IT byznys: v počítačových hrách budou opravdové reklamy

Diskuze čtenářů k článku

marshus  |  04. 09. 2006 07:40

In-Flight Calling Preparing For Takeoff Aboard Ryanair


http://techdirt.com/article.php?sid=20060728/094246
Myslím, že redakce technických časopisů jsou manipulovány, aby dělaly reklamu něčemu co je možné minimálně od 11.9.2001. Pamatujete si hovory z paluby letadel? Proč se nyní zive.cz přidává k sprosté reklamní kampani na něco, co zjevně funguje už 5 let? Prosím, ověřujte si svoje informace předtím, než z nich uděláte novinku. Jděte do kina na United 93 a nebalamuťte veřejnost!
 
Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sombon  |  03. 09. 2006 00:27

Nuž.... Nič nebude ako bolo, a bolo už len lepšie. Reklama prerušuje filmy v TV a v (chvalabohu iba amerických) kinách. Prerušuje vysielanie v FM (aj ked sa tvári že je "akože" nereklama - také FUN radio s tým dokáže naozaj pekne liezť na nervy - monotónna melódia na pozadí a v popredí rozradostené hlasy "speakerov"). V novinách je reklama na každej druhej strane. Ja som reklamu registroval v hrách už pred prevratom. Na AMIGE (taká obstarožná vec) som hrával také trapošiny ako LOTUS Turbo Challenge s billboardami popri ceste alebo hru ZOOL s logom Chuppa-Chupps a lízatkom na každom kroku. Pre PCčkárov - to boli doby, keď hrávali na svojich strojoch hry typu Sokoban v štvorfarebnom grafickom režime , prípadne žrali bodky v bludisku s PacManom v tvare písmenka O alebo C proti príšerkám s písmenok M alebo W. ... Ja len aby sa nezabudlo ...
Týmto vás chcem ubezpečiť, že ak nejaká americká "entertainment" spoločnosť podpíše s nejakou inou americkou "beverages" spoločnosťou zmluvu o reklame v hrách, tak je naivné si myslieť že to skončí nejakým prehliadnuteľným billboardom na cestách za poznaním počas vzrušujúcej jazdy v NFS NexGen. Tak to tu bolo pred dvadsiatimi rokmi, na to nikto zmluvu nepotrebuje. A že nás čaká peklo. Aj keď toho veľa nenahrám, viem si celkom dobre predstaviť ako uprostred FIFA 2008 - po odpískaní ofsajdu - naskočí cez celú obrazovku 3D reklama na ADIDAS alebo vložky Libresse s krídelkami, a v nočných hodinách možno aj inštruktážny film Bordelu u Matky Radodajnej. A že to nebude možné odpálkovať nejakým dvojklikom.

Podstatný rozdiel v prezentácii reklamy tu však je. Keď na to príde v TV, tak prepnem na hudobnú stanicu a utekám rýchlo vyprázdniť našetrené zásoby môjho tráviaceho traktu a doplním nové. Keď ma v aute vyruší reklama na FM stanici prepnem na inú a inú a inú... Reklamu v tlači ignorujem. A hlavne - masmédiá platené aj z môjho vrecka majú takúto činnosť preventívne zo zákona zakázanú a výnimky vytŕčajúce z radu sú kruto postihované až za hranicu rentability.

Tým chcem povedať, že od hry ktorú celkom mastne zaplatím - veď tituly od EA napríklad nejdú pod dve tisícky ani len náhodou - očakávam slušné chovanie, a nebude mať ani len nutkanie ma niečím podobným otravovať. A ak áno, tak sa bude dať v nastaveniach takéto chovanie vypnúť a anonymne poslať autorovi výstražný e-mail o prestrelených kolenách.

Reklamu na ticho dnes v telke dávajú, každý z nás hneď spozornie, len čo zbadá ju...

Alebo sa dočkáme výstražných nálepiek na pol krabice... Niečo v tom zmysle: "Minister kultúry varuje. Tento softver je prerušovaný reklamou, a ak nie ste američan, vážne ohrozuje váš dobrý vkus a duševné zdravie"

Bol raz jeden Pac-Man. Žral a žral a žral. Taký to bol nenažranec....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  01. 09. 2006 08:40

Cetli jste Obchodnici s vesmirem? Nebo povidku, kde je clovek tak zahlceny reklamou, ze nekoho zabije?
Abysme se za chvili neprestali divat na televizi a internet a nevratili se ke knizkam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drozd  |  01. 09. 2006 09:54

no ja se od televize ke knizkam vratil uz pred 4 rokama :p fakt mi telka nechybi. Je pravda ze ten internet taky stoji za kolovy...mate nekdo na nejaky tip na zpravodajsky server nezasazeny bulvarnim smejdem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  01. 09. 2006 10:47

tak tohle je teprve utopie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobánek  |  01. 09. 2006 11:55

Čulíkovy www.blisty.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  01. 09. 2006 21:15

No jo.. Ale zase ty "názory"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EAN-CODE  |  01. 09. 2006 12:39

Jak se ta povídka jmenuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  01. 09. 2006 20:25

Já už se ke knihám vrátil a je to mnohem lepší zážitek, než čumět na přiblblý filmy nebo surfovat po int.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  01. 09. 2006 06:43

hry nekupovat, ale "stahovat"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onion  |  01. 09. 2006 00:50

>> EA zároveň připravuje veřejnost na to, že „přítomnost reklam ve hrách se do budoucna stane zcela běžnou“.
Ocekavam, ze az se tak stane budou hry dostupne zdarma nebo za symbolicke poplatky (ja vim ... jsem utopista, ale bylo by to podle meho nazoru fer).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Houston  |  01. 09. 2006 01:54

No neviem, neviem, ale v deme posledneho NFS som videl reklamy az, az.
Ulica bola bilboard tu aj tam. Pamatam si na Cingular Wireless a urcite nebol jediny.
Takze o com hovori EA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM..  |  01. 09. 2006 20:55

Ja teda neviem ale ci to nahodou nebude reklama stylom ze hrajes hrajes a zrazu ti na obrazovku skoci najaka pi** a porozprava ti ze aky je dobry jogurt znacky XY, alebo vlozky znacky XY, a hra pokracuje Dufam ze to tak nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  01. 09. 2006 21:29

No, tak to já doufám, že to tak taky, nebude to by bylo, strašný, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  01. 09. 2006 02:53

samozrejme za NOVU take nic neplatime jak nam to pan Zelezny tlacil do hlav (za tu sracku by stejne nikdo nic nedal ) no a tak nejak to asi bude i s tema hrama, uz se nemuzu dockat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor