Kolik by stálo koupit každému žákovi vlastní notebook? Překvapivě málo!

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 98

Názory k článku

17. 12. 2017 00:49

kolik by stálo každému žákovi koupit chleba třeba?
-
ano NB! zdarma ale pouze pokud:
1)
by si ho museli každý měsíc poskládat
nainstalovat win 98
nastavit síť ... + uměli základy s excelem
(kdo by dal první win 95 měl by o 1/3 více bodů) 2)
umět nějakou coool kreativní MATEMATIKU např. s Cédric Villani
ale
matematiku NEumíme učit!!!
maximálně ji ti vzdělaní umí dobře naučí ty které neskutečně zajímá nebo umí memorovat
což je velká škoda! 3)
+ kdo by uměl např vyvrtat do tuhy o průměru 1 mm
10 mm dlouhou dirku něco jako třeba:
Supreme Skills!
Ultra Small Holes: EDM vs. Drilling
www.youtube.com/watch?v=Hx-XbDRw3C4
někde to video je ve větší kvalitě
vyvrtá tam do 0,5 mm tuhy 60 mm dlouhou dirku
---
---
4)
kdo chodil alespon rok do zalesackeho/skautskeho/rybarskeho... krouzku
a tudiz kdo umi rozdelat ohen (s max. 2 sirkami) a prezije ve volne prirode 3 dny.
kdo bez sirek ma vice bodu
----------------------------------------------
----------------------------------------------
ideal na zacatku testy a nadane deti vyssi naroky :o
S tím že by různé dovednosti... mohli nějak obchodovat mezi sebou
----------------------------------------------
----------------------------------------------
kdo si takto "nevydela" na NB zdarma
plati si doucovani. (dokud to neda? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 12. 2017 16:47

Není to jen o nakoupení notebooků. Ty notebooky je nutné servisovat. Navíc si tu a tam budou chtít žáci něco vytisknout, takže i síťové tiskárny. Jakmile je tam síť, už to musí někdo správcovat. Notebook je na elektřinu - kolik je v typické třídě zásuvek 230V a jsou dostupné na lavicích? Takže to znamená i totální rekonstrukci elektroinstalace. Ve finále se zjistí, že to není jen o 1 notebooku na žáka, ale o násobku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 12. 2017 00:23

Proč si každý myslí, že zavedením IT technologií do výuky bude výuka kvalitnější? Opět budeme zavádět to, co jinde už zjistili, že je špatně? Jestli chcete ničit dětem mozek, tak prosím, ale těm svým... Pokud si autor myslí, že částka, o které píše, by zlepšila situaci ve školství nákupem počítačů, tak je na omylu. Školství na všech úrovních nyní trápí jiné věci - na ty se nedostává financí... Ale jestli chceme třídu plnou počítačů bez učitelů... Jen tak dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 22:35

a) aprobovanost učitelů IKT na ZŠ je 32 procent.
b) pořízení 1:1 zařízení za 2 000 megaje fajn, ale to je opravdu jen menší část nákladů (jak je využít, jak nabíjet, infrastruktura, konektivita nejlépe Gbit)
c) přeskočit rovnou do programu USA v roce 2017 je v souladu s digitální strategií ČR, která se ovšem nestíhá plnit, protože mj:
d) vysoké školy připravují nové učitele stále stejným způsobem, jen ti pracují s jinou technikou (dig. pero místo křídy, projektor místo meotaru).
e) dle dohledatelné studie, třída s tablety podávala ve výsledku horší výsledky, než třída bez nich
f) cesta je jednoznačně BYOD, jenže ta předpokládá motivaci žáka se chtít učit; tu však PRŮMĚRNÝ žák nemá, protože:
g) se o něj SŠ a VŠ pro jejich nedostatek poperou a žák to dobře vnímá (a situace se nezlepší)
h) technika nic neřeší - žáci mají všichni v hodině mobil. Vyhledávají si na nich snad doplňující informace? Ne. Jsou na FB a Instagramu. Možnosti jsou, zájem není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 20:38

Předpokládám, že ta školení a spol bude provádět pan Bláha zadarmo, když to nikde nepočítal do nákladů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2017 14:39

Žáci znají Wokna, učitelé taky a tady někdo uvažuje o Chromebooku.To by jste s těmi Chromebooky u žáků co ovládají Wokna nepochodili ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2017 14:29

OMG to jako vážně? Říct že náklady na wifi (EDUroam) nejsou zahrnuty protože je to stejně nutná investice.... Další náklady jako je třeba zřízení AD a platy správců jsou kde?Tohle je prostě zas jeden z blábolů od někoho kdo tomu vůbec nerozumí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2017 12:58

Ano, dejte každému žákovi/studentovi na střední škole/učilišti notebook a garantuji, že děcka budou ještě blbější, než jsou nyní. Já když vidím, na co všechno dnešní mládež potřebuje kalkulačku (na příklady s čísly do 10, viz státní maturity) tak je mi špatně. Nepopírám, že by se měla IT gramotnost zlepšovat, k tomu ale přece existují hodiny informatiky. Nedokážu si představit vyučovací hodinu českého jazyka nebo matematiky na počítači. Už vidím jak 20 % studentů hraje hry, 40 % je na facebooku, 10 % studentů sjíždí internet a zbylých 30 % studentů možná dává pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2017 11:34

Chromebook proboha jen to ne! Jako náhrada papírového sešitu by stačil ale to je tak všechno... Pokud se v 90% firem, úřadů atd. používá Windows a MS Office tak ať se haranti učí pracovat na tom (světe div se ale na jednom stroji se dá pracovat s více systémy ať už ve virtuálu nebo formou dualbootu)! Ale výuka ICT tady v česku stojí celkově za prd takže uvažovat o tomhle nemá smysl... A co teprve nějaká infrastruktura ono postavit WiFi síť která utáhne tolik zařízení neni žádná prd*l potom se taky ty NTB musí někde nabíjet taky se o to musí někdo strat atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 10:43

Kalkulace je dost naivní. Ve státním školství přece nejde vynásobit počet žáků cenou chromebooku. Ministerká a školní byrokracie zahýbá s cenou i několikanásobně a to i kdybychom nezapočítali korupci. Když si navíc vzpomenu na vlastní hodiny informatiky, tak je to ztráta času, protože drtivá většina učitelů nedokáže s jistotou ovládat ani projektor, nehledě na to, že metody výuky jsou na úrovni tereziánských reforem.
Stačilo by dát ředitelům volnější ruce, co se týká zaměstnanců i osnov, připustit více alternativního vzdělávání a ono se to pak samo protřídí. Dnes je učitel v podstatě státní úředník a podle toho vypadá i školství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 10:42

Budeme zavádět čumění do obrazovky v době, kdy státy s pokročilým školstvím zjišťují, že počítač ve výuce vede spíše ke zblbnutí?
Potřebujeme úplně jinou reformu školství - jako třeba ve Finsku, Švédsku, nebo Dánsku. Zrušit předměty, projektové vyučování, nememorovat, učit kritickému myšlení a logice, hodnocení mít pouze jako informaci, v čem se zlepšit.
Jenže takovéhle školství měli třeba v Dánsku už v době, kdy tam Češi emigrovali v roce 1968!!! Zatímco my se učíme pořád stejně, jako za Marie Terezie. S tím žádný notebook v každé brašně nic nesvede!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 10:40

zelena je teorie, sedivy je strom praxe.. takze par bodu:1) a co takhle infrakstruktura k tem notebookum? to neni jen o tom udelat pokryti wifi na cele skole aby to zvladlo treba x-set nebo tisicu zarizeni, ale tez aby byla dostatecna linka smerem ven ze skoly.. vybudovat nejake lokalni serverove uloziste.. kabelaz po skole minimalne k APckam.. tohle vsechno taky bude stat dost penez
2) a co treba elektrika? ano, teoreticky vydrzi chromebook cele vyucovani.. ale kdo si zapomene pres noc nabit tak se druhy den neuci? takze dostatecny pocet zasuvek rozmistenych po tride.. u lavic..
3) a co treba bezpecnost? je to elektronika, navic bud darovana nebo "erarni". kdyz to budou zaci nechavat ve tridach treba kdyz jdou ven na telocvik, na obed.. lakadlo pro zlodeje
4) nekdo se o to musi starat - nejen o ty notebooky, ale tez o tu infrastrukturu. takze kazda skola bude mit misto jednoho nadsence IT ucitele co se stara o interni veci a PC ucebny rovnou cele IT oddeleni? kdo bude platit jeho provoz?
5) co treba zaci, kteri nechteji chromebook, maji svuj vlastni stroj a chteji jej vyuzivat, nechteji tahat dva notebooky - resit BYOD politiku. nebo vsem jednotne zakazat svoje a nakazat unifikovane? prosim, to je mozne.. ale ne tak jednoduche
6) last but not least - nemuzete jen tak koupit chromebooky. musi se udelat verejna soutez. tedy porizeni vybaveni. v teto velikosti zakazky to bude lobbysticky raj.. a pri tom jak se u nas veci maji to skonci predrazenou, zpozdenou katastrofou. viz INDOS.napad dobry, provedeni nerealne. Proc proste nenastavit rozumny minimalni standard, nejake parametry kompatibility aby system fungoval napric vsemi skolami a vuci ministerstvu a nechat skolam volne ruce at se rozhodnou jak chteji a udelaji co umi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  04. 12. 2017 10:39

Kdysi jsem četl jak se v dobách začínající knihtisku někteří vzdělanci rozplývali nad tím jak knihy a informace budou dostupné každému, jak v každé vesničce bude i nejposlednější rolníkův pomocník trávit večery nad moudrými knihami a celé lidstvo ohromně poskočí vpřed. Dnešní doba pak měla být futuristickým rájem na zemi plné samých vzdělaných a jemných getlemanů, kteří budou hlavně bádat a v pátek večer rozebírat nové vědecké poznatky...Překvapivě se tak nestalo a nejvyššími náklady na tisk se pyšní light porno pro paničky v desilusi jako je Padesát odstínu šedi, v oblasti novin tomu zase kraluje bulvár typu Blesk .Podobně se spousta lidí rozplývala i nad Internetem a už v době, kdy ho mělo jen několik jednotek lidí, jsem tvrdil, že to dopadne jako s knihtiskem.Rozdání plošně notebooků pak bude mít zhruba podobný vliv - nejvíc na tom budou profitovat producenti bulvárního digitálního obsahu.Protože kdo dnes chápe důležitost vzdělání a IT, tak nějaký notebook (nebo stolní počítač) prostě dítěti pořídí a ušetří na něj, stejně jako připojení k Internetu. Ti, kdo ho dětem odmítají pořídit jako něco "nepotřebného" nebo "na co není", tak je stejně vychovávají stylem, že i kdyby jim počítače rozdal stát, tak nebudou mít doma prostředí na to se s nimi učit...A to mluvím z vlastní zkušenosti člověka, který taky neměl zrovna moc růžové dětství a musel už v 15 odejít z domu, takže vážně vím, o čem mluvím.Osobně myslím, že nejlepší cestou jak posunout celý stát vpřed by bylo více "zakleknout" na rodiče dětí, kteří je nepodporují ve vzdělávání. Umožnit dětem si například zvolit možnost celoročního internátního vzdělávání třeba už od druhého stupně ZŠ, protože řada dětí opravdu nemá doma podmínky vhodné ke studiu.Také by ale nebylo od věci soustředit se na vzdělávání dospělých a legislativně to umožnit. Například zkouška na škole by podle mě měla v zák. práce mít minimálně stejné postavení jako návštěva lékaře. A za každého vzdělávajícího se zaměstnance by měl mít zaměstnavatel nárok na znatelné daňové úlevy, kterými by se mu kompenzovaly náklady za absence a jejich proplacení.Dnes je to tak, že při práci si mají lidi problémy udělat pomalu i řidičák. Taky na VŠ kromě běžného studia by mělo být více různých krátkodobých kurzů a seminářů, které si zaměstnaný člověk může udělat a získat z nich nějaký certifikát, aby si tak zvyšoval průběžně vzdělání i prestiž.V zahraničí je to úplně normální věc a sice některé kanceláře, kde je zeď za stolem "vytapetovaná" papíry s razítky vypadají pro našince téměř komicky, ale je super, že takový člověk je pořád v kontaktu s aktuálním vzděláním a není to tak, že dokončil školu před X lety a od té doby to dělá "podle nejmodernějších metod v roce 1972"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 10:30

Do teď si pamatuji větu kterou nám učitelka diktovala:
Nemá smysl kupovat rychlý procesor pokud data v počítači proudí pomalu.
Paní hodně stará a s tím že Intel a AMD je jedna firma taky bodovala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2017 10:26

Radši to vymažte, nebo se toho někdo chytí a dopadne to jak internet do škol.
První by se měla vyřešit infrastruktura, když většina škol má akorát dsl. Jak by to bylo funkční, kdyby se na to pověsilo 500 chromebooků si dokáže představit každý. Navíc by se na každé škole musela udělat pořádná wifisíť a pro tolik lidí to nejde vyřešit tplinkama za 500.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 10:18

Autorovi článku a podobně smýšlejícím doporučuji přečíst knihu Kybernemoc.
Volně z ní cituji:
"Tyto výdaje mají stejný smysl, jako kdyby hasiči nakupovali látky podporující hoření."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2017 10:12

Na tohle téma už se namlátilo prázdné slámy, jen u ní škrtnout sirkou. Napadl mne třeba tenhle článek, taky jsem tam diskutoval:
https://www.lupa.cz/clanky/senzory-martina-ma... Obvykle se diskuse (pokud není zakázaná) zvrhne, jestli Wokna nebo Linux.
Ale postrádám nějaký návrh učebního plánu:
V první třídě tohle, program je zdarma i s návodem ke stažení tady...
Ve druhé třídě tohle....
...
I s nápadem, pokud některý program není zdarma, kdo a z čeho ho zaplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2017 09:35

Proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2017 09:34

Zapomente. Misto pocitacu dostanete inkluzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 09:19

První bych se soustředil na to, aby se na počítačích učili alespoň...počítače. Zní to blbě, ale vzpomínám, že na základní škole (a není to tak dlouho, cca před 10 lety, ale sestra chodí na tu samou základku teď a dle všeho se to moc nezměnilo) jsme polovinu hodin informatiky trávili tím, že jsme měli vypnuté počítače a psali si do sešitu. Ano, před námi leželi klávesnice u počítačů s Wordem a flashky jsme měli v kapse (dnes je to ještě jednodušší, díky rozšířenosti cloudů), ale my jsme si do sešitu psali, a to opravdu nepřeháním, jak máme vypnout počítač. Většina z nás už dávno na počítači uměla pracovat s internetem, ale učili jsme, jak ho zapnout a vypnout. Vzpomínám si, když byla sestra někdy v páté třídě, učili se, co jsou to data a co jsou to informace. A když mi říkala, že jí nepíšou číslice a já jí poradil zapnout NumLock, nevěděla, co to je. Hlavně, že se učili nesmysly o datech a informacích, ale práci s PC se vlastně vůbec neučili. Proto nesouhlasím s tím tvrzením, že se musíme skokem dostat na úroveň USA. Je potřeba postupně, nejprve musí vyrůst generace učitelů, která nebude umět na počítači méně, než průměrný žák třetí třídy, nebo minimálně bude ochotna se s tím naučit. A to se musí hlavně změnit výuka ICT a spolu s vývojem výuky ICT by se mohla posouvat výuka ostatních předmětů právě za pomoci ICT. Ono se to nezdá, máme pocit, že dneska umí na počítači každý mladý člověk, ale není to tak úplně pravda. Ano, každý zvládne otevřít prohlížeč, e-mail, Facebook, něco si najít...ale změníte jim barvu ikonky a jsou ztracení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 08:42

Keby nasadili Winbooky vrátili by sa uhoľné prázdniny -"Deti dnes sa neučíme pretože - bsod, update... whatever

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Jedna věc je vybavit školy, druhá naučit učitele učit s touto technikou. Nejen že to bude stát mnohonásobně víc než nákup Chromebooků, ale hlavně to bude hodně na dlouho.Taky se mi nelíbí ty Chromebooky. Na výuku na základních školách asi dobrý, ale naprosto to neodpovídá tomu, s čím se žáci setkají na středních a vysokých školách a především pak s tím, s čím se setkají v zaměstnání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 08:33

Studenti v USA jsou inteligentnější , nebo vzdelanejší než ti v ČR?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 12. 2017 08:25

Není ta tabulka nějak špatně? Nebo třeba i počet tříd nebo žáků má opravdu být v Kč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2017 07:58

Jen pomatený člověk si může myslet, že na výuku stačí Chromebook...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (35)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor