Jak hraní realistických násilných her ovlivňuje vztek?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 35

Názory k článku

27. 10. 2014 09:22

Člověk je naprogramován miliony let trvající evolucí k násilí. Pravidlo "zabij nebo budeš zabit" nevymaže pár let trvající mír v části světa. Hry umožňují uspokojit naše vnitřní potřeby bez nutnosti někomu ublížit nebo zabít. Jestli se jedná o počítačové hry, lasergame, airsoft, paintball, LARP nebo něco jiného je vcelku jedno. Už ve středověku a možná starověku si děti hrály s dřevěnými meči nebo klacky. Nejspíš si s klacky hrály už v pravěku.Počítače jen modernizují podobu staletí a tisíciletí trvající hru na vojáčky. Savci svá mláďata učí hrou a po tisíciletí byli vojáci základním pilířem každé společnosti, protože bez nich by neexistovala moc dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2014 14:41

Export násilných Amerických filmů má jen jediný cíl a to ze všech vychovat násilné vrahy, aby se nám pak vraždění Amerických vojáků nezdálo tak špatné. Všimněte si také, kolik je v Americe vrahů a to buď zavřených nebo již popravených. Protože kdo se na násilné věci dívá dlouho, tak se mu zdají všední a normální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2014 14:03

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že když jsem se nedávno (po vynucené koupi nové grafiky) na pár měsíců vrátil k hraní (převážně 3D střílečkám, UT apod.), tak se má agresivita zvýšila. Tendence řešit věci moc rychle, rázně, rozčilovat se, když ostatní naopak zdržovali apod. Všímal jsem si toho hlavně při hraní ("ty šmejde, to bylo naposledy, co jsi mě sejmul, vrátím ti to i s úroky !"), což by nevadilo, ale bohužel jsem měl podobná nutkání i v běžném životě. Ještě že můj HW už opět zastaral Nepopírám, že každý to má jinak, ale obecná tendence tam bude - pokud někdo X hodin denně bojuje o "holý život" tím, že masakruje ostatní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 10. 2014 07:40

Násilné hry, zprávy a podobné mají za cíl jen jedno - držet lidi v "horší" náladě a falešné realitě.. Další varování už nepřijde..http://albafos.blog.cz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2014 23:26

Test je dělaný špatně a závěry jsou vyhodnocené taky špatně!!Především hodnocení není objektivní, ale SUBJEKTIVNÍ, které dotyčný musí vyplnit do dotazníku. Zkuste třeba udělat test, že vezmete nějakou luxusní sexbombu, na ulici budete zastavovat páry a ptát se chlapa jestli by byl schopný s ní být nevěrný své manželce - 95% odpoví, že ne :). Ale realita bude asi trošku jinde .Dál je test udělaný špatně, protože se ptá na VZTEK. Po reálném zabití někoho rozhodně necítí člověk vztek, ale VINU, STRACH atd. A kdyby dotyčný skutečně nedokázali rozlišit mezi vražděním počítačových postav a realitou, cítili by mnohem víc viny než vzteku...Navíc právě člověk, který hraje, tak svůj vztek uspokojuje a uklidňuje se tím. Někdo vás naštve, tak zabijete 1500 zombíků a půlce z nich rozseknete hlavu sekerou - krásné uklidnění :).Prostě každý kdo seká hlavy ve hře, případně ještě mlátí do boxovacího pytle v reále to ze sebe dostane a v reále pak není nebezpečný... Nejnebezpečnější jsou právě "vzorňáci", kteří celý život neměli nikdy ani špatně učesané vlasy, jsou na každého strašně hodní, všechno přejdou - a vnitřní napětí se v nich hromadí. Až jednoho krásného dne ho seřve šéf, zesměšní spolužák nebo mu servírka řekne, že "Mattoni už není." a milý vzorňák popadne brokovnici a vystřílí celou školu, práci nebo restauraci.Tohle vám řekne každej policajt! Když je někde nabušená 140 kg těžká horda svalů, tak je velice malá pravděpodobnost, že vám fyzicky ublíží. Naopak, když je někde nějakej zakomplexovanej 45 kg chudák, tak je docela velká pravděpodobnost, že vám bodne zazadu nuž do ledvin s úchylným smíchem...Vezměte si takového Tedda Bundyho a další sériové vrahy - šlo o uhlazené límečky. Žádní potetovaní mlátiči. Ale zabili stovky lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2014 22:22

Uz davno jsem vypozoroval, ze hrani takovychto her, zejmena pak counterstriku rapidne zvysuje demencni kvocient jedincu, kteri pak nejsou schopni obstat v realnem svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2014 22:01

Měli na to použít stresoměr
https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 17:11

Uz v serioznich vyzkumech bylo povrzeno, ze porady v televizi ovlivnuji emoce. Na tehle studii by sotva nekdo nasel neco necekaneho. To se nemuseli namahat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2014 16:18

Nenásilná část testu měla obsahovat hru QWOP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 15:54

Měření vzteku? Ja bych spis rekl adrenalinu, nervozity nebo soustredeni ale vztek pri zabijeni? Vztek se vnima kdyz hrajete treba kantra a zabijou vas 5x za sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 15:10

Tak problém je, že zvolili GTA. To jsem hrál naposledy myslím trojku a naštvanej jsem byl taky, protože mě opravdu nebavilo plnit podobné typy úkolů. No ale jestli ta druhá věc byla bowling, tak to bych byl přímo na..án

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Test nasilnych her a zvolili GTA, kde clovek zabiji civiliste? Uvedomuji si, ze takovych her je minimum? Je rozdil, kdyz clovek zabiji ve hre nepratele, kteri po nem strili, resp. zabiji negativni postavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 14:46

To je geniální závěr! Mám taky jeden.Míra debilních článků na Živě skončí s dnešní uzávěrkou Lupa.No jo, tak neskončí no...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 14:26

Na tohle potřebovali dělat výzkum? Platí to i v realitě… a ani nemusí dojít na extrém se střílením do lidí. Porovnejte úroveň vzteku člověka, který si právě v poklidu přečetl dobrou knížku a úroveň vzteku člověka, který právě dohrál zápas ve fotbale. Hádejte, kdo bude naštvanější a rozjívenější. Rating her se klidně zvyšovat může, ale stejně je to nakonec na rodičích (je to doporučené, ne zákonné omezení), kteří často svoje dětí pustí ke hrám, které mají značku 18+, a potom si stěžují, že jejich ratolest hraje jen samé násilnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 13:44

Mohli by udělat nějaké GTA z prostředí českého parlamentu, pak bych byl rád kdyby se z hráče stal i střelec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 13:25

No ja si realne dokazu predstavit, ze pokud do studie pobrali nahodne studenty, z nichz 66% tvorily divky, a ne vylozene zkusene hrace, tak k te zvysene urovni vzteku opravdu mohlo dojit.Kdyz nejste zvykli hrat akcni hry (coz obzvlaste mezi zenami moc bezne neni) a najednou po vas nekdo chce, aby jste pod dohledem hrali hru, ktera ma ovladani, na ktere nejste zvykli, tak ze zacatku podlehnete nejake adaptacni frustraci. Takze zatimco naucit se 2-3 tlacitka na hrani bowlingove minihry, ktera nepredstavuje zadnou vyzvu a hrac se ani nemusi pohybovat prostorem, a nejak se soustredit na mireni, muze trvat par sekund, komplexni pohyb v hernim svete, kde dozazeni cilu predstavuje urcitou vyzvu a dostavani herni mechaniky do svalove pameti muze byt, obzvlastne pro herne nezkusene lidi dost frustrujici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 12:32

za 15minut jim dosla munice a policajti je zastrelili, tomu se nedivim to by me taky nas..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 12:08

přijde mi to nějaký divný, naopak si myslím že vztek při zabíjeni vyvetilují a ne že se zvětší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2014 12:04

Já to beru tak, že člověk si u té hry ten vztek právě vybije. Jinak dopadne jako Ned Flanders, který celý svůj život hněv zadržoval a pak to u něj v jedné epizodě vybuchlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 11:50

strielacky som hraval 10 rokov, bol som nadpriemerny, ale v reale som nikdy na nikoho anilen nekrical. takze je to individualne. pri testoch treba do uvahy brat adrenalin, ten bude ale zvyseny ako tu pisali aj pri sledovani sprav slusnym clovekom, pripadne po akomkolvek sporte.
ale je pravda ze ked som siel von, sledoval som odkial moze vyskocit terorista, kam sa schovat, ako vyliest na strechu a ziskat tak takticku vyhodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 11:33

Ta úvaha je správná, ale provedení slabší.Občas se objeví nějaká ta banda magorů, kteří tvrdí, že videohry dělají z dětí násilníky. To bylo opakovaně vyvráceno s tím, že mezi hrami a realitou dovedeme velmi dobře odlišovat; maximálně vzniká otupělost vůči podnětům, podobně jako v případě závislosti na pornografii. Aktuální otázka ovšem je, jak to bude s rozšířenou realitou, zvláště u Google Glass apod., tzn. co třeba když si bude někdo na svých brýlích hrát populární hru Matiční při chůzi po Cejlu.Jenže porovnávat vztek mezi bowlingem a přestřelkou zní jako docela velký průšvih v metodice. Kam mířím? K „rage“ sklony nemám, ale opravdu nasmolený jsem byl nejvíc u nějakých logických her, kde se navíc používala jemná motorika, protože mi prostě nešly a drásalo mi to nervy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2014 10:45

A měřili úroveň vzteku při sledování zpráv nebo četbě zpravodajských portálů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor