Já jsem PC a jsem na to hrdý – nové reklamy Microsoftu

Windows se díky své „všudypřítomnosti“ stal tak praktickým nástrojem, že emocionální spojení se téměř vytratilo. Řekli si u Microsoftu a udělali novou kampaň.

Microsoft pomalu rozjíždí novou reklamní kampaň v hodnotě 300 milionů dolarů, která by měla zlepšit image Microsoftu a Windows. V prvních dvou dílech vystupoval sám Bill Gates spolu s hvězdným Jerrym Seinfeldem – kupovali si boty a žili s běžnou americkou rodinou.

Tyto reklamy byli tak trochu divné a jejich přijetí veskrze rozpačité. Bill Veghte, viceprezident pro online služby a Windows Business Group, to vysvětluje zajímavým způsobem. Tvrdí, že Windows se díky své „všudypřítomnosti“ stal tak praktickým nástrojem, že emocionální spojení se téměř vytratilo.

TIP: Bill Gates a ukradená kožená žirafa: Microsoft spouští novou kampaň

Z průzkumů Microsoft zjistil, že počátky jeho nových reklamních kampaní jsou kontroverzní. Aby byly průlomové (tzv. „icebreaker“ – ledoborec), musí přinést něco zcela nového. V té aktuální prostě přiblíží Microsoft lidem – bude jiná, než se očekává.„Windows umožňuje žít lidem život beze stěn. Windows, víc než jakékoliv jiná technologie na trhu, nabízí volbu mezi stovkami tisíc poskytovatelů hardwaru a softwaru speciálně určených pro Windows,“ řekl Bill Veghte.

I'm a PC: Stereotype

Nová reklamní kampaň The Life Without Walls (doslovně „život bez stěn“) bude zahrnovat sérií reklamních šotů a také grafické reklamy, které jsou k vidění zde. Microsoft umožní komukoliv poslat své video na iampc.lifewithoutwalls.com s poselstvím proč jsou „PC“. Na stránce již teď najdete stovky krátkých videí.

Klepněte pro větší obrázek
V obrazových podkladech kampaně nechybí ani lehká provokace na stranu Linuxu

„I`am a PC, I`am a PC with pride”. To by mohla být nosná myšlenka kampaně, která by měla ukázat, že mít „PC“ (ve smyslu počítač s Windows) není žádné stigma ani postižení.

I'm a PC: Not Alone

Všechny reklamy začínají pohledem na nudného chlápka v obleku, který silně připomíná „PC“ z konfrontačních reklam Apple (v skutečnosti je to zaměstnanec Microsoftu Sean Siler). „Hello, I`am a PC and I`ve been made into a stereotype” je první věta a v trojici šotů se pak střídají různí lidé, kteří jsou svými výroky vtipně spojení.

I'm a PC: Pride

Ani jedna z nových reklam není konfrontační, což by možná mnoho našich čtenářů předpokládalo. Celá trojice reklam spíše ukazuje, jak je vlastně operační systém Windows rozšířen – kolik různorodých lidí jej používá a jak je to vlastně spojuje. V reklamách se na krátkou i delší dobu mihnou různé slavné osobnosti, včetně Billa Gatese, Seinfeld však chybí.

A co vy? Jste „PC“ a jste na to hrdý?

Zdroj: Microsoft-watch.com, Microsoft

Témata článku: Microsoft, Byznys, Reklama, Bill, Pride, Stigma, Made

181 komentářů

Nejnovější komentáře

  • MAX HACKER 24. 9. 2008 17:46:06
    Nazdárek http://kreperat.blog.cz/ SEMHLE VŮBEC NECHOĎTE ---->...
  • pc.ov 24. 9. 2008 13:17:01
    Jsem dřevěné kuličkové počitadlo ELORG 801 s emulací Mrkvošit.
  • Sandor 23. 9. 2008 13:18:19
    Tato reklama je bud len proti Apple alebo je to vlastne reklama na Linux....
Určitě si přečtěte

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 129

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 79