John Carmack a Quakecon 2013: tři hodiny o herních technologiích

Stejně jako v minulých letech, i tentokrát si na Quakeconu vzal John Carmack na starost velmi komplexní přednášku v oblasti herních technologiích, jejich vývoj, problémy a budoucnost.

V bezmála tříhodinové přednášce, která je zajímavá nejen pro hráče, ale i pro tvůrce her, včetně programátorů herních enginů a dalších náročných technologií. John Carmack se vyjádřil k nové generaci herních konzolí, která je podle něj z krátkodobého hlediska výhrou pro vývojáře i pro hráče. Výkon je přitom hodně podobný.

Podle jeho slov je nová generace konzolí pravděpodobně tou poslední „klasickou“ a zůstane tu dlouho. Budoucnost je především v cloudu a současné obavy z nutnosti připojení k internetu jsou poměrně zbytečné. Obavy ze sledování už také neřešíme u mobilních telefonů, které jsou neustále připojené, mají GPS, kamery a podobně.

Nechyběla ani zmínka o virtuální realitě a Oculus Rift. Dle informací je v tomto segmentu hodně aktivní například i Valve, zaměřuje se na optimalizaci vykreslování na displejích tak, aby se snížila viditelná rychlost odezvy.

Mezi dalšími tématy se objevil projekt Armadillo Aerospace (rakety), programátor a učení nových jazyků, AAA tituly vs. Indie hry, AMD vs. Intel, AMD vs. Nvidia, Google Glass, virtualizace GPU a další. Přednáška je stejně jako minulý rok opravdu hutná, takže pokud chcete získat přehled nebo si jen poslechnout shrnutí, určitě stojí za to.

 

Diskuze (5) Další článek: Minipočítač od Dellu má spotřebu 2 W a přijde s nejnovějším Androidem

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,