Jedna dlouhá éra končí, Vulkan nahradí stárnoucí OpenGL

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 32

Názory k článku

Anonymizovaný  |  20. 02. 2016 23:01

Ano, DirectX 12 může mít lepší výsledky, ale je tu velké ALE. A to, že DX běží jen pod M$ platformami, takže pro vývoj na čemkoliv jiném je to k ničemu. Vzhledem k tomu, jaký má tržní podíl a oblíbenost Windows Phone a jak se "svět" pomalu přesouvá na mobily (kterých drtivá většina běží pod Androidem) bych Vulkanu špatnou budoucnost nemaloval. Ba naopak!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2016 10:25

Vzhledem k tomu, že moje GTX 460 to nepodporuje, je to pro mě na nic. Ale všiml jsem si, že FPS jsou vyšší než u OpenGL. Takže by to pro mě byl krok zpět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2016 21:12

vzdyt zatím vestech dává méně fps než dx11, (ano sice to vyšlo nedávno, ale v čem je pak smysl?) takže zatím vyhrává dx12!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2016 15:37

Já se na Vulkan těším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 02. 2016 13:07

Je to finální API a přesto je o 50% pomalejší než DX11, které by mělo být zase o dost pomalejší než DX12? Čekal jsem na ukázkovém videu, že mě při stejném nastavení Vulkan předvede mnohem lepší výsledky než postarší DX11. Nechápu účel tohoto videa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 02. 2016 12:14

Ale Vulcan nemá nahradit OpenGL. Vulcan je nízkoúrovňové rozhraní, které se pro něco hodí a pro něco zase ne. OpenGL a Vulcan budou existovat vedle sebe a rozhodně to neznamená, že OpenGL končí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2016 12:09

To je určitě dobře. Mně při počítání H.264 již TMPGEnc* (VMW6) nepodporuje CUDA (přes OpenGL), ale NVENC s možností HEVC je-li podporováno:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_NVENC...
lepší komprimace než CUDA, vyšší rychlost, efektivita. Je dobře, že i u her se vývoj nezastavuje.
_
* Mimochodem vynikajíc SW, doporučuji každému pro rychlý střih, úpravu audia, korekci videa, přípravu vstupní dat pro střižny nebo naopak zpracování výstupu (s nízkou nebo žádnou komprimací) ze střižen. Možnost výstupu do mnoha souborů, přesné nastavení:
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tvmw6.html...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor