa snazite byt neutralny a nevidiet dvet ciernobielo, tak ste opat rusofil.
Jeden diskuter na inom fore ma posielal na Aeronet, priznam sa, ze to ani nepoznam, ale bolo to z toho dovodu, ze clovek vyjadril iny pohlad na vec. Nie ten spravny pre ten spravny prud
Takze toto tu bude realne hrozit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2022 12:32

použiju jejich proruskej slovník...
Tady je totiž tolik KVIČÍCÍ a mínusující pakáže, že ten zákaz webů byl naprosto na místě !!!!
(ty vykřičníky a kurzívu taky obvykle nepoužívám, ale pro ně je to běžný, tak tomu aspoň budou rozumět)
Kremloboti - se tam do toho ráje odstěhujte!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2022 12:25

Dialog s lharem a podvodnikem:
"ty lzes!"
"ne, ty lzes!"
"ne, ty lzes!"
"ne, ty lzes!"...Dekuji, nechci. Dobre ze je konecne vypnuli..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 12:17

Vite jaka je Putinova nejoblibenejsi kniha? Je to Mein Kampf. Tejne nad ni po vecerech masturbuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 10:29

Může mi teď někdo bez emocí vysvětlit jak vypadá opozice EU názoru aniž by byla označena jako proruská. Čtu tuto diskuzi a zatím jsem tu viděl jen probruselskou a proruskou propagandu, tak se ptám existuje vůbec ještě nějaký jiný pohled, který by nebyl ani probruselský ale ani proruský?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 10:26

https://kuzelovi.cz/FuckPutin.html domaci ddos na ruske a nase dezinfoweby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2022 09:19

Podle mě je to jednoduché - internet může být fórem svobodných názorů (v míře analogické svobodě mluveného slova) v případě, že se na nem podílí výhradně demokratické země. Když připojíte k síti nepřátelské diktatury, nemůžete tu svobodu projevu rozšiřovat na ně, protože oni sami ji neuznávají a cíleně likvidují a. Využívají k útokům na naší infrastrukturu. Odpojte Rusko, Čínu atd. od "západního" internetu a můžeme se vrátit k naprosté internetové svobodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 08:55

Za mě je tohle jednoznačně ŠPATNĚ! Není vůbec podstatné, o čem ty weby psaly, ale o to, kdo a jak rozhodl o jejich vypnutí! V demokratické společnosti vidím jedinou správnou cestu: úředník navrhne soudu zablokování, se všemi důvody a důkazy o jeho závadnosti a soud rozhodne...
Příště úředníka naštve konkurence firmě jeho kamaráda tak ho prostě deaktivuje - kamoš říkal, že jejich výrobky jsou škodlivé....
Takováto jednostranná a za mě nedemokratická cenzura dává vodu na mlýn opravdovým dezinformátorům - dělá z nich mučedníky!!
Musím zmínit i původní článek o blokaci na LUPA.CZ, kde pod článkem většina souhlasí... a PROČ? Protože opačné názory NEzveřejňují!!! Napsal jsem tam jednoduchou reakci "Cenzura v česku? PROČ?!" - taková reakce zřejmě poškozuje bezpečnost - není zveřejněna...
Je na čase se probudit a pokusit se vrátit demokracii do naší země!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2022 08:23

Čeho se tak bojí pokud je zpráva hoax?
Má to dopadnout jak za komunistů, že vznikne rádio Svobodná Evropa?
Tehdy také nedovolili druhý názor. Tak jaký rozdíl je mezi nimi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2022 08:20

Jen člověk, který je duševně zakřiknutý může podporovat cenzuru. Každá cenzura je zrada na občanech a dává na odiv neschopné školství, které údajně neumí nikoho nic naučit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2022 08:12

zavedeni cenzury by ve slusne spolecnosti vedlo k demisi vlady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2022 07:26

To vam uz takhle přišlo napsaný, ze mate vydat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2022 00:18

Ne, to tedy nemá. Ať si každý čte, co uzná za vhodné, a udělá si na to názor podle svého. A prostě se spolehneme na to, že většina lidí si hlouposti odfiltruje sama.
Protože jakmile se začne někomu vykládat, co si má myslet a co je správně nebo nesprávně, tak už to není demokracie ani svoboda projevu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 23:49

můj soukromý názor je že nejvíc ležel v žaludku propagandistům ten Aeronet. Zrovna poslední článek informoval nestranně a přinesl celý překlad projevu ruského prezidenta. Vůbec nic závadného, ale proti výňatkům a účelovým komentářům mainstream médií nabízel tak silnou alternativu že diskuse pod náporem kolabovala když tam admin umísťoval horké aktuality dění i z ruské strany. Ten web už měl totiž pořádný vroubek od covid mánie odhalováním nepohodlných informací o zmanipulovaných výsledcích testů i zakázek. Ostatní weby jsou tam víceméně jako stafáž aby se neřeklo. Ale i tak to nemají ničím podložené a jde o diktátorskou libovůli. Jednoduše utli přísun infa z druhé strany pro široké masy co neumí rusky aby si poslechli tamní kanály. A i na tom se pracuje aby ruská média byla zablokována. Jednoduše návrat do totality a dle diskusí je vidět jak to lidi žerou. Nikdy jsem nechápal proč se na politické kampaně a PR vyhazuje tolik peněz, ale jak je vidět nebyly rozhodně vyhozené. Schopnost nezávislého myšlení u nás mizí a přijímají se předžvýkané názory....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 22:40

Me by spis zajimalo, jaky je dalsi plan. Protoze osm zablokovanych webu zjevne nic neresi. Ted uz jsem se dostal jen na tri, aktualnich clanku k tematu tam je hrstka (do deseti) a prestoze s jejich obsahem nesouznim (diplomaticky receno), tak jestli tohle ohrozuje nasi bezpecnost, potom jsme na tom hodne spatne.To kdyz jsem se proklikal na rt.com a ze zvedavosti nakoukl do diskusi, to byl hodne jiny level. Neco ve stylu zumpoidnich diskusi na Novinkach, ale na druhou. A vsechno, co slysime u nas, otoceny o 180 stupnu. Zajimavy zazitek. S tema osmi zablokovanyma webama, pokud budu zbyvajici tri povazovat za reprezentativni vzorek, se to neda srovnavat.Otazka zni, budem k rt.com a podobnym webum taky blokovat pristup? Ale jak? Udelame po vzoru Ciny velky narodni firewall? Protoze jinak to asi nepujde. Nemuzu rict, ze by se mi takova myslenka prilis libila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 22:30

Tak to je hustý, argument dětským pornem. Kdy přijde finální argument Hitlerem?
Semkneme se, vypořádáme se se zrádci a kolaboranty, zabanujem, zablokujeme, vylikvidujeme. A až vyhrajeme, konečně poznáme jaký to je v Rusku, protože tady právě začínáme dělat všechno to, co u nich kritizujeme. Liší se to jen civilizačně-kulturně. V Rusku někoho zastřelí nebo zmlátí, tady (západ jako celek) ho jen vypnem, zabanujem, vyhodíme z práce, zmrazíme účet a on pojde sám. Brave New World...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 20:55

Nové téma:Pamatujete na nekonečné kauzy, jak čínský Huawei ovládá českou telco infrastrukturu?A kolik lidí i tady to urputně stále obhajuje?Zrovna jsem se dozvěděl, že LET Kunovice vlastně patří rusákům 😂😂😂Snad už to konečně pochopí i lůza, že tohle je fakt úplně špatně a nikdy se to nemělo dovolit.Huawei počínaje, Vary pokračujíce a Kunovicemi konče.Je škoda, že to lidem obvykle dojde až když je pozdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 20:23

Áno, má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 02. 2022 19:45

Začněte raději diskutovat o tom, co tady ve vláknech už několikrát zaznělo:
" ... problém je v tom, kdo bude určovat co je pravda a co lež či dezinfomace ... "
Myslím, že je to jednoduché. Jako vždy ten, kdo má větší moc - větší klacek, více zbraní, peněz na kontě i zlata v hotovosti, zásoby potravin a surovin ...
edit1:
Ještě se zeptám zdejších:
Myslíte, že Rusko blokuje nějaké české (.cz) webové domény?
edit2:
Sejmi Rusa jednoduše. České i zahraniční stránky automaticky útočí na ruské weby:
https://www.lupa.cz/aktuality/sejmi-rusa-jedn...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 19:20

Samozrejme, na zaklade zduvodneneho rozhodnuti soudu, nebo jineho opravneneho organu.MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 19:19

Prosím vás SÍŤOVÁ NEUTRALITA je princip rovnoprávnosti přenášených dat po internetu! Nemá to nic společného s nějakou cenzurou či svodobou slova..
Ale všichni to prostě budou blbě papouškovat dál :(
https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%AD%C5%A5ov%C3%A...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 18:36

- nebylo jich osm ale již přes dvacet a zdaleka ne všechny proruské. Na Pravém prostoru ten den dva články, které byly protiruské! Jen zároveň kritické k progresivismu, tak je "liberálně-demokratická" koalice pro naše dobro zablokovala.
Tady url asi neprojde, tak přikládám na ně odkazy:
bit ly / 3IqMTlz
bit ly / 36KOKUm
Co je na těch článcích závadného, že musím být před nimi já či kdokoliv jiný chráněn?
- zajímavé, že titíž dnes obhajující či realizující cenzuru, ještě minulé období vysvětlovali, proč nelze vynucovat svobodu slova
- etické kodexy často nabádají k nevyváženosti, například ČT je členem dvou mezinárodních uskupení, které ji nařizují informovat o některých tématech jen jedním možným způsobem
- fact-checking není arbitrem pravdy a Demagog cz nedodržuje ani vlastní pravidla. Navíc vedle nich je ještě třeba Manipulátor, který je od Aeronetu kvalitativně k nerozeznání.
- nějaké vraždy jsou extrém, který ani tento typ cenzury neřeší. Policie i sociální sítě mají na to nástroje, jak takový obsah rychle likvidovat.
- závěr je úplně nesmyslný: jakmile není neutralita, je tu přiklonění se na nějakou stranu. Rusko je na té Putinově, Čína vydává pokyny jak cenzurovat pro ty své, náš stát teď zdá se na progresivistické (zdůrazňuji, minimálně od druhé vlny již nešlo o proruské weby!).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 18:26

Bohuzel se system spravy tld nepovedl. Par pravnickych osob ziskalo obrovskou moc a byt to dlouho vypadalo, ze ji nebudou zneuzivat a Internet zustane pomerne svobodny, nakonec k tomuto zneuziti doslo.
Vyrazovani ze zony na zaklade svevole NICu je podle me spatne. Jeste horsi je to tim, ze pro toto vyrazovani neexistuji transparentni pravidla. Bohuzel, pokud to bude vyhovovat firmam ve sdruzeni a jejich ekonomickym zajmum, tak s tim nemuzeme nic delat, .cz je jejich a nikdo jim do toho nemuze mluvit.
Holt, kdo chce sirit informace nebo lzi, ktere nevyhovuji nazorum lidi z NIC, tak musi s domenou jinam. Vzhledem k tomu, ze vedle NICu jsou aktivni i operatori, kteri blokuji na zaklade prani vlady, aniz by to byla jejich povinnost, takze ani jina tld nemusi pomoci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 02. 2022 18:13

Kolaboranti co teď vřeští po "svobodě" jsou stejná sorta a někdy i ti samí, co byli hlavními hrdiny Exotopedie, kterou se právě jim kdysi podařilo zaříznout... https://web.archive.org/web/20130805063557/http:/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 18:12

Má. Pluralita názorů a veřejný diskurz nedává právo zahraniční mocnosti šířit propagandu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 18:00

Tak jako je pro pana Urbana článek na Aeronetu dezinformací, je pro mě dezinformační jeho komentář. Jsou v něm nepravdy a je silně zavádějící.Budu raději, když vyjde článek na Aeronetu s minimálním dosahem než když bude svoje nepravdy a manipulace hlásat on na mnohem větším serveru veřejnosti, která je těmito manipulacemi masírovaná od rána do večera, a hlavně jsou jimi pod hrozbou násilí indoktrinovány už naše děti, které ani nemají možnost jim uniknout jinak by byli státem uneseny svým rodičům.Co je ale pro mě ale zcela prioritní, je jeho možnost tyto svoje názory na svém majetku(nebo majetku jeho zaměstnavatele) a za svoje peníze svobodně vyjadřovat.(edit1)
*Má naše společnost právo umlčet dezinformační weby?*
1. manipulace:
V nadpisu je uvedena "společnost" jako ten kdo má právo rozhodovat o tom co smí a nesmí být zveřejněno, ale copak majitelé Aeronetu nejsou členy společnosti? Má být pan Urban ten kdo určuje, kdo je členem společnosti kdo ne, a kdo se tím pádem smí svobodně vyjadřovat? Má to být stát?
Podle mě ne. Kdyby to tak bylo, tak by to znamenalo porušení svobody podobně jako když nám někdo ukradne peněženku nebo nás přepadne a zmlátí. *Neutralita, apatie, rovnostářství*
2. manipulace
Autor článku používá slova jako "apatie" a "neutralita" tak, že mu vychází nutnost použití násilí proti autorů Aeronetu, ale pojem síťová neutralita jasně říká, že jde o "rovnoprávnost přenášených dat". wiki nikoli o regulaci služeb.
Ale i kdybych přijal tuto definici tak, regulace služeb nemusí být aktem obrany a vyjádření názoru není aktem útoku.*Princip společenské dohody*
3. manipulace
Tahle manipulace je asi nejhorší a ani na Sputniku a Aeronetu jsem moc často neviděl něco takto absurdního.
Autor tvrdí, že společnost funguje na principu "společenské dohody".
Nic podobného neexistuje. Respektive jde o koncept, který říká, že se lidé zbavují své svobody ve prospěch státu. Obvykle autoři tvrdí, že člověk tuto dohodu stvrdí tím, že se někde narodí.
Problém je, že dohoda nemůže být platná, pokud s ní člověk nesouhlasí, což zjevně nelze když se ještě nenarodil nebo neumí ani mluvit.
viz. https://www.mises.cz/clanky/zadna-quot-spolece... 4. manipulace
Jako příklad "společenské dohody" uvádí státní zákaz držení a distribuce dětské pornografie. Jde o argumentační klam, kdy přirovnává neoblíbenou činnost k něčemu zavrženíhodnému a oslovuje tím emoce čtenářů. Navíc držení ani distribuce dětské pornografie není útokem. Když někdo zkopíruje nuly a jedničky nikomu neublížil i když se nám to může zdát nechutné.
*Informační gramotnost a kodexy*
Autor by rád chránil demokracii, ale zároveň tvrdí, že nemáme obyvatelstvo schopné se kvalifikovaně rozhodovat ve vztahu k dezinformacím. To je ale argument naopak pro svobodu a proti demokracii, protože v demokracii rozhodují ti, podle něj, nekvalifikovaní lidé. Ve svobodné společnosti si každý rozhoduje pouze sám o svém majetku.*Dezinformace se šíří rychleji než ověřená fakta*
Autor ukazuje, že dezinformace jsou pro lidi často lákavější než pravda. To je ale opět argument pro svobodu proti demokracii.
Když jsou lidé tak hloupí a náchylní k dezinformacím, tak přece nedává smysl aby rozhodovali co se smí říkat a co ne.*Svoboda versus neutralita*
5. manipulace
Autor falešně uvádí příklad Facebooku jako něco co ukazuje, že svoboda projevu má mít svoje limity. Přitom FB tím, že maže "dezinformace" svobodu slova nijak neporušuje. Je to jeho server a jeho pravidla. Může si svobodně mazat cokoli uzná za vhodné a my máme svobodnou možnost se na tom nijak nepodílet.nepravda
Autor přirovnává uplatňování síťové neutrality k vypnutí antiviru a firewallu. Tohle ale nedává smysl. Je to zcela něco jiného už z definice.
https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%AD%C5%A5ov%C3%A...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Antivirov%C3%BD_program
Ani to spolu moc nesouvisí. Nechápu proč to píše.Měl by si tedy každý psát kde chce co chce? Má tedy server třeba právo si na svých stránkách objednávat vraždu?
Určitě ne, protože by tím porušil vlastnická práva. Ta hranice by měla být dána vlastnickými právy, ne tím kdo má více zbraní a hrozí jimi nevinným lidem jak doporučuje autor článku.
Měl bych mít já právo zde psát články proti vůli zive.cz? Ne, je to jejich server a jejich pravidla.
Je prakticky dokázáno*, že je v zájmu společnosti dodržovat vlastnická práva a svoboda slova patří myslím k těm základním. Bez svobody slova rychle přijdeme i o ostatní svobody.
*https://www.mises.cz/literatura/anarchokapital...
https://www.mises.cz/zaklady-rakouske-ekonomie...
https://www.mises.cz/literatura/lidske-jednani...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 17:49

to nebude tak horke. kolaboranti se vyrvou a lehnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 02. 2022 17:47

Opravdu jsem nečekal, kolik se na Živě schází fanoušků Sputniku, Protiproudu, Aeronetu, PrvníchZpráv a dalších hnojometů.Tak se místo mínusů pochlubte. Proč to čtete? Vy těm článkům fakt věříte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 17:47

problém je v tom, kdo bude určovat co je pravda a co lež či dezinfomace
je velice jednoduché za dezinformaci označit jen nepohodlný názor, viz co tu probíhalo za kovidu, "zaručených pravd" od "odborníků" co se ukázalo nakonec nepravdivé apod. = aneb kdo nejde s námi jde proti nám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 17:43

Prdel.cz když býval aktivní, tak byl vlastně desinformačním webem. Definici splňuje. Nevim, jestli ještě funguje TheOnion, ale ten by to taky splňoval. Však ho několikrát citovala i seriozní media... Problém není ani tak v samotný cenzuře, jako spíš v tom jak určovat hranice toho, co už do ní patří nebo ne. A to prostě nejde.Dneska "ohrožujou" bezpečnost weby pro uzkej okruh lidí, zítra by mohli ohrožovat bezpečnost weby, na kterých bude návod k výrobě molotovova koktejlu, který má být aktuálně populární na Ukrajině, pozítří by mohli bezpečnost země ohrožovat i vtipy na politiky a satira... Když už ji teda ohrožuje ten hazard... To víte... "Zájem" veřejnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 17:35

Absurdní lži nejsou názor. Nic a nikomu nebrání si obstarat informace přímo z ruských zdrojů, jsou jak přes kopírák. Anebo z jiných zemí. Ban u nás dostávají weby které mají jen jeden účel a určitě to není informovat. Pro blbečky co se tady ohánějí svobodou slova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 17:26

Vôbec by som sa nad tým nevzrušoval.
Keď nás Rusi vyslobodia z prehnitého Západu, tak ako si to želajú na tých zakázaných weboch, tak nám to vrátia a zakážu mainsteam, resp. mainstreamom sa stanú ruské zkazky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 16:57

Chovat se slušně k neslušným lidem se mi nikdy nevyplatilo. Berou to jako slabost. V této chvíli nevidím jinou možnost udělat něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2022 16:55

Jakmile se smí zveřejňovat jen jeden (ten správný) názor, nemá smysl jej číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (35)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor