Kde hledat profit v e-komerci: internetové cestování

Diskuze čtenářů k článku

Ing.Igor Uherčík  |  20. 04. 2001 19:59

Uf,uf. Zapomněl jsem /a. Omlouvám se. Může to někdo opravit?

Igor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek burda  |  20. 04. 2001 19:59

Server MEDEACORP , ktery je v testovaci versi spusten jiz pro letosni zimni sezonu a ktery je klasickym B2B resenim, ktere az od letosniho leta bude doplnen o B2C cast, prodal zajezdy zimni a letni sezony dosud za cca 8 mil. korun. Ale jinak mate pravdu, je to zpusobeno prave zejmena tim, ze zakaznik si muze svuj vybrany zajezd zajit koupit do "kamenne kancelare". Tudy, myslim si, totiz vede cesta. Nikoli beznym prodejem "virualne", ale kombinaci pohodli ON-line vyberu na webu spolu s realizaci ve znamem prostredi.

Ale jinak ano, za miliony lze prodavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Tyrner  |  20. 04. 2001 19:59

Dobry den,
se zajmem jsem si precetl tento clanek a take prvni reakci na nej.
Rad bych - jako autor on-line internetoveho prodeje zajezdu - upozornil, ze skutecny prodej zajezdu a to nejen "e-mailovy" existuje.
Prvni skutecny prodej jsme zprovoznili u CK Alex - www.ckalex.cz jiz v breznu lonskeho roku.

Od 1. brezna letosniho roku jsme uvedli do provozu on-line prodej zajezdu renomovanych ceskych cestovnich kancelari s nazvem ABCDovolená - www.abcdovolena.cz.

Zakaznik si muze jednoduchym a prehlednym zpusobem vybrat z nabidky cestovnich kancelari z vice nez 1500 hotelu na celem svete. Po vybrani terminu muze dokonce on-line zaplatit prostrednictvim internetu a treba druhy den odjet na dovolenou.

Hezky den preje
Pavel Tyrner, Studio PRIMA - PRIMA Internet www.czprima.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek BURDA  |  20. 04. 2001 19:59

Je mi lito, ale prave www.ckalex.cz je bohuzel onen OFF-line prodej, ktery se za ON-line jen vydava. Ve skutecnosti jde o prodej pres E-maily, nikoli o skutecny prodej z databaze dane CK, jako to napr. umoznuji takove GDS systemy jako Amadeus, Galileo, Sabre, nebo ona zminovana MEDEA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 19:59

Jako zákazníkovi je mi ovšem úplně jedno, jestli odpovím ještě na nějaký mail nebo ne. Podstatné pro mne je, jestli se v rozumně krátkém čase dopracuji k optimálnímu výsledku a jestli pak budu spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek BURDA  |  20. 04. 2001 19:59

Rozdil mezi ON-line a OFF-line je moznost zjistit, zda nektera sluzba je
ihned k dispozici, protoze prave typ "Last moment" je o nutnosti rychle
najit a rychle se rozhodnout na miste, to jest nikoli posilat naslepo
desitky bezhlavych mailu, jestli vlastne vubec neco volneho je s tim
vysledkem, ze se pak na desitkach mistech blokuji kapacity. Proste vedet
tady a ted.

A to je prave rozdil mezi dotazem ON-line a OFF-line.

I kdyz chapu, ze u prodeje lednicek je to jinak. Na druhou stranu, zajezdy
nejsou lednicky.

Radek BURDA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:59

To ale dopředu nikdy nevíš; navíc u těch "online" systémů, které jsou ve skutečnosti systémy offline, se sám za pomoci webu k výsledku nedopracuješ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek burda  |  20. 04. 2001 19:59

Dekuji za tento clanek.

Jiz dlouho pozoruji mnozstvi nabidek na moznosti "ON-line prodeje zajezdu", ktere vsak ve skutecnosti v sobe skryvaji prodej off-line, neboli ve skutecnosti prodej pres mailove dotazy. Skutecny B2B a nebo B2C ON-line projekt cesky trh vpodstate jeste nedavno neznal. Nebo alespon takovy, ktery by byl mezi cestovnimi kancelaremi zaristrovan.

Snad prave proto si dovoluji upozornit novinare a verejnost na projekt MEDEA, ktery skutecne nejen opravdu umi prodavat ON-line a to nyni jiz nejen v rezimu B2B, ale pocinaje 1.kvetnem i v rezimu B2C a ktery v sobe zahrnuje nabidky jiz vice nez 40 cestovnich kancelari, ktere predstavuji nikoli zanedbatelnou cast trhu.

Na tomto serveru tak naleznete takove kancelare jako je Nev-Dama, World travel, Snail travel, Ideal tour, Campana, Atis, Fifo, Dafnis, Sunny Days, Polycastrum, a desitky dalsich.

Vyhodou a prednosti tohoto systemu je to, ze pochazi z potreb a z luna cestovnich kancelari, a tedy reaguje zejmena na jejich potreby, neboli obchody na tomto serveru uzavrene umi i prislusnym zpusobem ocenit prave vzhledem k pripadne zaznamenanym vyznamnym specifikam tohoto trhu.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav  |  20. 04. 2001 19:59

Jaký je www a čím se tam platí? Placení on-line bude asi kámen úrazu. Jako u všech e-shopů v česku .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav  |  20. 04. 2001 19:59

Jinak vpravdě on-line prodej u nás má snad jen Čedok, ale zas jenom přes Juice.
Fisher nic podobného nemá. No asi si je vědom, že investice do takového informačního systému by se mu v internetově-platebně zaostalém česku zatím nevrátily.
PS: S off-line systémy nemám dobrou zkušenost, než někdo odpoví na můj e-mail to bývá i týden! Takové "nabídky" je už pak lepší ignorovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek burda  |  20. 04. 2001 19:59

Proc problem. Dnes je to jiz jen na vuli zakaznika. Platit dnes lze jak pomoci karet, ci Expandie, tak i samozrejme "standardni cestou", tj. dojitim do jedne ze spolupracujicich cestovek. I to je totiz ono kouzlo ON-line, kde vsichni maji tytez informace a ktere OFF-line systemy mit nemohou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor