IT správa v ČR - jaké jsou největší problémy?

Diskuze čtenářů k článku

Brown  |  01. 02. 2006 09:12

Musim rict, ze se s celym clankem celkem ztotoznuji !!!, nebot jsem si sam na vlastni kuzi zkusil, jake je to byt jak na strane uzivatele, ktery ma od IT odebirat nejake sluzby (coz jak potvrzuji diskusni prispevky je pro ceske IT spanelska vesnice), tak na strane IT, ktery zkusil a zkousi dodavat nikoliv technologie (tj. zde propirane wordy, excely, OO apod.), ale sluzby (protoze to je to, co v konecnem dusledku uzivatele zajima).

Presne v itencich zde uvedenych reakci se chova vetsina ceskych IT - nejde to, nejsou penize, nemame informace atd. atd., tj. pouze hledani duvodu, proc neco nejde, ne jak to delat, zejmena jak to delat jinak. Jenze delat to jinak vyzaduje od IT jistou davku usili - usili ve vlastnim vzdelavani (treba i v ITIL), v komunikaci s uzivali, vedenim, v definici odpovednosti, v rizeni IT.

Namisto klasickeho kolecka neco nejde - nam sit jede, problem bude na serveru - server jede, problem bude v aplikaci - aplikace je OK, problem bude v siti atd. stale dokola, je daleko smysluplnejsi, nabidnout uzivateli jeden PoC, kde se budou hromadit jejich pozadavky, a IT interne zajisti jejich reseni. Jestlize uzivatel neni schopen odvadet svou praci, napr. nemuze zadat novou objednavku do systemu, tak ho ani v nejmensim nezajima co, kde a proc nefunguje, ale kdy IT zajisti obdnoveni dodavky sluzby !!!!
V okamziku, kde je IT schopno takto fungovat, tak zmeni i celkovy pohled zbytku spolecnosti na IT a i ty penize se najdou, protoze prestava byt cernou dirou, do ktere se hrnou penize na nejake krabice, o kterych vlastne nikdo nevi k cemu (mimo IT), ale stava se partnerem, ktery za vlozene penize je schopen nabidnout, dodat a garantovat to, co uzivatel/vedeni/firma ocekava.

Jenze to je asi v ceskych pomerech pouze krasna pohadka. Nebot ceska IT a jejich zamestnanci se samouzroutsky utvrzuji v tom, ze oni rozumi IT nejlip, ze vlastne vi vsechno nejlip, a co kdo jim vlastne bude povidat. Jenze pokud chci po nekom penize (na rozvoj, skoleni, dalsi plany, technologie atd.) tak to musim taky umet nalezite zduvodnit. Na argumentaci typu: "potrebuji nove diskove pole, proste protoze ho potrebuji" malo ktery financni reditel bude reagovat pozitivne. Pokud ale jsem schopne zdokladovat, ze kdyz nebudu mit nove diskove pole, tak budou ohrozeny nasledujici IT sluzby, nasledujici - pro firmu dulezite - aplikace, ze to bude mit dopad na nasledujici aktivity spolecnosti, a ze to muze mit takovy financni dopad na firmu; tak v ten okamzik se cela diskuse posouva do diametralne odlisne roviny, ve ktere ten kdo drzi penize, vi o cem je rec, proc ty penize potrebuji a zpravidla se snazi i ty prachy uvolnit.

Ale - a uz naposled - to je v ceskem IT pouze zbozne prani !!!!!! (viz. diskuse k tomuto clanku)
Na druhou stranu - praxe me utvrdila v tom, ze to muze fungovat, ze to funguje, ze ITIL a podobne best practices nejsou jen jakasi bublina, a ze IT uz to davno neni od toho aby oprasovalo technologie, ale aby dodavalo sluzby. Jenze to ma jeden (!) zasadni predpoklad: IT si musi uklidit ve vlastnim dome a zacit u sebe !!!!!!!!!

Good luck !!!

Brown

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sejcek  |  01. 02. 2006 11:38

Myslím, že poměr názorů je docela odpovídající a také vypovídající :o) Takže - milý Browne - už jsem si zvykl, že IT jsou bráni jako rasa mimozemšťanů, kteří dělají cosi, čemu ostatní nerozumí. Do značné míry je to pravda. A chápu, že uživatele nezajímá, v čem je chyba a že chce co nejrychleji pracovat, ale tak jako nejde dojet z Prahy do Brna za deset minut, stejně tak nejde během pěti minut zprovoznit počítač, na kterém odešel harddisk, obzvláště když naprostá většina firem nemá nový hardware v zásobě pro případ potřeby. Ale uživatel chce vědět: kdy to bude? Kdyby mu IT vysvětloval, kam až že musí pro nový disk a jak složité je snažit se získat data z poškozeného disku, celková doba by se přinejmenším ztrojnásobila. A to už nemluvím o případech, které kolují jako humor, ale které se opravdu staly: mj. byl jsem volán ke zprovoznění sítě, neboť polovina počítačů nefungovala - tuto opravu jsem provedl nahozením pojistek. A také jsem viděl uživatelku, která mávala myší před monitorem v domnění, že tak pohne kurzorem. Mám obrovské štěstí v tom, že nemusím sáhodlouze vysvětlovat nutnost pořízení hardwaru, neboť mám důvěru nadřízených v tom, že bych o to nežádal, kdyby to nebylo potřeba. Ale kdybych měl vysvětlovat někomu, kdo o IT nic neví, nicméně finančně o něm rozhoduje, třeba nutnost UPS, asi bych šel radši prodávat párky v rohlíku :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brown  |  01. 02. 2006 12:33

Myslim, ze prikladu uzivatelske neschopnosti bychom nasli asi vsichni vic nez dost, ale to neni pricina, nybrz dusledek. Dusledek toho, ze IT v necem svou praci zanedbava. A pokud chce uzivatel vedet, kdy bude chyba odstranena, tak ho opravdu nezajima IT pozadi, ale chce znat cas. Cas, jez by dle typu poskytovane IT sluzby mel byt standardizovan a take meren. Vse vyse uvedene ukazuje, ze IT bez procesniho zazemi je schopno pracovat pouze reaktivne, chaoticky a nesystematicky, na ukor efektivity, kvality a zejmena spokojenosti uzivatele.
BTW mam neodbytny pocit, ze valna cast IT lidi vnima uzivatele jako nepritele, nebo prinejmensim jako troublemakers. Nicmene neni zde jediny duvod, aby uzivatel byl nejaky extra IT specialista, ktery si vi se vsim rady - to by koneckoncu IT brzo prislo o svuj job . A jeste jedna vec - kdo z nas muze rict, ze rozumi nebo umi vse. Ja ne a ani to nechci. Nechci se ucit, kdyz uz pojedu vlakem do Brna, jak vlak ridit, jak nahodit navesti, jak stipat listky, jak pripojovat vagony a dalsi, ale chci si zaplatit a jet. Totez ocekava uzivatel resp. firma od IT - zajisteni nebo poskytnuti takovych sluzeb, ktere umozni uzivatelum jejich kazdodenni praci (a to rozhodne nespociva v tom neco nekde opravovat, konfigurovat apod.).
Sejckovi gratuluji, ze ma tak benevolentni manajery, kteri mu umozni takto fungovat. Bohuzel v mnoha spolecnostech, zejmena velkych ci se zahranicni ucasti to takto idealne nefunguje a je nutne dodrzovat urcita pravidla, aby se IT organizace, o radove stovkach lidi, udrzela v chodu a efektivne podporovala firmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenyk  |  01. 02. 2006 13:55

Browna úplně podpořím. Jestli vám milí ajťáci nikdo nerozumí a nechce vám dát prachy, tak si s ním promluvte, jak ty prachy vydělává a jak mu s tím můžete pomoci. To je jako v manželství, když se dva hádají, chybu dělají nejspíš oba, nejste přece blbci, abyste tu samou chybu opakovali pořád dokola. Tak pracujte nejdřív na sobě, rozhodně si zvýšíte šance na ty prachy. Není to tak těžké, vylezte ze svých nor a snažte se lidem rozumět, oni to ocení. Že ne? A kdypak jste se jich milánkové naposled zeptali???????

Mimochodem i ten průzkum podle toho, co tu napsali, je na dvě věci. Zeptali se uživatelů? IT manažeři jsou jak tu někdo napsal většinou utavení borci, kteří jsou rádi, že přežijí další den. Co takhle transparentnost nákladů, přínosy IT, iniciativní nabídka nových služeb...jasně že ne, vždyť je to mezi židlí a klávesnicí, co se s takovým blbečky bavit, ještě budou chtít do iksčejndže vzdáleně a nebudu mít čas pařit gamesy...

Ku..va jsem se těmi příspěvky tady docela rozžhavil. No ale teď to vezme fofr...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zuzka  |  01. 02. 2006 15:09

Souhlasím s Brownem (konečně nějaký rozmný názor) a vlastně i s Jenykem. Jenyku, ty máš svatou pravdu s těma penězma. Když ajťákům nechce dát vedení prachy, nejlepší způsob, jak je získat, je zeptat se, jak ty prachy vydělává a jak já (jako ajťák) mu s tím můžu pomoci. Ajťáci si totiž pořád stěžujou, že v té firmě stojí mimo, že jsou stát ve státě, že jim nikdo nerozumí, ale ono je jednoduchý nadávat a nic s tím nedělat. A připadá mi, že si v tomto postavení taky řada lidí (ajťáků) libuje (jsou přece "jiní") a nebo rezignovali... nevím. Každopádně když ti manažeři neví, v čem jim IT může pomoci a jak může být skutečně nápomocné tomu "byznysu", tak nevidím jinou cestu, než aby jim to ti ajťáci nějakým způsobem sdělili sami.
Ale bude to asi těžké. Když si čtu předchozí příspěvky, není mi do smíchu. NECHÁPU, JAK NĚKDO, KDO NEVÍ, CO JE TO ITIL, může vůbec pracovat jako ajťák. Možná jako nějaký poslední šťourač u serveru, ale jako IT manažer asi ne (ten by asi ani neměl čas sem přispívat). Každopádně já - ačkoliv nedělám v IT a nejsem ajťák, o ITIL vím a umím si pod tím něco konkrétního představit. Nepotřebuji to sice pro svůj džob, ale prostě se zajímám o to, co frčí. Ale k džobu IT a ajťáků samotných to jednoznačně patří, tak začněte dohánět a neohánějte se tím, že tomu nerozumíte nebo že to jsou bláboly. Když to pochopí ženská, pochopíte to taky .
P.S. to Jenyk: k tvému druhému odstavci ohledně výzkumu - zdá se mi, že to je návrh na úplně jinej výzkum, ber, že se jim do jednoho výzkumu nemůže vejít úplně všechno, to by ty lidi, co jim odpovídaj, otrávili těma otázkama úplně, ne? A taky je důležitý, co vůbec tím výzkumem chtěli zjistit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenyk  |  01. 02. 2006 15:30

No já se těch uživatelů ptám a divil by ses, jak je IT zajímá a jak rádi to někomu říkají!!!! To že IT dnes používá každý má nejen záporné, ale i kladné stránky. Uživatelé jsou docela znalí a budou otevření pokud to samozřejmě má nějaký praktický dopad, jinak se nakonec po marném úsilí nase..ou a rezignují. Musím ale mluvit jejich jazykem, kdybych začal o routeru a serveru (diskovém poli..), je vymalováno.

A všude najdeš nějaké opinion leadery, šikovné lidi, s těmi když se dáš do holportu, z poloviny vyhráno. Oni za IT do laborky ale nepůjdou, tam jejich zákazníci nejsou. A když za nimi nepůjdeš a budeš čekat těch 15 minut, máš z nich nejhorší nepřátele. A mají pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admin ako kazdy iny...  |  01. 02. 2006 17:51

zuzka: neviem co je to ITIL, z toho clanku som to ani nepochopil a vobec ma to nezaujima. o siet sa staram a potrebujem k tomu technicke vedomosti. mne pripadas ako keby si chcela zachranit ten vyskum co sa tu popisuje. tvoj prispevok mi znie ako plane reci na zachranu pracovneho miesta ktore nic nevyprodukuje.
ale  ked sa to tak vezme tak treba nam co najviac uzivatelov aby sa bolo o koho starat, vsak?     takze si vitaj uzivatel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenyk  |  01. 02. 2006 18:52

Nemáš někdy (často, pořád..) pocit, že děláš kromě užitečné i hodně zbytečné práci? Lepší organizace práce by ti pomohla? Uživatelé nevědí, co chtějí, ty jim něco vymyslíš a za chvíli to chtějí jinak? Ty máš představu, co je důležité a co ne, oni ale chtějí všechno hned? Tak to hned uděláš a zasekne se to někde jinde, a to už neovlivníš? Chtěl bys chodit víc na školení? Jsi placený podle toho, jak jsi dobrý, nebo to vlastně na tom, jak makáš, nezáleží? A je to spíš horší, než aby se to zlepšovalo?

Tak také o tom je ITIL. Také COBIT. Tvůj šéf by to vědět měl, o tomhle by se s tebou měl bavit a spolu byste to měli postupně řešit. Možná ale jsem vedle jak ta jedle, nic z toho se tě netýká, potom máš skvělého šéfa a toho místa si važ, není jich až tak moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  31. 01. 2006 13:14

Připojuji se k ostatním, rozhodně problémem číslo jedna, je nedostatek finančních prostředků

- je naprosto směšné připravovat nějaký rozvoj nebo koncepci když na to nejsou peníze

- je naprosto zbytečné něco připravovat protože, stejně ten kdo rozumí IT, není ten kdo o tom rozhodne
- je naprosto zbytečné pracovat ve státní správě v oboru IT, protože atraktivní práci, v mladém dynamicky se rozvíjejícím kolektivu, dobře placenou, s velkou možností seberealizace v tom může vidět fakt jen málo kdo. Pokud někdo vůbec.

Jak ostatní dodávají IT odborníci, kteří rozhodují o koncepcích , plánování a financování jsou většinou ti co čtou „hodnotné odborné“ periodika , jejich znalosti IT jsou velice navýši.
Myslím, že většina jich by maximálně mohla zastat pozici „senior IT manager“ nebo jen administrativní pracovník, nikoliv opravdu IT manager.

Nechuť až agrese vůči alternativním řešením na poli SW i HW, je dána často strachem z postihu neprosazování něčeho o čem bylo řádně rozhodnuto ($). Napadá mne jestli teď nebude snaha prosazovat CRT monitory aby se podpořil nejmenovaný výrobce :o)

Osobně bych nechtěl ve statní správě pracovat, jednak nemám s tím pozitivní zkušenosti a ani nemyslím, že státní správa má na některých pozicích co nabídnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
E-mil  |  02. 02. 2006 18:15

Tomcate, peníze jsou vždycky. Problém je jen v tom, že IT v našich luzích a hájích je ve firmách, které nepodnikají přímo v IT, vnímáno jen jako parazité, kteří jen spotřebovávájí peníze (na prémie  ). Oni ti useři totiž žádnou změnu nechtějí, snad si nemyslíš, že nějaké oddělení se 40-ti ženskýma s průměrným věkem 40 let bude iniciovat nějaký upgrade SW, byť by jel ještě na DOS-ové Foxce. Je to sviňárna, ale musíš usery taktně dokopat do stavu, kdy změnu chtějí sami. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud někdo něco ve firmě chce, dostane to. Pokud něco potřebuje IT, je nutné popsat k tomu min 3x víc papíru a schvalování trvá min. 3x víc času. Je to sice ubíjející ale jde to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  31. 01. 2006 11:38

jojo, to sou presne ty, co ctou pcworld, vedej kulovy a nesmej vynechat velmi odborny akce jako je invex ci tiskovka ms o uvedeni novych barevnych tlacitek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t2000  |  31. 01. 2006 11:31

IT manager
Manažér informačních technologií - osoba, která na základě čtení informací v Chipu (a pod.) stanovuje a určuje rozvoj firemního informačního systému. Rekrutuje se z ostatních IT profesí, obvykle po ztrátě elánu, tvůrčích schopností nebo prodělání burn-out (vyhoření). Zásadně nosí drahý oblek a počítač používá pouze pro psaní koncepcí v textovém editoru (Notepad.exe). V nejnebezpečnější variantě jde o osobu, která se snaží ve firmě prosadit každou blbost, o které se dočetla v sobotní IT příloze nějakých novin.
Databázový specialista
Pro aplikaci, kterou by zvládla předpotopní dBaseIII, zásadně prosazuje nákup Oracle, SAP nebo obdobného systému, s tím, že je nutné myslet na budoucnost. Kupodivu ovládá SQL, které se naštěstí od dob jeho studií příliš nezměnilo. Jednoduchý příkaz Select prodává za padesát tisíc, vnořený (vícenásobný) Select prodává od sto tisíc nahoru.
IT Security manager
Doživotně zatrpklá osoba, po té, co vedení odmítlo vyvěsit vedle požárních směrnic na chodbách také zásady bezpečnostní politiky vnitřní počítačové sítě, kterou pracně sestavil ze starých směrnic z dob provozů sálových počítačů. Svoje komplexy řeší neustálým špiclováním firemní pošty, čtením e-mailů zaměstnanců a neustálým blokováním těch nejlepších internetových url adres serverů. Pozor - velmi nebezpečená osoba.
Administrátor systému
Pracovní doba administrátora se sestává z výměny magnetických pásek v zálohovacích zařízeních, odblokovávání zablokovaných účtu po třech nepovedených pokusech uživatele o přihlášení a klábosení na chatu s ostatními administrátory v jiných firmách, se kterými si prochlastal ledviny na četných školeních o správcování systému. Tuto osobu si musíte vždy předcházet - vše v IT funguje jen s jejím tichým souhlasem!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
luky  |  31. 01. 2006 12:17

haha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
e-zen  |  31. 01. 2006 13:00

 jj to je dobrý škoda že je to o mě, ale doufám že tak hroznej nejsem , zatrpklej nejsem 100pro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  31. 01. 2006 15:59

Kam zmizel sklepni programator?
Mi drazi kolegove mi jiz pred dlouhou dobu prirkli tento cestny titul a tady nic Ze budu plakat?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  31. 01. 2006 16:14

viz seriál BOFH na www.theregister.co.uk 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
to je jedno  |  31. 01. 2006 21:43

pokial viem SAP nie je databaza, ale bezi nad nou ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NickTwisp  |  01. 02. 2006 01:41

Uplne presne vydim nasi sestavu, jak si tak sedi na svem klimatizovanem pracovisti..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NickTwisp  |  01. 02. 2006 01:42

.....VIDIM...... (sorry)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sejcek  |  31. 01. 2006 11:22

Ten termín mi také nic neříkal. I podíval jsem se na příslušný odkaz a zjistil, že jsou to v naprosté většině jen bláboly od údajných odborníků, kteří potřebují vzbudit dojem, že jsou nepostradatelní. Bazírování na pojmech, obzvláště tak obecných jako "proces" je směšné. Pouhé zakoupení harddisku dokáží popsat jako strukturální proces inovace hardwarových struktur na 4 strany A4, ale běda, kdyby ho měli zapojit :o) V posledním Business Worldu jsem četl velmi pěkný úvodník o tom, jak je někdy těžké redakčně zkracovat nafouknuté "informace", abych se vzápětí dostal k 6-stránkovému článku, ze kterého vyplynula pouze jediná informace, že před nákupem informačního systému by si firma měla rozmyslet, co od něj bude očekávat. A když jsem se nakonec dočetl, že tentvo výplod stvořili dva "produktoví manažeři" (předpokládám, že za tristní neznalost přesné definice tohoto pojmu by též šlo pár bodů dolů), bylo vše jasné. Obávám se, že postupně roste propast mezi lidmi, kteří o IT obecně teoretizují, zpaměti ovládají veškerou terminologii, ale v praxi jsou rádi, že spustí Word či Excel a praktiky, kteří vám v krátké době rozchodí velkou síť, nezapomenou poučit, že před voláním technické pomoci je potřeba ověřit, jestli někdo neodpojil napájení hubu či switche, aby si mohl zapojit rychlovarnou konvici a kterým je úplně jedno, jakým odborným termínem se to, co právě provedli, označuje :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t2000  |  31. 01. 2006 11:37

Souhlasim a proto jsem zavedl zlate pravidlo: pokud nekdo zavola s problemem - NERESIT! Pockat 15min., pokud zavola znovu, tak se teprve o to zajimam. To by clovek neveril, kolik veci se diky tomu vyresi samo  Minimalne 2x jsem si overil, ze user volal dokonce predtim, nez neco zkusil vubec spustit a uz hlasil problem, coz dodnes nepochopim..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FRENKY  |  31. 01. 2006 12:01

tohle se mi stava bezne..bezne nekdo zavola ze chce pristupy tam a tam, aniz by si overil jestli je skutecne nema..a obvykle je samozrejme ma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  31. 01. 2006 14:47

ano běžně se setkávám s počítačovou negramotností a často jistým blokem proti počítači, neochotou neco banálního řešit.
Něco jako šprac vůči počítači ....on ho přece nechtěl.. ikdyž analogie doma, by byla vytažená šňůra z televize, ale asi taky nevolá hned opraváře
Bohužel i u lidí který by neměli o IT rozhodovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mant  |  31. 01. 2006 14:35

Genialni pravidlo...dokud jim nekoho nenastvete tak, ze vam po tech patnacti minutach zavolaji primo z personalniho, abyste si prisel pro vypoved.
Naprosto zaslouzenou.
Protoze pokud skutecne vazny problem neresite patnact minut, muze z nej zatim vzniknout ne uz jen problem, ale megapruser.
Jiste, nic z uvedeneho neplati, pokud pracujete ve firme ci organizaci, kde se nic opravdu duleziteho a casove kritickeho nedela...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  31. 01. 2006 21:25

Ano skutečný problém, vedení, nebo VIP uživatelé si vyžadují intezivní péči.
Ale IT profesionál je tam hlavně pro řešení a předcházení problémů s IT, nikoliv personální problémy s hysterickými a nechopnými uživately, kteří by naopak mohli skončit na perzonálním, protože nespňují požedavek na často základní znalosti práce s počítačem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EmilioEsteves  |  31. 01. 2006 21:55

No trosku prehanite...pokud se jedna o VIP uzivatele kde je nasmlouvany prvni zasah do 15 minut, tak podpora vyrazi resit incident okamzite. Pokud se jedna o nevyznamne pracoviste tak ho opravdu neni potreba resit hned. A nechat to chvili vyhnit dost casto pomuze. Samozrejme to ale znamena uzivatele kontaktovat a rict mu kdy tam hodlam dojit nebo tak podobne. Ono se mu to rozlezi v hlave a problem si vyresi sam.
Jinak co si mam myslet o kvalitye pracovniku kdy nove nabirani pracovnici tvrdi ze maji pokrosile znalosti anglictiny kdyz jim pocitac napise trivialni anglickou hlasku tak se z ni slozi a volaji na service desk ze maj asi zavirovanej pocitac protoze jim to "neco" rika.

mno stejne je to fuk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Corwin, Corwin  |  01. 02. 2006 18:17

To si si to pravidlo zaviedol sam sebe, alebo ako sef IT oddelenia svojmu timu? Tych 15 minut by som ti zosobnil. V kazdom pripade. Ak sa volas IT profesional, tak si zmen meno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
E-mil  |  02. 02. 2006 17:59

T2000, já tenhle problém vyřešil. Naopak, já ochotně problém řeším hned (a takhle jsou instruováni i podřízení v mém oddělení). Jenže jsem vytvořil velmi triviální provozní deník jehož vyplnění trvá cca 10 sec a každému userovi a stanici eviduji v zjednodužšené formě informaci, co bylo provedeno, co user požadoval a jaká byla příčina problému. Není pak problém jednou za měsíc udělat provozní svodku. Oni ti prudiči, co si permanentně ku.ví počítač, nebo neumí pracovat s PC-čkem a do zblbnutí žádají konzultace, vyplavou po určité době sběru informací jako mastné oko na hladině.
Pokud budeš vytrvalý, oni ti šéfové to nakonec po tobě budou vyžadovat. Já jsem tímhle způsobem byl schopen zpražit i člověka v organizační struktuře o několik pater výš (dokonce se chytil za nos sám).
Problém provozní informatiky směrem k userům je v tom, že stokrát nic umoří i vola. Provozní informatika je totiž ve většině případů servis userům a jen občas takové ty chuťovky, na kterých se můžeš vyřádit. Jenže běžný user vnímá firemní informační systém tak maximálně k datové zásuvce ve své kanceláři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admin  |  09. 02. 2006 13:39

Tak tohle mame ve firme primo pivinne - no firma, statni urad ;) . Musim zapisovat co kdo chtel a kdy jsem to vyresil. Kdyz reknu uzivateli (99%uzivatelek), ze problem musim zapsat, tedy kdo co kdy chtel a jak to pak resim, vetsina uzivatelu mi rekne, ze to neni potreba, ze to vyresej sami  ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  31. 01. 2006 14:07

LOL.. "jako ze života"
 
pod tohle se s gustem podepíšu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  31. 01. 2006 15:45

Ono se da vcelku vseobecne (az na vyjimky potvrzujici pravidlo) prohlasit, ze managori jsou lide rozhodujici o vecech, kterym zbla nerozumi, jen o nich, narozdil od praktiku, umi obsahle kecat a jelikoz je poslouchaji obvykle stejni pitomci, nikdo jim na to neprijde.

Uvedu maly priklad, budiz jim ziskani "ISO". Spousta lidi zije (v naprosto zcestne) predstave, ze ISO = kvalita, ze jde o nejaky test vyrobku/vyrobce ze dodrzuje kvalitu svych vyrobku. Ovsem v realu jde ciste o administrativni postup (a naprosto vyhozene penize).
Tento postup samozrejme vymysleli nejaci managori aby uspokojili svou touhu vydavat narizeni a predpisy a vyvynout nejakou cinnost, o ktere bude peclive veden zaznam, aniz by se vlastne cokoli vyprodukovalo. Takze vyrobni operace, ktera drive trvala 1/2 hodiny a fungovala naprosto samozrejme, trva po nastupu managora hodinu, zato je ovsem peclive zdokumentovan kazdy krok a mohou se analyzovat vsechny aspekty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  31. 01. 2006 20:37

ISO je jako svatba.
Ozente osmnactileteho kluka a prevratite mu zivot a spatne to skonci.
Kdyz se ale ozeni petatricatnik, ktery uz deset let zije s partnerkou a maji uz dve deti, tak se skoro nic nezmeni. Jenom ted na to maji papir, maji uredne potvrzeno, co uz davno plati.
Za mladeho kluka dosadte malou firmu, za usedleho cloveka dosadte velkou firmu a mate ISO. Velke firmy tuhle administrativu stejne musi delat a delaji a ISO je vlastne jenom uredni potvrzeni, ze to tak skutecne je.
Pokud neco co drive trvalo pul hodiny, trva po ziskani ISO hodinu, tak se bud jedna o malou firmu, pro kterou je ISO zabijak, nebo nekdo dela neco strasne spatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  01. 02. 2006 09:04

Souhlas, něco podobného jsem napsal výše...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  31. 01. 2006 09:16

Ano i já se přidávám.
Je to přesný jak píše třeba p. Fiala.

Na úřadech není síla prosadit Open source řešení, protože to prostě není možné z důvodu žádných provizí na správných místech v Praze v centrech těchto úřádů.

Dokud o tom budou rozhodovat pitomci, budou náklady růst do astronomických čísel a zbytečně.
Raději bych investoval do školení uživatelů, než do šílených peněz za licence SW jedné nejmenované firmy, nemyslím teď Microsoft. Ono se v úřadech valí šílené prachy i za jiné SW, nazývají to Informačním systémem, příklad - GINIS... Brrr...

Před zavedením tohohle molocha nám stačili setinové roční náklady, ale mamrd (jak správně tu někdo pojmenovat) z Prahy rozhodl majíce pod stolem patřičný kufřík... A je vymalováno...

Apropó, kam se nám ztratila ministrině informatiky? Mlynář sice mlel z cesty, ale bylo ho trochu vidět, to zase bude tunelů a průserů... to ticho je podezřelé... ;)
PS: omlouvám se všem slušným pražákům, je jich velice málo, ale jsou... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  31. 01. 2006 14:34

"Raději bych investoval do školení uživatelů"
Jenze na to se ti uzivatele s radosti odmitnou....
Nebot: 1- Znalost prace s jinymi programi, nez se pouzivaji v napr. v mezinardonich korporacich bude pro ne znamenat, ze budou nezamestnani, az je propusti s uradu, nebot vyzaduji znat velic dobre pouze tyto porgramy
2- Zena, ktera pracuje ve stani sprave nemysli vubec na praci a dalsi vzdelavani, ale jejim svetem je jeji 4 lete dite a jedine na co mysli, kdy konecne ho zas bude si moct ho ze skolky vyzvednout a byt snim .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  31. 01. 2006 15:31

Uzivatel nema co odmitat a pokud se mu to nelibi, muze dat vypoved, na jeho misto (mluvime o kancl praci) jich sezenu 100 dalsich, kteri se radi nauci.

1) ty mezinarodni korporace zamestnavaji vetsinu uredniku v CR ? Sem si nejak nevsim, drtivou vetsinu zamestnava statni sprava. Nemluve o tom, ze dostat vypoved je, pokud nechodite do prace nalitej, temer nemozne. Navic kazda vetsi firma si tak jako tak porada pro sve zamestnance skoleni a vcelku ji nezajima zda umite pracovat s konkretnim SW. Ten je totiz casto ruzne upraven, pripadne se pouziva specialni SW.
2) co ma tohle spolecneho se skolenim uzivatelu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamilek  |  31. 01. 2006 15:57

A muzu se zeptat, kde pracujes? Takovehle ideje jsem taky kdysi mel - jako student.
Ve spouste firem (jejichz hlavni naplni neni IT jako takove) a zejmena uradech je informatik neco jako udrzbar pocitaču...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  31. 01. 2006 17:16

"Uzivatel nema co odmitat a pokud se mu to nelibi, muze dat vypoved, na jeho misto (mluvime o kancl praci) jich sezenu 100 dalsich, kteri se radi nauci." Nevim jak jinde ale rozhodne to neplati o zamestani ve statni sprave v Praze - zde vzhledem k platu, ktery je schodny jako kdekoliv jinde(napr. na Ostravksu) a neodrazi napr. mnohem vyssi cenu bytu v Praze ci najmu  - ma o tyto mista zajem jen malo kdo - hlavne ty zeny, ktere zajima jen jeich rodina a ne jeich prace (zivi je hlavne manzel).....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dynty  |  22. 02. 2006 13:07

nesmysl...IT neni vic nez kdokoli jiny..stejne tak sezenes 100 test engineerů? cost manageru?..to jsou taky uzivatele...nenavidim tenhle pristup lidi v jakekoli profesi,kteri si mysli ze jsou vic nez ti v jine profesi,ikdyz k sobe nemaji daleko...it ma byt support..pokud je to obracene,analni horolezci jsou IT..nehazej vsechny "uzivatele" do pytle se sekretarkou co vypisuje requesty a formulare...at daji vypoved vsichni IT kteri mi chteji diktovat jak a s cim mam pracovat...na jejich misto sezenu 100 novych

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wocis, wocis  |  31. 01. 2006 08:29

j taky se pridam pod seznam a neco doplnim :)
- na nic nejsou peníze
- když na něco peníze jsou, tak ať je to co nejlevnější
- když se něco po....., tak najednou jsou peníze, které předtím nebyly
- i kdyz se nastavi procesy, ktere vedeni a vsichni schvali, najde se vzdy nekdo kdo leze do spravnych zadku a vydupe si pripadnou vyjimku. Kdyz ma nekdo vyjimku, postupne si toho ostatni vsimnou a chteji ji taky, pak jakykoliv sebelepsi proces po cca 3 mesicich do kytek.
- nakupy se ridi podle toho, co zrovna pisou v computerworldu, chipu (etc.. dopln si sam) a co se sefum oddeleni libi. Na nazoru, zkusenostech a doporuceni IT oddeleni nikdo nehledi. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M. jako Marvin (prozatím bez depresí)  |  31. 01. 2006 10:22

Prachy vetsinou jsou, ale zrovna se vzdy najde neco dulezitejsiho ke koupi nez investice do it
Navic it jsou z pohledu normalnich zamestnancu ti divni typci co rozumeji tem zahadnym masinkam a maji vetsinou na praci dulezitejsi veci nez analni alpinismus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin [X]  |  31. 01. 2006 07:51

"Pojem ITIL" tiez pocujem prvy krat... Ake skolenia mam absolvovat, aby som patril medzi "zasvatenych"?
:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
white  |  31. 01. 2006 07:59

a jsi it manager ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  31. 01. 2006 08:10

IT Manager? Jednou jsem se zúčastnil akce jedné nejmenované společnosti (která je zde ve fórech hodně propírána většinou v negativním světle) pro IT profesionály. Po půl hodině laciné omáčky z pódia byl představen (tehdy první) iPod s WinCE, který dokonce (jak nezapomněl pán na pódiu zdůraznit) opravdu přehrává muýltimédia stereo.
Jestli jsou IT profesionálové (potažmo IT manageři) účastníky takových akcí, pak se tedy nedivím, že to v ČR na poli IT zázemí vypadá tak jak vypadá.
Souhlasím s předchozími příspěvky v tom, že
- na nic nejsou peníze
- když na něco peníze jsou, tak ať je to co nejlevnější
- když se něco po....., tak najednou jsou peníze, které předtím nebyly

a to je situace známá nejen ze státní správy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admin  |  31. 01. 2006 09:59

jen doplnim - zkusenosti ze statni spravy:
- kdyz by byly penize, tak at je to co nejlevnejsi
- kdyz konecne jsou penize, tak je to co nejdrazsi (protoze nejdrazsi = nejlepsi)

veci ktery by kazdy druhy admin zvladnul sam, se radeji daji bande analytiku, ta to spocita, zada microsoftu, ten to za 10nasobek bezne ceny udela. To ze jsou to odbornici a garantujou kvalitu bych jim i veril (za ty prachy...) ale pokud jim nasi manageri zadaji spatny informace, tak to je pak tezky ..

Mimochodem, muze se jeste v nasem socialne komunistickym state rikat manager ? Nebo uz je to zase soudruh vedouci

Jo, ITIL jsem taky v zivote neslysel, no nejsem manager, musim se jeste hoooodne ucit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  03. 02. 2006 11:40

zaplatit poradne vlastniho admina je problem, zvlaste ve statni sprave (platove tabulky atd.). Ovsem zaplatit externi firmu, ktera udela sotva polovinu prace, ovsem za dvojnasobek penez a jeste k tomu casto spatne (pripadne vymysli a doda praci zcela zbytecnou), to problem neni. hlavne kdyz se ta firma umi dobre ohanet slovy jako management (pripadne si ho da rovnou do nazvu) a ruznymi, mnohdy bezobsaznymi zkratkami (ITIL, ...) dobrymi akorat pro managory, kteri ve skutecnosti o oblasti kterou ridi nevi vubec nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  31. 01. 2006 08:38

skus www.itil.sk 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda Houska z Rakouska  |  31. 01. 2006 10:03

ICHTIL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  31. 01. 2006 08:17

Já jsem to taky v životě neslyšel, ale vsadím se, že to bude něco, co ve fungujícím prostředí funguje normálně a nemá to snad ani žádné jméno, zatímco v nefunkčním prostředí je třeba najít to, co nefunguje, a pojmenovat to - nejlépe cizí zkratkou na 3 - 5 písmen, aby snad nedej bože někdo nepochopil, že se jedná o něco, čemu vedení managorů vůbec nerozumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cmdb  |  31. 01. 2006 09:10

...alebo www.itsm.sk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
štaflík  |  31. 01. 2006 07:33

Nevím, kolik budu na ten který rok peněz. Tím pádem nemůžu nic plánovat. Na konci roku se vždy objeví strašný ranec peněz, který se musí hned utratit, jinak za rok nebudou. Je jedno, že za kraviny. ˇClověk dá dohromady nějaký systém, vrazí do toho čas, občas i peníze. Po týdnu úspěšného fungování nějaký mamrd v Praze rozhodne, že je třeba mít tento systém, ale samozřejmě ne bázi (např. OpenSource) ale pěkně mastný, od dodavatelské firmy, která sice ví o danné instituci, jejich potřebách a procesech starou belu, ale zná číslo účtu maníka v Praze, co o tom rozhodne.
Nejsou peníze na nákup HW, nejsou peníze na školení. Je nekonečné množství peněz na nákup SW od MS. Protože prostě novou verzi povrpojntu musí každý mít. Pak se přijde zeptat, v čem otevřít ten pps soubor, co mu přišel outlůkem a jestli to není vir...
Etc ad nauseam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  01. 02. 2006 16:06

"Je nekonečné množství peněz na nákup SW od MS. Protože prostě novou verzi povrpojntu musí každý mít"
Jestli to spis neni dany licencni politikou, kdy se za urcitou kazdorocni platbu mohou instalovat nejnovejsi verze bez zaplaceni kazdeho upgrade zvlast.......... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
štaflík  |  02. 02. 2006 08:49

Ne, bohužel není. Klidně jde i o nákup OEM verzí. Prostě koupit 5 x OEM Office 2003 Pro projde rozhodně mnohem snáz, než notebook za srovnatelné či menší peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radgost  |  31. 01. 2006 07:21

Také jsem obržel jeden takový telefonát a po pěti minutách jsem této společnosti musel položit telefon. Když mi tazatel na mou otázku odpověděl, že budu odpovídat cca 20 minut tak jsem se raději omluvil. Tato anketa nemá podle mě přílišnou vypovídací hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rom  |  31. 01. 2006 12:41

Presne tak to delam taky. A kdyz mam jest edobry den, tak se jim omluvim, ze neobetuji svuj cas placeny zamestnavatelem na to, aby se pak oni napakovali na prodeji jejich vyzkumu zadavateli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oak  |  31. 01. 2006 16:46

Me za 20 minutový rozhovor o IT přisel šek na 1800,- :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  01. 02. 2006 12:02

Tak ho zaplat a nestezuj si

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  31. 01. 2006 06:59

A ted z druhe stranky:
1) penize na nove technologie - nejsou
2) platy IT ve statni sprave - smesne
3) jakekoliv rozhodnuti o zmene padne vetsinou tyden pred tim, nez ma byt uvedeno do praxe (vetsinou zakony a zmeny legislativy). Oddeleni nahore, ktere o tom rozhoduje nema s IT nic spolecneho, nic s IT nekonzultuje a podle toho to pak take vypada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas  |  31. 01. 2006 07:14

to take zalezi na tom, jak si nastavite proces, ze :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamilek  |  31. 01. 2006 07:22

Informatik je většinou ten poslední, kdo do něčeho může mluvit. A už vůbec ne do nastavování procesů úřadu. Vždyť se přece jenom staráme aby fungovalo to, co ostatní potřebují ke své práci. A oni přece ví, že potřebují Word a Excel, ne jen "jakýsi" OpenOffice, aby mohli naťukat triviální textový dokument bez jakéhokoliv formátování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  31. 01. 2006 11:39

ano, jenze oni take vi, ze budou ten word, excel potrebovat spojit s dalsima aplikacema se kteryma se OOo jaksi nemusi rozumet, ale to nerikam to ze by se nemeli s IT radit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  31. 01. 2006 12:38

"ze budou ten word, excel potrebovat spojit s dalsima aplikacema"

- Kdy? V 10% případů?! Dopisy napíšete i v OO, obálky taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamilek  |  31. 01. 2006 13:34

Pokud za aplikaci povazujete ovladac klavesnice, tiskarny,... tak ano. Ze 106 lidi u nas na urade to kvuli propojeni s jinyma aplikacema opravdu potrebuje max 15. lidi, ale "potrebuje" ho aspon 60. Hlavni duvod proc jim "nestaci" OO je to, že by se museli naučit trošku jiné ovládání...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  31. 01. 2006 13:55

ne 'propojeni s jinejma aplikacema' myslim, propojit dokument s nejakym zdrojem dat, kterym muze byt nejaka jina cast IS, nebo primo nejakej databazovej stroj - treba MS SQL server

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamilek  |  31. 01. 2006 15:42

A to je jak pisu tech 15 lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  31. 01. 2006 15:17

Preju hodne uspechu pri prosazovani OO, musis na to jit "od lesa" a stejne jako uzivatele "potrebuji" word a excel, musis ty pri jakemkoli problemu typu addware, virus, problemovy update ... prohlasovat, ze za to muze M$ office ... ac to trebas neni tak uplne pravda. Vedeni casem podlehne.
Idealni time pro natlak = prechod na novou verzi = neustale obtezovat nadrizene tim, ze stare verze dokumentu se oteviraji v nove verzi SW spatne a ze je to tak s kazdou dalsi verzi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  31. 01. 2006 15:33

jestli to čtu dobře tak J radí lidem, že je lepší lhát že za to nemůže lamer IŤák, lhát že za to můžou MS office, lhát že OpenOffice spraví všechno ...  hlavně že budou OO.

