IT Česko: Lukáš Abazid, UPC - Nabídka služeb UPC VoIP

Se zástupcem společnosti UPC jsme si povídali o nové nabídce hlasových služeb. Jistě jste zaznamenali, že tento kabelový operátor nabízí telefonování i bez nutnosti vlastnit pevnou linku. Zajímavé podrobnosti o nové nabídce najdou v rozhovoru nejenom méně zkušení uživatelé. Zeptali jsme se na technické podrobnosti, rychlost zřízení, i na telefonické nabídky od dealerů.

Jak jste dospěli k rozhodnutí, že uvedení hlasových služeb je vhodné zrovna v tuto dobu?
Proces zavádění hlasových služeb po kabelových sítích UPC byl „nastartován“ již delší dobu po celé Evropě, přesněji řečeno tam, kde UPC působí. V České republice byl start těchto služeb dlouhodobě plánován právě na letošek a to jednak jako doplnění již existujících video a datových služeb na tzv. „TriplePlay“, portfolio a jednak jako základ pro další rozšíření nabídky / portfolia služeb UPC v dalších letech.

Jak dlouho trvala příprava technického zázemí pro VoIP služby?
Technická příprava a implementace služby UPC Telefon nebyla až tak náročná. Měli jsme zkušenosti již z dřívější doby a sice z provozu telefonních služeb v Liberci. Proto byla náročnější spíše příprava doprovodných procesů - počínaje účtováním a konče třeba službami Klientského centra. Ale i tyto záležitosti se nakonec podařilo úspěšně vyřešit.

Mohou novou službu využít i majitelé nejpomalejšího internetového připojení Chello?
Naše klienty nikterak neomezujeme při výběru služeb a jejích kombinacích. Zákazník má možnost volby a jenom na něm závisí zda si vybere pouze jednu z nabízených služeb – kabelovou televizi, internet nebo telefon, či zvolí tzv. „balíček“, který mu umožní i výraznou úsporu dle nabídky UPC.

Některé čtenáře možná bude zajímat, zda je možné si tuto službu pořídit i bez nutnosti některé služby internetového připojení Chello, tedy jen jako doplněk k nabídce televizních programů.
Jak jsem říkal, je to možné. Nepodmiňujeme prodej jedné služby odběrem další. Klient si může zvolit pouze telefonní službu.

Co vše je ke zřízení VoIP služby potřeba na straně zákazníka? Je nutný počítač? Je možno telefonovat i bez nutnosti zapnutého počítače?
Služba je založena stejném principu jako pevná linka. Zákazník nemusí mít zapnutý počítač a dokonce ho nemusí ani vlastnit. Zdarma je mu nainstalován kabelový modem s podporou hlasových služeb a za jednu korunu od nás navíc do osobního vlastnictví získá i bezdrátový telefon Siemens Gigaset A140.

Jak dlouho zřízení VoIP služby trvá (objednání, samotný technický zásah u zákazníka)?
Klient má možnost si služby objednat přímo u obchodních zástupců, v zákaznickém centru či přes internetové stránky UPC. Samotný proces trvá od okamžiku objednání a naplánování termínu maximálně 48 hodin, tedy dva dny. Pokud klient bude požadovat instalaci za delší časový horizont, např. za týden, i v tomto směru mu vyjde UPC vstříc. Vlastní instalace je otázkou několika desítek minut.

Je nutno skládat nějakou zálohu?
Ne. Klient žádnou zálohu za instalaci, zapůjčení modemu či aktivaci služby neskládá.

Mohu jako zákazník využívat libovolný VoIP telefon?
Jak jsem již zmínil výše, UPC poskytuje ekvivalent odpovídající klasické telefonní lince. Proto je možno napojit jakýkoliv klasický telefonní aparát, avšak nikoliv VoIP telefon.

Je možné využít dvě, případně více telefonních čísel na jednom připojení?
Ano, v tuto chvíli umožňujeme zákazníkům používat dvě telefonní čísla a každé je pro volání zvenku vedeno jako samostatná telefonní linka. Na jedné telefonní lince je možné využít pouze jedno telefonní číslo.

Jak je to se záznamníkem a případně datovými službami, jako je fax?
UPC Telefon umožňuje aktivaci záznamníku či jinak řečeno hlasové schránky bez nutnosti připojit jakýkoliv další přístroj k lince. Lze tak učinit pomocí krátkých kódů podle příručky, kterou obdrží každý při instalaci a kterou lze stáhnout i z webových stránek UPC. Služba podporuje i faxové spojení, tedy napojení jakéhokoliv faxu odpovídajícího českým normám. Vedle toho nabízíme další přídavné služby jako je zobrazení čísla volajícího, přidržení hovoru a další.

Nabízíte volání v rámci sítě UPC zdarma podobně jako jiní VoIP operátoři?
V rámci sítě UPC je volání vždy zdarma a to bez omezení regionů či časového pásma. Volání zdarma mohou zákazníci navíc využít i u tarifu Freetime v hodinách mimo špičku (19.00 – 07.00) o víkendech a svátcích a to na jakoukoliv pevnou linku ČR.

Kde najdou naši čtenáři ceník této služby pro volání v ČR a do zahraničí?
Ceník si klienti mohou stáhnout z webové stránky UPC (www.upc.cz), nebo se mohou informovat u obchodních zástupců UPC či na klientském centru.

Jak byste neznalému člověkovi vysvětlil výhody VoIP, konkrétně toho od UPC?
Služba UPC Telefon je založena na stejném principu jako pevná linka. Není třeba počítač, stačí pouze zvednout sluchátko, či bezdrátový telefon Siemens Gigaset A140 dodávaný od UPC pouze za jednu korunu a volat. Navíc zákazník neplatí instalaci, aktivaci či případné zálohy dopředu a nemusí komplikovaně nastavovat IP telefon či počítač.

Jakým způsobem evidujete, kterým stávajícím zákazníkům jste se již s nabídkou VoIP služeb ozvali? Někteří zákazníci si stěžují na pravidelné telefonické nabídky služby chello, přestože je již v minulosti odmítli.
Naše společnost využívá služeb obchodních zástupců, kteří navštěvují jak potencionální tak i stávající zákazníky UPC a informují je o novinkách či možných nabídkách od UPC. Dále používáme tzv. telemarketing, tedy volání podle náhodně generovaných telefonních čísel z oblastí, kde působíme. Proto je možné, že někdo je kontaktován vícekrát.

Převážně ale jen v případě, kdy přicházíme s novými nabídkami – např. když u internetu pravidelně rozšiřujeme nabídku a zvyšujeme rychlosti nových nabídek. Zákazník může změnit názor. Jde také o zvýšení pohodlí. Případný zákazník nemusí nikam chodit, pokud se pro službu rozhodne.

Budou přenosy v rámci VoIP započítávány do povolených objemů dat v rámci FUP, kterou uplatňujete?
Služba UPC Telefon je provozována tzv. na jednom kabelu s ostatními službami UPC, ale na jiné vrstvě, která je oddělena od internetového provozu. Takže hlasový  přenos není započítáván do objemu dat v rámci FUP.

 

Lukáš Abazid nastoupil do společnosti UPC v roce 2004 na pozici Product Development Manager. Hlavní náplní jeho práce je rozvoj nových služeb a příležitostí. Před spoluprací s UPC působil na telekomunikačním trhu zejména v oblasti pevných sítí např. u společností SETOS, GTS Czech a spolupracoval na zahraničních projektech v implementaci optických sítí.

Diskuze (24) Další článek: Telefónice O2 nebude vrácena pokuta 81,7 milionu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,