Po několik let jsem používal free Dropbox jako sdíleč souborů (naprosto bleskové a snadné sdílení souborů v Public složce, s kopírováním odkazu přes kontextovou nabídku).
Zároveň jsem používal Google Drive na synchronizaci některých adresářů, které potřebuji mít na více počítačích, protože kapacita free Dropboxu na to samosebou nestačila. Nicméně přes příznivé cenové podmínky a perfektní webové rozhraní měli a mají opravdu příšernou klientkou aplikaci, jedno jestli na Windows nebo Macu, všude stejně nespolehlivá.
Takže přestože mám tak jako tak zaplacenou G-suite (kvůli pracovnímu Gmailu) jsem se chystal zaplatit za full Dropbox, který se svým synchronizováním mezi počítači ve stejné síti po LAN je fakt super a spolehlivý, pak ale zrušili onu Public složku (kvůli údajné vyšší bezpečnosti), což mě vytočilo natolik, že jsem od toho upustil.
Nakonec jsem po půlročním paralelním testování Mega přešel k jeho placené verzi, a jsem velice spokojený – s ui, spolehlivostí, rychlostí i cenou.
Nicméně kdo potřebuje používat cloud i z webového prohlížeče, tj. soubory tam otevírat a editovat, tak tam už Mega moc platný – s Google Docs nebo Office 365, ale ani otevíráním PDF či správou archivů zde moc nepochodíte, vše je nutné stáhnout do zařízení. Nabízí ale alespoň vlastní synchronizaci fotek z mobilu, a především možnost synchronizovat pouze konkrétní složky, přičemž každou můžete v cílovém zařízení mít kde chcete, což je imo killer featura, na kterou jsem u konkurence nenarazil. (Tedy sdílím v počítači nějakou Public složku, pak celé Dokumenty, pak fotky z mobilu, které mám jako podadresář v adresáři s fotografiemi, a pak podle potřeby konkrétní složky s projekty a zakázkami, které mám různě tříděné v adresáři s prací, který má sám několik stovek giga, a já jej rozhodně nepotřebuji synchronizovat všude celý.)