Mimochodem, píšu teď nějakou dobu v OO writerovi a je to SHIT !!! Při psaní u pravého okraje se to chová divně, píšete, kurzor se nehejbá, říkáte si tak co to sakra... a pak plesk ! a kurzor skočí na další řádek i s celým slovem... fuj tajxl !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamilek  |  31. 01. 2006 15:52

1. odstavec - nápodobně - prosazuju OO, ale ne za kazdou cenu. To bych si jen casem nabehl...

2. odst. - word taky dela spoustu divnych veci Nedavno jsem pri jedne instalaci zapomel vypnout automaticke formatovani a cislovani seznamu a podobnych ptakaren a bylo z toho docela dusno (vzhledem k zavaznosti "problemu").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martinek  |  31. 01. 2006 22:57

sám seš šit...
si používej co chceš, však na to máš ne? tak nás nevotravuj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamilek  |  31. 01. 2006 15:45

A po prechodu na OO se budu vymlouvat na co? Tudy cesta nevede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  31. 01. 2006 22:41

To je průhledná a škodlivá "taktika". Pravděpodobně budeš brzy prohlédnut a zařazen mezi notorické stěžovatele a nespolehlivé zdroje.
Tak to vidím já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  01. 02. 2006 10:05

OO je naprosto dostacujici pro male i velke firmy. Nacpal jsem ho do jedne nasi pobocky. Osazenstvo ho vydrzelo pouzivat 3 mesice (bez problémů) nez zjistili za si potrebuji fakturu prevect do Wordu coz z MS Access moc dobre neslo :). Na to konto jsem jim na jeden PC koupil MS Office, aby to mohli jedou za 3 mesice na tomto PC vyexportovat. Bohuzel to jsem nemel delat. Lidská lenost zvitezila a uz jsem musel kupovat dalsi 3 MS Office protoze kdyz to ma jeden musi to mit druhej. Taky neschopnost ulozit soubor do jiné (treba xls nebo doc) nez nabízené koncovky se ukázala jako neprekonatelný problém. Ani po vysvetlení (školení) to nejsou lenosi schopni zkousnout. Proc taky kdyz to firma zaplatí a nakonec nakoupí. Na co bylo půlroční plánoví celého upgrade a 10 hodin strávených se séfem a plány jak to bude super kdyz se ušetří 70 litrů za SW který nepotřebujeme? Naprd. Protože problém není v SW ale mezi klávesnicí a židlí !!!!! A pak maj být prachy na pořádný HW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
štaflík  |  02. 02. 2006 08:45

ˇSmarjá, on bude trošku problém mezi klávesnicíc a židlí i u Vás. V OOo se přeci dá snadno nastavit, jaký je defaultní formát ukládaných dokumentů. Tupý uživatel pak nemusí řešit, jako co to má uložit, prostě text se uloží jako .doc, tabulka jako .xls etc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack  |  31. 01. 2006 23:06

OO se mi libi, bohuzel ale pouzivam v Excelu docela dost maker, ktere mi OO nepodporuje (alespon verze, kterou jsem pred necelym rokem zkousel).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  31. 01. 2006 08:03

a z treti strany
1) penize na stavajici technologie (napr. disk) - nejsou
2) platy IT v soukrome sfere - smesne, mimo prahu ke smichovemu kolapsu
3) souhlasi, to je vsude stejne. O otazky, ktere klademe napred, se nikdo nezajima,
    doku dto nemaji na stole. I pak je mesic cas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  31. 01. 2006 08:51

A co podle vás znamená "směšné"??? Kolik to je? Co znám IT kolem tady u nás (a není to Praha), tak bych se taky chtěl smát jako oni.

Hlavně když IT specialistu s dvojnásobným platem jak já učím, kterak pomocí instalačního CD opravit Windows a kteryk si vyro¨bit zálohu. Někdy je mi až do pláče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  31. 01. 2006 09:38

Tvoje blbost, mas to vysvetlit jeho sefovi, pripadne mu to PRODAT jako skoleni (1000/hod min).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  31. 01. 2006 10:26

Aaaaa... pán je "chitrý". Někdy bych chtěl tykovýhle chytráky vidět na svém místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  31. 01. 2006 15:23

Pan se jen poucil vlastni zkusenosti = neradi ani sefovi, kdyz neco nevi, at si zaplati skoleni, od toho nejsem placen abych jej skolil. Udelam to jednou a bude to dalsi prace navic za stejne $.

Jednoho IT specialistu sem takto sejmul pred jeho sefy - to co jim tvrdil 2 roky ze nejde udelat sem vyresil behem 10ti minut. Pristi mesic uz kupodivu nebyl zamestnancem a prace byla nabidnuta me. Bohuzel onen sef byl zaroven znamy a proto sem diky jinym zkusenostem odmitl, nerad delam pro zname/kamarady, jelikoz z kamarada se velmi rychle stava spis nepritel c. 1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  31. 01. 2006 17:14

Zákazník je jednou zákazník a když začne vyhrožovat soudem i když není v právu a ze zákona by neměl nárok, tak se mu vyjde vstříc, protože je to méně problémové.

PS: Pro kamarády a pro rodinu se nedělá. Nikdy. Kšefty s rodinou jsou ty nejhorší, co můžou být.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  31. 01. 2006 22:56

Ono poslouchat hraběcí rady není moc oblíbené...
Nicméně má ten člověk v zásadě pravdu, když si necháš dodat nějakou službu od řemeslníka, tak zaplatíš několik set/h,
když někomu dodáš odbornou službu ve formě zásahu na poli IT, musíš si umět říct o odpovídající částku.
jinak se řadíš do kategorie "študentů", kteří štelují PC zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  31. 01. 2006 10:26

PS: To BYL šéf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor