Microsoft nabízí velmi komfortní prostředí pro vývoj Windows aplikace spustitelné napříč zařízeními, od mobilu, přes tablet, PC, po TV. Koncept univerzality je správný, v něm problém není. Poskytované nástroje, a technologie jsou v čele peletonu. Proč tedy ty averze, proč to nepochopení?Čítávám, že univerzální aplikace nemůže dobře fungovat, že je vždy nutné vyvíjet pro konkrétní zařízení. Z mé zkušenosti je v dnešní době takový postup neefektivní, a drahý. Jako vývojář chcete zasáhnout jednou ranou co nejširší publikum. Je mnohem jednodušší navrhnout tři GUI, a přepínat mezi nimi dle detekce rozlišení, než psát 3 aplikace. Tedy tato výtka stojí na hliněných nohou.Takřka veškeré averze stojí na fundamentální záměně nástroje, a produktu. Uživatel má špatnou zkušenost s produkty, a obviňuje nástroj, místo aby obvinil produkt, potažmo jeho autory. Nástroj je v pořádku, co v pořádku - Visual Studio je cutting edge, nenajdete lepší vývojový kit, natož jako indie. Ale co ty produkty? Proč vídáme tak otřesné rozhraní? Pochybnou funkcionalitu a bugy?Značnou část viny na tom nesou vývojáři. Ti takřka vždy nejprve vyvíjí pro Android, a poté, pokud se cítí dobrodružně, uvažují jak proniknout na nesaturovaný Windows Store. Ale přepisovat kvůli tomu aplikaci? Ani nápad. Provedeme automatickou konverzi, případně která nějak na Windows poběží, a šup s tím do storu. Výsledky známe.Microsoft přitom nabízí ve VS nástroje, které umožňuje plnohodnotný multiplatformní vývoj. Možná pokud by se podařilo zvrátit uvažování vývojářů tak, aby začali myslet multiplatformně už do počátku, mohlo by být lépe všem.