Já jsem PC a Windows 7 byly můj nápad

Windows 7 už jsou v prodeji a spolu s tím byla zahájena i masivní reklamní kampaň. Microsoft nyní říká lidem, že tento systém je složen na základě jejich tužeb a přání.

„Já jsem PC a Windows 7 byly můj nápad“ – tuto větu si může říkat 8 milionů lidí ve 120 zemích světa. A v chápání reklamní kampaně na Windows 7 založené právě na tomto sloganu si to vlastně může říkat každý. Microsoft se totiž po nevydařených Windows Vista snaží uživatelům vštípit, že právě Windows 7 jsou ten systém, který svými připomínkami a nápady dokázali vyladit k obrazu svému a operační systém se tak pro ně konečně stává pomocníkem a nikoliv otravnou překážkou.

Více než 8 milionů uživatelů po celém světě se zúčastnili testovacího programu, který vývojový tým Windows 7 analyzoval a na jehož výsledcích pak sestavil Windows 7. Nová spodní lišta, méně programů, aktivní přichytávání oken a další prvky – to vše prý bylo nejčastějším požadavkem všech těchto lidí.

K vývoji Windows 7 dopomohli uživatelé

Pozitivní nálada promítaná i do nové svěží kampaně mezi uživateli Windows panuje už od spuštění veřejné beta verze sedmé edice. Tu vůbec poprvé v historii následovala i veřejná RC verze, což podle slov Aleše Holečka, šéfa vývoje Windows 7, velikým způsobem přispělo k tomu, že si uživatelé systém oblíbili už v jeho testovacích verzích a Microsoftu zaslané podněty pomohly k celkovému vyladění systému.

windowswasmyidea_01.png„Naše budoucnost teď leží na Windows 7“ uvedl Holeček jak v kontextu finančních výdělků Microsoftu v blízkých letech, tak z hlediska vývoje další verze operačního systému. A že na Windows 7 největší softwarové firmě světa hodně záleží, svědčí i rozsáhlé marketingové aktivity a snahy nový systém prodat.

Například slavné světové metropole se 22. října staly městy Windows 7. Londýn, Tokyo, Sydney a především slavné Times Square v New Yorku nyní zdobí ohromné reklamní poutače se slogany, které mají vrátit lidem důvěru ve značku Windows. Vrátit jí slovy, podle kterých právě každý občan chodící po této planetě měl nápad, který se do tvorby Windows 7 promítl.

Microsoft se touto kampaní, které předcházely více než pozitivní recenze v médiích a nadšené ohlasy testerů, trefil do černého a přesně ví, co nyní musí dělat. Vždyť jeho cíle nejsou vůbec malé – jenom v České republice chce firma do konce roku 2010 prodat 1 milionů licencí nového systému. „Bylo by to pro nás pěkné číslo,“ sdělil mi Lukáš Křovák, manažer divize Windows Client.

Ballmerovy otěže řídit umí

Televizní stanice po celém světě a oficiální YouTube kanál Microsoftu už začínají zaplňovat první reklamy z popisované řady „I am PC and Windows 7 was my idea“. Všechny spoty spojuje jedno – spokojeného uživatele, který chtěl chápat operační systém po svém a Windows 7 mu to nyní umožňují. Protože to tak chtěl a byl to tedy jeho nápad. A snad k němu i přispěl svým „feedbackem“ v testovacím procesu.

w7launch_01.jpg w7launch_03.jpg w7launch_04.jpg
22. října 2009 se celý svět točil okolo Windows 7 a šéf Microsoftu Steve Ballmer byl nejsledovanějším byznysmenem světa

Microsoft se však nesnaží zaujmout pouze samotným operačním systémem, ale hodlá postupně společně se svými partnery uvolnit mnoho nového hardwaru, pro který mají být Windows 7 perfektně odlazena. I v reklamách můžete vidět, že se Microsoft paktuje se Sony a jeho řadou Vaio, ale tradičně je to i Dell, HP či samotní výrobci hardwaru jako nVidia či Intel. „Smlouvy a velmi úzká spolupráce s výrobci hardwaru je pro nás nyní velice důležitá,“ uvedl Lukáš Křovák. Microsoft se tak trochu snaží přiblížit Applu, který těží právě z toho, že je jeho systém plně odlazený na daný hardware.

Zjednodušen bude i výběr samotných edicí Windows 7. Jako běžně dostupné edice jsou k dispozici Home Premium a Professional, přičemž k dostání pro koncové uživatele bude i nejvyšší verze Ultimate. A pak samozřejmě dlouho diskutovaná edice Starter pro malé netbooky. I když by uživatel z výčtu chybějících funkcí na tomto malém stroji neměl nic postrádat, Microsoft se přesto bude snažit dodávat OEM verze Home Premium.

TIP: Jak se rodil systém Windows 7: rozhovor s šéfem vývojářů

Windows 7 má nakročeno skvěle a pozitivní atmosféra kolem jeho vydání by se dala vyvážet ve velkém. Jedno je jasné – pod Ballmerovým vedením produkty Microsoftu dostávají technologicky mnohem zajímavější tvář, než tomu bylo za éry Billa Gatese. Štěpán Bechynský, evangelista českého Microsoftu sice tvrdí, že „v Microsoftu občas pravá ruka neví, co dělá levá“, skutečností ale zůstává, že Ballmer má v obchodní strategii zcela jasno.

Uvidíme tedy, co Windows 7 s trhem udělají a jak na to Microsoft zareaguje ve vývoji nové verze. Bude k dispozici i ve 128 bitech? Dočkáme se jí v roce 2011? „Plány budoucího vývoje prozatím nezveřejňujeme. My jsme teď hodně veselí z toho, že jsme dokončili Windows 7,“ tvrdí Aleš Holeček a my se s tím prozatím budeme muset spokojit.

Diskuze (56) Další článek: Nový blogovací systém WordPress 2.8.5 vylepšuje zabezpečení

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,