Jak správně vybrat notebook: Procesor je základ

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 64

Názory k článku

avatar
25. 03. 2015 19:08

Dobrý den, díky nejen za článek ale i za diskuzi I když se přiznám, občas jsem se ztrácela...
Obracím se na Vás s asi neobvyklou prosbou, na co by jste mi doporučili se zaměřit při výběru notebooku, vůbec tomu nerozumím a snažím se v tom nějak zorientovat (pár základních informací jsem si našla tady: http://www.device.cz/pruvodce-vyberem-notebooku/)...
Jsem běžný uživatel - nějaký ten internet, muzika, filmy, psaní diplomky- nejsem žádný hráč her, jde mi o nějaký slušný střed. Ptala jsem se v obchodech, ale zdá se mi že každý doporučuje něco jiného.
Přemýšlím nad Lenovem, ale kudy dál??
Díky Radka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2014 13:11

V současné době není procesor základ ani omylem. U notebooku vidím jako základ použitý monitor (ano, jde připojit externí, ale pak to není moc notebook že..), jelikož k čemu je člověku super procesor, když má monitor s rozlišením 1366*768, pixelama velkýma jak mravenci a ještě do toho se ho monitor snaží přesvědčit, že tento odstín šedé je černá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 08. 2014 00:56

Ehm, notebook (laptop ...) je především přenositelné zařízení (portable). Takže ZÁKLAD:
1. hmotnost
2. mechanická odolnost
3. energetická výdrž...
Mám pokračovat
Procesor? Pokud budu užívat na kancelářský SW + Internet (odhaduji 70 procent users), ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 08. 2014 23:12

neberte nic Acer, MSI, Lenovo, Gigabyte
(paklimaze maji ,,dobre" herni rady, levne nebrat, je to oem asie)neberte nic s 1366 x 768neberte s pomalou dedikovanou grafikou (defeknti herni cip kde je 90% vypnuty) pokud nechcete 3D hry, jen Intel
obrace kupte neco s alespon Nvidia X-50 (GT 650 ; GT 750 ; 680 atd) ci odpovidajici Radeon, ale ATi AMD nemam rad, videa vypadaji na ntb s Radeony hure nez na Intel ci Nvidia,
ujistete se ze Intel + grafika se umeji prepinat, furt to u nekterych ntb blbnepokud chcete usetrit co nejvic, tak zvazte:
bazar, mame dobre zkusenosti s ntb z Ebay, z Ebay.de mi uz 4 roky fachci Dell XPS 1330 s Nvidia 8400, kupte bez OS a win 7 si stahnete z netu, kupte kombinace AMD cpu + Atipokud nepotrebujete hrat hry a nepotrebuje ani co nejlevnejsi, zvazte Macbook Air, Pro, 11 - 13". Asus L radu, Vostro, Latitude od Dellu, ThinkPady - 12 a 13" maji uz IPS ! ! coz obzvlast na fotky (Lightroom)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 08. 2014 22:19

Tak mě napadlo... těsně před nástupem vícejádrových procesorů byl "hit" superskalár. Jsou jednotlivá jádra v i* skalární nebo superskalární? Sice si myslím, že velmi pravděpodobně jen skalár, ale nevím to jistě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 08. 2014 21:04

"hodnota frekvence tedy značí kolik instrukcí za sekundu procesor vykoná"To obecně neplatí, u architektury x86 to neplatilo snad nikdy, dneska to platí tak u mikročipů. Jedna instrukce se většinou zpracovává v několika taktech, podle toho, jak moc je ta instrukce náročná, třeba celočíselné dělení je mnohem pomalejší než sčítání. Na druhou stranu se zpracovává několik instrukcí zároveň a rychlost provedení záleží na okolnostech (třeba jaké instrukce se prováděly předtím, jestli jsou argumenty v paměti nebo registrech atd). Takže kolik taktů bude nějaká instrukce trvat se ani říct nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 08. 2014 20:12

Podle cahce paměti řadit jak?
CPU XY L1,L2 =2MB / CPU ZY L1,L2 = 1MB L3=2MB, L4=3MB
Da se říct, že bude prostě rychlejší (za předpokaldu, že zbytek parametrů bude stejný) XY protože jeho pamět nejrychlejší cache je větší nebo l3 a L4 u ZY pomůžou natolik, že to rozdíl u L1 smázne?Nebo jako obvykle záleží na kus od kusu a na typu použití ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 08. 2014 14:08

AMD Series A nie sú len APU generácii Kaveri, Trinity a Richland, ale aj SoC Kabini/Temash ako napr. AMD A6-5200 2.0GHz (Jaguar QuadCore CPU Cores + GCN iGPU) a ďalšie, alebo najnovšie SoC z rodiny AMD Beema ako napr. AMD A8-6410 2.0GHz (Puma+ QuadCore CPU Cores + GCN iGPU) alebo Mulins AMD A10 Micro-6700T (Puma+ QuadCore CPU Cores + GCN iGPU).link: http://www.zive.cz/clanky/amd-beema-a-mullin... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Ja taky vyberam podle CPU: APU/AMD kolem 2GHz, tim padem se vyber znizi na relativne par kusu.
APU ma nizkou spotrebu a dobry vykon, 2 roky stary notas za 400€ a porad utahne skoro vsechny hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 08. 2014 12:03

To já si při nákupu q8300 naivně myslel, že většina aplikací pro svůj chod využívá multithreading, tudíž nějaké super vysoké takty nejsou třeba ... snad se to příchodem nových konzolí změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 08. 2014 11:02

"Moderní tenké ultrabooky by měly problém klasické procesory uchladit, na míru jsou jim proto čipy upraveny s nižším TDP, mají tím pádem ale i nižší výkon. Poznáte je podle písmenka U za číselným označením."U těch ULV procesorů to není tak jednoduché. Většina má sice max TDP kolem 15W a základní takt kolem 1.4GHz, ale existují ještě třeba i5 4xx8U a a i7 4xx8U, které mají takty od 2.4 GHz nahoru a TDP 28W (a grafiky Iris). Kromě toho jsou ještě Core Y procesory (v Broadwellu nahrazeny Core M) s max TDP ještě nižším (kolem 11W).Ty nejvyšší i5 and i7 modely s U koncovkou se dávají třeba do třináctipalcových Macbooků Pro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2014 10:59

Chybí tady uplně zásadní věc: výkon:
Ten se zjistí tady
notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html
nebo orientačně tady cpubenchmark.netDalší důležitá věc je, jak dlouho je schopné Turbo běžet při zátěži (Long duration TDP limit) zaprvé a za druhé schopností uchladit notebook, takže je sice třeba hezké že ultrabook Zenbook má 4jádro 3612QM, ale zda v praxi bude schopen notebook běžet 15 minut s tím výkonem, dokáže říct jen neodfláknutá recenze jako tady http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-Zenbook-UX51V... ...
A do třetice "sdílení" TDP s grafickým čipem. A pak další věc, zda je Turbo vůbec povoleno (v některých situacích)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 08. 2014 10:40

Hezky ale krome toho jak pojmenovavaji procesory to moc ve vyberu nepomuze. Apis by se hodilo vybrat nejpouzivanejsi procesory a dat k nim mensi popis (zadycha se i pri prohlizeni webu, zlada narocnejsi programy atd). Pojmenovani procesoru a tvrzeni ze tyto byvaji slabsi nez jine moc pri vyberu nepomuze bez osvetleni jak moc velky rozdil to je. A ne cislo z nejakeho syntetickeho testu moc nerekne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2014 10:31

Já myslím, že je to velký omyl. Základem u notebooku totiž není procesor, ale HDD. Nač mi bude Intel i5, když budu mít HDD s 5400 rpm. To je obrovská brzda celého notebooku. Takže mé doporučení je vybírat dle rpm HDD, minimálně 7200 rpm, ideálně SSD HDD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (27)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 08. 2014 09:44

To je pravdivá věta, bohužel rád bych vyměnil procesor splňující parametry PAE, abych mohl výhledově instalovat Windows 9, ale na můj socket z minulého století u stolního desktopu už asi neseženu moderní procesor. Otazník zůstává u mého profesionálního notebooku z r. 2004, kde je rovněž zastaralý procesor, takže osmy do obou computerů nedostanu. Nevím jestli Intel nebo AMD dělá procesory i pro vintage počítače ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor