IT Česko – Petr Staněk, Net Travel.cz: Dovolenou bez telefonu si nedovedu představit

Blíží se čas dovolených, a tak jsme v dalším kole rozhovorů IT Česko vyzpovídali Petra Staňka, marketingového ředitele společnosti Net Travel.cz. Prozradil nám nejenom svou představu o ideální dovolené, ale samozřejmě i celou řadu podrobností k objednávkám dovolených pomocí internetu.

Rozhovor s Petrem Staňkem je dalším pokračováním našeho seriálu rozhovorů IT Česko. Každý týden představujeme zástupce českých IT firem a lokálních zastoupení mezinárodních společností. Pokud máte kolegu či obchodního partnera, o kterém si myslíte, že by měl být vyzpovídán, napište nám. Nemusí se nutně jednat o zástupce vrcholného vedení firmy. Stačí nám, když půjde o člověka se zajímavými názory, který bude ochotný podělit se o své zkušenosti.

Společnost Net Travel.cz patří k největším cestovním agenturám u nás. Je úzce svázána především s internetem. Považujete se za konkurenta klasických cestovních agentur?

Za konkurenta klasických cestovních agentur se samozřejmě považovat musíme. Pomalu jim bereme tržní podíl. Klasické cestovní agentury ale v žádném případě nepodceňujeme, protože mají silný vliv na klientelu v regionech s nižší penetrací internetu. Ovšem přesun na internet je zcela jasný a bude do budoucna dominovat.

Petr Staněk

Klepněte pro větší obrázek

Nejprve pracoval na pozici Content Manager ve společnosti Prague One, kde měl na starosti obsah webu a rozvíjel obchodní kontakty společnosti. V letech 1999 – 2003 pracoval jako Marketing Manager ve společnosti European Internet Network Inc. a později v mateřské společnosti Internet Product Development Group Inc. Od začátku roku 2004 působí jako Marketing Manager ve společnosti Net Travel.cz, s.r.o., kde zodpovídá za řízení marketingových aktivit.

Po střední škole studoval jeden rok anglický jazyk, toto studium zakončil tříměsíčním pobytem v USA. V letech 2001 – 2003 získal dálkově diplom v managementu z Open University ČR. Od začátku roku 2004 studuje dálkově MBA program na britské The Open University – Business School UK.

Možná by stálo za to na pár řádcích vysvětlit, jaký je rozdíl mezi cestovní kanceláří a agenturou. Nejsem si jist, že to většina čtenářů rozlišuje.

To je dobrá otázka, spousta lidí rozdíl mezi cestovní agenturou a cestovní kanceláří nerozlišuje. Jednoduše by se dalo říci, že cestovní kancelář zájezd pořádá, tudíž je její nabídka omezená jen na určité destinace. Zpravidla žádná cestovní kancelář nemůže obsáhnout veškerou nabídku do všech destinací na světě.

Cestovní agentura jako např. Net Travel.cz zastupuje přes 100 cestovních kanceláří v České a Slovenské republice, a tak dokáže nabídnout přes 10 000 zájezdů do celého světa na jednom serveru s více než 15 000 last minute termíny. Cestovní agentura zájezdy pouze předprodává za dohodnutou provizi.

Odkud plyne váš zisk, pokud tvrdíte, že ceny zájezdů jsou stejné, jako kdyby si je klient objednal přímo u cestovní kanceláře? Opravdu žijete pouze z provizí od cestovek?

On-line prodej zájezdů je velmi složité podnikání, a pokud chce společnost prosperovat, tak musí mít obraty v řádech stovek milionů korun. Jinak je to nezajímavé podnikání. Provize od CK jsou opravdu poměrně nízké.

Jakou mají vaši klienti záruku, že neodcestují bez možnosti návratu zpět? Jak probíhá výběr cestovních kanceláří, se kterými spolupracujete?

Vzhledem k tomu, čeho jsme byli v posledních letech svědky, vybíráme cestovní kanceláře podle velmi přísných kritérií. Mimo jiné musí mít všechny cestovní kanceláře, které s námi chtějí spolupracovat, zákonné pojištění proti úpadku. Za všechno asi mluví to, že se nám ještě nikdy nestalo, aby se náš klient nevrátil z dovolené. Proces výběru je poměrně náročný a mnohdy i zdlouhavý, někdy trvá i celé měsíce.

Při prohlížení vašich stránek jsem poměrně dlouho čekal na načtení, což přičítám velké návštěvnosti ve špičce. Kolik lidí průměrně zhlédne vaše stránky a kolik se přemění na klienty?

Naše webové stránky navštíví měsíčně přes 100 000 unikátních uživatelů a ve špičce toto číslo stoupá. Konverzní poměr je velmi senzitivní informace, kterou bych nerad uváděl. Je to „Alfa Omega“ našeho podnikání.

Nabídka slovenské mutace stránek je stejná jako v případě českých?

Net Travel.sk, 100% vlastněná Net Travel.cz, je plně zaměřená na slovenský trh. Tím pádem obsahuje slovenské cestovní kanceláře, ale je možné zakoupit i zájezdy s odletem např. z Brna, které je vzdáleno 120 km od Bratislavy.

Webové stránky s možností objednávky on-line má hodně cestovních agentur. Proč bych si měl vybrat právě vás? Je váš web v něčem lepší než konkurence, kromě asi větší nabídky zájezdů?

Toto je velice těžká otázka a odpovídám na ni často. V první řadě sázíme na kvalitu - v naší nabídce jsou pouze kvalitní CK. Také proto jich máme pouze cca 80, kdežto konkurence jich má 200. To je cesta, kterou Net Travel.cz nepůjde. Důležitá je pro nás také kvalita prodeje - naši prodejci se pravidelně zúčastňují infocest, a tak mají solidní přehled o prodávaných destinacích. Dále mají kvalitní školení pro prodej zájezdů.

Našim zákazníkům se snažíme dávat také přidanou hodnotu k zájezdům, které si naším prostřednictvím kupují. Mají například slevy v Duty Free obchodech v transitním prostoru na pražském letišti, pořádáme časté soutěže o hodnotné ceny apod.

Mohou si klienti u vaší společnosti objednat zájezd i jiným způsobem než návštěvou internetových stránek?

To je také hodně častá otázka. Někteří lidé stále internetu a nákupu přes internet nedůvěřují. Chtějí vidět nebo alespoň slyšet toho, komu se chystají svěřit své peníze. Proto stačí vytočit číslo našeho Call Centra a budete obslouženi i bez použití internetu. Dále je k dispozici naše nedávno zrekonstruovaná „kamenná“ pobočka v Praze.

Pobočka má otevřeno 6 dní v týdnu a každý den je na pobočce k dispozici alespoň 8 kvalifikovaných prodejců. Aby se u nás klienti cítili jako doma, mohou si v klidu vyhledat vhodnou destinaci sami na internetu, který je zde k dispozici, a s prodejcem mohou svůj výběr konzultovat. Pro navození té správné pohody uvaříme i kávu nebo čaj. Naším přáním je, aby od nás klienti odcházeli spokojeni a s pocitem, že mohou cestovat v pohodě, neboť cestují s odborníky.  

Jsou nějaké destinace, do kterých schválně nenabízíte žádné zájezdy?

Rádi bychom vyhověli všem cestování chtivým, proto se nezaměřujeme pouze na některé destinace. Naše nabídka zahrnuje vše, od klasických zájezdů až po opravdovou exotiku.

Soudě podle fotografií pracují ve vaší společnosti převážně ženy. Myslíte, že jde o oblast, která muže nezajímá, nebo výdělky nejsou dostatečně zajímavé?

Máte pravdu. Ženy jsou od přírody pečlivější a cestovní ruch je především o důsledné administrativě. Poslední průzkumy také ukazují, že většinou ženy rozhodují, kam se pojede na dovolenou, a zpravidla mají větší zájem o cestování. Ale ani muži nejsou v našem týmu výjimkou. 

Jaký máte vztah k cestování? Kolikrát ročně jedete na dovolenou? Trávíte svůj volný čas s mobilem, případně poblíž e-mailu?

Velmi rád cestuji. Ročně vyjedu alespoň 4-5krát do zahraničí. Naposledy jsem byl v Kambodži a Vietnamu. Vřele doporučuji. Veškerý svůj pracovní a mnohdy i volný čas věnuji naší společnosti, která je spoluvlastněná společností Unimex Group. Pořád je co dělat a zajímavých projektů kolem Net Travel.cz a Unimex Group je nespočet. Dovolenou bez telefonu a mnohdy i e-mailu si proto vůbec nedokážu představit.

Co si představujete pod pojmem ideální dovolená?

Vypnutý telefon, žádný e-mail a partnerka nebo přátelé, které máte rád. Mnohdy výlet na Šumavu nebo do Krkonoš je lepší než mnohahodinový let do neznáma.

Témata článku: Internet, Mobilní telefon, Omega, Mba

7 komentářů

Nejnovější komentáře

  • K 15. 9. 2006 9:31:03
    Co je to za debilní otázku, jestli výdělky nejsou dostatečně zajímavé?...
  • Raphael 21. 6. 2006 7:42:04
    http://www.lupa.cz/clanky/michal-tuma-prodavame-lidem-obrazky-za-35-tisic/...
  • _xdrm_, _xdrm_ 20. 6. 2006 10:24:16
    stejne nejlepsi dovolena je se na 14 dni zavrit s PC a parit a parit
Určitě si přečtěte

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

** Dobrý monitor s kvalitním panelem lze pořídit pod tři tisíce korun ** Pod deset tisíc si můžete koupit pracovní 27" monitor nebo nejlevnější použitelné 4K ** Vybrali jsme také ideální model pro vícemonitorovou konfiguraci

27.  11.  2016 | Stanislav Janů | 13

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 76